wat zijn deze horloges waard

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2008, 13:34

Lol, ik heb nog steeds m'n allereerste horloge ooit, die kreeg ik op men 10d verjaardag op 12-01-1973, ik was zo trots als een pauw :lol: en dan ook nog met inscripty wat toen weer speciaal was, daar staat m'n oude adres.

R. Stam
P. Potterstr. 10
Nijverdal
12-01-1973 (toen werd ik 10)

is wat moeilijk te zien maarja, lang geleden was het glas kapot en het bandje die heb ik toen long time ago laten vervangen door de dealer (originele look)waar ie destijds is gekocht en daarna in een zakje gedaan om te bewaren, :lol: geen zak waard maar wel leuk!

schrik niet, net ff foto van gemaakt, merk: "HAVIRO antichoc ancre 15 rubis" :lol:

[IMG:480:591]http://img253.imageshack.us/img253/9009 ... 119es6.jpg[/img]

[IMG:500:388]http://img412.imageshack.us/img412/2504 ... 119ci6.jpg[/img]

Dexter

Bericht door Dexter » 19 apr 2008, 13:35

wjn schreef:Waarom zou iemand tegenwoordig nog een horloge willen hebben?
Om te zien hoe laat het is?

Oh nee, om te patsen natuurlijk! :twisted: :mrgreen:

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 19 apr 2008, 14:44

Vanwege de fascinatie voor de techniek, of als sieraad. Of een combinatie van beide factoren.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat er mensen bestaan die niet op hun mobieltje kijken om te zien hoe laat het is. Deze mensen gebruiken daar hun horloge voor. Ongelooflijk, maar waar! :wink:

Kijk, we hebben het hier over min of meer 'legendarische' horloges die vaak al meer dan dertig jaar lang geproduceerd worden, maar ik denk niet dat je over een jaar nog iemand hoort over het mobieltje dat op dit moment 'hot' is. Kortom: een mobieltje is op den duur suf, een goed horloge is en blijft cool.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 apr 2008, 19:34

Leuke vraag.

Het is inderdaad een deel fascinatie voor de techniek.. Al speelt dat IMHO meer bij manufactuur horloges of serieuze complicaties.

Voor een deel is het gewoon het gevoel een goed product te bezitten. Ontwerpen waar over nagedacht is. Een product wat je niet wegtieft bij het eerste gebrek zoals véél dingen in de huidige maatschappij dat wel zijn.

Ook is het gewoon een hobby.. Voor de een serieuzer dan voor de ander. Voor een deel is het (wat dit betreft) inwisselbaar met autoliefhebberij, kunstliefhebberij, postzegels verzamelen of iets anders, afhankelijk van het soort liefhebber wat je treft.

Natuurlijk zijn er ook andere factoren die bij verschillende soorten liefhebbers een rol kunnen spelen. Zo zullen sommigen dromen van een zgn Grande Complication om de zéér uitvoerige techniek en manuren die er in zitten, terwijl anderen dromen van de Comex Seadweller om de geschiedenis die zo'n stuk met zich meedraagt.

Ik had gister toevallig een discussie met (ooit df'er) Brava over de TAG Heuer & Vertu telefoons. Het probleem met zoiets is dat het na een half jaar achterhaald is. Een kwaliteitshorloge is meer voor "de eeuwigheid" zegmaar.

etc. etc. :roll: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 19 apr 2008, 23:32

Wat mij zo boeit is dat een mechanisch horloge het altijd doet. Al zullen morgen alle energiebronnen in de wereld op zijn, je mechanische horloge en in het bijzonder een automaat blijft maar gaan en gaan en gaan..

Probeer je een technisch apparaat voor te stellen die altijd blijft werken op mijn wijzerplaat staat "perpetual" dat zegt eigenlijk alles.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 19 apr 2008, 23:35

Rico v Velzen schreef:Wat mij zo boeit is dat een mechanisch horloge het altijd doet. Al zullen morgen alle energiebronnen in de wereld op zijn, je mechanische horloge en in het bijzonder een automaat blijft maar gaan en gaan en gaan..

Probeer je een technisch apparaat voor te stellen die altijd blijft werken op mijn wijzerplaat staat "perpetual" dat zegt eigenlijk alles.
Ik heb wel eens gehoord dat een horloge soms ook een onderhoudsbeurt nodig heeft. Klopt dat?
Overigens ben ik ook gefascineerd door mechanische horloges. Helaas ben ik nog niet in het bezit van zoiets moois, maar wie weet...

Wie is overigens die dame in je avatar?

RVV

Bericht door RVV » 20 apr 2008, 00:10

Wim te Riet schreef:
Rico v Velzen schreef:Wat mij zo boeit is dat een mechanisch horloge het altijd doet. Al zullen morgen alle energiebronnen in de wereld op zijn, je mechanische horloge en in het bijzonder een automaat blijft maar gaan en gaan en gaan..

Ik heb wel eens gehoord dat een horloge soms ook een onderhoudsbeurt nodig heeft. Klopt dat?
Overigens ben ik ook gefascineerd door mechanische horloges. Helaas ben ik nog niet in het bezit van zoiets moois, maar wie weet...

Wie is overigens die dame in je avatar?
Om met het laatste te beginnen :lol:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10078

Uiteraard hebben mechanische horloges onderhoud nodig, momenteel krijgt mijn GMT II een beurtje na 7 jaar gebruik, maar er zijn ook verhalen bekend van mechanische horloges die decenia oud zijn en nooit een beurt hebben gehad en nog steeds relatief accuraat zijn.

Overigens kun je in een betaalbare prijsklasse tot 500 euro best mooie en betrouwbare mechanische horloges kopen.

Neem nou dit model, 300 euro en mechanisch.

http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u ... hlgesamt=9

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 20 apr 2008, 00:16

Rico v Velzen schreef:Neem nou dit model, 300 euro en mechanisch.

http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u ... hlgesamt=9
OK, is mechanisch, maar ik vind 'm niet echt fraai... Mijn smaak is helaas een keer of tien zo duur :( :cry:

En een Heuer Monaco of Omega Speedmaster vind je ook niet snel tweedehands 'voah wenâgh'...

Plaats reactie