Golf IV R32 DSG.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 mar 2008, 13:44

Gewoon gezellig komen Bram ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mar 2008, 14:32

Klopt Bram komt gewoon :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 08 mar 2008, 17:11

Leuk dat je ook langs komt Bram :wink:

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 08 mar 2008, 22:43

partyondude schreef:Kan me nog goed de biturbo R32 herinneren die bij de CBR07 was. Wat een hemels geluid en een bizarre prestaties :twisted:
zo goed kan je hem je niet herinneren denk ik, want het was gewoon een single turbo r32 ;)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16625
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 09 mar 2008, 01:26

Ook goed, ding was rap in ieder geval :mrgreen:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 15:10

De kat gaat er onder vandaan en er komt een katvervanger (pijp) voor in de plaats. Over ca 5 weken moet de auto terug naar Verhoeven, dan wordt er een racekat geplaatst. Deze wordt speciaal ontworpen door Milltek. Het afstellen wordt dan eindelijk afgerond :wink:
Op dit moment heeft de auto 318 wiel pk's met een turbodruk van 0,5 bar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2008, 15:29

Is 318 wielpk's veel ? (kan ik niet zo goed inschatten met die 4motion haldex)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 13 mar 2008, 15:32

Das redelijk wat jah :)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16625
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 13 mar 2008, 19:07

Ja, dat is veel 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 13 mar 2008, 19:25

Rico v Velzen schreef:Is 318 wielpk's veel ? (kan ik niet zo goed inschatten met die 4motion haldex)
25% dr bij en je hebt krukas pk's dacht ik....

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 13 mar 2008, 19:40

Mijn Leon met Haldex heeft volgens de bank van JD een verlies van 28 pk tussen krukas en wielen (van 208 naar 180 op de wielen), dus ongeveer 13% aandrijfverliezen.

Maar gaaf Mike dat ze binnenkort de kat er onder kunnen hangen en de software kunnen afwerken. Nog wel even een vraagje over de kat, aangezien je een single-turbo setup hebt heb je geen 3-2-1 uitlaatsysteem meer, maar een 6-1 door de turbo. Ik neem dus aan dat je dus ook "slechts" 1 kat gaat krijgen en niet 2 zoals standaard?

SteV6

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 21:57

SteV6 schreef:Mijn Leon met Haldex heeft volgens de bank van JD een verlies van 28 pk tussen krukas en wielen (van 208 naar 180 op de wielen), dus ongeveer 13% aandrijfverliezen.

Maar gaaf Mike dat ze binnenkort de kat er onder kunnen hangen en de software kunnen afwerken. Nog wel even een vraagje over de kat, aangezien je een single-turbo setup hebt heb je geen 3-2-1 uitlaatsysteem meer, maar een 6-1 door de turbo. Ik neem dus aan dat je dus ook "slechts" 1 kat gaat krijgen en niet 2 zoals standaard?

SteV6
Idd 1 racekat, de huidig Milltek racekat's zijn te klein voor de kit. Vandaar dat Milltek er 1 gaat ontwerpen, deze wordt dan gelijk in serie gemaakt voor Verhoeven. Turbodruk gaat misschien nog naar 0,6 bar. Het zwakke punt is op dit moment de koppeling anders had er nog veel meer in gezeten. Nu maar sparen voor stage II :D
Het vermogen zal straks tussen de 350 en 400 krukas pk's liggen, nogmaals de standaard koppeling kan max 500 Nm hebben, daar zal alles vanaf hangen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16625
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 13 mar 2008, 22:16

Waarom neem je die niet meteen mee dan?

Scheelt je weer remap kosten voor later.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 22:22

Nog even een kleine update:
Als het goed is komen a.s woensdag de Milltek racekat's (zijn er wel 2 SteV6) binnen. Het echte afstellen kan dan beginnen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 17 apr 2008, 13:33


Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 17 apr 2008, 13:34

Mike, dat ziet er echt netjes uit.

Erg OEM.....zo hoort dat. 8)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 17 apr 2008, 18:09

Erg mooi, nog wat meer nieuwere fotos?

Vind het nog steeds een top auto 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 17 apr 2008, 18:28

Ziet er zeer netjes uit! Luchtfilter krijgt zo niet teveel warme lucht?

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 17 apr 2008, 21:28

Die paar graden schelen niet zoveel als ze door een turbo moeten hoor.. :)

Gebruikersavatar
Black pearl
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 aug 2006, 10:04

Bericht door Black pearl » 19 apr 2008, 18:28

Nou juist daarom scheelt het dus wel heel veel.
De lucht wordt al enorm warm als het de turbo uit gaat.
Dus juist dan moet je proberen om de lucht al zo koud mogelijk naar binnen te krijgen.
En het word echt warm daar onder de kap.
Nu is het nog niet zomer maar straks.
En het nadeel van deze filters is dat ze toch veel zand en stof door laten.
Het beste is gewoon met orgineel filter te rijden en om het vermogen hoef je het niet te laten.
Laatst gewijzigd door Black pearl op 09 mei 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 19 apr 2008, 19:39

Het is veel efficienter om de lucht te koelen na de turbo..

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 25 apr 2008, 12:21

De R32 is klaar en wordt door Verhoeven persoonlijk bij mij afgeleverd. Het vermogen is 355pk/480Nm, nu lekker genieten van de auto en sparen voor stageII. Als het mag van de vrouw :wink:

Zal de R32 eerst goed wassen en daarna wat foto's online zetten.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 apr 2008, 12:33

Helemaal super Mike!!!!! geniet ervan!!!

Ennehh wel SNEL wat foto's posten van het geheel.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 25 apr 2008, 13:02

liever FILMPJES! :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 25 apr 2008, 13:46

Eindelijk! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Google [Bot], Joël D., m@rco, Thomas H, TurboClouseau en 15 gasten