Ferdi's ACS chip draad

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 12:23

Dennis Schroyen schreef:
Rico v Velzen schreef:Leuk verslag, maar 1 ding snap ik niet, heel de wereld .35i addicts roept aan de hand van allerlei uitdraaien op banken, die .35i heeft standaard wel 330 à 340pk.. En volgens Snitzel heeft die gewoon standaard 306pk.

55pk voor 2700 euro lijkt een koopje, maar als de realiteit is dat het maar tussen 36 á 26pk zijn dan vind ik die 2700 wel erg veel geld.

Heeft iedereen het dan gewoon mis en heeft ide .35i gewoon 306pk :?: Of word hier hier wederom weer aan alle kanten gegoocheld met cijfers die altijd in het voordeel worden uitgelegd :?:

Blijft vage materie hoor :?
zoals gezegd zijn die 360 PK, piekpk's. Is trouwens bij alle tuners zo. GEMIDDELD zal deze motor 340 pk aan de krukas leveren in ACS vorm. Warmte is vooral bij turbomotoren een erg bepalende factor ivm vermogen. De 306 pk is een BMW meetwaarde en die is gerelativeerd over verschillende testcondities. Constructeurs mogen niet zomaar waardes opgeven.
Het chippen in dit geval is voornamelijk de turbodruk verhogen. Turbolag wordt dan iets groter maar vooral de punch zoals ferdinand beschrijft is te wijten aan een brute verhoging van de turbodruk. Nadelen hiervan zijn de bekende turbobetrouwbaarheidsproblemen en warmteafvoer. Als je de warmte van de 2 turbo's (die in x35i vorm trouwens erg dicht bij elkaar staan) niet goed krijgt afgevoerd bestaat de kans dat je na 5 of 6 runs of zwaar circuitgebruik na een tijdje nog 280 pk over hebt. Chiptunen is leuk. Maar de winst blijft zonder turbo en I/C aanpassingen beperkt in het gebruik en ik stel de betrouwbaarheid in vraag.

Ik denk dat de ervaren turbo adepten (Karel?) het hier wel met me eens zijn. Allemaal leuk en wel die piekpk's, maar rond de NS gaat die ACS no way sneller zijn dan een stock 135i. Trust me, been there done that...
Ha Dennis, niet bijzonder je veronderstellingen, ze zijn a) algemeen bekend en b) in het bijzonder kun je er niets over zeggen vwb. de tuning voor .35i en ASC. Je weet niet wat zij hebben gedaan. Bel ze eens op, ze staan je graag te woord.

't Is wat André zegt, ik stel mijn auto graag beschikbaar aan de meetwetenschap van het DF (met Friesche Ketellapper Koeke en een kouwe (!) Berenburg :wink: ).

AC Schnitzer hatte gesagt, 'Herr Hinloopen, ihren 135i hatte jetst mindestens 360 PS'. Nou zeg, ben ik even gelukkig. Ik ben gek op paarden. :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2008, 12:28

Met 500NM trek je bijkans die 1er uitmekaar.................... :shock:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 22 apr 2008, 12:33

Ferdinand schreef:
Dennis Schroyen schreef:
Rico v Velzen schreef:Leuk verslag, maar 1 ding snap ik niet, heel de wereld .35i addicts roept aan de hand van allerlei uitdraaien op banken, die .35i heeft standaard wel 330 à 340pk.. En volgens Snitzel heeft die gewoon standaard 306pk.

55pk voor 2700 euro lijkt een koopje, maar als de realiteit is dat het maar tussen 36 á 26pk zijn dan vind ik die 2700 wel erg veel geld.

