
Golf IV R32 DSG.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
De kat gaat er onder vandaan en er komt een katvervanger (pijp) voor in de plaats. Over ca 5 weken moet de auto terug naar Verhoeven, dan wordt er een racekat geplaatst. Deze wordt speciaal ontworpen door Milltek. Het afstellen wordt dan eindelijk afgerond
Op dit moment heeft de auto 318 wiel pk's met een turbodruk van 0,5 bar.

Op dit moment heeft de auto 318 wiel pk's met een turbodruk van 0,5 bar.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Mijn Leon met Haldex heeft volgens de bank van JD een verlies van 28 pk tussen krukas en wielen (van 208 naar 180 op de wielen), dus ongeveer 13% aandrijfverliezen.
Maar gaaf Mike dat ze binnenkort de kat er onder kunnen hangen en de software kunnen afwerken. Nog wel even een vraagje over de kat, aangezien je een single-turbo setup hebt heb je geen 3-2-1 uitlaatsysteem meer, maar een 6-1 door de turbo. Ik neem dus aan dat je dus ook "slechts" 1 kat gaat krijgen en niet 2 zoals standaard?
SteV6
Maar gaaf Mike dat ze binnenkort de kat er onder kunnen hangen en de software kunnen afwerken. Nog wel even een vraagje over de kat, aangezien je een single-turbo setup hebt heb je geen 3-2-1 uitlaatsysteem meer, maar een 6-1 door de turbo. Ik neem dus aan dat je dus ook "slechts" 1 kat gaat krijgen en niet 2 zoals standaard?
SteV6
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Idd 1 racekat, de huidig Milltek racekat's zijn te klein voor de kit. Vandaar dat Milltek er 1 gaat ontwerpen, deze wordt dan gelijk in serie gemaakt voor Verhoeven. Turbodruk gaat misschien nog naar 0,6 bar. Het zwakke punt is op dit moment de koppeling anders had er nog veel meer in gezeten. Nu maar sparen voor stage IISteV6 schreef:Mijn Leon met Haldex heeft volgens de bank van JD een verlies van 28 pk tussen krukas en wielen (van 208 naar 180 op de wielen), dus ongeveer 13% aandrijfverliezen.
Maar gaaf Mike dat ze binnenkort de kat er onder kunnen hangen en de software kunnen afwerken. Nog wel even een vraagje over de kat, aangezien je een single-turbo setup hebt heb je geen 3-2-1 uitlaatsysteem meer, maar een 6-1 door de turbo. Ik neem dus aan dat je dus ook "slechts" 1 kat gaat krijgen en niet 2 zoals standaard?
SteV6

Het vermogen zal straks tussen de 350 en 400 krukas pk's liggen, nogmaals de standaard koppeling kan max 500 Nm hebben, daar zal alles vanaf hangen.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
[img:1280:960]http://pictureposter.audiworld.com/1398 ... bo_001.jpg[/img]
[img:1280:960]http://pictureposter.audiworld.com/1398 ... bo_002.jpg[/img]
[img:1280:960]http://pictureposter.audiworld.com/1398 ... bo_002.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Black pearl
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 10:04
Nou juist daarom scheelt het dus wel heel veel.
De lucht wordt al enorm warm als het de turbo uit gaat.
Dus juist dan moet je proberen om de lucht al zo koud mogelijk naar binnen te krijgen.
En het word echt warm daar onder de kap.
Nu is het nog niet zomer maar straks.
En het nadeel van deze filters is dat ze toch veel zand en stof door laten.
Het beste is gewoon met orgineel filter te rijden en om het vermogen hoef je het niet te laten.
De lucht wordt al enorm warm als het de turbo uit gaat.
Dus juist dan moet je proberen om de lucht al zo koud mogelijk naar binnen te krijgen.
En het word echt warm daar onder de kap.
Nu is het nog niet zomer maar straks.
En het nadeel van deze filters is dat ze toch veel zand en stof door laten.
Het beste is gewoon met orgineel filter te rijden en om het vermogen hoef je het niet te laten.
Laatst gewijzigd door Black pearl op 09 mei 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.