Goed hé, brommers op de rijbaanArthur schreef:Hoorde het op het nieuws en meteen daarna dit nieuws:
[img:400:300]http://teletekst.nos.nl/gif/images/104-01.gif[/img]
Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Volledig mee eens, sommigen van die klootjes daar in Den Haag (er zullen best een paar goede tussen zitten, wil niet meteen iedereen over 1 kam scheren) zijn tegenwoordig niet al te best in het stellen van de juiste prioriteiten of zelfs maar het fatsoenlijk uitvoeren van hun ambt zoals dat hoortTristan schreef:+1, ik dacht daar ook meteen aan. En zoals al vaker gezegd, waarom de hardrijder? Steek het geld in criminaliteit, wegenverbetering etc. En niet zulke stomzinnige ideeen.
Criminaliteit? Welnee beste burger dat gedogen we joh anders moeten we te veel moeite doen om er fatsoenlijk achteraan te zitten en raken we misschien nog wel belangrijke politiemensen kwijt bij schietpartijen ofzo, daarom maken we ons er maar gemakkelijk van af door de weg van de minste weerstand te kiezen en de gewone burger te pakken die toch al zo hard werkt en het vertikt om nog eigen verantwoordelijkheid te nemen (iets wat wij als overheid zelf al helemaal niet meer doen om het juiste voorbeeld te stellen).
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Re: Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
Ik vind die voor bumperkleven wel grappig: kleef je zonder begrenzer op je voorganger, met begrenzer kleeft een ander achter op jouw bumper, die krijgt ook een begrenzer enz.enz.enz. En zo gaan we steeds langzamer rijden. En tenslotte heeft groen links gewonnen en staan we allemaal stil. Eind is dan wel weer leuk: de DF trackdays en het Frankrijk-evenement zullen steeds drukker bezocht worden. Gaat dus helemaal goed zo.Tom schreef:http://www.nu.nl/news/1540285/11/Eurlin ... ijder.html
Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
Uitgegeven: 24 april 2008 11:39
Laatst gewijzigd: 24 april 2008 11:39
ROTTERDAM - Automobilisten die keer op keer de fout in gaan met snelheidsovertredingen, bumperkleven en andere agressief weggedrag, krijgen op termijn mogelijk een snelheidsbegrenzer in hun voertuig.
"Zo'n apparaatje zorgt ervoor dat je niet harder dan 120 kilometer per uur kunt rijden'', zei minister Camiel Eurlings van Verkeer donderdag tijdens het jaarlijkse congres over verkeersveiligheid in Rotterdam.
"Er is een kleine groep mensen, die maakt het geen biet uit of ze zeventig boetes krijgen'', aldus de minister. "Die groep raak je niet met een boete en moet je dus op een andere manier aanpakken.''
Misschien een tip voor de moderators: misschien kan je bij de KLPD adreslijsten kopen met de notoire hardrijders. Even mailen en het wordt nog veel gezelliger hier op DF.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
punt 1, welke auto gaat die bestuurder rijden...is bijna niet waar te maken, denk aan lease auto's e.d.
punt 2, levens gevaarlijk...stel die persoon wil inhalen op een 100km weg, en denkt mwoah, dat haal ik wel, hij/zij gaat inhalen maar tis toch krapper dan gedacht(tegenligger) je trapt het gas naar de vloer, maar 120...opperdepop resultaat frontale botsing oid...lekker veilig, kom op Eurlings, het ging net wat beter met wat uit uw mond kwam, maar dit iets is levensgevaarlijk in handen van verkeerde inschattingen, immers je kan het niet goedmaken door het pedaal verder (boven 120) in te trappen, en er zijn andere mogelijkheden genoeg volgens de bestaande wetten.
punt 3, rijbewijs kwijt(3 punten is out
als je een beginner bent
) punt drie is funny bedoeld
just to make a point.
punt 2, levens gevaarlijk...stel die persoon wil inhalen op een 100km weg, en denkt mwoah, dat haal ik wel, hij/zij gaat inhalen maar tis toch krapper dan gedacht(tegenligger) je trapt het gas naar de vloer, maar 120...opperdepop resultaat frontale botsing oid...lekker veilig, kom op Eurlings, het ging net wat beter met wat uit uw mond kwam, maar dit iets is levensgevaarlijk in handen van verkeerde inschattingen, immers je kan het niet goedmaken door het pedaal verder (boven 120) in te trappen, en er zijn andere mogelijkheden genoeg volgens de bestaande wetten.
punt 3, rijbewijs kwijt(3 punten is out
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Darwinism in werking, als je niet weet waar de rem zit behoor je niet in een auto. Altijd de oplossing vooruit zoekenGTRene schreef: punt 2, levens gevaarlijk...stel die persoon wil inhalen op een 100km weg, en denkt mwoah, dat haal ik wel, hij/zij gaat inhalen maar tis toch krapper dan gedacht(tegenligger) je trapt het gas naar de vloer, maar 120...opperdepop resultaat frontale botsing oid...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
dat zullen de meesten wel wetenGeelhoed schreef:Darwinism in werking, als je niet weet waar de rem zit behoor je niet in een auto. Altijd de oplossing vooruit zoekenGTRene schreef: punt 2, levens gevaarlijk...stel die persoon wil inhalen op een 100km weg, en denkt mwoah, dat haal ik wel, hij/zij gaat inhalen maar tis toch krapper dan gedacht(tegenligger) je trapt het gas naar de vloer, maar 120...opperdepop resultaat frontale botsing oid...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
daarom zeg ik met een vrachtwagen voel je dat je niet veel meer hebt en traag naar de 120 gaat, maar met een auto is dat gevoel misleidend, naar de 120 gaat erg vlot, en dan ineens opperdepop terwijl je nadenkt en de tegenligger dubbel zo snel tegemoet komt...met een auto haal je gewoon makkelijker in, en ja ik heb ook vrachtwagen geredenGeelhoed schreef:Hoeveel frontale botsingen zijn er door de begrenzer op vrachtwagens gebeurd?
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Dan blijft mijn eerdere opmerking over remmen nog van kracht. Een auto remt ook beter dan een vrachtwagen.
Kortom ik vind je argumentatie vergezocht. Vrachtwagen ongevallen daalden ook met de invoering van de begrenzer. Tja dat je er dan 10 doden bij hebt door die inhaalacties weegt niet op tegen 40 bespaarde doden.
Net als bij licht overdag. Alhoewel alle studies eropwijzen dat er minder motorrijders zouden omkomen houden zij er aan vast dat er meer tweewielers zouden omkomen door dimlicht overdag. Zelfs al was dat waar ruil ik toch liever 10 dode motorrijders tegen 40 overstekende fietsers.
Kortom ik vind je argumentatie vergezocht. Vrachtwagen ongevallen daalden ook met de invoering van de begrenzer. Tja dat je er dan 10 doden bij hebt door die inhaalacties weegt niet op tegen 40 bespaarde doden.
Net als bij licht overdag. Alhoewel alle studies eropwijzen dat er minder motorrijders zouden omkomen houden zij er aan vast dat er meer tweewielers zouden omkomen door dimlicht overdag. Zelfs al was dat waar ruil ik toch liever 10 dode motorrijders tegen 40 overstekende fietsers.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Wie zegt dat die notoire hardrijders ongelukken veroorzaken?Geelhoed schreef:Dan blijft mijn eerdere opmerking over remmen nog van kracht. Een auto remt ook beter dan een vrachtwagen.
Kortom ik vind je argumentatie vergezocht. Vrachtwagen ongevallen daalden ook met de invoering van de begrenzer. Tja dat je er dan 10 doden bij hebt door die inhaalacties weegt niet op tegen 40 bespaarde doden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], SvB en 14 gasten
