Ondanks de kleine verschillen per site als het gaat om deelnemers, stemt de lijst met auto's en namen mij echt vrolijk! Ervaringsdeskundigen te over.
De sterrenteams van Peugeot vs. de oude ervaren rijders van Audi (op de nr. 3 Joest Audi na misschien?), waarbij Peugeot in de Le Mans Series heeft laten zien dat de 908 dit jaar serieus snel is. Ik denk dat Audi zich wel moet bewijzen, zowel in Europa als in de VS is de hegemonie inmiddels aardig doorbroken. Hierdoor kon er nog wel eens een erg spannende strijd ontstaan met een close finish.
Ook ben ik benieuwd wat de overige teams kunnen brengen. De Charouz Lola Aston Martin is toch net iets trager dan verwacht, maar de eerste serieuze testresultaten van de Japanse Dome S102 zijn aardig competatief te noemen. Brullen met die spullen zou ik zeggen!
In de LMP2 kijk ik daarnaast uit naar van Merksteijn. Voor het talent van Jos Verstappen heb ik altijd een zwak gehad (ondanks een aantal pijnlijke missers in zijn carrière), en ik denk dat (als Jos geen venijnige acties uit gaat halen) zij nog wel eens een goede kans zouden hebben op de overwinning in de klasse...
Nog ruim twee weken, en dan eindelijk op weg. De eerste keer Le Mans vorig jaar heeft een ontuitwisbare indruk achtergelaten en dat kan dit jaar alleen maar beter worden!