Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?
Als echte motor liefhebber (zit ook vaak op Motor-Forum) ben ik zeer benieuwd wat voor motoren hier zijn. Dat hier mensen met bloedmooie auto's zitten is duidelijk, maar wat voor motoren???
Ik trap af:
GSX R-1000K5:
[img:700:537]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 2Klein.jpg[/img]
GSX R-750j:
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-1.jpg[/img]
Ik trap af:
GSX R-1000K5:
[img:700:537]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 2Klein.jpg[/img]
GSX R-750j:
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Manfred op 19 sep 2007, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Dikke auto heb ik niet (meer), maar haal nog wel veel plezier uit mn 2003 954RR:
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/motor-forum/cbr900rr_knot_2.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/motor-forum/cbr900rr_knot_2.jpg[/img]
- Opa
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?
Op E-M zei je nog dat 't een 600cc was?!Silent Killer schreef: Ik trap af:
GSX R-1000K5:
[img:700:467]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... r2006A.jpg[/img]


- Fabian
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
[img:782:557]http://us1.webpublications.com.au/stati ... 15_9mg.jpg[/img]
Lekkere V8 :p
Sorry flauw ik weet het
Lekkere V8 :p
Sorry flauw ik weet het

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Dit vind ik dus echt een gave foto zeg!!!!! 8)Fabian schreef:CBR 600 RR 2003
[img:640:428]http://img49.imageshack.us/img49/2471/dbds307991wl6.jpg[/img]
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
- Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary
Hier mijn R1 uit 2006, 50th Anniversary edition.
[img:800:600]http://www.gummen.org/users/albert/Yamaha/R1043.jpg[/img]
Daarnaast rij ik elke dag op deze naar mijn werk toe
Yamaha YZF 1300 AS uit 2006
[img:800:600]http://www.k1400.cz/kyjpra/1_kyjpra/yam ... jr1300.jpg[/img]
Maar dan zonder koffers 8)
[img:800:600]http://www.gummen.org/users/albert/Yamaha/R1043.jpg[/img]
Daarnaast rij ik elke dag op deze naar mijn werk toe
Yamaha YZF 1300 AS uit 2006
[img:800:600]http://www.k1400.cz/kyjpra/1_kyjpra/yam ... jr1300.jpg[/img]
Maar dan zonder koffers 8)
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Ik rij op deze BMW K1 van bj 1990.
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... 007068.jpg[/img]
Ach ja, niet ieders smaak en ook niet echt de mijne.
Maar tis wel een nekkentrekker en het rijdt heerlijk
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... 007068.jpg[/img]
Ach ja, niet ieders smaak en ook niet echt de mijne.
Maar tis wel een nekkentrekker en het rijdt heerlijk

- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Ik neem aan dat er ook wel sportief mee te rijden valt? Kun je die Gixxers van de foto bijhouden? Is hij niet ontzettend zwaar om mee te rijden?frank de jonge schreef:Ik rij op deze BMW K1 van bj 1990.
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... 007068.jpg[/img]
Ach ja, niet ieders smaak en ook niet echt de mijne.
Maar tis wel een nekkentrekker en het rijdt heerlijk
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Wat voor motoren hebben de mensen van Driving Fun?
KIJK!!! Hardcore ouwezooi racer 8) (ik hou van ouwe zooiSilent Killer schreef: GSX R-750j:
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-1.jpg[/img]

10 jaar terug (alweer



Deze ziet er echt nog top uit! Wat is de kilometerstand? Of heb je em helemaal gerestaureerd ofzo??
Dit is mijn huidige tweewieler:
[img:1280:960]http://img338.imageshack.us/img338/5033/tlsrvlb7.jpg[/img]
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
@Niels:
Ik heb de motor enkele maanden geleden overgenomen van een achter buurman. De motor was in 3 jaar tijd en 25.000km door weer en wind nog nooit schoongemaakt en zag er vreselijk uit. Had wel keurig ieder jaar beurt gehad maar poetsen ho maar. Ik zag er wel wat in als een soort project en ik zou dan meteen een 'pekelfiets' hebben. Nou ik heb het geweten, toen ik begon viel alles uit elkaar. De motor werd door roest en vuil bij elkaar gehouden zeg maar. Zowat alles is gespoten, gepoetst, gepolijst, vervangen en/of afgesteld. Zit nu ongeveer 400 uur werk in (samen met mijn vrouw)
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-5.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-3.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-4.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 750-15.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-5.jpg[/img]
Als ik geweten had dat er zoveel werk (en geld) in zou gaan zitten had ik het niet gedaan, en hij is nou nog niet af. Moeten andere schijven op en oliekoeler wordt hersteld, zodat hij niet meer lekt. Hij staat trouwens te koop, wil een 2e fiets die wat meer op toeren gericht is.
Ik heb de motor enkele maanden geleden overgenomen van een achter buurman. De motor was in 3 jaar tijd en 25.000km door weer en wind nog nooit schoongemaakt en zag er vreselijk uit. Had wel keurig ieder jaar beurt gehad maar poetsen ho maar. Ik zag er wel wat in als een soort project en ik zou dan meteen een 'pekelfiets' hebben. Nou ik heb het geweten, toen ik begon viel alles uit elkaar. De motor werd door roest en vuil bij elkaar gehouden zeg maar. Zowat alles is gespoten, gepoetst, gepolijst, vervangen en/of afgesteld. Zit nu ongeveer 400 uur werk in (samen met mijn vrouw)
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-5.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-3.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-4.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 750-15.jpg[/img]
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... R750-5.jpg[/img]
Als ik geweten had dat er zoveel werk (en geld) in zou gaan zitten had ik het niet gedaan, en hij is nou nog niet af. Moeten andere schijven op en oliekoeler wordt hersteld, zodat hij niet meer lekt. Hij staat trouwens te koop, wil een 2e fiets die wat meer op toeren gericht is.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Die K1 kan je zeker wel sportief mee rijden.
Die gele GSX-R 600 kan ik helaas niet meer bijhouden, in het begin wel maar na een anabolenkuur is dat ding bijna net zo snel tot de 200 als een 1000cc GSX-R.
Die blauw standaard GSX-R 600 blijf ik wel weer voor en dat gaat vrij makkelijk.
De K1 is idd een zware machine maar tijdens rijden en bochtenwerk op hogere snelheden merk je daar niks meer van.
Het is een zeer rijders vriendelijke fiets en heeft veel kracht onderin.
Max toerenbereik stopt al bij 8900rpm.
Het is meer een tour-racing motor.
Die gele GSX-R 600 kan ik helaas niet meer bijhouden, in het begin wel maar na een anabolenkuur is dat ding bijna net zo snel tot de 200 als een 1000cc GSX-R.
Die blauw standaard GSX-R 600 blijf ik wel weer voor en dat gaat vrij makkelijk.
De K1 is idd een zware machine maar tijdens rijden en bochtenwerk op hogere snelheden merk je daar niks meer van.
Het is een zeer rijders vriendelijke fiets en heeft veel kracht onderin.
Max toerenbereik stopt al bij 8900rpm.
Het is meer een tour-racing motor.
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Silent Killer schreef:@Niels:
Ik heb de motor enkele maanden geleden overgenomen van een achter buurman. De motor was in 3 jaar tijd en 25.000km door weer en wind nog nooit schoongemaakt en zag er vreselijk uit. Had wel keurig ieder jaar beurt gehad maar poetsen ho maar. Ik zag er wel wat in als een soort project en ik zou dan meteen een 'pekelfiets' hebben. Nou ik heb het geweten, toen ik begon viel alles uit elkaar. De motor werd door roest en vuil bij elkaar gehouden zeg maar. Zowat alles is gespoten, gepoetst, gepolijst, vervangen en/of afgesteld. Zit nu ongeveer 400 uur werk in (samen met mijn vrouw)
Als ik geweten had dat er zoveel werk (en geld) in zou gaan zitten had ik het niet gedaan, en hij is nou nog niet af. Moeten andere schijven op en oliekoeler wordt hersteld, zodat hij niet meer lekt. Hij staat trouwens te koop, wil een 2e fiets die wat meer op toeren gericht is.


Wat een project!! Dat geld haal je er nooit meer uit (op korte termijn..) dus verkopen zou ik niet aan beginnen. Voor relatief weinig haal je een Bandit 1200 o.i.d. Goed je moet het geld hebben maar een ouwe hardcore GSXR in zo'n staat deed ik niet meer weg 8)
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
Hij is inmiddels al weer even wegenbelastingvrij mijn "fiets" 
Staat netjes in de schuur onder een flanellen laken
en zo af en toe wordt ie uitgelaten, de oer off the road .... Yamaha XT 500.
[img:800:600]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a1.jpg[/img]

Staat netjes in de schuur onder een flanellen laken

[img:800:600]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a1.jpg[/img]
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
SpeedCars schreef:Hij is inmiddels al weer even wegenbelastingvrij mijn "fiets"
Staat netjes in de schuur onder een flanellen lakenen zo af en toe wordt ie uitgelaten, de oer off the road .... Yamaha XT 500.
[img:800:600]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a1.jpg[/img]



- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
Niet echt een poetser, ben er wel zuinig op.
De XT zag er voordat hij er zoals op de eerste foto uitziet, effe anders uit.
Maw hij is tot het laatste boutje uit elkaar geweest en ik heb hem zeg maar weer fabrieksaf gemaakt
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a2.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a3.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a4.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a5.jpg[/img]
En dat wordt na een aantal uren prutsen dan dit
:
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a6.jpg[/img]
De XT zag er voordat hij er zoals op de eerste foto uitziet, effe anders uit.
Maw hij is tot het laatste boutje uit elkaar geweest en ik heb hem zeg maar weer fabrieksaf gemaakt

[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a2.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a3.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a4.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a5.jpg[/img]
En dat wordt na een aantal uren prutsen dan dit

[img:600:450]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... t500a6.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27077
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
[img:700:467]http://img127.imageshack.us/img127/5043 ... 06amq2.jpg[/img]
Dit is dus FANTASTISCH.............................
Wat een geweldige combo, supergaaf dit, ik zou er zo mee weg willen knallen................................

Dit is dus FANTASTISCH.............................


Wat een geweldige combo, supergaaf dit, ik zou er zo mee weg willen knallen................................


- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Da's leuk, ik heb z'n Honda-broertje. Moet even een beurtje hebben en dan kan 'ie ook wegenbelastingvrij ermee door. Nu dat extra stempeltje op m'n rijbewijs nog...SpeedCars schreef:Hij is inmiddels al weer even wegenbelastingvrij mijn "fiets"
Staat netjes in de schuur onder een flanellen lakenen zo af en toe wordt ie uitgelaten, de oer off the road .... Yamaha XT 500.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Telt dit ook?
[IMG:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0001.jpg[/img]
In de herfst gaat 'ie helemaal uit elkaar om compleet opgekalefaterd te worden. En een beetje opgevoerd natuurlijk. 65 km/u moet kunnen...
[IMG:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0001.jpg[/img]
In de herfst gaat 'ie helemaal uit elkaar om compleet opgekalefaterd te worden. En een beetje opgevoerd natuurlijk. 65 km/u moet kunnen...

- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Ik zou op speciaal verzoek de topic-titel kunnen veranderen in "welke TWEEWIELERS' hebben de mensen van DF?', dan past je brommer er zeker bijWim te Riet schreef:Telt dit ook?
[IMG:800:601]http://i163.photobucket.com/albums/t310 ... CF0001.jpg[/img]
In de herfst gaat 'ie helemaal uit elkaar om compleet opgekalefaterd te worden. En een beetje opgevoerd natuurlijk. 65 km/u moet kunnen...



Hier heb je nog wat werk aan om hem op te knappen, ga je hem in showroom staat brengen of gewoon beetje verfraaien?
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Hij gaat echt helemaal uit elkaar.
Alle gelakte delen worden gestraald, indien zinvol verzinkt en dan gepoedercoat. Dat kan tegenwoordig ook in metallic met daaroverheen een blanke coating.
Het chroomspul gaat naar Polen. Kost daar nog niet zo veel als hier en een vriend van mij heeft daar een adres waar ze heel behoorlijk werk leveren.
De wielen moeten ook uit elkaar. De spaken zijn van lichtmetaal, terwijl de velgrand verchroomd staal is. Hopelijk lukt dat een beetje.
Technisch moeten de remmen geperfectioneerd worden en de verlichting moet gerepareerd worden.
En dan moet 't Sachs blokje even getuned worden
Oh ja: vergeten...
Het zadel wordt als 't meezit vervangen door een buddyseat. Het schijnt dat dat origineel ook leverbaar was, maar info over de Sparta Easy is dungezaaid. Ik vermoed daarom dat 't ook een tamelijk zeldzaam brommertje is.
Zelfs op de site van de Spartaclub kom je 'm niet tegen.
Alle gelakte delen worden gestraald, indien zinvol verzinkt en dan gepoedercoat. Dat kan tegenwoordig ook in metallic met daaroverheen een blanke coating.
Het chroomspul gaat naar Polen. Kost daar nog niet zo veel als hier en een vriend van mij heeft daar een adres waar ze heel behoorlijk werk leveren.
De wielen moeten ook uit elkaar. De spaken zijn van lichtmetaal, terwijl de velgrand verchroomd staal is. Hopelijk lukt dat een beetje.
Technisch moeten de remmen geperfectioneerd worden en de verlichting moet gerepareerd worden.
En dan moet 't Sachs blokje even getuned worden

Oh ja: vergeten...
Het zadel wordt als 't meezit vervangen door een buddyseat. Het schijnt dat dat origineel ook leverbaar was, maar info over de Sparta Easy is dungezaaid. Ik vermoed daarom dat 't ook een tamelijk zeldzaam brommertje is.
Zelfs op de site van de Spartaclub kom je 'm niet tegen.
Laatst gewijzigd door Wim te Riet op 05 aug 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Nog een 600je, een Suzuki GSX-R uit 98. Af en toe zou ik wel wat meer vermogen wil maar het gaat nog steeds goed vooruit 8)
[IMG:1024:683]http://i196.photobucket.com/albums/aa34 ... G_7695.jpg[/img]
[IMG:1024:683]http://i196.photobucket.com/albums/aa34 ... G_7695.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast