[Autobahn] Dat ging mis... maar niet helemaal...
- Ravin ///M
- Bert ///M3
- InjectTheVenom
- Casper
- Ravin ///M
- InjectTheVenom
Ik gok eerder snap oversteer. Als ik met mijn auto een bocht scherper probeer te nemen dan het onderstel aan kan dan merk ik dat hij deze neiging ook vertoont. Wat ik ervan zie heeft hij de bocht nét een tikje te ruw/snel in gezet, bij dit soort snelheden met een standaard onderstel moeten je handen zich net als blubber gedragen om de auto beheersbaar te houden.Ahmed schreef:olie?
- Casper
- Bert ///M3
Is geen snap oversteer. Als je dat eens meegemaakt hebt, dat gaat zo snel dat je al meer als 360 graden rond bent voor je uberhaubt tegenstuurt. Gebeurd vaak met sperdifferentielen, vol gas er op, even door een glad plekje, diff locked en daar ga je dan.
Hij rijd veel te hard in die bocht en de achterkant glijd langzaam weg. Of het was iets gladder oid. Kijk maar naar hoe de auto zich gedraagd. Een seconde of 2-3 voor hij begint met tegensturen glijd de auto al langzaam.
Alleen tegen de tijd dat hij het door heeft en tegenstuurt is hij al vrij laat en overcorrigeerd hij. Komt hij in een contraslip en die overcorrigeert hij ook nog eens. Tegen die tijd is er al zoveel snelheid uit dat hij hem weer terug krijgt.
Daarom dus mijn conclusie dat dit echt meer geluk als stuurmanskunst is. Als er een prof achter het stuur gezeten had, dan had die de eerste slip al eerder opgevangen met een heel klein beetje tegenstuur en had er niks aan de hand geweest.
Hij heeft gewoon mazzel dat hij zoveel ruimte heeft, als dit een krap weggetje was dan had hij tegen een boom gestaan.
Hij rijd veel te hard in die bocht en de achterkant glijd langzaam weg. Of het was iets gladder oid. Kijk maar naar hoe de auto zich gedraagd. Een seconde of 2-3 voor hij begint met tegensturen glijd de auto al langzaam.
Alleen tegen de tijd dat hij het door heeft en tegenstuurt is hij al vrij laat en overcorrigeerd hij. Komt hij in een contraslip en die overcorrigeert hij ook nog eens. Tegen die tijd is er al zoveel snelheid uit dat hij hem weer terug krijgt.
Daarom dus mijn conclusie dat dit echt meer geluk als stuurmanskunst is. Als er een prof achter het stuur gezeten had, dan had die de eerste slip al eerder opgevangen met een heel klein beetje tegenstuur en had er niks aan de hand geweest.
Hij heeft gewoon mazzel dat hij zoveel ruimte heeft, als dit een krap weggetje was dan had hij tegen een boom gestaan.
-
Ben het er niet mee eens. Een contra slip is voor de meeste rijders al einde oefening, die gaan gewoon rond. Een prof had hem misschien eerder opgevangen, maar je moet naar de situatie kijken. Op zich rijdt hij best relaxed zijn lijntjes op de autobahn, je zit gewoon niet zo gefocused te rijden als bv tijdens een trackday of bij extreme snelheden.
-
Zijn verhaal (die hij op m5board heeft gepost):
I was late for a track day , driving on track tyres and got oil on the road... 3h before a 320d got recked there.
Here is what happend to me:
videolink
I was testing the camera for the track day so got it on tape.
This is something for my grand children to see
Cheers
I was late for a track day , driving on track tyres and got oil on the road... 3h before a 320d got recked there.
Here is what happend to me:
videolink
I was testing the camera for the track day so got it on tape.
This is something for my grand children to see
Cheers
- Macboy
Ik snap de reacties niet. Misschien kan Dennis hier iets over zeggen?
Degene die hier geluk roept heeft het volgens mij echt totaal mis. 99,9% van de mensen zou hier het stuur verliezen, geluk of geen geluk.
Dit is gewoon zwaar stuurmanskunst ... voortreffelijke correctie waar ik een diepe diepe buiging voor maak !
Misschien moet je daarbij natuurlijk wel beetje geluk hebben, maar het is een zeer zeer getalenteerde stuurder als ik die correcties bekijk.
Maar goed, ik ben een noob ... wacht Dennis wel af
Degene die hier geluk roept heeft het volgens mij echt totaal mis. 99,9% van de mensen zou hier het stuur verliezen, geluk of geen geluk.
Dit is gewoon zwaar stuurmanskunst ... voortreffelijke correctie waar ik een diepe diepe buiging voor maak !
Misschien moet je daarbij natuurlijk wel beetje geluk hebben, maar het is een zeer zeer getalenteerde stuurder als ik die correcties bekijk.
Maar goed, ik ben een noob ... wacht Dennis wel af