The Ultimate kick

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

The Ultimate kick

Bericht door Hans R » 02 mar 2008, 18:09

Beschrijf hier je rijervaringen van de auto die je het meeste bijblijft..

Ben zelf opzoek naar een auto met de meeste pret per kilometer maar merk dat ze allemaal wel wat leveren de 1 wat meer dan de andere en allemaal op een andere manier.
Het gaat hier dus om een 2e auto voor erbij want als die van elke kilometer een pretkilometer maakt ben je snel moe :wink:
Dus misschien handig om hier dus een topic van te maken met je eigen ervaringen, voor en nadelen daar hebben we wat aan als je een keuze moet maken..


Na de kick die een Mini works GP mij gaf smaakte dat naar meer en heftiger en kwam al snel uit bij een Lotus seven, licht gewicht en een hoop vermogen.
Maar dit heeft ook zijn nadelen, klein, onveilig bij een crash, laag dus haast niet zichtbaar voor andere weggebruikers, erg spartaans
maar de kicks maken een hoop goed als de turbo erin komt wordt je echt compleet afgeschoten, stuurt super, kan makkelijk dwars (zelf nog steeds niet geprobeerd)

[img:538:358]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/16147.jpg[/img]

Voor:
*supersnel
*wegligging
*rijbeleving is enorm

Tegen:
*onveilig (zeker op het circuit)
*klein
*sturing wordt erg licht op hoge snelheden

Dus kijken we nog even verder voor iets wat het plaatje compleet maakt misschien ook wel om mij een bevestiging te geven dat ik wel de juiste keuze heb gemaakt met de Dax

Voor vandaag een afspraak gemaakt voor een Lotus Exige mk1
we blijven bij licht en een hoop vermogen en ook om het een beetje betaalbaar te houden.

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/19239.jpg[/img]

Als dit ding koud start krijg je kippenvel op je armen, hoe gaaf!!
Het motortje heeft wel een hoop toeren nodig om lekker mee te kunnen komen beneden de 4500 toeren gebeurt e niet veel terwijl je in de Dax al afgeschoten ben, maar die besturing is veel beter dan in een seven, geeft meer vertrouwen dus je rijdt er makkelijk en sneller hard mee.

voor:
*besturing
*geluid
*geeft een hoop vertrouwen

Tegen:
*veel toeren nodig
*geluid (klankkast effect je wordt gillend gek als je naar frankrijk moet)
*minder snel
*minder rijbeleving

Ik ga dus zelf vrijdag nog even rijden met een Lotus 340R, deze heeft dezelfde motor is lichter en heeft geen dak dus zal meer rijbeleving geven..

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/18867.jpg[/img]


hmm.. toevalig zijn ze allemaal engels.. zullen duitsers ook genoeg DF geven.. ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 mar 2008, 18:21

Het moet inderdaad wel lichtgewicht blijven.

wat ook veel kicks geeft zeker snelheden tussen zeg 30 en 200 is een TVR Grifftith 4.3<>5.0 en soortgenoten vanaf zo'n 280pk

voordelen:

>>kijken naar het gaspedaal en hij gaat :twisted:
>>als cabrio/targa/dicht te rijden(hard dak)
>>waardevast
>>erg ruig
>>beul van een motor :twisted:
>>heerlijk zelfs al met toeren hoor je die dikke V8
>>Exclusive
>>allemaal thumbsup ook al geef je gas :wink:

nadelen:

>>boven 200 wat lichter en minder stabiel
>>verbruik wat hoger
>>korte powerband (rover V8)
>>verwacht geen Porsche kwaliteit
>>niet echt voor op een circuit standaard

maar toch een aanrader, ik wilde na een half jaar weer verder, miste het doortrekken in toeren van de M3 motoren, maar met de Hartge heb ik best of both worlds :lol: en koppel en toeren en all the way power.

Waar ik zelf naar op zoek zou gaan voor een auto onder de 55K ? is een Lotus Exige of Elise met 300 plus pk type mk2 das half straat half track wapen en valt goed mee te leven voor een tijd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mar 2008, 19:10

Porsche 917. Nog nooit in gereden, maar alleen al van het dromen over het rijden in die auto krijg ik een kick. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=resu77vBKm0

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 mar 2008, 19:19

De Speedster van Maik heeft indruk gemaakt, de E36 en E46 M3 blijven gaaf, maar het mooiste vond ik tot nu toe de Z4 die ik vorig jaar zomer gehuurd heb, wat is dat lekker rijden zeg, open, motorgebruil, kan niet beter als funauto!

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... cabriorent

Gebruikersavatar
HuubZ3QPe
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 aug 2007, 22:39
Locatie: LWD

Bericht door HuubZ3QPe » 02 mar 2008, 20:02

Hans is een Z3M roadster niets voor je, op het Z3 forum staat een al iets aangepaste te koop.


http://www.z3forum.nl/index.php?showtop ... ntry135899

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mar 2008, 20:06

Mijn collega heeft ook een Z3 M roadster. Die heeft hem wel bij de BMW dealer laten inspecteren alvorens te kopen, wat nogal een lijstje van punten opleverde, hetgeen het onderhandelen weer makkelijker maakte. Zeker een aanrader zo'n ding, al zou ik zelf voor de Coupé gaan.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 mar 2008, 20:21

Doe mij de Exige maar :D Wat een topper en voor het prijsverschil met de 340R monteer je nog een compressor en desgewenst nog wat andere mods 8) Een Z3M is natuurlijk een heel ander verhaal, stukken minder hardcore maar een makkie om naar Zuid Frankrijk te klappen. Uiteindelijk gaat het erom wat je ermee wil, op het CPZ ermee, op vakantie ermee of ermee naar de Ring :wink: Wil je alle drie dan kun je niet om de Z3M heen maar dan zou ik ook zeker in een S2000 en Boxster S gaan rijden om tot een keuze te komen. Alleen voor CPZ en een enkele keer Ring dan nam ik een Exige Modified :twisted:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 02 mar 2008, 20:30

HuubZ3QPe schreef:Hans is een Z3M roadster niets voor je, op het Z3 forum staat een al iets aangepaste te koop.


http://www.z3forum.nl/index.php?showtop ... ntry135899
Uhm...een Z3M roadster is leuk, maar met 1350kg toch bijna zo'n 700kg zwaarder dan een Exige van 780kg. Eigenlijk dus bijna 2x zo zwaar. Totaal onvergelijkbare rijbeleving in zo'n auto dan.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 02 mar 2008, 20:32

Nou, laat ik ook eens wat zeggen.
Ach. laat ook maar 8)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 02 mar 2008, 20:50

Zal spoedig komen :wink:

Tot nu toe:
Citroen Diane6 met 120km per uur tijdens een storm (wind mee :lol: )

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6779
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 02 mar 2008, 20:59

Stéphane schreef: Uhm...een Z3M roadster is leuk, maar met 1350kg toch bijna zo'n 700kg zwaarder dan een Exige van 780kg. Eigenlijk dus bijna 2x zo zwaar. Totaal onvergelijkbare rijbeleving in zo'n auto dan.
Juist, zo'n duitse boot is toch niet te vergelijken met zo'n engelse lichtgewicht. :wink:


Moet je niet een keer een Noble proberen Hans?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 mar 2008, 23:28

Niels schreef:Doe mij de Exige maar :D Wat een topper en voor het prijsverschil met de 340R monteer je nog een compressor en desgewenst nog wat andere mods 8) Een Z3M is natuurlijk een heel ander verhaal, stukken minder hardcore maar een makkie om naar Zuid Frankrijk te klappen. Uiteindelijk gaat het erom wat je ermee wil, op het CPZ ermee, op vakantie ermee of ermee naar de Ring :wink: Wil je alle drie dan kun je niet om de Z3M heen maar dan zou ik ook zeker in een S2000 en Boxster S gaan rijden om tot een keuze te komen. Alleen voor CPZ en een enkele keer Ring dan nam ik een Exige Modified :twisted:
prijsverschil is niet zo groot.. slechts €2500,- duzzz.. :wink:
Het gaat mij om de kick, zo'n Z3M zal best afgaan maar is niet mijn ding, heb je gezien hoe ze rond gaan op cpz!! Boxster S lijkt me wel wat maar dan als ik 50 ben ofzo..

@opa, een Noble is idd helemaal mijn ding alleen de prijs niet, maar man o man wat een gave bak! 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 mar 2008, 23:33

Ik had verwacht dat er meer $$ tussen zou zitten :roll: Maar om heel eerlijk te zijn vind ik een exige ook mooier :wink:

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 23 apr 2008, 03:09

Vandaag in een Lotus Exige Mk1 mogen rijden.....kort verslagje dan maar :)

Het begon al bij het instappen, LOL , hoe moet je hier nou instappen??? Ben er gewoon in gedoken..en hup ik zat.
Nou starten maar, of niet? Sleutel omgedraaid allerlei piepjes en belletjes, maar geen 180 paarden die wakker worden!
Dan wordt dus even zoeken, en tadaaa! Knop van de startonderbreker zit op de sleutel....WAT EEN HERRIE(muziek ;) ) !!
Prachtig gewoon.
Gordel om! Probleem nummer 2, hoe krijg je dat ding om! Nog nooit een 4(5?)punts gordel omgedaan...lol
Dan maar op de gewone manier :D. Toen even gekeken waar alle knopjes en hendeltjes zitten, check, gaan met dat ding.

Het eerste wat opvalt is de lichte koppeling en de vrij zware rem. Gelukkig went dit snel. Nou na 20 min rustig toerend,
is het tijd om dat ding open te trekken. Lege dijk, pedal to the metal.....8k toeren...OMG! Ongelooflijk gewoon niet
met woorden te beschrijven, echt niet! :D. Kijkje op de teller...WOW....snel remmen...totaal niet gezond voor je rijbewijs nee :D
Scherpe bocht, niks remmen, gewoon gaan! Wat een kart zeg...
Het geluid boven 4,5/5k toeren is magistraal, alsof er een klep in het uitlaatsysteem zit die open gaat. Echt super!

Ding is echt niks voor op de snelweg, erg onrustig vind ik. Wel handig om de linkerbaan schoon te vegen! hahaha, echt
iedereen gaat voor je aan de kant! Duh met zo een nekkendraaier....

P.S Sorry voor de medeweggebruikers die zich rotschrokken in de Zeeburgertunnel ;)


Voordelen:
-Uitstraling
-Geluid
-Wegligging

Nadelen:
-Onder de 4k toeren traag
-Hoofdpijn( haha!)

[img:1024:768]http://members.lycos.nl/drifter/Lot1.jpg[/img]

[img:1024:768]http://members.lycos.nl/drifter/Lot2.jpg[/img]

[img:1024:768]http://members.lycos.nl/drifter/Lot3.jpg[/img]

[img:1024:768]http://members.lycos.nl/drifter/Lot4.jpg[/img]

[img:1024:768]http://members.lycos.nl/drifter/Lot5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 23 apr 2008, 06:39

Supergaaf ding! 8) Stuurt geweldig he! Snelweg nooit geprobeerd met zo'n Exige maarja, daar heb je BMW's voor :wink:

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Bericht door Paul Broere » 23 apr 2008, 07:39

1. Porsche 911 Turbo S.

Tot 3000-3500 een rustige redelijk vlotte auto, dan ineens SCHIET je naar voren.

In de praktijk net zo snel als een "gewone" modernere 911 (evensnel als iets opgevoerde 993 en sneller dan 996 3,4)
Maar voor je gevoel is hij VEEL sneller, dankzij ge gigantische duw in je rug. (80-120 doet ie zonder aanloop in 2,7s.)


2.
de super 7 (westfield) die we hadden gaf van 0-100 de grootste kick.

Als je een beetje toeren maakte kon je in zijn 2 een streep trekken totdat je 80 reed (dan moest je naar zijn 3)... kortere overbrengingen.

Een ideale glij en speel-auto, superlicht en een zeer direct reagerende motor.

We zijn ooit eens tot 120km/uur achter een 360 modena blijven plakken... daarna houdt het op, zijn top lag zelfs iets ONDER de 200


3. hoogste top en grootste soepelheid:
de Audi RS6 waar ik tijdens de CBR08 in mee heb gereden!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 apr 2008, 08:46

Mooi verslag Ahmed, fucked for life?

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 apr 2008, 11:01

Michel Pol schreef:Mooi verslag Ahmed, fucked for life?

Michel
Inderdaad, lol...maar op de snelweg schieten ze inderdaad ernstig te kort, en de herrie moet in zo'n Exige S1 enorm zijn, leuk voor een dagje raggen, maar dan zoals JC zegt my ears starting to bleede :lol:

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 23 apr 2008, 11:07

Michel Pol schreef:Mooi verslag Ahmed, fucked for life?

Michel
Zo iets ja :lol:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 23 apr 2008, 11:46

Onze exige s2 liep toch nog wel 250...hard zat...... :wink:

Is dat een groot verschil met de s1 dan????

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 apr 2008, 12:18

atomchris schreef:Onze exige s2 liep toch nog wel 250...hard zat...... :wink:

Is dat een groot verschil met de s1 dan????
snelheid zit er op zich wel in, maar de manier waarop bedoelde ik, dus zeg vanaf 160 komen de diesels je voorbij :wink: vanaf die snelheid trap je het gas in en dan kom je te kort bij de grote jongens, mede daadoor zou ik als ik ooit zo'n apparaat koop (lijkt me gaaf) en minimaal 300pk in willen, zodat je lekker en op het circuit en op de rechte stukken power hebt, een win/win situatie of beter grin/grin :P situatie

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 23 apr 2008, 13:21

Gave bak man. Weinig ervaring met dit soort autos. Paar keer naast Maik in zijn Opel gezeten, was erg imponerend.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 apr 2008, 13:26

Macboy schreef:Gave bak man. Weinig ervaring met dit soort autos. Paar keer naast Maik in zijn Opel gezeten, was erg imponerend.
dan moet je hier eens naast zitten of beter zelf rijden, 381pk in de speedster, dat wil wel vooruit :wink:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bnvfaejzvnsz

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 23 apr 2008, 19:30

Z06 super!

Met Andre in welke auto dan ook.

Met Dennis over de Ring boenderen in een 325i

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 23 apr 2008, 19:50

E36 M3 of 135i.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 8 gasten