EVO: IS-F vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 16:02

Das allemaal waar, maar zelfs James Bond komt steeds maar weer terug bij M............................. :wink:

Ga die Porsche rijden, ga die C63 rijden, en vertel ons meer.................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 apr 2008, 16:03

Ga eerst maar eens proedrijden in zo'n AMG dan praten we wel eens verder :wink: :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 apr 2008, 16:06

Eerst de 997S. C63 zal binnenkort wel komen, een ritje mee in een CLK 55 AMG(360pk en een aardige lel Nm) gaf mij ergens in 2001 toen ik net had gereden met een E46 M3 ook al 't idee dat er meer bestaat dan M :lol:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 19 apr 2008, 16:35

Tom schreef:Pluspunt van zo'n M motor is juist dat ie hoogtoerig is, mis het woord beleving. Als je altijd power wilt en geen fuck geeft om een motor die het uitkrijst op 8000rpm (=porno vind ik) dan kun je net zo goed een dikke diesel rijden. Beetje overdreven natuurlijk maar een M motor niks vinden omdat ie te weinig power heeft in het middengebied, tja denk dat weinig autoliefhebbers het daarmee eens zijn....

En ondertussen wil iedereen hier liever een 997 GT3 ipv een 997 Turbo....? I don't get it :lol:
Die vergelijking gaat imho niet echt op. Mijn voorkeur gaat beslist uit naar een atmo, maar wel met koppel. Een atmo in de vorm van een S2000/T-Sport/CTR vindt ik bijvoorbeeld helemaal niks, leuk toeren, maar zonder de toeren zit er gewoon echt geen gang in.
Mijn voorkeur is dus een atmo met genoeg koppel voor de auto en lekker toeren maken. Ik denk dat het 'beperkte' koppel van de e92 m3 een beetje overtrokken wordt, het is geen twinturbo, maar auto moet volgens mij onderin echt geen vtec karakter hebben...
997 GT3/Carrera S ; genoeg pk/koppel; mooi verdeeld en hoeft daarvoor geen 8700 toeren te maken :D, ideaal en bruikbaar dunkt mij?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 19 apr 2008, 16:38

Waar blijft overigens de poll c63/rs4/m3/IS-F (geen geen 135i ;))

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 19 apr 2008, 16:39

ik stem C

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 16:49

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bxueumndamqu

Met gezwinde spoed voor Robin..........................

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 apr 2008, 16:51

mooi ding, heb je 'm ook in 't zilvergrijs met zwart leder?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 16:52

GVD, weer niet goed................. :lol: :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 16:53


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2008, 16:54


Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 19 apr 2008, 17:54

35k aan non-boeiende opties :S

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 apr 2008, 18:47

Kasteel schreef:
Die vergelijking gaat imho niet echt op. Mijn voorkeur gaat beslist uit naar een atmo, maar wel met koppel. Een atmo in de vorm van een S2000/T-Sport/CTR vindt ik bijvoorbeeld helemaal niks, leuk toeren, maar zonder de toeren zit er gewoon echt geen gang in.
Mijn voorkeur is dus een atmo met genoeg koppel voor de auto en lekker toeren maken. Ik denk dat het 'beperkte' koppel van de e92 m3 een beetje overtrokken wordt, het is geen twinturbo, maar auto moet volgens mij onderin echt geen vtec karakter hebben...
997 GT3/Carrera S ; genoeg pk/koppel; mooi verdeeld en hoeft daarvoor geen 8700 toeren te maken :D, ideaal en bruikbaar dunkt mij?
De S2000/T-Sport/CTR zijn alledrie kleine 4 cilinders, in het middengebied reageren die dus niet veel anders dan een normale personenauto doet. Behalve dat ze erggggg lekker aan het gas hangen!!

Maar ik ben benieuwd naar vermogensgrafiekjes van de 997 en de E92 M3. Want eigenlijk denk ik dat die niet zo gek veel van elkaar liggen. Een M3 zal misschien in het middengebied wel beter bij de les zijn dan de GT3 doordat ie groter is, twee cilinders extra? (al heeft de Porsche een flink lager gewicht/zwaartepunt natuurlijk).

E92 M3 (4.0 V8 ) maximaal vermogen (420pk) bij 8300rpm
997 GT3 (3.6 6 cilinder) maximaal vermogen (415pk) bij 7600rpm

Zou dus zomaar kunnen dat Robin die 997S vind tegenvallen. Ben benieuwd. Ik heb erin gereden en vond em top. Power vond ik dikke prima, auto zet flinke stappen vooruit, standaard remmerij is echt top (zal misschien op circuit door de mand vallen, geen idee). Alleen mocht het wat mij betreft iets minder geciviliseerd, hij mocht iets meer een sportwagen gevoel geven. Maargoed ik had er maar erg kort mee gereden, maar algehele indruk is dus top!!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 20 apr 2008, 08:14

Grafiek kan vanalles zeggen. Maar of je 1648kg/1772kg of 1420kg vooruit moet bewegen zegt ook wat. De 170pk 309GTI 16v uit 1990 met 900kg(?) was heerlijk. Hang die motor bijv in een Golf V, 1 Serie, Astra of Focus en 't valt weer tegen...

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 20 apr 2008, 14:57

Robin schreef:De 170pk 309GTI 16v uit 1990 met 900kg(?) was heerlijk. Hang die motor bijv in een Golf V, 1 Serie, Astra of Focus en 't valt weer tegen...

leuk dit!!

Zo'n auto heb ik ook nog gehad.(16 jaar geleden) Niemand vond hem mooi maar ik had elke dag plezier met die kar

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 20 apr 2008, 18:42

leonard schreef:
Robin schreef:De 170pk 309GTI 16v uit 1990 met 900kg(?) was heerlijk. Hang die motor bijv in een Golf V, 1 Serie, Astra of Focus en 't valt weer tegen...

leuk dit!!

Zo'n auto heb ik ook nog gehad.(16 jaar geleden) Niemand vond hem mooi maar ik had elke dag plezier met die kar
Goede vriend van me had er 1, had er nog nooit eerder naar gekeken vanwege de looks, eenmaal mee gereden werd het wel een ander verhaal :D.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 apr 2008, 23:19

Robin nu ff serieus, als jij morgen je 335i kunt inruilen op die M3 bij de beier met 10K á 15K toe betalen doe je het toch ook direct ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 apr 2008, 05:23

Dan is het, financieel gezien, een goede deal :wink:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 apr 2008, 08:20

Rico v Velzen schreef:Robin nu ff serieus, als jij morgen je 335i kunt inruilen op die M3 bij de beier met 10K á 15K toe betalen doe je het toch ook direct ?
Ja op diezelfde waar ik in reed wel, ja. Maar da's het punt toch niet?
Het punt is dat ik voor 45k euro toe 1 jaar erop vooruit ga(mijn is van oct 06 en dat andere ding van nov 07) en 30000km minder op de teller.

DAT is de realiteit en daarom heb IK mijn bedenkingen bij hoe goed die auto dan wel niet moet zijn om mij 45k te laten betalen. Bij 10 a 15k denk je: Ja leuk, weer eens wat anders, iets sneller op momenten, iets dikkere carrosserie, zelfde saaie interieur, mooi. Plaatje klopt dan.

Nu niet.

Als ik in D had gewoond had ik nu ook waarschijnlijk M3 E90 gereden.

En nu wil ik om 40/50 mille euro toe te betalen wel ff een wat andere automobiel hebben, dat ik echt enthousiast word van het gebodene. De E90 M3 maakt mij niet zo enthousiast voor wat ie meer zo bieden, IK zie 't niet. Dat had ik 3dubbel 100% wél bij de E46 M3 tov 330i...

Buiten misschien de looks reed de 135i minstens zo fijn.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 21 apr 2008, 08:56

Een 4.0 liter M3 motor niet bij de les?

Voorlopig verslaat de M3 op de volgende acceleratiefronten de 335i twinturbo (cijfers BMW Nederland)

0>100 km/u = 4,8 sec vs 5,5 sec.
80 > 120 in IV = 4,9 sec vs 5,2 sec.
80 > 120 in V = 6,0 sec vs 6,2 sec.

Als ik dan de verhalen lees hoe dodelijk de tussensprintjes van een 335i zijn en vervolgens de nieuwe M3 afdoen als "niet bij de les" :?

En ja...een C63 AMG maakt van allebij gehakt...

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 21 apr 2008, 08:59

De 135i blijft overigens wel aardig bij met;
Van 80 > 120 in IV in 5,0 sec. (M3 4,9)
Van 80 > 120 in V in 6,0 sec. (M3 ook 6,0)

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 apr 2008, 09:17

Marcel, ook als je gewoon doortrekt voelt ie net zo snel als de 335i, vanaf 7500rpm is ie tikkie sneller. Rij in z'n 6 met 120/130/140 en geef gas. Zit je eerder op 160 ofzo met de 335i dan met de M3 waarbij je terug moet naar 4 of 5.

Ik formuleer het iets anders: De m3 is net zo bij de les als de 135/335i, maar kost 2x zoveel. Een Z06 is 2x zo goed bij de les en kost ook 2x zoveel. Een Carrera S is net zo bij de les, maar is niet lomp.

Zo beter? Mooi. :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 apr 2008, 09:39

Mee eens, die cijfers liegen niet. Zoals eerder gemeld 35i is een koopje.

Heb gisteren overleg met de accountant gehad, ik kan niet aan een bijtelling ontkomen. Alles op een rijtje gezet ontneemt me dit volledig de DF :evil: Komt neer op €1400 per maand extra dokken..................bekijk het maar..................

Een keer flink dokken en klaar dat had ik er voor over, maar nu pas ik ervoor. Dit geldt overigens ook voor de aanschaf van een 335i.

Ik heb geen zin om die fiscus nog meer te gaan spekken dan ik nu al doe (moet).

Ik rijd mijn huidige M3 todat ie uitmekaar flikkert, kost geen drol meer, volledig afgeschreven, paar bandjes en een beurtje en is volledig prive.

Andre had een beetje heel veel gelijk, de lol is er af hier in Nederland.....................

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 apr 2008, 09:52

tja, jij bent er ook al achter. join the club. :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 apr 2008, 09:59

Ik had nog ( ijdele) hoop dat er andere constructies mogelijk zouden zijn..............das dus niet zo helaas ( ik ben een leek op dat vlak, ben dus afhankelijk van adviezen).

Flink dokken voor een kar, daar heb ik geen moeite mee, maar ik ga niet nog eens belasting betalen over een bedrag waar al over betaald is.....................hoe graag ik die M3 ook wil(de).......................dit is voor mij echt de grens, helaas pindakaas.............................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google Adsense [Bot] en 22 gasten