De auto was nog koud dus eerst even rustig warmgereden. Ik wist niet eens welke uitvoering het was die ik bij had, en om eerlijk te zijn hoorde ik het ook niet. De climate control was nog vol aan het blazen om de boel op temperatuur te krijgen (auto was zwart met zwart interieur, had zo'n sky-window en stond al de hele dag in de zon

De stoelen zijn super. Mooi leer en deze waren elektrisch verstelbaar. Als je zat moest je dat wel blind doen trouwens, de bediening zat naast de stoelen. Bij Mercedes is dat beter opgelost door het in de deuren te doen (met knoppen in de vorm van de stoelen). Zithouding was voor mij prima. Het zicht rondom is wat beperkt maar ik zou er wel aan kunnen wennen.
Toen de olie op temperatuur was en er even geen verkeer voor mij zat het gas ingeduwd. Omdat de climate control nu wat rustiger was hoorde ik eindelijk de motor. Het is alsof Alfa Romeo voor het eerst van het woord 'isolatiemateriaal' heeft gehoord. In het interieur merk je weinig van geluiden buitenaf. De motor is te horen aan de donkere brom, maar voor een sportieve auto behoorlijk op de achtergrond. Pas boven de 5000rpm heb je het idee de motor en uitlaat goed te horen. Snelheid maken kan ie wel, als je de teller afleest. Voor je het doorhebt rijd je te hard. En dat is eigenlijk een nadeel, je hebt het niet door.
Bochtjes nemen en de AWD-aandrijving heb ik niet echt een mening over. Ik heb tekort gereden om daar echt een oordeel over te hebben. Het viel mij niet tegen. Het is lastig oordelen tijdens een korte rit als je niet bekend bent met AWD, zeker op de openbare weg.
Mooie auto dus, maar niet echt een rijdersauto naar mijn idee. Je komt er niet met een big smile uit en dat komt vooral omdat je niet eens doorhebt hard te rijden. Het is allemaal te goed geisoleerd. Naar mijn idee teveel een GT in het jasje van een sportauto. Hard gaan zonder het te merken of er veel voor te moeten doen.
Liever een Alfa GT en wat geld overhouden.