Heeft iedereen het dan gewoon mis en heeft ide .35i gewoon 306pk :?: Of word hier hier wederom weer aan alle kanten gegoocheld met cijfers die altijd in het voordeel worden uitgelegd :?:

Blijft vage materie hoor :?
zoals gezegd zijn die 360 PK, piekpk's. Is trouwens bij alle tuners zo. GEMIDDELD zal deze motor 340 pk aan de krukas leveren in ACS vorm. Warmte is vooral bij turbomotoren een erg bepalende factor ivm vermogen. De 306 pk is een BMW meetwaarde en die is gerelativeerd over verschillende testcondities. Constructeurs mogen niet zomaar waardes opgeven.
Het chippen in dit geval is voornamelijk de turbodruk verhogen. Turbolag wordt dan iets groter maar vooral de punch zoals ferdinand beschrijft is te wijten aan een brute verhoging van de turbodruk. Nadelen hiervan zijn de bekende turbobetrouwbaarheidsproblemen en warmteafvoer. Als je de warmte van de 2 turbo's (die in x35i vorm trouwens erg dicht bij elkaar staan) niet goed krijgt afgevoerd bestaat de kans dat je na 5 of 6 runs of zwaar circuitgebruik na een tijdje nog 280 pk over hebt. Chiptunen is leuk. Maar de winst blijft zonder turbo en I/C aanpassingen beperkt in het gebruik en ik stel de betrouwbaarheid in vraag.

Ik denk dat de ervaren turbo adepten (Karel?) het hier wel met me eens zijn. Allemaal leuk en wel die piekpk's, maar rond de NS gaat die ACS no way sneller zijn dan een stock 135i. Trust me, been there done that...
Ha Dennis, niet bijzonder je veronderstellingen, ze zijn a) algemeen bekend en b) in het bijzonder kun je er niets over zeggen vwb. de tuning voor .35i en ASC. Je weet niet wat zij hebben gedaan. Bel ze eens op, ze staan je graag te woord.

't Is wat André zegt, ik stel mijn auto graag beschikbaar aan de meetwetenschap van het DF (met Friesche Ketellapper Koeke en een kouwe (!) Berenburg :wink: ).

AC Schnitzer hatte gesagt, 'Herr Hinloopen, ihren 135i hatte jetst mindestens 360 PS'. Nou zeg, ben ik even gelukkig. Ik ben gek op paarden. :lol:
Nee je hebt gelijk. Voor 2695 euro hebben ze een M3 V8 blok gelegd. Of toch op zijn minst scherpe nokken, T04.76 garett turbo en dikke hks intercooler.

Circuittijden willen we zien. Praatjes vullen geen gaatjes :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 12:44

Ha Rico, ja de peekaa mania valt over ons heen. Ben het met je eens dat iedereen van alles roept. En, het zal ook allemaal wel. Ook dat iedereen roept dat het niet kan, of juist weer wel. Ik laat dat graag over aan specialisten. Voor het overige heb ik vette lol, de auto voelt over het hele bereik wat pittiger aan.

Ik koos voor Schnitsel omdat ik mijn BMW garantie behoud, ook hier in Nederland. Schnitsel geeft overigens veruit de minste pk's op van al die andere chipdokters die over het web rollen: 380pk (Dähler), 400pk (Dinan/Vishnu), 420pk(!) etc.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 22 apr 2008, 12:51

Ferdinand schreef:Ha Rico, ja de peekaa mania valt over ons heen. Ben het met je eens dat iedereen van alles roept. En, het zal ook allemaal wel. Ook dat iedereen roept dat het niet kan, of juist weer wel. Ik laat dat graag over aan specialisten. Voor het overige heb ik vette lol, de auto voelt over het hele bereik wat pittiger aan.

