Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 13 apr 2008, 21:23

Ik heb ook wat nieuws aangeschaft, de Suzuki GSX R-1000K5 is eruit.

[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... _9987K.jpg[/img]

Ik was de zitpositie op de K5 een beetje zat, dit zit veel relaxter. en aan vermogen ook geen gebrek hoor!!! Bij 5000 toeren gaan je armen uit de kom! Dat zwarte onderste gedeelte van de kuip ligt nu bij de spuiter, dat wordt ook blauw.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Erik dB » 14 apr 2008, 09:34

Jeezz, daar kan je de oceaan ook wel mee oversteken zo te zien 8)

Gaat het nog een beetje de bocht om?

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 14 apr 2008, 11:25

Hoe verhoudt dit zich inderdaad tot je GSXR? Mooie kleur dat wel...

Sinds 16 maart rijd ik trouwens rond op zo'n ding

[img:700:500]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZcgcoqsHcaG.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 15 apr 2008, 16:33

Tja, hoe gaat dit de bocht om..... Nou ik kan jullie vertellen dat dat vreselijk meevalt. Nou heb ik er voor wel een Bridgestone BT016 om laten leggen en achter ligt nu nog een nieuwe BT014. Maar dat wordt tzt ook een BT016, want wat zijn dat goede banden zeg!!! De motor ziet er vreselijk groot uit maar is maar 215kg droog. Waarschijnlijk omdat ik vele jaren met een GSX R-1100 en een ZX-9 van allebei 215kg gereden heb vind ik dit niet heel zwaar. Ik was eigenlijk ook stomverbaasd en heel erg huiverig in het begin maar de motor stuurt zo makkelijk dat je echt denkt kwa gewicht op een lichtere motor te rijden. Kwa uiterlijk niet want ook als je erop zit, zeker in vergelijking met de GSX-R dan heb je echt veel meer motor om je heen. Als ik eerlijk ben vond ik de GSX-R zelfs iets te licht, als het wegdek minder werd stuiterde ik alle kanten op (ook al omdat ik zelf ook heel licht ben). Je ziet dat de huidige superbikes in de 1000cc klasse ook allemaal weer wat zwaarder worden. Denk om wat meer rust en stabiliteit te krijgen. Daarbij was ik een beetje klaar met dat verkrampte zitten (heb al snel last van mijn rug). Maar oke, de GSX-R stuurde flitsender en spannender, logisch. Maar dat koppel van de KAWA!!!!! Geweldig, net een turbine. Hij rukt zowat je armen uit de kom.

Die witte GSX-R is zo VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als de 1000k9 volgend jaar ook in die kleuren komt hoop ik dat ik me in kan houden :wink: :wink: :wink:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 15 apr 2008, 18:35

Silent Killer schreef:Als ik eerlijk ben vond ik de GSX-R zelfs iets te licht, als het wegdek minder werd stuiterde ik alle kanten op (ook al omdat ik zelf ook heel licht ben). Je ziet dat de huidige superbikes in de 1000cc klasse ook allemaal weer wat zwaarder worden. Denk om wat meer rust en stabiliteit te krijgen.
Ik denk door de Euro3 eisen (grotere uitlaten) ;)

Alleen de Honda RR is lichter geworden, omdat die consequent alles lichter hebben gemaakt wat mogelijk was. (Ongelofelijk dat ze die motor voor die prijs kunnen aanbieden, o.a. holgeboorde bouten met afgeschuinde koppen e.d.)

ff dat stuiteren, als je zelf erg licht bent, zijn de standaard veren waarschijnlijk gewoon te hard voor je gewicht.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 15 apr 2008, 21:01

wjn schreef:ff dat stuiteren, als je zelf erg licht bent, zijn de standaard veren waarschijnlijk gewoon te hard voor je gewicht.
Ik denk het ook, via het motorforum heb ik ook al diverse eigenaren horen klagen over de vering (als er wat harder werd gereden). Er rijden er ook diverse rond met andere veerelementen in de voorvork en een compleet nieuw element achter. Zelf heb ik nooit heel veel lopen afstellen omdat er zoveel te stellen valt dat je eerder de verkeerde kant op gaat als de goede. Ik heb gewoon de instelling gebruikt die Moto 73 toendertijd in een test voor straatgebruik gepubliceerd had. Waarschijnlijk zijn de redacteuren daar iets zwaarder dan mijn 66 a 67kg :wink: Op mijn motor daarvoor (GSX R-1000K1) werkte zo´n gepubliceerde instelling namelijk wel voor mij.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 apr 2008, 21:28

