Goed hé, brommers op de rijbaanArthur schreef:Hoorde het op het nieuws en meteen daarna dit nieuws:
[img:400:300]http://teletekst.nos.nl/gif/images/104-01.gif[/img]

Goed hé, brommers op de rijbaanArthur schreef:Hoorde het op het nieuws en meteen daarna dit nieuws:
[img:400:300]http://teletekst.nos.nl/gif/images/104-01.gif[/img]
Volledig mee eens, sommigen van die klootjes daar in Den Haag (er zullen best een paar goede tussen zitten, wil niet meteen iedereen over 1 kam scheren) zijn tegenwoordig niet al te best in het stellen van de juiste prioriteiten of zelfs maar het fatsoenlijk uitvoeren van hun ambt zoals dat hoortTristan schreef:+1, ik dacht daar ook meteen aan. En zoals al vaker gezegd, waarom de hardrijder? Steek het geld in criminaliteit, wegenverbetering etc. En niet zulke stomzinnige ideeen.
Ik vind die voor bumperkleven wel grappig: kleef je zonder begrenzer op je voorganger, met begrenzer kleeft een ander achter op jouw bumper, die krijgt ook een begrenzer enz.enz.enz. En zo gaan we steeds langzamer rijden. En tenslotte heeft groen links gewonnen en staan we allemaal stil. Eind is dan wel weer leuk: de DF trackdays en het Frankrijk-evenement zullen steeds drukker bezocht worden. Gaat dus helemaal goed zo.Tom schreef:http://www.nu.nl/news/1540285/11/Eurlin ... ijder.html
Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
Uitgegeven: 24 april 2008 11:39
Laatst gewijzigd: 24 april 2008 11:39
ROTTERDAM - Automobilisten die keer op keer de fout in gaan met snelheidsovertredingen, bumperkleven en andere agressief weggedrag, krijgen op termijn mogelijk een snelheidsbegrenzer in hun voertuig.
"Zo'n apparaatje zorgt ervoor dat je niet harder dan 120 kilometer per uur kunt rijden'', zei minister Camiel Eurlings van Verkeer donderdag tijdens het jaarlijkse congres over verkeersveiligheid in Rotterdam.
"Er is een kleine groep mensen, die maakt het geen biet uit of ze zeventig boetes krijgen'', aldus de minister. "Die groep raak je niet met een boete en moet je dus op een andere manier aanpakken.''
Darwinism in werking, als je niet weet waar de rem zit behoor je niet in een auto. Altijd de oplossing vooruit zoekenGTRene schreef: punt 2, levens gevaarlijk...stel die persoon wil inhalen op een 100km weg, en denkt mwoah, dat haal ik wel, hij/zij gaat inhalen maar tis toch krapper dan gedacht(tegenligger) je trapt het gas naar de vloer, maar 120...opperdepop resultaat frontale botsing oid...
dat zullen de meesten wel wetenGeelhoed schreef:Darwinism in werking, als je niet weet waar de rem zit behoor je niet in een auto. Altijd de oplossing vooruit zoekenGTRene schreef: punt 2, levens gevaarlijk...stel die persoon wil inhalen op een 100km weg, en denkt mwoah, dat haal ik wel, hij/zij gaat inhalen maar tis toch krapper dan gedacht(tegenligger) je trapt het gas naar de vloer, maar 120...opperdepop resultaat frontale botsing oid...
daarom zeg ik met een vrachtwagen voel je dat je niet veel meer hebt en traag naar de 120 gaat, maar met een auto is dat gevoel misleidend, naar de 120 gaat erg vlot, en dan ineens opperdepop terwijl je nadenkt en de tegenligger dubbel zo snel tegemoet komt...met een auto haal je gewoon makkelijker in, en ja ik heb ook vrachtwagen geredenGeelhoed schreef:Hoeveel frontale botsingen zijn er door de begrenzer op vrachtwagens gebeurd?
Wie zegt dat die notoire hardrijders ongelukken veroorzaken?Geelhoed schreef:Dan blijft mijn eerdere opmerking over remmen nog van kracht. Een auto remt ook beter dan een vrachtwagen.
Kortom ik vind je argumentatie vergezocht. Vrachtwagen ongevallen daalden ook met de invoering van de begrenzer. Tja dat je er dan 10 doden bij hebt door die inhaalacties weegt niet op tegen 40 bespaarde doden.