Audi A5 3.2 FSI quattro - nu met pics!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 23 apr 2008, 12:58

Blijft mooie wagen. Vooral met die velgen en die kleur, schitterend gewoon. Interieur is helemaal af.

S-line exterieur snap ik nog steeds niet, ik zie het verschil echt amper en nu ben ik juist een detailfreak :shock:

Daniel

Bericht door Daniel » 23 apr 2008, 13:38

Tristan schreef:Zit op de S-line nu ook standaard het S-line onderstel? Zie in de config. dat er een S-line onderstel is, maar ook een Audi Demperregeling & Dynamic Steering (die ook los van elkaar te bestellen is).
Je hebt een S-line voor het interieur en een S-line voor het exterieur. Die voor het interieur stelt op zich nog wel wat voor: sportonderstel + 10 mm verlaging (kan overigens niet in combinatie met Audi Demperregeling), 18" lichtmetaal, zwarte hemel, sportstoelen met elektrische lendensteunen, leer/stof combinatie als bekleding (met alcantara 735 euro meerprijs), sportstuur en nog wat losse interieurdingetjes zoals S-line emblemen op stuur, stoelen, voorschermen en instaplijsten (maar die laatste betaal je dus dubbel als je ook de S-line ext. besteld)

Macboy schreef:S-line exterieur snap ik nog steeds niet, ik zie het verschil echt amper en nu ben ik juist een detailfreak
Het is ook bijna niet te zien:

[img:450:199]http://static.autoblog.nl/images/wp/Aud ... 0front.jpg[/img]

[img:450:213]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... S-Line.jpg[/img]

Boven zonder S-line, onder met S-line: basicly krijg je alleen een andere, wat aggresievere, voorbumper en dorpellijsten langs de zijkant.

[img:450:196]http://static.autoblog.nl/images/wp/Aud ... 20rear.jpg[/img]

[img:450:221]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... 281%29.jpg[/img]

Aan de achterkant is de bumper ook iets anders en is de diffuser wat groter. Tenslotte krijg je S-line instaplijsten en een S-line badge op je voorscherm. Toch een beetje weinig voor 2901 euro los / 2548 euro als je ook de S-line voor het interieur neemt.

Tristan

Bericht door Tristan » 23 apr 2008, 14:39

Daniel schreef:
Tristan schreef:Zit op de S-line nu ook standaard het S-line onderstel? Zie in de config. dat er een S-line onderstel is, maar ook een Audi Demperregeling & Dynamic Steering (die ook los van elkaar te bestellen is).
Je hebt een S-line voor het interieur en een S-line voor het exterieur. Die voor het interieur stelt op zich nog wel wat voor: sportonderstel + 10 mm verlaging (kan overigens niet in combinatie met Audi Demperregeling).
Okay, duidelijk. Vraag me ook af of die Demperregeling+Dynamic Steering echt de moeite waard is (ook qua geld).

Bedankt voor je input, Daniel. De optielijst is zo groot en ingewikkeld dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.

Daniel

Bericht door Daniel » 23 apr 2008, 14:43

Hangt er dus een beetje vanaf wat je wil. Als je je A5 nog enigszins comfortabel wilt maken moet je die demperregeling eigenlijk wel nemen. Het standaardonderstel is wat aan de stugge kant, het S-line onderstel is gewoon hard. Met die demperregeling kun je hem naar wens harder en zachter maken, alleen dan zul je dus wel de hele S-line moeten laten schieten.

Als je een keer een (klein, 't is mijn leasebak) rondje wil doen hoor ik het wel :)

Tristan

Bericht door Tristan » 23 apr 2008, 14:48

Zal altijd nog comfortabeler zijn dan mijn huidige Leon met Bilstein dempers (lees: weinig demping).

Dus een S-line onderstel kan ik wel hebben denk ik. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2008, 15:26

Tristan schreef: Dus een S-line onderstel kan ik wel hebben denk ik. :wink:
dan moet iemand jou wel een handje helpen, anders kom je een handje te kort :wink:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 24 apr 2008, 00:17

S-line onderstel kan je ook "los" bestellen.

Ik hoor trouwens erg goede verhalen over het Driving Select pakket!

Daniel

Bericht door Daniel » 02 mei 2008, 11:40

En het eerste defect heeft zich voorgedaan: het slot van de tankklep is uit elkaar geklapt, waardoor de klep niet meer dicht blijft zitten. Alleen als je hem dichtgedrukt houdt en dan de auto op slot zet blijft hij dicht...auto openen en de klep springt weer open. Handig als je wilt gaan rijden :P

Onderdeel is uiteraard niet op voorraad dus de werkplaats van Pon heeft het maar provisorisch weer in elkaar gerommeld zodat het in ieder geval werkt.

Daniel

Bericht door Daniel » 19 jul 2008, 10:57

Kleine update, nu 9k op de teller (gaat niet zo hard met alleen zakelijk rijden) maar gisteren had ik toevallig een afspraak in Duitsland dus toen er even een gaatje viel tussen al het vakantieverkeer heb ik het gaspedaal maar gevloerd.
En ik moet zeggen, viel me niet tegen :) Ik heb 266 km/uur op de (zeer accurate) digitale teller (wijzer stond boven de 270) gehad en toen was de vrije baan op. Er zat zelfs nog wat meer in, van een begrenzer heb ik niets gemerkt. Niet slecht voor 'maar' 265 pk, hij loopt harder dan mijn 545i :) Die tikt wel wat makkelijker zijn top aan, maar de begrenzer grijpt ook eerder in.

Arne

Bericht door Arne » 30 jul 2008, 09:35

Daniel,

Reed jij gistaravond 29 Juli van de Ring West Amsterdam de Ring Zuid op?
Was omstreeks 20:15.

Als ik dat kenteken zie, dan kan het bijna niet missen.

8)

Daniel

Bericht door Daniel » 30 jul 2008, 13:20

Arne schreef:Daniel,

8)
Yep, was ik :)

Arne

Bericht door Arne » 30 jul 2008, 13:47

Daniel schreef:
Arne schreef:Daniel,

8)
Yep, was ik :)
Toeval!
Vorige keer zag ik je ook al toen je een proefrit maakte met de A5 3.0TDI en er bij Vinkeveen af ging :shock:

Ik reed die grijze Octavia Combi, die jou eerst voorbij ging en daarna er af stoof richting de A2.

Daniel

Bericht door Daniel » 30 jul 2008, 16:20

Ah, met die slechte uitvoegmove...ja, die herinner ik me wel. Misschien heb je een A5-magneet :)

Arne

Bericht door Arne » 30 jul 2008, 16:40

Daniel schreef:Ah, met die slechte uitvoegmove...ja, die herinner ik me wel. Misschien heb je een A5-magneet :)
Nou ben ik toch nieuwsgierig; Wat bedoel je met "slechte uitvoermove... " :?:

Daniel

Bericht door Daniel » 31 jul 2008, 11:13

Volgens mij kwam je redelijk hard op de middenbaan voorbij om vervolgens de afslag te pakken. Maar kan me ook vergissen, kan iemand anders geweest zijn (zo exclusief zijn Octavia's niet ;))

Arne

Bericht door Arne » 31 jul 2008, 11:22

Daniel schreef:Volgens mij kwam je redelijk hard op de middenbaan voorbij om vervolgens de afslag te pakken. Maar kan me ook vergissen, kan iemand anders geweest zijn (zo exclusief zijn Octavia's niet ;))
fit's the glove :roll:

Plaats reactie