Ik zie het al,

Binnenkort even je mooie nieuwe bike bekijken en een filmpje kijken ;)

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 15 apr 2008, 23:35

215kg maar? Daar sta ik serieus van te kijken, het ding lijkt namelijk echt GROOT inderdaad! Heb op mijn 600tje ook de BT016 liggen en hoor er zelf ook erg goede verhalen over. Dat was over de 014 wel anders!

Voor wat betreft dat lichter en lichter worden: ik denk dat ze nu dusdanig dure geintjes moeten gaan uitvoeren dat het niet meer rendabel zal zijn. Hoe zit het met bestuurbaarheid en stijfheid van het hele geheel? 190/200pk bij 180kg is volgens mij GEEN pretje! ;)

[img:1200:1600]http://www.humantechnoloog.nl/mf/suzie.jpg[/img]

Nu met zwart/blauwe pazzo's en silvervision knipperlichtjes!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 apr 2008, 01:50

Een best kanon die Kawa :shock: Ik heb er vorig jaar eens op gezeten en het gewicht viel me ook 100% mee :D

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 16 apr 2008, 08:23

Volgens mij is dat 215 drooggewicht?

Net als de nieuwe Ducati's doen, 170 kg of zo, maar dan zonder brandstof, olie, koelvloeistof, accu e.d. (p.s. afgekeken van de Japanners). Uiteindelijk een kleine 200kg volgetankt.

KTM en Honda zijn daarvan afgestapt nu, die geven het volgetankte gewicht op.

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 16 apr 2008, 15:54

Uiteraard 215kg drooggewicht, rijklaar gaat ie net door de 250kg heen daar waar de GSX R1000K5 net door de 200kg heen ging. 50kg verschil dus, maar de Kawa is absoluut lager met een lager zwaartepunt. Dus gevoelsmatig veel minder verschil.

De onderkuip nu ook gespoten, staat veel netter:

[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10259K.jpg[/img]
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 10260K.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39980
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 16 apr 2008, 16:04

Nette fiets hoor die Kawa!

Alleen over de banden.. ik weet nog wel de BT014 en BT015, die waren prima op een licht 600je maar op zwaardere fietsen werden ze te snel warm en verloren hun grip te vroeg, vandaar dat ik er met mijn fireblade(s) niet aan begonnen ben. Wil deze zomer de straat/circuitcombo halen, Pirelli Diablo Corsa.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 16 apr 2008, 16:05

Ik ken dat van Kawa, een vriend van mij heeft een ZX12R.

Toch is het altijd meer de rijder dan de motor ;)

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 16 apr 2008, 17:07

Ik heb nooit begrepen waarom die BT014 banden zo populair waren. En waarom standaard gemonteerd op zoveel fietsen. Ik heb eigelijk alleen maar negatieve geluiden gehoord uit het motorwereldje, maar naar het schijnt moeten die BT016 banden een hele verbetering zijn. Ik heb hem nu voor en hoop zo snel mogelijk ook achter (maar die BT014 is nu nog splinternieuw). Op mijn Suzuki had ik ze ook en ik was ze van plan zo snel mogelijk te vervangen, maar dus niet nodig. Ook op die motor vond ik het een teleurstelling, zeker in vergelijking met de Michelins waar ik tot dan toe altijd mee reed (en nu nog op mijn GSX R-750 heb). Gewoon veel minder feedback, en in mijn beleving pas vertrouwen en grip als het buiten minstens 25 graden was. Ik had de bandenspanning al wat laten zakken om de banden warmer te laten worden, maar te weinig resultaat.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 16 apr 2008, 19:12

[img:800:601]http://www.klassiekerrally.nl/uploads/i ... ta_020.jpg[/img]
M'n Sparta'tje op dit moment...
Geen tijd om er aan te sleutelen... :oops: :(

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 apr 2008, 19:27

Kanone KAWASAKI :shock: :shock:

Wat een ding..........................wat zijn de specs?

