Jappen - Poll
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Een 1.8 NA is dus wellicht met een wat betere ademhaling in en uitlaat traject wellicht betrouwbaarder, en leuker. MKI 1.8jes zijn wel een stuk duurder.Rob Schouten schreef:Je kan er veilig ~150pk uithalen, als je meer wil dan heb je andere injectoren, motormanagement, dif, koppeling, uitlaat en remmen nodig.Michel Pol schreef:Wat voor een vermogen haal je daarmee uit een 1.6L? Zou je met een KMS ecu er meer uithalen? Wel een leuk low budget racer/ringer karretje dan.Rob Schouten schreef: Die is voor de 1.6, dat blokje is min of meer al geschikt voor een turbo (hing ook, met turbo dus, in de 323) Olie aanvoer en retourleiding zit er bv standaard al op. Bij de 1.8 is het allemaal wat lastiger al is dat wel weer een beter basis als je verder wil uitbouwen (sterker dif, koppeling, chassis etc)
Michel
Als je een 1.8 neemt heb je al een beter dif, koppeling, remmen en een stijver chassis (en standaard ~140pk)
Michel
- Alekzs
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:58
- Locatie: Leeuwarden
Qua betrouwbaarheid zit het zit hem met name zoals Rob al zei in de betere dif, koppeling en remmen van de 1.8.
Maar die spullen zijn onderling ook uitwisselbaar , zo heb ik bijvoorbeeld de 1.8 remmerij upgrade voor de voorwielen gedaan. Ik zit met de turbo nu ongeveer aan de 150 pk en als je veilig verder wilt heb je inderdaad een 1.8 dif, een andere koppeling, andere injectoren, 2,5" downpipe + catback en ander motormanagement en een intercooler nodig. Dan ben je klaar voor 200 pk.
Kortom tot 150 pk is het met bijvoorbeeld een greddy kit op een 1.6 een relatief eitje, wil je verder komt er heel wat bij kijken. Wil je dat niet dan heb je aan een 1.8 met standaard 140pk en een leuk sportpijpje ook veel lol.
[IMG:1024:497]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... -fa-lr.jpg[/img]
Maar die spullen zijn onderling ook uitwisselbaar , zo heb ik bijvoorbeeld de 1.8 remmerij upgrade voor de voorwielen gedaan. Ik zit met de turbo nu ongeveer aan de 150 pk en als je veilig verder wilt heb je inderdaad een 1.8 dif, een andere koppeling, andere injectoren, 2,5" downpipe + catback en ander motormanagement en een intercooler nodig. Dan ben je klaar voor 200 pk.
Kortom tot 150 pk is het met bijvoorbeeld een greddy kit op een 1.6 een relatief eitje, wil je verder komt er heel wat bij kijken. Wil je dat niet dan heb je aan een 1.8 met standaard 140pk en een leuk sportpijpje ook veel lol.
Dat klopt aardig kijk maar is naar deze 1971-Lotus-Elan-S4Michel Pol schreef: Blijf het een leuk concept vinden en toch een beetje Lotus Elan bloed wat in de MX5 zit. De blauwe op de foto is gewoon erg fraai doordat e.e.a. clean is gehouden.
[IMG:1024:497]http://i216.photobucket.com/albums/cc25 ... -fa-lr.jpg[/img]
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Dit is ook een lekker trio zo
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p4.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p3.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p2.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p1.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p4.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p3.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p2.jpg[/img]
[img:800:533]http://i121.photobucket.com/albums/o237 ... 899/p1.jpg[/img]
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ja dat is allemaal leuk en aardig zo'n MX-5 project en ik ben er zeker van dat dat heel veel plezier oplevert. Maar ik ben het sleutelen een beetje beu. Niet omdat ik niet wil of kan sleutelen maar simpelweg omdat ik er bijna geen tijd voor heb. Als ik een hele week gewerkt dan ben ik aardig kapot en heb meestal het weekend ook echt nodig om bij te komen, wat lichamelijke klachten + zwaar werk zorgt hiervoor. Die kostbare tijd wat ik dan over heb spendeer ik graag met de auto, maar liever achter het stuur dan in de garage. En ja je kunt wel zeggen betrouwbaar dit en dat.. maar ik kan uit ervaring vertellen dat er ALTIJD wel iets is wat vervangen moet worden hehe.. als dat niet zo is dan rij je niet hard genoeg. Soms wil ik op een Zondag gewoon in de auto stappen en lekker sturen, nu kan dat vaak niet want dan zijn de remmen gaar, dan weer een homokineetje, problemen met schokdempers die niet helemaal passen etc. etc. er is altijd wel iets hehe. Daar wil ik een beetje vanaf.. dus een wat nieuwere auto die vanuit de fabriek al redelijk geprepareerd is voor het betere gooi en smijt werk.
lol heel verhaal.. zucht..
lol heel verhaal.. zucht..
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Hoewel ik de mr2 gti gekozen heb (waarschijnlijk niet te duur, en lijkt me minder onderhoudsgevoelig dan een turbo mr2), lijkt me dit ook wel gaaf om te hebben:
[img:400:258]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... _front.jpg[/img]
[img:400:226]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... e_rear.jpg[/img]
[img:400:258]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... _front.jpg[/img]
[img:400:226]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... e_rear.jpg[/img]
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Type STI Type RA heeft wél DCCD en wél een quick rack :idea:Michel Huisman schreef:Opa heb je geen videomateriaal van zo'n Type R ? Of die van Scooby Leo misschien ? Verder las ik op http://www.sidc.co.uk/ dat die Redtop blokken hun beste tijd wel gehad hebben na +/- 70k miles. Klopt dat ? En een Type RA heeft ook DCCD , of niet soms ? Maar geen quick-rack ? lol..lekker verwarrend ook met al die verschillende versies door de jaren heen.Opa schreef::
De foto die hierboven staat is volgens mij ook Scooby Leo z'n auto....standaard zitten hier al een heleboel leuke dingen op[waaronder DCCD en korter stuurhuis], waardoor de auto zeker net zo leuk is om te rijden als een Evo.![]()
Je hebt ook WRX'en (Geen STi, maar wel model GTT dus) die géén DCCD hebben maar wél de quickrack.
Ik ben bezig met een on-board filmpje aan het uploaden naar Youtube van een rondje Nürburgring met een WRX STi Type RA WRC V-ltd. (ik zit op de passagiers stoel)
http://nl.youtube.com/watch?v=eI_mF_gp7zU
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Is een kopie van de auto die in The Fast and the Furious Tokyo Drift rondrijdt:GTRene schreef:nog zo'n apart ding, deze RX7 ja die vleugeldeur hoeft niet, maar de rest ziet er wel racy uit, en 400pk.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
[img:400:266]http://i4.ebayimg.com/05/m/000/8b/33/3bca_19.JPG[/img]
[img:420:264]http://static.flickr.com/62/201860041_9b654e07a5.jpg[/img]
[img:500:333]http://kydrives.net/photos/tokyodrift2.jpg[/img]
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...

@Michel H: gelijk heb! Dan zou ik voor een Impreza gaan. Ik heb bij Ruud Hulsegge in de Impreza een rondje Ring bijgewoond. Een bestuurder en auto met vele rondjes ervaring en kwalitatief gezien is zo'n Impreza gewoon top. Als ik kijk hoe die auto gebruikt is en hoe goed dat ding nog rijdt


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Hendrik, ow, dat wist ik niet...die heb ik niet gezien , wel 1 en 2 8)
eneuh die MX5 coupe is best mooi, vanaf deze foto gezien lijkt ie zelfs wat Jaquar XJS trekjes te hebben
8)
[img:400:226]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... e_rear.jpg[/img]
nooit gezien volgens mij zo'n coupe, leuk.
eneuh die MX5 coupe is best mooi, vanaf deze foto gezien lijkt ie zelfs wat Jaquar XJS trekjes te hebben

[img:400:226]http://i100.photobucket.com/albums/m31/ ... e_rear.jpg[/img]
nooit gezien volgens mij zo'n coupe, leuk.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Die MX-5 coupe is echt vet, ben toch best een japan car luvr maar die Mazda coupe had ik ook nog nooit gezien
Jammer dat we die hier niet hebben.
[img:1280:848]http://www.miata.net/news/images/MiataCoupe2.jpg[/img]
[img:900:537]http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 825_25.jpg[/img]

