E34 525i M50B25
-
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
E34 525i M50B25
waarschijnlijk is de waterpomp van mijn E34 525i kapot. Als ik gewoon constant 120-140 rijd blijft de temp meter mooi in het midden. Sta ik in de file dan loopt de temperatuur redelijk snel op en binnen 30 minuutjes staat 'ie in het rood. Geef ik in zijn neutraal wel rond de 4K rpm dan daalt de temp weer.
Dit lijkt er dus op dat de wasserpump dood is.
Heeft iemand toevallig nog ergens een M50B25 waterpomp met stalen schoeppen in de kast liggen?
En, past een M50B20 waterpomp ook op een M50B25 ?
Dit lijkt er dus op dat de wasserpump dood is.
Heeft iemand toevallig nog ergens een M50B25 waterpomp met stalen schoeppen in de kast liggen?
En, past een M50B20 waterpomp ook op een M50B25 ?
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 5505
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Fan slaat aan maar loopt erg lafjes, heb ik de indruk. Visco kan dus ook kaput zijn. Feit is wel dat de temp mooi in het midden blijft als je gewoon 100-120 rijdt. Daarjuist even stationair laten lopen en toen liep de temp op. Motor uitgezet en toen liep het koelwater al langs de vuldop naar buiten. Water is dus veelste warm geworden.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Lijkt mij de visco. Als het de waterpomp zou zijn zou 'ie in elke situatie warmlopen. Want dan wordt je gekoelde water niet meer rondgepompt.
Om de schade te beperken kan je als je stilstaat je verwarming op maximum zetten en de aanjager op voluit. Is wel warm, maar beter jij zweten dan straks de kop van je E34.
Om de schade te beperken kan je als je stilstaat je verwarming op maximum zetten en de aanjager op voluit. Is wel warm, maar beter jij zweten dan straks de kop van je E34.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
dan heb je inderdaad kans dat je fan niet goed genoeg meedoet, want als je rijd koelt ie genoeg en de fan is vooral inderdaad als je stilstaat...hugo schreef:Fan slaat aan maar loopt erg lafjes, heb ik de indruk. Visco kan dus ook kaput zijn. Feit is wel dat de temp mooi in het midden blijft als je gewoon 100-120 rijdt. Daarjuist even stationair laten lopen en toen liep de temp op. Motor uitgezet en toen liep het koelwater al langs de vuldop naar buiten. Water is dus veelste warm geworden.
maar van zo'n visco snap ik weinig, heb wel eens een nwe geplaats heel lang geleden, maar weet niet of je ze kan maken of gewoon een nieuwe kopen moet...laatst bij de Hartge er nog af gehad omdat ik ergens anders bij moest. toen, met die riemen en tensioners vervangen.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Als ie op snelheid niet te warm wordt is het hoogstwaarschijnlijk niet de waterpomp. Dan zou hij namelijk volgens mij alleen maar warmer moeten worden, aangezien er nog meer warmte(zie verbruik
) afgevoerd moet worden. Dit klinkt inderdaad als een koelfan die niet goed meedraait(en dus een kapotte visco).

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 19 gasten