Heb wel een beetje een zwak voor Kawa, zelf nog ( in een grijs verleden) met een ZZR 600 gereden, rood/zwart, met rode wielen, man ik was verliefd op dat ding ergens 1991-1992

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 16 apr 2008, 21:13

romo schreef:Kanone KAWASAKI :shock: :shock:

Wat een ding..........................wat zijn de specs?
Wel:

190pk zonder ram air
200pk met ram air
154nm koppel
215kg droog
volgens test moto 73 loopt ie 296 echte kilometers per uur en doet ie een goede 7 sec van stilstand naar 200.
En dat terwijl er vrij makkelijk nog wat meer uit te halen is. De begrenzer is eruit te halen, tot 5000 toeren is hij ook geknepen voor een makkelijk rijdbaar karakter. Ook dat is relatief makkelijk op te lossen. Tevens schijnen aanpassingen zoals ander luchtfilter en uitlaatsysteem ook wonderen te verrichten. Ik ga nog eens flink wat huiswerk doen en dan kijken hoe ik het ga aanpakken. Maar eerst maar eens wennen aan de fiets!!!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 16 apr 2008, 21:53

Ziet er goed uit zo met die gespoten kuip!

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 16 apr 2008, 22:32

Silent Killer schreef:
romo schreef:Kanone KAWASAKI :shock: :shock:

Wat een ding..........................wat zijn de specs?
Wel:

190pk zonder ram air
200pk met ram air
154nm koppel
215kg droog
volgens test moto 73 loopt ie 296 echte kilometers per uur en doet ie een goede 7 sec van stilstand naar 200.
En dat terwijl er vrij makkelijk nog wat meer uit te halen is. De begrenzer is eruit te halen, tot 5000 toeren is hij ook geknepen voor een makkelijk rijdbaar karakter. Ook dat is relatief makkelijk op te lossen. Tevens schijnen aanpassingen zoals ander luchtfilter en uitlaatsysteem ook wonderen te verrichten. Ik ga nog eens flink wat huiswerk doen en dan kijken hoe ik het ga aanpakken. Maar eerst maar eens wennen aan de fiets!!!
Motorrad heeft 'm ook op de bank gehad. Het schijnt ook veel te schelen als de secundaire kleppen eruit gehaald worden.

Kainzinger is een bekende: http://www.tuningcompany.de/tuningbeisp ... index.html

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 apr 2008, 07:27

WOW...........................daaar krijg je de bibbers van in de billen als je dat lostrekt :shock:

Niet meer normaal, wat een geweld................................

MatthijsA
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:08
Locatie: Vroomshoop

Bericht door MatthijsA » 26 apr 2008, 20:56

Na een GSXR 600 en een Fireblade is sinds een paar weken de Aprilia in mijn bezit.

Super zo'n dikke 2 cilinder! 8)

[img:800:600]http://img208.imageshack.us/img208/3631 ... 001qo3.jpg[/img]

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 26 apr 2008, 21:11

Das PORNO op 2 wielen :D

Gave Machine man!!!

Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Bericht door DenCha » 06 mei 2008, 16:56

Hey,

Ik heb sinds een jaar deze motor. Niet helemaal wat ik zocht, maar kon er relatief goedkoop aankomen. Daarom maar gedaan.

[img:1280:960]http://img180.imageshack.us/img180/3540/motorsv8.jpg[/img]

(ik hoop dat er een foto komt te staan, het is de eerste keer.......)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mei 2008, 19:40

Die heb ik ook gehad, bouwjaar 1992, rood/zwart met rode velgen. Ik vond het een superding in die tijd..............................

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39980
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mei 2008, 22:45

Nou las ik een test in MOTOR! en daar kwam toch wel naar voren dat er met de BT016 aardig wat verbeterd is, een 3 laags voorband en zelfs een 5 laags acherband. De BT014 zou niks zijn op de 954 Fireblade omdat ze op de cbr600f al brokstukken loslieten op circuit maar die BT016 zijn misschien toch ook wel lekkere bandjes. Ik vind Bridgestone banden altijd wel lekker aanvoelen, duidelijk wanneer je gaat oversturen/uitbreken en ook controleerbaar. Mijn eerste drift met Pilot Power resulteerde meteen in een bezoek aan de eerste hulp :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten