Vanmorgen stond er vanuit Rotterdam A13 richting Utrechtse baan weer een behoorlijke rij op de linkerbaan, omdat er over een paar km's geritst en geweven dient te worden, met het verkeer dat vanaf A4 Den Haag Zuid richting Utrecht wil.
Je bent gek als je dan links aan gaat sluiten...die hele rechterbaan is over de gehele lengte vrij (km of 2) en waar de voertuigen beginnen te weven/ritsen blijf je nog even rechts om vervolgens heel ontspannen, zonder iemand in de weg te zitten zo richting Den Haag aan te kunnen sluiten.
Op die plek waar iedereen aan het kloten was, zag ik een dikke 30 tonner diesel zichzelf een weg proberen te banen om richting de 2 banen naar Utrecht te komen...natuurlijk zijn er dan altijd weer figuren die zo'n enorme vrachtwagen geen ruimete gunnen en dus de baan rechts naast hem compleet dicht rijden.
Ik weet niet of die vrachtwagen chauffeur het nu gezien heeft? Maar rechts voor zijn truck stond een groene Deawoo Espero die door die vrachtwagen links-achter gewoon opzij gedrukt werd. Ik zag die Daewoo helemaal uit de veren komen en de dame achter het stuur verschrikt uit alle macht de auto onder controle zien te houden, waarbij ze flink op de claxon drukte.
Omdat ik met gepaste snelheid er rechts voorbij reed, kon ik goed zien wat er eigenlijk mis ging...en ik ga er vanuit dat de vrouw hem er op het laatste moment nog eventjes voor wilde drukken.
Maargoed...dat gebeurt allemaal wel vaker....maar deze twee lieden vervolgde gewoon beide hun weg

Ze stopte niet eens....
Vanuit m'n spiegels zag ik de dikke truck alweer snelheid maken om rechtsaf richting Utrecht te rijden, terwijl de Daewoo ergens achteraan in mijn rij ook verder reed.
Toen die vrachtwagen mij voorbij kwam op zijn vrij baan, heb ik maar eventjes het kentekennummer van zijn trailer genoteerd. Maarja...wat moet ik er eigenlijk mee?
Wordt dit de toekomst? Een soort dikke rubberen band om de auto's zou dan wel uitkomst bieden