Jappen - Poll

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.

Welke sushi is volgens jou het meest smakelijke ?

MR2 2.0 GTi
2
3%
MR2 2.0 Turbo
3
4%
Impreza WRX STi
2
3%
Impreza WRX STi Type R
9
13%
Lancer Evo V GSR
0
Geen stemmen
Lancer Evo V RS
27
38%
Iets anders, namelijk..
23
32%
Opbokken met die rijst vehicles !
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 13:36

nog zo'n apart ding, deze RX7 ja die vleugeldeur hoeft niet, maar de rest ziet er wel racy uit, en 400pk.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

[img:400:266]http://i19.ebayimg.com/05/m/000/8b/33/3bd4_19.JPG[/img]

[img:400:266]http://i4.ebayimg.com/05/m/000/8b/33/3bca_19.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 mar 2008, 13:56

Rob Schouten schreef:
Michel Pol schreef:
Rob Schouten schreef: Die is voor de 1.6, dat blokje is min of meer al geschikt voor een turbo (hing ook, met turbo dus, in de 323) Olie aanvoer en retourleiding zit er bv standaard al op. Bij de 1.8 is het allemaal wat lastiger al is dat wel weer een beter basis als je verder wil uitbouwen (sterker dif, koppeling, chassis etc)
Wat voor een vermogen haal je daarmee uit een 1.6L? Zou je met een KMS ecu er meer uithalen? Wel een leuk low budget racer/ringer karretje dan.

Michel
Je kan er veilig ~150pk uithalen, als je meer wil dan heb je andere injectoren, motormanagement, dif, koppeling, uitlaat en remmen nodig.

Als je een 1.8 neemt heb je al een beter dif, koppeling, remmen en een stijver chassis (en standaard ~140pk)
Een 1.8 NA is dus wellicht met een wat betere ademhaling in en uitlaat traject wellicht betrouwbaarder, en leuker. MKI 1.8jes zijn wel een stuk duurder.

Michel

Gebruikersavatar
Alekzs
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Alekzs » 13 mar 2008, 14:38

Qua betrouwbaarheid zit het zit hem met name zoals Rob al zei in de betere dif, koppeling en remmen van de 1.8.

Maar die spullen zijn onderling ook uitwisselbaar , zo heb ik bijvoorbeeld de 1.8 remmerij upgrade voor de voorwielen gedaan. Ik zit met de turbo nu ongeveer aan de 150 pk en als je veilig verder wilt heb je inderdaad een 1.8 dif, een andere koppeling, andere injectoren, 2,5" downpipe + catback en ander motormanagement en een intercooler nodig. Dan ben je klaar voor 200 pk.

Kortom tot 150 pk is het met bijvoorbeeld een greddy kit op een 1.6 een relatief eitje, wil je verder komt er heel wat bij kijken. Wil je dat niet dan heb je aan een 1.8 met standaard 140pk en een leuk sportpijpje ook veel lol.

Michel Pol schreef: Blijf het een leuk concept vinden en toch een beetje Lotus Elan bloed wat in de MX5 zit. De blauwe op de foto is gewoon erg fraai doordat e.e.a. clean is gehouden.
Dat klopt aardig kijk maar is naar deze 1971-Lotus-Elan-S4

[IMG:1024:497]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... -fa-lr.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 13 mar 2008, 15:32


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 mar 2008, 15:40

@Alekzs,

Bedankt voor de info, en wat de Elan betreft ook dicht geleverd af fabriek, wat het nog begeerlijker maakt. Ik begreep dat er wel een dichte MX5 is geweest, maar niet voor de westerse markt :-(

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 16:53

@Roman, mooie foto's 8) grappig om te zien ook dat de GTR toch nog lager is dan de EVO en de GT , ben benieuwd hoe de GTR overkomt in het eggie, hopelijk staat er binnenkort hier 1 in de buurt, ff kijken dan 8)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 13 mar 2008, 17:13

Ja dat is allemaal leuk en aardig zo'n MX-5 project en ik ben er zeker van dat dat heel veel plezier oplevert. Maar ik ben het sleutelen een beetje beu. Niet omdat ik niet wil of kan sleutelen maar simpelweg omdat ik er bijna geen tijd voor heb. Als ik een hele week gewerkt dan ben ik aardig kapot en heb meestal het weekend ook echt nodig om bij te komen, wat lichamelijke klachten + zwaar werk zorgt hiervoor. Die kostbare tijd wat ik dan over heb spendeer ik graag met de auto, maar liever achter het stuur dan in de garage. En ja je kunt wel zeggen betrouwbaar dit en dat.. maar ik kan uit ervaring vertellen dat er ALTIJD wel iets is wat vervangen moet worden hehe.. als dat niet zo is dan rij je niet hard genoeg. Soms wil ik op een Zondag gewoon in de auto stappen en lekker sturen, nu kan dat vaak niet want dan zijn de remmen gaar, dan weer een homokineetje, problemen met schokdempers die niet helemaal passen etc. etc. er is altijd wel iets hehe. Daar wil ik een beetje vanaf.. dus een wat nieuwere auto die vanuit de fabriek al redelijk geprepareerd is voor het betere gooi en smijt werk.

lol heel verhaal.. zucht..

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 13 mar 2008, 17:30

Hoewel ik de mr2 gti gekozen heb (waarschijnlijk niet te duur, en lijkt me minder onderhoudsgevoelig dan een turbo mr2), lijkt me dit ook wel gaaf om te hebben:

[img:400:258]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... _front.jpg[/img]

[img:400:226]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... e_rear.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 13 mar 2008, 18:15

Michel Huisman schreef:
Opa schreef::
De foto die hierboven staat is volgens mij ook Scooby Leo z'n auto....standaard zitten hier al een heleboel leuke dingen op[waaronder DCCD en korter stuurhuis], waardoor de auto zeker net zo leuk is om te rijden als een Evo. :wink:
Opa heb je geen videomateriaal van zo'n Type R ? Of die van Scooby Leo misschien ? Verder las ik op http://www.sidc.co.uk/ dat die Redtop blokken hun beste tijd wel gehad hebben na +/- 70k miles. Klopt dat ? En een Type RA heeft ook DCCD , of niet soms ? Maar geen quick-rack ? lol..lekker verwarrend ook met al die verschillende versies door de jaren heen.
Type STI Type RA heeft wél DCCD en wél een quick rack :idea:

Je hebt ook WRX'en (Geen STi, maar wel model GTT dus) die géén DCCD hebben maar wél de quickrack.

Ik ben bezig met een on-board filmpje aan het uploaden naar Youtube van een rondje Nürburgring met een WRX STi Type RA WRC V-ltd. (ik zit op de passagiers stoel)

http://nl.youtube.com/watch?v=eI_mF_gp7zU

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 mar 2008, 20:45

GTRene schreef:nog zo'n apart ding, deze RX7 ja die vleugeldeur hoeft niet, maar de rest ziet er wel racy uit, en 400pk.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

[img:400:266]http://i4.ebayimg.com/05/m/000/8b/33/3bca_19.JPG[/img]
Is een kopie van de auto die in The Fast and the Furious Tokyo Drift rondrijdt:
[img:420:264]http://static.flickr.com/62/201860041_9b654e07a5.jpg[/img]

[img:500:333]http://kydrives.net/photos/tokyodrift2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 mar 2008, 20:51

Pescatore schreef:
[img:400:258]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... _front.jpg[/img]
:shock: Dat vind ik wel een gaaf apparaat :!:

@Michel H: gelijk heb! Dan zou ik voor een Impreza gaan. Ik heb bij Ruud Hulsegge in de Impreza een rondje Ring bijgewoond. Een bestuurder en auto met vele rondjes ervaring en kwalitatief gezien is zo'n Impreza gewoon top. Als ik kijk hoe die auto gebruikt is en hoe goed dat ding nog rijdt :D Daarnaast zijn er maar weinig dingen aan geweest, een tijdje geleden een andere turbo maar dat mag ook bij 2 ton op de klok en ca. 280pk :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 21:26

@Hendrik, ow, dat wist ik niet...die heb ik niet gezien , wel 1 en 2 8)


eneuh die MX5 coupe is best mooi, vanaf deze foto gezien lijkt ie zelfs wat Jaquar XJS trekjes te hebben :lol: 8)

[img:400:226]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... e_rear.jpg[/img]

nooit gezien volgens mij zo'n coupe, leuk.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 14 mar 2008, 09:04

Die MX-5 coupe is echt vet, ben toch best een japan car luvr maar die Mazda coupe had ik ook nog nooit gezien :oops:

Jammer dat we die hier niet hebben.

[img:1280:848]http://www.miata.net/news/images/MiataCoupe2.jpg[/img]
[img:900:537]http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 825_25.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 10:22

Inderdaad jammer, wat een leuk karretje en met dak nog stijver en die dingen schijnen al fijn te rijden...en in the USA droppen ze ook vaak een V8 er in...mwoh, zou ik me wel mee kunnen vermaken dan 8)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 mar 2008, 10:29

GTRene schreef:Inderdaad jammer, wat een leuk karretje en met dak nog stijver en die dingen schijnen al fijn te rijden...en in the USA droppen ze ook vaak een V8 er in...mwoh, zou ik me wel mee kunnen vermaken dan 8)
Die V8 swap is is redelijk diy met deze set:

http://www.monstermiata.com/Monster_V8_Kit.asp


[img:2048:1536]http://www.monstermiata.com/Admin/FTPSi ... CT0003.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 11:04

@Rob mooie link 8) en wat een kar, dat ding staat te koop met meer dan 500pk :shock: best gaaf hoor, en een mooie kit...maar all in is wel wat duurder dus met motor e.d. maar als je een beetje oplet en veel zelf kan is het een leuke conversion, rumble in the city :twisted:

Maarten Godschalk
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
Locatie: regio Amsterdam

Bericht door Maarten Godschalk » 27 apr 2008, 23:47

Anders, namelijk..
Nissan 350Z;
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/869 ... 744b86.jpg[/img]
Honda NSX;
[img:641:453]http://www.travelhead.com/cars/nsx.jpg[/img]
K1 Attack
[img:530:378]http://www.cartype.com/images/thumbs/1/ ... tside2.jpg[/img]

De keuze uit die drie maken is natuurlijk niet zo lastig :P
Binnen het betaalbare zou het de 350Z worden als je dan over betaalbaar kan spreken..

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Bericht door Peter pwr » 28 apr 2008, 00:20

[img:170:113]http://a34.ac-images.myspacecdn.com/ima ... 779c99.jpg[/img]

Een nissan 200sx s13 natuurlijk met ca18det motor. 1.8 turbo strd 1170 kilo 175 pk. rev limit 7450 rpm
Niet veel maar heel makkelijk en voor een beperkt budget op te voeren naar 300 pk
Het verschil met een skyline r32? Mc phersons ipv double wishbones voor en 2 cillinders minder. Verder motorisch (maar dan 2cillinders minder) en onderstel indentiek.

http://youtube.com/watch?v=hoWuia7Gnas

Ik had mijn s13 voor 700e gekocht :D

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 28 apr 2008, 11:45

Anders: meerdere leuke mogelijkheden. zo'n RWD Skyline lijkt me leuk (minder PK's standaard, maar ik hoef niet per-se 500+ pk's om lol te hebben ;) De NSX lijkt mij ook erg gaaf.

Het liefst zou ik een non turbo 4 kamer Wankel RX hebben, maar die is er niet voor straatgebruik, a la de winnende le mans auto van Mazda (die 710 PK hoeft ook niet overigens ): wat een sound :D De viagra fabriek kan de poorten sluiten zeg maar :lol:

Voor de liefhebber (geluid op "max", ff jammer van de buren ;) ):
1. http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1wgic
2: http://www.youtube.com/watch?v=BpluRaW1ok0
3. http://www.youtube.com/watch?v=1Hp_CDpvaG0

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Bericht door Peter pwr » 02 mei 2008, 03:37

Of een r32(geen gtr met 4wd meuk) met een rb26dett zwap.

ijsje
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2007, 20:12

Bericht door ijsje » 31 mei 2008, 15:31

ultieme sushi is toch de honda NSX voor mij

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Bericht door Fietsbel » 31 mei 2008, 17:15

Supra natuurlijk! :mrgreen:

[img:564:423]http://tweakers.net/ext/f/q8yIQHrJwuhrV ... 3/full.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 31 mei 2008, 18:50

Die bak van jou is echt porno Fabian!!

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 31 mei 2008, 19:44


Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 31 mei 2008, 19:45


Kees, je valt in herhaling :lol:
Flatline schreef:ik ga natuurlijk geheel mee met Rene...

Mijn top 3:

1 Datsun 240/260z
[IMG:772:513]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... a/01_l.jpg[/img]
2 Mazda Rx-7
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... 5404-1.jpg[/img]
3 Nissan Skyline
[IMG:640:423]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... a/af01.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 26 gasten