Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- MartijnGizmo
- Macboy
-
Boos worden heeft maar zelden zin wanneer je iets 'aparts' probeert te maken. Het is ff niet leuk, maar het is niet anders. Het had kunnen helpen als je een boeteclausule had kwa tijd en resultaat, maar of het bedrijf in kwestie de opdracht in het begin überhaupt had aangenomen?
Succes ermee iig :!:
-
Dan denk je er wel makkelijk over vind ik. Als elke auto die daar staat er een jaar staat dan zou dat bedrijf niet lang bestaan en binnen de kortste keren failliet zijn. Met andere woorden: hun prioriteiten liggen anders of ze besteden meer tijd aan andere auto's. Of gewoon meer personeel aannemen. Ik vind dat Femme alle recht heeft om eens flink pissig te worden. Zo'n project hoeft niet in een paar weken af te zijn maar een jaar kun je niet goedpraten.allen schreef:Boos worden heeft maar zelden zin wanneer je iets 'aparts' probeert te maken. Het is ff niet leuk, maar het is niet anders. Het had kunnen helpen als je een boeteclausule had kwa tijd en resultaat, maar of het bedrijf in kwestie de opdracht in het begin überhaupt had aangenomen?
-
-
Ik kan er niet moeilijker over nadenken. Ik weet niet wat er precies is afgesproken en wat er nu exact is gedaan, hoe moeilijk ieder onderdeel apart is te realiseren en hoe druk de bedrijven het hebben die afzonderlijk dan weer opdrachten moeten verwerken voor de auto van Femme. Ik weet hoe lang Stéphane bijv. bezig was, hoe lang ik al aan het hinkelen ben en zo kan ik nog wel wat projecten verzinnen. Ieder project kent tegenslagen en iedere tegenslag zorgt er eigenlijk al direct voor dat de deadline niet gehaald wordt. Ik ben zelf nu onderhand al ongevoelig voor 'hobbymatige' vertragingen.
Voorts is het regelmatig zo met grote projecten dat je niet rechtevenredig aan het werk je geld binnenharkt. Zeker niet als het even tegen zit. Bij mij is alleen het blok al twee keer opnieuw opgebouwd en is nu aangeboden om de aandrijflijn voor de tweede maal te vervangen. Dat is een aardige verliespost omdat de uren niet doorberekend worden. Dit terwijl er toch geld moet blijven binnenstromen. Hierbij moet ik wel aantekenen dat ik wel weet wat er allemaal bij mij speelt en ik echt niet iemand bij de kladden hoef te pakken voor uitleg. De 'relatie' tussen Femme en z'n bouwer, daar heb ik dan geen kijk op. Wellicht dat hij nooit op de hoogte gehouden wordt???
Voorts is het regelmatig zo met grote projecten dat je niet rechtevenredig aan het werk je geld binnenharkt. Zeker niet als het even tegen zit. Bij mij is alleen het blok al twee keer opnieuw opgebouwd en is nu aangeboden om de aandrijflijn voor de tweede maal te vervangen. Dat is een aardige verliespost omdat de uren niet doorberekend worden. Dit terwijl er toch geld moet blijven binnenstromen. Hierbij moet ik wel aantekenen dat ik wel weet wat er allemaal bij mij speelt en ik echt niet iemand bij de kladden hoef te pakken voor uitleg. De 'relatie' tussen Femme en z'n bouwer, daar heb ik dan geen kijk op. Wellicht dat hij nooit op de hoogte gehouden wordt???
- Stéphane
@Allen: Precies wat je zegt. Als ik er aan terugdenk heb ik er geen goede herinneringen aan. Als je iets one-off probeert te doen is het gewoon een drama. Anders kan ik het niet zeggen.
Dat zie je bij jou, Femme en mij. Tenzij je alles zelf kunt doen, want dan heb je het allemaal zelf in de hand. Enige waar je dan nog van afhankelijk bent zijn leveranciers van onderdelen en ook dat kan vaak leiden tot lange wachttijden, terugsturen en uiteindelijk niets er aan hebben. Als voorbeeld de Forge intercooler waar ik 2 maanden mee bezig ben geweest zonder enig resultaat.
Dat zie je bij jou, Femme en mij. Tenzij je alles zelf kunt doen, want dan heb je het allemaal zelf in de hand. Enige waar je dan nog van afhankelijk bent zijn leveranciers van onderdelen en ook dat kan vaak leiden tot lange wachttijden, terugsturen en uiteindelijk niets er aan hebben. Als voorbeeld de Forge intercooler waar ik 2 maanden mee bezig ben geweest zonder enig resultaat.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Veel verstandige info Allen. Is ook lastig in te schatten zo'n project. Ik weet niet hoe de afspraken liggen in dit geval maar wij nemen ook regelmatig projecten aan. Zeker de grotere, dat is van te voren soms gewoon heel lastig inschatten hoeveel tijd iets kost. Als je het dan ook nog aanneemt voor een vaste prijs en qua tijd blijkt het (lang) niet te lukken, dan kan dat heel vervelend zijn, voor beide partijen. Voor de aannemer omdat het niets of te weinig oplevert, voor de klant omdat het lang duurt.
Laten we hopen dat alles goed komt, zal wel en dat de ESS afspraak ook gehaald wordt. Zou lullig zijn als dat weer moet worden uitgesteld.
Laten we hopen dat alles goed komt, zal wel en dat de ESS afspraak ook gehaald wordt. Zou lullig zijn als dat weer moet worden uitgesteld.

- Femme
Hij staat nu één jaar en drie weken stil.Macboy schreef:Femme, begrijp ik het nu goed dat je auto al bijna een jaar stilstaat![]()
Gelukkig weten we allebei dat áls het achter de rug is, het waard zal zijn geweest ...
Aan afschrijving en verzekeringskosten heb ik er meer dan 10K op verloren in die tijd gok ik.
Afspraken maken over de duur van de werkzaamheden is vooraf onmogelijk omdat niet in is te schatten hoeveel werk er bij komt kijken. Als je alleen BMW Performance Parts laat monteren weet je waar je aan toe bent. Onderdelen zoals de Mov'it remmen en Reiger-schokdempers zijn op maat gemaakt en worden niet in serie geproduceerd voor de Z4. Dan is het maar de vraag of ze de eerste keer meteen passen. Alleen al het remmenverhaal heeft een half jaar gekost.
Dat het tijd kost en afspraken niet gehaald worden door een onvoorziene hoeveelheid werk maakt me niet zoveel uit zolang er maar gestaag vooruitgang wordt gemaakt. Er zijn maanden geweest waarin er bijna geen werk werd verricht. Mijn vrees na gisteren is dat het project in het zicht van de finishlijn weer gaat stranden.
De kwaliteit die Auto Totaal levert is naar mijn idee wel goed en de mogelijkheden zijn groot. Ze hebben veel voor me geregeld voor o.a. het remmengedoe wat allemaal onbetaalde uren zijn. Het probleem is kennelijk een gebrek aan personeel. Het moeilijke werk moet door één persoon gedaan worden en die kan maar aan één auto tegelijkertijd werken. Toen ik de B10 twee jaar geleden liet verbouwen kostte dat drie weken en een sloot geld. Tegenwoordig is het een komen en gaan van allerlei (vaak exotische) auto's met als gevolg verdeelde aandacht.
Afspraken maken met ESS die ik niet meer totdat de auto klaar is, heeft anders totaal geen zin. Gelukkig lijkt men bij ESS erg flexibel te zijn.Wouter81 schreef:Laten we hopen dat alles goed komt, zal wel en dat de ESS afspraak ook gehaald wordt. Zou lullig zijn als dat weer moet worden uitgesteld.
- Femme
Ik heb de toezegging gekregen dat de auto volgende week en de week daarop afgebouwd zal worden.
Het stansen van het Alpina logo in de hoofdsteunen blijkt een onmogelijke opgave te zijn. In plaats hiervan zal het logo geborduurd worden met een antracietkleurig draadje zodat het wel mooi subtiel blijft.
De Voltphreaks-accu is overigens een paar weken geleden geploft. Gelukkig gebeurde dit onder werktijd zodat de smeulende accu direct uit de auto verwijderd kon worden en geen verdere schade heeft aangericht. Aangezien ik geen zelfdestructieve accu in mijn auto wil ga ik nu op zoek naar een normale lichtgewicht accu.
Het stansen van het Alpina logo in de hoofdsteunen blijkt een onmogelijke opgave te zijn. In plaats hiervan zal het logo geborduurd worden met een antracietkleurig draadje zodat het wel mooi subtiel blijft.
De Voltphreaks-accu is overigens een paar weken geleden geploft. Gelukkig gebeurde dit onder werktijd zodat de smeulende accu direct uit de auto verwijderd kon worden en geen verdere schade heeft aangericht. Aangezien ik geen zelfdestructieve accu in mijn auto wil ga ik nu op zoek naar een normale lichtgewicht accu.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Zo, ik heb even een stukkie zitten lezen (uurtje of 2
)
Machtig mooi project, maar ik zou het geduld er niet voor op kunnen brengen denk ik, ik realiseer me ook wel dat als je auto ergens geheel of gedeeltelijk uit elkaar staat, je niet zo makkelijk de stekker er uit trekt en het elders laat uitvoeren, maar halverwege het verhaal had ik de indruk dat ik na nog een paar pagina's de fantastische afloop wel had kunnen lezen, helaas, het gaat nog even door...
Veel respect voor het geduld, de erg mooie foto's en filmpjes...
Ik wens je veel succes met de afronding van dit verhaal en zal het zeker blijven volgen...
Ben

Machtig mooi project, maar ik zou het geduld er niet voor op kunnen brengen denk ik, ik realiseer me ook wel dat als je auto ergens geheel of gedeeltelijk uit elkaar staat, je niet zo makkelijk de stekker er uit trekt en het elders laat uitvoeren, maar halverwege het verhaal had ik de indruk dat ik na nog een paar pagina's de fantastische afloop wel had kunnen lezen, helaas, het gaat nog even door...
Veel respect voor het geduld, de erg mooie foto's en filmpjes...
Ik wens je veel succes met de afronding van dit verhaal en zal het zeker blijven volgen...
Ben
- Macboy
-
Femme schreef:Nou, het ziet er naar uit dat het drama nog lang niet ten einde is.
Vorige week is er eventjes gewerkt aan het monteren van de deuren. Ten opzichte van het afgelopen weekend was er vandaag op het oog niets veranderd (de verantwoordelijke personen waren niet aanwezig om uitleg te verschaffen).
De stoelen zijn na vier weken nog steeds niet terug van de leerbekleder. De vertraging schijnt hem te zitten in het stansen van de logo's. Kennelijk is het nogal moeilijk om een cnc-machine aan het werk te zetten om een digitaal aangeleverd logo uit te frezen. Mijn beoogde schoonvader heeft zo'n apparaat en kan vanavond nog een logo of een willekeurig ander figuur uitzagen, ik snap het probleem niet.
herkenbaar dit!!
Ik ben ook met een project bezig (M3 DTM replica) en dat had ook rond het voorjaar 2007 af moeten zijn.Het probleem is gewoon dat je zoveel onvoorziene werkzaamheden tegen komt dat er gewoon geen pijl op te trekken is .

Wel een prachtige wagen word het in een perfecte kleur!!

- Femme
Het begint inmiddels ergens op te lijken. De Alpina-spoilers zitten er nog niet op. Voor deze gelegenheid had ik alleen even het middenstuk op de kofferklep gelegd:
[img=700,459:700:459]http://tweakers.net/ext/f/BkEw1DN7C8cWd ... C/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/4pYLj9OohQodh ... e/full.jpg[/img]
[img=468,700:468:700]http://tweakers.net/ext/f/DybhKuvH50zE9 ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,462:700:462]http://tweakers.net/ext/f/CjhPv29ar27dN ... R/full.jpg[/img]
[img=700,459:700:459]http://tweakers.net/ext/f/BkEw1DN7C8cWd ... C/full.jpg[/img]
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/4pYLj9OohQodh ... e/full.jpg[/img]
[img=468,700:468:700]http://tweakers.net/ext/f/DybhKuvH50zE9 ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,462:700:462]http://tweakers.net/ext/f/CjhPv29ar27dN ... R/full.jpg[/img]
- Macboy