Jammer dat we die hier niet hebben.
[img:1280:848]http://www.miata.net/news/images/MiataCoupe2.jpg[/img]
[img:900:537]http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 825_25.jpg[/img]
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Die V8 swap is is redelijk diy met deze set:GTRene schreef:Inderdaad jammer, wat een leuk karretje en met dak nog stijver en die dingen schijnen al fijn te rijden...en in the USA droppen ze ook vaak een V8 er in...mwoh, zou ik me wel mee kunnen vermaken dan 8)
http://www.monstermiata.com/Monster_V8_Kit.asp
[img:2048:1536]http://www.monstermiata.com/Admin/FTPSi ... CT0003.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
- Locatie: regio Amsterdam
Anders, namelijk..
Nissan 350Z;
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/869 ... 744b86.jpg[/img]
Honda NSX;
[img:641:453]http://www.travelhead.com/cars/nsx.jpg[/img]
K1 Attack
[img:530:378]http://www.cartype.com/images/thumbs/1/ ... tside2.jpg[/img]
De keuze uit die drie maken is natuurlijk niet zo lastig
Binnen het betaalbare zou het de 350Z worden als je dan over betaalbaar kan spreken..
Nissan 350Z;
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/869 ... 744b86.jpg[/img]
Honda NSX;
[img:641:453]http://www.travelhead.com/cars/nsx.jpg[/img]
K1 Attack
[img:530:378]http://www.cartype.com/images/thumbs/1/ ... tside2.jpg[/img]
De keuze uit die drie maken is natuurlijk niet zo lastig

Binnen het betaalbare zou het de 350Z worden als je dan over betaalbaar kan spreken..
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
[img:170:113]http://a34.ac-images.myspacecdn.com/ima ... 779c99.jpg[/img]
Een nissan 200sx s13 natuurlijk met ca18det motor. 1.8 turbo strd 1170 kilo 175 pk. rev limit 7450 rpm
Niet veel maar heel makkelijk en voor een beperkt budget op te voeren naar 300 pk
Het verschil met een skyline r32? Mc phersons ipv double wishbones voor en 2 cillinders minder. Verder motorisch (maar dan 2cillinders minder) en onderstel indentiek.
http://youtube.com/watch?v=hoWuia7Gnas
Ik had mijn s13 voor 700e gekocht
Een nissan 200sx s13 natuurlijk met ca18det motor. 1.8 turbo strd 1170 kilo 175 pk. rev limit 7450 rpm
Niet veel maar heel makkelijk en voor een beperkt budget op te voeren naar 300 pk
Het verschil met een skyline r32? Mc phersons ipv double wishbones voor en 2 cillinders minder. Verder motorisch (maar dan 2cillinders minder) en onderstel indentiek.
http://youtube.com/watch?v=hoWuia7Gnas
Ik had mijn s13 voor 700e gekocht

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Anders: meerdere leuke mogelijkheden. zo'n RWD Skyline lijkt me leuk (minder PK's standaard, maar ik hoef niet per-se 500+ pk's om lol te hebben
De NSX lijkt mij ook erg gaaf.
Het liefst zou ik een non turbo 4 kamer Wankel RX hebben, maar die is er niet voor straatgebruik, a la de winnende le mans auto van Mazda (die 710 PK hoeft ook niet overigens ): wat een sound
De viagra fabriek kan de poorten sluiten zeg maar
Voor de liefhebber (geluid op "max", ff jammer van de buren
):
1. http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1wgic
2: http://www.youtube.com/watch?v=BpluRaW1ok0
3. http://www.youtube.com/watch?v=1Hp_CDpvaG0

Het liefst zou ik een non turbo 4 kamer Wankel RX hebben, maar die is er niet voor straatgebruik, a la de winnende le mans auto van Mazda (die 710 PK hoeft ook niet overigens ): wat een sound


Voor de liefhebber (geluid op "max", ff jammer van de buren

1. http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1wgic
2: http://www.youtube.com/watch?v=BpluRaW1ok0
3. http://www.youtube.com/watch?v=1Hp_CDpvaG0
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
De oer skyline en NATUURLIJK de 240Z!!
http://nl.youtube.com/watch?v=rfz-ptVZ1 ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=Ahqtu6v_D4I
http://nl.youtube.com/watch?v=rfz-ptVZ1 ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=Ahqtu6v_D4I
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Flatline schreef:De oer skyline en NATUURLIJK de 240Z!!
http://nl.youtube.com/watch?v=rfz-ptVZ1 ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=Ahqtu6v_D4I
Kees, je valt in herhaling

Flatline schreef:ik ga natuurlijk geheel mee met Rene...
Mijn top 3:
1 Datsun 240/260z
[IMG:772:513]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... a/01_l.jpg[/img]
2 Mazda Rx-7
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... 5404-1.jpg[/img]
3 Nissan Skyline
[IMG:640:423]http://img.photobucket.com/albums/v405/ ... a/af01.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten