Verkeer wordt steeds gekker...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
M@rcel

Verkeer wordt steeds gekker...

Bericht door M@rcel » 11 jul 2006, 09:49

Deze week zijn de schoolvakanties in het zuiden en midden van het land begonnen. Normaal gesproken breekt dan ook een rustige periode op de weg aan, maar helaas...deze week in de omgeving van Rotterdam en Den Haag daar nog helemaal niets van gemerkt.

Vanmorgen stond er vanuit Rotterdam A13 richting Utrechtse baan weer een behoorlijke rij op de linkerbaan, omdat er over een paar km's geritst en geweven dient te worden, met het verkeer dat vanaf A4 Den Haag Zuid richting Utrecht wil.
Je bent gek als je dan links aan gaat sluiten...die hele rechterbaan is over de gehele lengte vrij (km of 2) en waar de voertuigen beginnen te weven/ritsen blijf je nog even rechts om vervolgens heel ontspannen, zonder iemand in de weg te zitten zo richting Den Haag aan te kunnen sluiten.

Op die plek waar iedereen aan het kloten was, zag ik een dikke 30 tonner diesel zichzelf een weg proberen te banen om richting de 2 banen naar Utrecht te komen...natuurlijk zijn er dan altijd weer figuren die zo'n enorme vrachtwagen geen ruimete gunnen en dus de baan rechts naast hem compleet dicht rijden.
Ik weet niet of die vrachtwagen chauffeur het nu gezien heeft? Maar rechts voor zijn truck stond een groene Deawoo Espero die door die vrachtwagen links-achter gewoon opzij gedrukt werd. Ik zag die Daewoo helemaal uit de veren komen en de dame achter het stuur verschrikt uit alle macht de auto onder controle zien te houden, waarbij ze flink op de claxon drukte.
Omdat ik met gepaste snelheid er rechts voorbij reed, kon ik goed zien wat er eigenlijk mis ging...en ik ga er vanuit dat de vrouw hem er op het laatste moment nog eventjes voor wilde drukken.

Maargoed...dat gebeurt allemaal wel vaker....maar deze twee lieden vervolgde gewoon beide hun weg :shock:
Ze stopte niet eens....
Vanuit m'n spiegels zag ik de dikke truck alweer snelheid maken om rechtsaf richting Utrecht te rijden, terwijl de Daewoo ergens achteraan in mijn rij ook verder reed.
Toen die vrachtwagen mij voorbij kwam op zijn vrij baan, heb ik maar eventjes het kentekennummer van zijn trailer genoteerd. Maarja...wat moet ik er eigenlijk mee?

Wordt dit de toekomst? Een soort dikke rubberen band om de auto's zou dan wel uitkomst bieden

Andre

Bericht door Andre » 11 jul 2006, 10:15

Tja het is 1 grote frustratie elke dag in die rot file. Geduld raakt op plof hem er maar tussen. Kan er wel inkomen. De gemeentes blijven gewoon grond verkopen voor dikke prijzen en komen weer meer kantoren en bedrijven en de aanvoerwegen wordt niks aan gedaan. En onze belasting opbrengsten worden daar ook niet voor gebruikt. 1 grote frustratie.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 jul 2006, 10:50

Ik moet volgende week donderdag naar Leiden.
Kom ik daar ook langs toch?
Veel wegwzh hoorde ik.
's Morgens om ongeveer 10:00u ga ik heen en om ongerveer 14:00u weer terug.
Is het de hele dag daar een bende?
Ik kom er eigenlijk nooit, dus geen id.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 jul 2006, 10:52

Ik weet niet waar je vandaan komt?

Arthur

Bericht door Arthur » 11 jul 2006, 10:52

Vanaf de "Zwolle-kant".

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 jul 2006, 10:59

Tja, Zwolle > Utrecht > Den Haag = Clausplein gewoon rechts aanhouden en dan richting Leiden. Geen problemen hoor.

Arthur

Bericht door Arthur » 11 jul 2006, 11:08

Dan zal ik nog eens ff kijken.
De routeplanner heeft het over de A4 richting DH.
Clausplein staat er niet op.
Hij stuurt mij via de A1 (Hoevelaken) richting A'dam, dan de A10 (Watergraafsmeer) en de A4 (Nieuwe meer).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 jul 2006, 11:18

Kan ook, ik laat het altijd van het verkeersbeeld afhangen.
Ik dacht dat je perse via Den haag wilde gaan. het Prins Clausplein is voor Den Haag...je komt dus niet van de snelweg af.

Dick

Bericht door Dick » 11 jul 2006, 13:37

Ze hebben de Heinenoord tunnel voor 3 weken afgesloten. Sta iedere ochtend om 6 uur al in een file van 5 kilometer op de A17. Zuch zucht!!
Je wordt er gek van in dit land.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2006, 13:59

@Marcel: ik rijd daar iedere ochtend, inderdaad via de rechter baan alles voorbij. Op Prins Claus ook rechts blijven rijden en na het gerist van de A12 gasten uit de richting zoetermeer, die naar Voorburg (KPN) willen, er pas voorbij en naar links. Scheelt soms meer dan 10 minuten reistijd. En in mijn ogen is er niets 'fouts' aan. Op de Utrechtse baan altijd links rijden, dat schiet het meeste op. Bij afslag centrum beslis ik dan of ik hem uitrijd, of via een kruip-door sluip door route rijd. Dankzij die matrix die de reistijd aangeeft, scheelt dat echt een hoop ergernis.

Ben blij als ik verhuisd ben. :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 jul 2006, 14:03

Dennis Cavallino schreef:@Marcel: ik rijd daar iedere ochtend, inderdaad via de rechter baan alles voorbij. Op Prins Claus ook rechts blijven rijden en na het gerist van de A12 gasten uit de richting zoetermeer, die naar Voorburg (KPN) willen, er pas voorbij en naar links. Scheelt soms meer dan 10 minuten reistijd. En in mijn ogen is er niets 'fouts' aan. Op de Utrechtse baan altijd links rijden, dat schiet het meeste op. Bij afslag centrum beslis ik dan of ik hem uitrijd, of via een kruip-door sluip door route rijd. Dankzij die matrix die de reistijd aangeeft, scheelt dat echt een hoop ergernis.

Ben blij als ik verhuisd ben. :lol:
Klopt helemaal...ook mijn manier van aanpak.
:D

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2006, 14:06

Tsja, ik probeer nu ook rustig te blijven.. denken als iemand een aktie maakt of hij/zij misschien ook vond dat ik zelf iets fout deed (al dan niet alleen in hun ogen)... probeer het te sussen maar als ze het echt te bont maken door afsnijden, claxoneren en middelvingers etc raampje open en kijken of ze het gesprek aandurven.. zo nee, direct uitstappen en knopje bovenin om... of jezelf eruit proberen te lullen maar niet debiele actie's uithalen en dan strak voor je uit kijken, dan stap ik dus uit.

RVV

Bericht door RVV » 11 jul 2006, 17:39

Arthur neem je puptentje maar mee :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2006, 11:03

Vanochtend aanrijding tussen auto en motor(en) op de A13, linker baan.

Gewoon lekker blijven staan... :(

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 jul 2006, 13:02

Dennis Cavallino schreef:Vanochtend aanrijding tussen auto en motor(en) op de A13, linker baan.

Gewoon lekker blijven staan... :(

Die heb ik dan gelukkig gemist.....om kwart over 7 was de gehele a13 filevrij.....zouden die gasten hier meelezen? :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2006, 15:20

Ik reed er pas om 8.45 uur. :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 jul 2006, 17:04

Dennis Cavallino schreef:Ik reed er pas om 8.45 uur. :wink:

Dat zijn nog eens herentijden :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2006, 19:35

GVD net den haag uit, wat een file!
Stond jij er ook in Marcel? Ik liet nog een E60 invoegen voor me, maar had niet het idee dat jij het was (geen idee hoe je 525d eruit ziet eigenlijk).

Plaats reactie