Helaas slaat ook hier de geluidsproblematiek toe. Zonde van een zeer mooi evenement.Porsche Club Holland schreef:MEDEDELING
Tot onze grote spijt zien wij ons genoodzaakt u te berichten dat de Porsche Zandvoort Days 2008 geen doorgang kunnen vinden.
Er is uitgebreid overleg geweest met alle betrokken partijen over de mogelijkheden een programma samen te stellen dat zowel voor de deelnemers als bezoekers en organisatoren acceptabel zou zijn.
Dit bleek met de strenge geluidsnormen die door de overheid zijn opgelegd niet mogelijk te zijn. Een en ander is gebaseerd op de Wet Milieubeheer.
Slechts een zeer beperkt aantal dagen wordt aan het CircuitPark Zandvoort een grote geluidsproductie toegestaan. Deze dagen gaan volledig op aan evenementen zoals de DTM. De overige dagen mag slechts een beperkt aantal dB per etmaal geproduceerd worden, ongeacht het soort activiteit en zonder onderscheid tussen werk- en weekenddagen. Dat betekent dat hoe meer dB per auto wordt geproduceerd, hoe minder rondes per etmaal mogen worden gereden.
Gelet op het geluidsniveau van de meeste Porsches zouden wij de deelnemers slechts 3 sessies van 20 minuten rijden per categorie kunnen aanbieden, oftewel 1 uur rijden per dag. Met een maximum aantal Porsches van 30 per sessie.
Daarmee is het voor de organisatie niet mogelijk om een evenement te organiseren met een voor de deelnemers voldoende prijs/kwaliteit verhouding.
Wij vertrouwen er op dat u begrip heeft voor het feit dat de organisatie heeft moeten besluiten de Porsche Zandvoort Days 2008 te annuleren.
Porsche Zandvoort Days 2008 (geen doorgang)
- Edwin944RS
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01 apr 2008, 08:44
- Locatie: Almere
Porsche Zandvoort Days 2008 (geen doorgang)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik hoor die verhalen over geluidsoverlast de laatste tijd zoveel dat ik denk dat mensen dan ook wel bijzonder hardleers moeten zijn vwb het geluid dat hun auto produceert.
Zeg nou eerlijk, moet dat nou met al die knalpotten onder de auto's? Het zal soms wel wat pk's opleveren maar als iedereen zich aan die geluidsregel moet houden dan is het toch ook van de gekke om voor enkelen een uitzondering te willen maken.
Het zou gewoon geen issue meer moeten zijn. Enkelen verprutsen het nu voor de anderen. Wil je voor op de openbare weg meer geluid produceren? Ok, ik snap het dan wel niet helemaal, maar daar kun je er nog mee weg komen. Op het circuit niet. Hou daar dan rekening mee. Je bent daar om je rijkunsten aan te scherpen en te tonen, niet om de sjonnie uit te hangen.
Zeg nou eerlijk, moet dat nou met al die knalpotten onder de auto's? Het zal soms wel wat pk's opleveren maar als iedereen zich aan die geluidsregel moet houden dan is het toch ook van de gekke om voor enkelen een uitzondering te willen maken.
Het zou gewoon geen issue meer moeten zijn. Enkelen verprutsen het nu voor de anderen. Wil je voor op de openbare weg meer geluid produceren? Ok, ik snap het dan wel niet helemaal, maar daar kun je er nog mee weg komen. Op het circuit niet. Hou daar dan rekening mee. Je bent daar om je rijkunsten aan te scherpen en te tonen, niet om de sjonnie uit te hangen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
[img:370:263]http://nalts.files.wordpress.com/2006/0 ... tatler.jpg[/img]Hielke schreef:Zeg nou eerlijk, moet dat nou met al die knalpotten onder de auto's?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Martijn Koevoets schreef:[img:370:263]http://nalts.files.wordpress.com/2006/0 ... tatler.jpg[/img]Hielke schreef:Zeg nou eerlijk, moet dat nou met al die knalpotten onder de auto's?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
ben ik wel met je eens, sommige hebben gewoo aso veel lawaai en daardoor gaan mensen zich ergeren! en verpesten het voor de ander om zelf horendol te worden of doof van hun muziek installatie...bonk bonkHielke schreef:Ik hoor die verhalen over geluidsoverlast de laatste tijd zoveel dat ik denk dat mensen dan ook wel bijzonder hardleers moeten zijn vwb het geluid dat hun auto produceert.
Zeg nou eerlijk, moet dat nou met al die knalpotten onder de auto's? Het zal soms wel wat pk's opleveren maar als iedereen zich aan die geluidsregel moet houden dan is het toch ook van de gekke om voor enkelen een uitzondering te willen maken.
Het zou gewoon geen issue meer moeten zijn. Enkelen verprutsen het nu voor de anderen. Wil je voor op de openbare weg meer geluid produceren? Ok, ik snap het dan wel niet helemaal, maar daar kun je er nog mee weg komen. Op het circuit niet. Hou daar dan rekening mee. Je bent daar om je rijkunsten aan te scherpen en te tonen, niet om de sjonnie uit te hangen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Met Hielke eens.. mijn e46 M3 een gewone straatauto met 343pk heeft ook een uitlaat systeem wat aan de wettelijke eisen voldoet.. waarom kan een een raceauto met 343pk niet met een normaal uitlaat systeem worden uitgerust
Omdat een APK niet van toepassing gelden zeker geen regels volgens de eigenaren
En met zijn allen eigenhandig hun race hobby de nek omdraaien.
Omdat een APK niet van toepassing gelden zeker geen regels volgens de eigenaren
-
Luco
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Leg dat uitlaatsysteem van jou eens op de weegschaal naast een performance / race uitlaatsysteem en dan heb je het antwoordRico v Velzen schreef:Met Hielke eens.. mijn e46 M3 een gewone straatauto met 343pk heeft ook een uitlaat systeem wat aan de wettelijke eisen voldoet.. waarom kan een een raceauto met 343pk niet met een normaal uitlaat systeem worden uitgerust![]()
Omdat een APK niet van toepassing gelden zeker geen regels volgens de eigenarenEn met zijn allen eigenhandig hun race hobby de nek omdraaien.
Voor vrij rijden dagen enz maakt het niet zo veel uit, maar als jij racen gaat dan laat je met een stock uitlaatsysteem wel veel goedkope KG's liggen zeg maar.
-
Luco
Dat is wel zo, alleen loop je ook tijdens wedstrijdevenementen steeds meer het risico weggestuurd te worden vanwege het geluid, ze worden steeds strenger.Bert ///M3 schreef:Leg dat uitlaatsysteem van jou eens op de weegschaal naast een performance / race uitlaatsysteem en dan heb je het antwoordRico v Velzen schreef:Met Hielke eens.. mijn e46 M3 een gewone straatauto met 343pk heeft ook een uitlaat systeem wat aan de wettelijke eisen voldoet.. waarom kan een een raceauto met 343pk niet met een normaal uitlaat systeem worden uitgerust![]()
Omdat een APK niet van toepassing gelden zeker geen regels volgens de eigenarenEn met zijn allen eigenhandig hun race hobby de nek omdraaien.
![]()
Voor vrij rijden dagen enz maakt het niet zo veel uit, maar als jij racen gaat dan laat je met een stock uitlaatsysteem wel veel goedkope KG's liggen zeg maar.
Dan maar 5 kilo teveel gewicht
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja als het bij 5 KG blift....luco hornsveld schreef:Dat is wel zo, alleen loop je ook tijdens wedstrijdevenementen steeds meer het risico weggestuurd te worden vanwege het geluid, ze worden steeds strenger.Bert ///M3 schreef:Leg dat uitlaatsysteem van jou eens op de weegschaal naast een performance / race uitlaatsysteem en dan heb je het antwoordRico v Velzen schreef:Met Hielke eens.. mijn e46 M3 een gewone straatauto met 343pk heeft ook een uitlaat systeem wat aan de wettelijke eisen voldoet.. waarom kan een een raceauto met 343pk niet met een normaal uitlaat systeem worden uitgerust![]()
Omdat een APK niet van toepassing gelden zeker geen regels volgens de eigenarenEn met zijn allen eigenhandig hun race hobby de nek omdraaien.
![]()
Voor vrij rijden dagen enz maakt het niet zo veel uit, maar als jij racen gaat dan laat je met een stock uitlaatsysteem wel veel goedkope KG's liggen zeg maar.
Dan maar 5 kilo teveel gewicht
Bij ons op de E36 M3's sheelt alleen een andere einddemper al 10 KG, een standaard demper weegt 23 KG en een aftermarket 10-15 KG.
Net zoals de kat sectie bespaart ook zo'n 15-20 KG.
30 KG winst is nog wel even de moeite zeg maar.
En dan hebben wij nog niet eens zo'n mega pot met 4 pijpen zoals op die E46 van Rico
- Edwin944RS
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01 apr 2008, 08:44
- Locatie: Almere
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Bij de m coupe is dat verschil ook enorm, de beide eind-dempers zijn loei zwaar, een gewone aftermarket is een stuk lichter, en dan heb ik het nog niet over de titanium uitlaten gehad, en wat meer vermogen en lichter, en toch zo te maken dat ze binnen bepaalde geluidsnormen vallen, die overmatige herrie is 5 min leuk maar daarna meestal storend, en de 1 wat hard/sportief klinkt hoeft niet zo hoog uit te slaan op de db meter als de ander, licht schijnbaar ook aan een bepaalde toon
dus je kan best een lekker geluidje hebben zonder de limiet te overschrijden.
dus je kan best een lekker geluidje hebben zonder de limiet te overschrijden.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Natuurlijk mogen mensen met open uitlaten worden geweerd. Echter is dat vaak al niet meer genoeg. Zo zijn op Assen de meeste motor-amateurraces (ZAC en KNMV Cup) tegenwoordig niet meer mogelijk. De motoren daar zijn stiller (!) dan standaard straatmotoren (die je zo in de winkel koopt en legaal zijn op de openbare weg) maar nog steeds worden de (belachelijk lage) limieten overschreden. Er valt dus vrijwel niet meer te rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Roeland en 22 gasten
