Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW is overgewaardeerd op DF: opnieuw 2023

Ja
31
43%
Nee
36
50%
BMW wat is dat?
5
7%

Totaal aantal stemmen: 72

wjn

Bericht door wjn » 16 apr 2008, 08:28

Overgewaardeerd of niet, het mooie van dit forum is dat iedereen de ander in zijn (/haar: helaas te weinig ;) ) waarde laat.

:D

Andre

Bericht door Andre » 16 apr 2008, 09:07

Rico jij bent een ware bmw fappert. :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 apr 2008, 12:41

Wat nou, Niels!
Kom net weer uit de 130i gerold...
Wat een kar, topauto's die BMW's :twisted: :wink:
Beter wordt het niet :arrow:

Vette :wink:

allen

Bericht door allen » 16 apr 2008, 12:47

Arthur: Als je er uitgerold komt zal het vast een overgewaardeerde auto zijn. Het wordt tijd voor wat anders. Porsche of een Citroën misschien? :lol: :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 apr 2008, 12:49

D'r zat wel overgewicht in, vandaar dat rollen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2008, 13:36

Andre schreef:Rico jij bent een ware bmw fappert. :)
Ik ben groot geworden met BMW. ben een BMW liefhebber, maar slecht voor enkele modellen in de range.

De enige BMW's die me echt aanspreken zijn de 130i, 135i, e46 M3 (CSL), e92 M3 en de Z4 M coupe. De rest doet me heel erg weinig.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 apr 2008, 19:22

Rico v Velzen schreef:
Andre schreef:Rico jij bent een ware bmw fappert. :)
Ik ben groot geworden met BMW. ben een BMW liefhebber, maar slecht voor enkele modellen in de range.

De enige BMW's die me echt aanspreken zijn de 130i, 135i, e46 M3 (CSL), e92 M3 en de Z4 M coupe. De rest doet me heel erg weinig.
+1

Heb vanmiddag met de dealert een proefrit geregeld met een M3 met M-DCT, ASAP that is.......................kan nog even duren, de beschikbaarheid schijnt lastig te zijn.....................................

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2008, 20:06

Romo,

tip van mij. Ga niet rijden in de C63AMG, vergeet je die BMW schijthokken meteen.

N

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 apr 2008, 20:10

Nandor schreef:Romo,

tip van mij. Ga niet rijden in de C63AMG, vergeet je die BMW schijthokken meteen.

N
Ik ben geen Merc man, en al helemaal geen 4 portieren man.

Ik heb het ding uitgebreid bestudeerd; ik vind het ding bijna ordinair, te dik, te kamper.............................last but not least; het is een automaat ( een echte automaat dus)............................verschrikkelijk :?

Best goed hoor, maar allemaal marginaal die verschillen, dus kies ik waar mijn hart ligt, wat ik "mooi" vind, ze zijn in deze categorie allemaal even goed danwel even slecht...................................

eszes

Bericht door eszes » 17 apr 2008, 09:14

Draadje helemaal, met een glimlach die steeds groter werd, doorgelezen! Seat heeft het helemaal raak met:"Auto Emotion...".

BMW-rijders vormen een meerderheid op dit forum. Als eigenaar zul je de eigen keuze verdedigen. Voor velen dwars door alle ratio heen. Da's de emotie.

Voor mij is imago van een merk veel interessanter.
Anekdote: CBR-08; plensbui; parkeerplek zoeken op het terrein, dicht bij de Shell-ingang. Alles vol, behalve een invalideplek en plek om lucht in de banden te vullen. Als Audi-rijder dénk je er niet over... Maak nog een rondje en ja hoor! Beide plekken bezet met BMW. Dat imago komt niet uit de lucht vallen...

Maik

Bericht door Maik » 17 apr 2008, 09:59

LOL, zo zie je maar weer.... 8)

RVV

Bericht door RVV » 17 apr 2008, 10:17

eszes, wel ff gechecked of er geen invalidekaarten achter de ruiten zaten ? :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 apr 2008, 11:24

eszes, ik snap je punt en misschien wel mee eens(invalidenplek) ware het niet dat andere 'merken 'zich er ook schuldig aan maken heb ik wel eens gezien, maar het BMW groepsgevoel is (wat mij betreft te) groot en veel groter dan dat van Audi die wat individualistischer te werk gaan vaak(waar ik meer van hou, ik distancieer me ook van BMW clubs en M meetings etc...)

MAAR als het alleen blijft bij een potje rossen op de snelweg(aso's maar doe 't zelf ook wel eens) en verkeerd parkeren (nooit gedaan) voor die in een hokje gedouwde BMW rijders, zou JIJ JEZELF dan niet afvragen wat JIJ(in het algemeen of iemand anders) dan wel eens 'fout'doet(al dan niet in't verkeer) of is iedereen behalve 'de BMW rijder'zo'n heilig boontje/moraalridder op of naast de snelweg/in 't dagelijks leven...?

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen etc etc. :lol:

Denk meteen aan die man die z'n 2 kindertjes heeft vermoord een paar maanden terug en z'n auto met hem erin was gevonden in 't kanaal, een keurige nieuwe VOLVO V70 station. Dan ga je etoch ook niet alle Volvorijders als criminelen/moordenaars zien of wel?

Aan de andere kant zegt de auto/merkkeuze dus NIKS van wie diegene misschien in z'n (dubbel) leven is..in dit voorbeeld.

Iemand in een keurige A6 kan wel de grootste gangster zijn, maar wil 't niet laten blijken en iemand in een bespoilerde 325i is een nette hardwerkende beginnend bouwvakker, die niks op z'n kerfstok heeft(gewoon voorbeelden)

:wink:

romo

Bericht door romo » 17 apr 2008, 11:32

Imago is allemaal gebakken lucht.............................

Een imago is alleen kloppend als het elke dag weer ondersteund wordt door die feiten die het imago deden ontstaan.

Een imago van 50 jaar geleden zegt me niets, als het vandaag daar niet aan kan voldoen..........................

Dexter

Bericht door Dexter » 17 apr 2008, 11:55

Om dan maar even in te haken op het verhaaltje over imago van een merk en het rondje in de regen van Eszes: Ik reed een rondje over de A31 in de regen (haalde daarbij en passant ook nog even de 245 op de teller) om vervolgens keurig via de juiste rijrichting de parkeerplaats weer op te rijden.
Kom ik het restaurant binnen is het eerste wat ik te horen krijg...."ben jij helemaal omgereden om hier te parkeren?"
"Wij zijn gewoon tegen de richting in hiernaartoe gereden"
Drie keer raden in welke auto's die personen reden! :twisted:

eszes

Bericht door eszes » 17 apr 2008, 12:12

Robin schreef:Wie zonder zonden is werpe de eerste steen etc etc. :lol:

Denk meteen aan die man die z'n 2 kindertjes heeft vermoord een paar maanden terug en z'n auto met hem erin was gevonden in 't kanaal, een keurige nieuwe VOLVO V70 station. Dan ga je etoch ook niet alle Volvorijders als criminelen/moordenaars zien of wel?
Waar liggen die stenen? :wink:

Als ik in Volvo zou moeten rijden, dan liep mijn gezin ook serieus gevaar... :roll:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 apr 2008, 12:18

Tja het zijn nog steeds de bestuurders die het doen. HIER zie je ook relatief vaak Audi's rare acties uithalen. Zal wel iets met die nieuwe neus te maken hebben....

:wink:

Vandaag nog een Zafira bij de verkeerslichten de rechtdoorgaande rij over het vak voor linksafslaan in zien halen(rakelings langs een motor die daar stond te wachten) en hem ertussen smijten. Ook Volvo's (of all things) halen de meest aso acties uit(ik noem het dan ook de perfecte incognito-aso bak).

Nee het zijn toch echt de bestuurders van de betreffende auto die het doen en niet het merk. Het is menselijk, maar niet logisch om het hele merk aan het kleine promille vollidioten op te hangen.

romo

Bericht door romo » 17 apr 2008, 12:19

Attributie theorie heet dat.............................

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 apr 2008, 12:21

Volgens mij is dat iets van alle merken. Alleen als je een aso actie uithaalt in een BMW of een Porsche dan valt het iedereen op en anders niet.

Als ik hier 50 door dorp rijd of door de straat rijd in onze nissan dan valt het niemand op. Doe ik hetzelfde in de M3 dan staan al die oudjes ineens te gebaren dat het rustiger aan moet.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 17 apr 2008, 12:22

Ik heb trouwens het gevoel dat ik netter in de BMW's rijd dan in de Galant....

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2008, 14:49

Bert ///M3 schreef:Volgens mij is dat iets van alle merken. Alleen als je een aso actie uithaalt in een BMW of een Porsche dan valt het iedereen op en anders niet.

Als ik hier 50 door dorp rijd of door de straat rijd in onze nissan dan valt het niemand op. Doe ik hetzelfde in de M3 dan staan al die oudjes ineens te gebaren dat het rustiger aan moet.
Zo is het. 100%.Been there done that.

2000, mooie Audi S3 met chip, kon wel met 50 in z'n 1 hier over de promenade rijden tussen winkelend publiek door, men vond het best, bestelbusjes deden/doen dat ook nog steeds.

2001: eerste BMW: stapvoets rijdend gaat het winkelend publiek/voetgangers/fietsers
(om bij m'n parkeervak tekomen en ik wóón hier notabene met parkeervergunning) hier in 't centrum NIET voor je aan de kant....zeikerig kijkend naar die BMW...vaak.
2008: Nog steeds same fokking story.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 17 apr 2008, 15:17

eszes schreef:
Robin schreef:Wie zonder zonden is werpe de eerste steen etc etc. :lol:

Waar liggen die stenen? :wink:

Als ik in Volvo zou moeten rijden, dan liep mijn gezin ook serieus gevaar... :roll:
sure, en die gek in de BMW die afgelopen zondag 300 meter voor je reed tegen +/- 230 en je in de spiegel zag afkomen tegen een rotvaart en hierop anticipeerde door snelheid te minderen, in te voegen bij het tragere verkeer en een pinkersignaal naar rechts gaf om aan te geven dat ie je gezien had?
Die actie vond ik trouwens erg gewaagd aangezien er 4 tragere auto's met klein snelheidsverschil redelijk kort op elkaar reden.

Tja, die Audi rijders he :twisted: :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 apr 2008, 15:32

Robin schreef:
Bert ///M3 schreef:Volgens mij is dat iets van alle merken. Alleen als je een aso actie uithaalt in een BMW of een Porsche dan valt het iedereen op en anders niet.

2000, mooie Audi S3 met chip, kon wel met 50 in z'n 1 hier over de promenade rijden tussen winkelend publiek door, men vond het best, bestelbusjes deden/doen dat ook nog steeds.

2001: eerste BMW: stapvoets rijdend gaat het winkelend publiek/voetgangers/fietsers
(om bij m'n parkeervak tekomen en ik wóón hier notabene met parkeervergunning) hier in 't centrum NIET voor je aan de kant....zeikerig kijkend naar die BMW...vaak.
-1, wat een volstrekte leuterkoek is dit. Je denkt dat het zo is

Macboy

Bericht door Macboy » 17 apr 2008, 15:36

Nooit geweten dat de overwaardering van BMW verband hield met imago :)

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2008, 15:42

Ferdinand schreef:
Robin schreef:

-1, wat een volstrekte leuterkoek is dit. Je denkt dat het zo is
LOL was jij erbij dan.Dacht 't niet.
Woon je in een normale woonwijk? Ik woon in een winkelcentrum van een middelgrote plaats met parkeerplaatsen die door/over een promenade gaan. Ik geef het je te doen. Met een bestelwagentje en een van jetsers voorziene nieuwe BMW. Probeer maar. :lol:

Nou had jij een Mini en dat vindt iedereen wel OK, een 1 serie ook nog wel, heeft wat aandoenelijks, vandaar dat jij 't waarschijnlijk in de praktijk nog niet mocht meemaken(gelukkig voor je)

Plaats reactie