Je bent als je weinig wil verbouwen aan je wagen helaas gebonden aan een 2-weg composet, niet dat dat nu verschrikkelijk is, maar je hebt daardoor wat minder mogelijkheden om bepaalde dingen aktief de filteren en aan te sluiten.
Ik zou gaan kijken naar merken zoals Focal, Exact!, DLS, CDT wat betreft speakers. Dat zijn geen goedkope merken, laat ik dat voorop stellen. Voor ongeveer 400 euro heb je echter wel een composet waar je wat mee kan, welke je moet hebben is een kwestie van smaak, gewoon zelf even luisteren.
Als versterker heb je een wat bredere keuze, hou gewoon rekening met uitbreidbaarheid en instelmogelijkheden, instapversterkers vallen gewoon af. Zoek naar een Audison, STEG, DLS, denk dat dat net binnen je budget gaat passen, denk hier ook aan ongeveer 400 euro voor een 4-kanaals.
Als subwoofer zou ik gezien je muzieksmaak gaan voor een 10" woofer in een gesloten behuizing, dat is simpelweg erg "strak", het zal niets doen onder de 40hz, maar in hoeverre zit je daar op te wachten. Meeste versterkers hebben ook default een subsonic filter dat alles onder de 25hz sowieso al niet weergeeft.
Afhankelijk van je gekozen versterker kan je alles met 1 versterker doen, of er een tweede naast zetten puur en alleen voor de subwoofer, maar dat zijn allemaal budget gebonden keuzes.
Stel jezelf gewoon een budget in euro's en probeer daar gewoon binnen te blijven, bedenk voor jezelf wat het je waard is.