[Autobahn] Dat ging mis... maar niet helemaal...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
aapje

Bericht door aapje » 23 apr 2008, 14:52

Ach de beste stuurlui staan aan wal. Duidelijk een snelle en juiste reactie, het is altijd makkelijk om te te roepen dat het enkel geluk was.

Knot

Bericht door Knot » 23 apr 2008, 15:27

Lekker muziekje aan, rechterhand vaak van het stuur af, heerlijk :)

Tristan

Bericht door Tristan » 23 apr 2008, 15:51

Denk ook niet dat alles met geluk te maken had. De man reageerde vrij snel en handelde best koelbloedig. Zeker een bovengemiddelde bestuurder. Hield nl. al keurig 2 handen aan het stuur op hoge snelheid.

Knot

Bericht door Knot » 23 apr 2008, 16:00

Nah, ik vond dat juist matig. Je hand hoeft maar 1 sec van het stuur om te schakelen ;)

Maargoed, het is hem gelukt, volgende keer zonder tankslappers, dat is zijn opdracht.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2008, 17:45

Tja wat zal ik zeggen. Ik keek de video even snel zonder geluid.

Je ziet hem een rare lijn rijden door die witte auto die iets links van zijn baan zit, waardoor het overstuur effect wellicht iets versterkt was dan wanneer ie zijn (ideale) lijn had gereden. Dat was wellicht al reden voor hem om alert te zijn/worden. En dat heeft niets met geluk te maken, maar met adequaat reageren op veranderende situaties.

Daarnaast stuurt hij heel snel tegen, al direct op het moment dat de auto achter uitbreekt. Dat is een natuurlijke reactie voor geoefende rijders. Dat vang je sneller op dan onderstuur (en daar blijf ik bij: overstuur is veiliger dan onderstuur). Want onderstuur in een extreme situatie resulteert vaak ook weer in overstuur.

Maar hij kijkt ook nog eens waar hij heen wilt, voor zover ik dat kan zien zo zonder zijn ogen in beeld, maar zijn kop draait de goede kant op.

Daarnaast controleert 'ie na de spin eerst de auto en gaat hij niet uit van zijn eigen onkunde, maar een mankement (of dus olie). Dat getuigt ook van ervaring, denk ik, want hij zoekt naar een oorzaak en die zoekt 'ie niet direct bij zichzelf.

Ik denk idd dat dit ventje wel een partij kan sturen, in ieder geval heeft ie circuit/kart ervaring en heeft 'ie al weleens een slip meegemaakt en weet wat 'ie wel en niet moet doen.

Maar ja, je moet wel het geluk hebben dat er niet net even iemand in de weg rijdt en je binnen de vangrails blijft. Geluk en wijsheid liggen soms verdomd dicht bij elkaar. En je leert er alleen maar van als je dit soort beelden kunt analyseren.

Conclusie: olie in bocht = linke soep.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 apr 2008, 09:32

Duidelijk Dennis !

Plaats reactie