Ik koos voor Schnitsel omdat ik mijn BMW garantie behoud, ook hier in Nederland. Schnitsel geeft overigens veruit de minste pk's op van al die andere chipdokters die over het web rollen: 380pk (Dähler), 400pk (Dinan/Vishnu), 420pk(!) etc.
klopt, gevoelsmatige onzin hebben we niks aan. Dat laten we natuurlijk graag over aan specialisten en diens meetapparatuur.
En bovendien roep ik niks, ik maak alleen een vraagstellen mbt mijn ervaring in de automotive. Turbomotoren zijn gevoelig aan de eerder vernoemde factoren. Over-engineering bestaat bij BMW niet meer sinds de e34. Dinan zegt trouwens zelf dat turbo en I/C vervangen dienen te worden bij zwaar gebruik.

desalniettemin, veel plezier met het extra vermogen!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 12:53

Dennis Schroyen schreef:Voor 2695 euro hebben ze een M3 V8 blok gelegd
.
Nee Dennis, ben je gek. Veel te weinig koppel man.. :wink: Dat blokkie is van vroeger..
Circuittijden willen we zien. Praatjes vullen geen gaatjes :wink:
Ook nee. Ben je gek. Ik ga met die 135i het circuit niet op.... :wink:

Vele groeten,
Ferdinand

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 12:56

Dennis, ik houd mijn BMW garantie bij die Schnitsel tuning. Er gaat dus niets kapot, ook niet bij drie dagen lang plankgas geven.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 22 apr 2008, 13:14

Hey ferdinand, mooi man ik ben nu wel erg benieuwd naar je 135i, anders vd week ff afspreken en dan hang ik gelijk de performance box in je auto!
Weten we gelijk of die ECHT sneller is!! :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 13:18

Hans GP1630 schreef:Hey ferdinand, mooi man ik ben nu wel erg benieuwd naar je 135i, anders vd week ff afspreken en dan hang ik gelijk de performance box in je auto!
Weten we gelijk of die ECHT sneller is!! :wink:
Ha Hans, ja, lijkt me leuk. Hang die Performance Box er maar in (wat is dat eigenlijk?).

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 22 apr 2008, 13:20

Dennis' bedenkingen bij het werkelijk te leveren vermogen zijn terecht. Maar dit valt prima te testen. Bij een meting via de datalogger of een direct vergelijk met een andere auto hoef je de getunede 135i vooraf alleen maar een paar keer van 100 naar 200 te laten accelereren. Er zit dan als het goed is maximale hitte in het blok en de turbo's/electronica zullen dan alles naar veilige waarden hebben afgeregeld. Als ACS het goed gedaan heeft levert die motor dan nog steeds een leuk stukje extra power tov de standaard motor.

Mooie bij dit alles is dat Ferdinand heel open en kritisch tegenover zijn eigen tuning staat. 95% van de mensen die hun auto hebben laten tunen WILLEN maximale grafiek pk's zien. Tita tovenaar pk's. Dat ze in de praktijk dan op hun bek gaan ontkennen ze liefst.

Moet het dit weekend dan maar gebeuren?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 apr 2008, 13:29

Hielke schreef:Dennis' bedenkingen bij het werkelijk te leveren vermogen zijn terecht. Maar dit valt prima te testen. Bij een meting via de datalogger of een direct vergelijk met een andere auto hoef je de getunede 135i vooraf alleen maar een paar keer van 100 naar 200 te laten accelereren. Er zit dan als het goed is maximale hitte in het blok en de turbo's/electronica zullen dan alles naar veilige waarden hebben afgeregeld. Als ACS het goed gedaan heeft levert die motor dan nog steeds een leuk stukje extra power tov de standaard motor.

Mooie bij dit alles is dat Ferdinand heel open en kritisch tegenover zijn eigen tuning staat. 95% van de mensen die hun auto hebben laten tunen WILLEN maximale grafiek pk's zien. Tita tovenaar pk's. Dat ze in de praktijk dan op hun bek gaan ontkennen ze liefst.

Moet het dit weekend dan maar gebeuren?
Ha Hielke. Lijkt me leuk, maar ik zit in Engeland de komende twee weken. Anders even via PM.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 apr 2008, 09:45

Ferdinand schreef:ha macboy, eeeh... Euro 2.695. Maar daar zat koffie en küche bei en arbeidsloon, en een knipoog van een vriendelijke dame. Tot later..
Ik vind het geen geld, hij kreeg er zelfs een keuken bij :shock:
Ik had liever taart gehad :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 apr 2008, 09:55

heej Fedinand vertel is wat meer over die taart ? Wat voor kleur had die, wat voor een smaak ? Zat er slagroom op en vooral het belangrijkste was die slagroom ook lekker zoet ?

Laat me het weten aub...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 apr 2008, 10:08

Ffe een serieuzere reactie: of die pk's er nu wel of niet inzitten maakt eigenlijk niet zoveel uit, of beter gezegd; zou mij niet zoveel uitmaken.
Ik heb meerdere door JD getunede VAG auto's gehad, allen zonder uitdraai. De meerprijs was dermate dat me het niet uitmaakte of er nu 220pk in zat of 210, idem voor de nm's.
Wel voelde ik aan de auto dat hij in alles fors sneller en sterker geworden was.
En daar was het om te doen!
Dat was voor mij genoeg om die meerprijs te rechtvaardigen (nog geen 1000,-).
Vraag me wel af waar die 2695,- in zitten?
Echter nu na enkele maanden zelf een BMW in het bezit te hebben snap ik het ook weer wel :wink:
1750,- om een Bleutoothset (origineel) achteraf in te laten bouwen, OEFF :shock:
Vind het erg duur voor hetgeen ze bieden maar als jij (Ferdi) daar genoegen uit haalt dan zouden wij de laatsten moeten zijn om daar iets van te zeggen.
Vind daarom Dennis z'n reactie een beetje flauw, al dan niet terecht.
Ook als er 340pk in te blijken zitten is dat toch een 10% meer dan standaard en zijn ook zeker te merken/voelen.
En dat wil je als je gaat chiptunen.
Voor relatief weinig geld wat meer vermogen.
En graag veilig, daarom kies je voor de garantievariant.
Je moet toch ergens vertrouwen in hebben :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 apr 2008, 10:08

Rico v Velzen schreef:heej Fedinand vertel is wat meer over die taart ? Wat voor kleur had die, wat voor een smaak ? Zat er slagroom op en vooral het belangrijkste was die slagroom ook lekker zoet ?

Laat me het weten aub...
Dat van de slagroom weten we zo al :wink:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 23 apr 2008, 10:14

Rico v Velzen schreef:heej Fedinand vertel is wat meer over die taart ? Wat voor kleur had die, wat voor een smaak ? Zat er slagroom op en vooral het belangrijkste was die slagroom ook lekker zoet ?

Laat me het weten aub...
:shock:
Ook op zoek naar een goed adres om een 135i te laten tunen?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 23 apr 2008, 10:49

Arthur schreef:
Ik vind het geen geld, hij kreeg er zelfs een keuken bij :shock:
Ik had liever taart gehad :wink:[/quote]

LOL at Arthur. Ja, toch schreibe ich Hochdeutsch. Und als je Küche ausprecht als 'Koege', dan bekomt man in Deutscheland eine ..... torte!!!

Conclusion:
Ich wollte koege, bekomme eine Torte für die preis eines Küche.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 23 apr 2008, 10:51

Rico v Velzen schreef:heej Fedinand vertel is wat meer over die taart ? Wat voor kleur had die, wat voor een smaak ? Zat er slagroom op en vooral het belangrijkste was die slagroom ook lekker zoet ?

Laat me het weten aub...
He Rico. Ze is zoals je avatar, maar mit Dirndl :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 23 apr 2008, 10:57

zegmaarboris schreef:Gaat er van de 135i nog een 3-deurs of 5-deurs hatchback variant komen?
Nope, wel een caravan geloof ik.. :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 23 apr 2008, 11:27

Arthur schreef:Ffe een serieuzere reactie: of die pk's er nu wel of niet inzitten maakt eigenlijk niet zoveel uit, of beter gezegd; zou mij niet zoveel uitmaken.
Ik heb meerdere door JD getunede VAG auto's gehad, allen zonder uitdraai. De meerprijs was dermate dat me het niet uitmaakte of er nu 220pk in zat of 210, idem voor de nm's.
Wel voelde ik aan de auto dat hij in alles fors sneller en sterker geworden was.
En daar was het om te doen!
Dat was voor mij genoeg om die meerprijs te rechtvaardigen (nog geen 1000,-).
Vraag me wel af waar die 2695,- in zitten?
Echter nu na enkele maanden zelf een BMW in het bezit te hebben snap ik het ook weer wel :wink:
1750,- om een Bleutoothset (origineel) achteraf in te laten bouwen, OEFF :shock:
Vind het erg duur voor hetgeen ze bieden maar als jij (Ferdi) daar genoegen uit haalt dan zouden wij de laatsten moeten zijn om daar iets van te zeggen.
Vind daarom Dennis z'n reactie een beetje flauw, al dan niet terecht.
Ook als er 340pk in te blijken zitten is dat toch een 10% meer dan standaard en zijn ook zeker te merken/voelen.
En dat wil je als je gaat chiptunen.
Voor relatief weinig geld wat meer vermogen.
En graag veilig, daarom kies je voor de garantievariant.
Je moet toch ergens vertrouwen in hebben :wink:
Ha Arthur,

Leuk wat je schrijft. Iedereen hier op dit DF forum deelt denk ik met mij de opvatting: doe wat je moet doen, als jij het geld waard vindt, lekker doen en oprecht veel plezier er mee.

Maar, het DF is er ook voor om van gedachten te wisselen. Daarom zijn de topics er, en daarvan kunnen we wijzer worden. Dat Dennis vraagtekens zet bij de verwachte werkelijke prestatieverbetering na chiptuning van mijn 135i door ASC, is een interessante gedachte. En, is ook een werkelijke gedachte. Dat de stijl van Dennis wat onhandig is, daar lees ik doorheen (refererend aan mijn openingsalinea). Ook ik zelf ben, door de ervaring met de (chip)tuning van mijn Compressor Works, door schande en schade wijs geworden: veel beloftes en weinig resultaat. Tuning is een specialisme.

En jongens, we moeten nog maar eens zien wat die ASC 135i van mij nu werkelijk waard is. Ik denk dat je onder verschillende omstandigheden, met verschillende methodes over een wat langere periode, er achter moet komen wat die tuning van ASC nu waard is. Ik ben de eerste, dus tegen betaling van Euro 750,- per resultaten-PDF, krijg je inzage in het testdosier ....woohaa......

Waarom heb ik mijn 135i laten chippen? Eigenlijk, omdat ik een grote puber ben. Gewoon het idee. Helemaal niet nodig. Een 135i is ruim voldoende voor dagelijks gebruik (en dat is een eufemisme). Maar ik vind het leuk. Lekker kletsen, kijk eens wat ik hier heb. Komen we niet helemaal bij?
Maar voor de serieuze 'racer', die op zoek is naar betere prestaties van de auto onder zware condities, en dit wil bereiken met o.a. chiptuning, mogen we de 135i ASC wel degelijk flink aan de tand voelen. Is het oplichterij? of is ASC er in geslaagd om een hele leuke performance upgrade te maken voor de .35i motor. Dat is toch interessant om te weten, en daar mogen we best kritisch op zijn. Ook ik word afgerekend op prestaties. Such is life!

Mijn 'belevenissen van de 135i recentelijke tuning', die ik wat posten geleden opschreef, zijn natuurlijk wat geromantiseerd.. :wink: (open deur). Maar wat ik in ieder geval nu voel is over de hele bandbreedte een behoorlijk sterkere auto. In tijd, praat je denk ik over 0,2 of 0,4 seconden sneller op de korte (tussenspintjes) en ik denk dat de 135i ASC misschien een seconde sneller op de 200 zit dan een standaard 135i. Ook boeien natuurlijk, want wanneer gebruik je dat nu? Nooit. Voor mij maakt het niet uit of dat nu 40, 80 of 25 pk'' s zijn, ik voel het plezier. Voor mij is het het geld nu al meer dan waard. Heerlijk, met BMW garantie.

Maar ASC komt daar, vind ik, niet zo makkelijk mee weg. Stel de vermogenswinst is inderdaad maar 20pk, dan hebben ze wat uit te leggen. Vind ik wel! Ze verkopen deze tuning duur met verwachte cijfers, dan ook gewoon doen. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Het DF proffesoren team buigt zich over de zaak (dwz. Andre gaat ramme' met die ACS 135i van mij en Hielke hangt er zo'n Playstation Drift-Performance meter in.. :wink: ) en dan weten we meer.

Bis balt.

Ferdinand

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 23 apr 2008, 12:34

Dat mijn reactie flauw en/of onhandig is interesseert me geen ene moer. Reacties op e9x M3's zijn ook niet altijd even plezierig voor de eigenaar(s) of liefhebbers om te lezen. Feit is dat ik dat subjectief 135i opgehemel beu ben, en dat ik zeker niet de enige ben hier die er zo over denkt.
Ik bekijk gewoon alles nuchter en objectief, is ook een deel van m'n dagelijkse job. De winst is zeker mooi en de key is dat je er zelf blij mee bent, dat trek ik dan ook niet in twijfel. Maar termen zoals "bommetje" en "nuclear power plant" wijs ik met een glimlach af. Trouwens, die zogezegde "transparante" houding van je lijkt meer op neerkijken op iemand anders.

Ik zal nooit geen populariteitspolls winnen door mijn straight forward (of backwards :lol: ) houding, maar sta me toe om te zeggen dat dit professioneel een key of succes is geworden. Automatisch schijnt dit door in m'n privé leven. Mensen die me goed kennen weten dat ik soms tot het grove toe eerlijk ben en verbloemen niet in m'n aard ligt. Daarom haal ik dit even aan en zou ik graag harde feiten willen zien waarom dit x35i verhaal zo goed is aangezien ik het in mijn ervaringen nog niet gevonden heb. Met geen van mijn posts is offence intended, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik heb graag klaar en duidelijke antwoorden. Transparency zoals jij het graag noemt komt me dan ook meer over als pretentie dan een vorm van beleefdheid. Bij dit soort discussies lijkt het me gewoon beter om op de man af te argumenteren.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 23 apr 2008, 16:53

Ging nu wel erg off topic. Heb Robin en Dennis draadje maar aangemaakt. Weggooien is altijd zonde :)
Dennis Schroyen schreef:Dat mijn reactie flauw en/of onhandig is interesseert me geen ene moer. Reacties op e9x M3's zijn ook niet altijd even plezierig voor de eigenaar(s) of liefhebbers om te lezen. Feit is dat ik dat subjectief 135i opgehemel beu ben, en dat ik zeker niet de enige ben hier die er zo over denkt.
Dennis. Als je het zat bent moet je het niet lezen. Punt. Einde discussie. Dan zorg je maar dat je niet in het 1-serie draadje komt, heel makkelijk :)

Dat daar de 135i wordt opgehemeld is niet meer dan logisch. Sommigen vinden terecht (vaak mensen die erin gereden hebben) en sommigen vinden van niet (vaak mensen die er nog niet in gereden hebben).

Of jij erin gereden hebt weet ik niet. Is ook niet relevant, want dat je het beu bent druipt uit je geirriteerde posts af. Probeer je aub iets te beheersen en blijf gewoon weg uit die draadjes die je niet bevallen.

Gun mensen hun droomauto, ook al is het onterecht. Er is niets leuker dan een auto op te hemelen: we zijn gewoon kinderen :)

Natuurlijk heb jij het recht om erover te klagen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar uit je posts druipt ook een beetje de gedachte dat je het in die zin beu bent dat je niet meer wil dat het gebeurd (door de verwijzing naar anderen te maken, dus dat je er niet alleen voorstaat en je gevoel sterkt om er een "einde aan te maken").

Niet voor niets hebben wij als mod besloten om zoveel mogelijk 1-serie geneuzel te beperken in één draad. Daar ontkom je niet altijd aan helaas. Maar het staat zoveel mogelijk in de 1-serie draad.

Dennis Cav vindt de 1-serie een superauto, maar is het geneuzel daarover helemaal zat. En die komt gewoon niet in dat draadje. Dat is beter dan lopen klagen dat je het geneuzel zat bent.

Dat soort negatieve input werkt niet bevorderend voor de onderlinge sfeer.
Laatst gewijzigd door Macboy op 23 apr 2008, 17:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 23 apr 2008, 16:57

yeah, cool, ik heb me eigen draad! :lol: alleen aardige dingen graag hierzo ... :lol:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 apr 2008, 17:27

Dennis Schroyen schreef:
Rico v Velzen schreef:Leuk verslag, maar 1 ding snap ik niet, heel de wereld .35i addicts roept aan de hand van allerlei uitdraaien op banken, die .35i heeft standaard wel 330 à 340pk.. En volgens Snitzel heeft die gewoon standaard 306pk.

55pk voor 2700 euro lijkt een koopje, maar als de realiteit is dat het maar tussen 36 á 26pk zijn dan vind ik die 2700 wel erg veel geld.

Heeft iedereen het dan gewoon mis en heeft ide .35i gewoon 306pk :?: Of word hier hier wederom weer aan alle kanten gegoocheld met cijfers die altijd in het voordeel worden uitgelegd :?:

Blijft vage materie hoor :?
zoals gezegd zijn die 360 PK, piekpk's. Is trouwens bij alle tuners zo. GEMIDDELD zal deze motor 340 pk aan de krukas leveren in ACS vorm. Warmte is vooral bij turbomotoren een erg bepalende factor ivm vermogen. De 306 pk is een BMW meetwaarde en die is gerelativeerd over verschillende testcondities. Constructeurs mogen niet zomaar waardes opgeven.
Het chippen in dit geval is voornamelijk de turbodruk verhogen. Turbolag wordt dan iets groter maar vooral de punch zoals ferdinand beschrijft is te wijten aan een brute verhoging van de turbodruk. Nadelen hiervan zijn de bekende turbobetrouwbaarheidsproblemen en warmteafvoer. Als je de warmte van de 2 turbo's (die in x35i vorm trouwens erg dicht bij elkaar staan) niet goed krijgt afgevoerd bestaat de kans dat je na 5 of 6 runs of zwaar circuitgebruik na een tijdje nog 280 pk over hebt. Chiptunen is leuk. Maar de winst blijft zonder turbo en I/C aanpassingen beperkt in het gebruik en ik stel de betrouwbaarheid in vraag.

Ik denk dat de ervaren turbo adepten (Karel?) het hier wel met me eens zijn. Allemaal leuk en wel die piekpk's, maar rond de NS gaat die ACS no way sneller zijn dan een stock 135i. Trust me, been there done that...
@ Dennis, Ik hoop dat de BMW engineers de beruchte 400cel voorkats een beetje verder weg hebben geplaatst voor de wamte.

tenminste dit is bij de Audi V6TT een heikel punt waar veel winst in de betrouwbaarheid valt te behalen simpelweg omdat de warmte bij uitschakelen van de motor veel beter "wegkan".

Die voorkats zijn net straalkachels als je je motor net hebt uitgezet,die bakken je olie die in de leidingen achterblijft lekker op...

FWIW ik kan je mening wel waarderen niet omdat het nou in deze anti 135 is maar ik vind het redelijk objectief (in mijn ogen)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 23 apr 2008, 17:31

Ik vind het erg prettig dat Dennis zo kritisch is. Want hij is inhoudelijk kritisch. Zijn expertise kan ik niet beoordelen, maar lijkt gefundeerd. Lang leve dit soort mensen dat zich durft uit te spreken. Ik houd me te vaak in omdat ik verbaal en/of inhoudelijk vaak niet zo sterk ben, maar petje af voor Dennis.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten