Luxeprobleem
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Het rijgedrag van de 993 is soms ook wel een beetje overrated, soms doen mensen erover alsof het de meest onvergevingsgezinde auto is die er is terwijl dat erg meevalt. Je moet gewoon geen gekke dingen doen ( en een e46 m3 kun je ook makkelijk afschrijven ).
Ik zou zelf voor de 993 kiezen. Vind het een tijdloos mooi model met leuke eigenschappen die zeker niet bang is voor een trackday meer of minder.
Ik zou zelf voor de 993 kiezen. Vind het een tijdloos mooi model met leuke eigenschappen die zeker niet bang is voor een trackday meer of minder.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
[img:800:534]http://i25.tinypic.com/2dj40nd.jpg[/img]
Punt gemaakt, dacht ik zo. Wat een fucking geil ding
Punt gemaakt, dacht ik zo. Wat een fucking geil ding

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Beide NIET.
e46 M3 is te zwaar op circuit en je gaat remschijven/remblokken verkloten voordat je het weet.
993, tsja ik ben geen 911 fan en idd is 12 jarig oud bakbeest. M.i. sterk overrated.
Als dagelijkse sportieve auto (dus niet als track car) is e46 m3 subliem.
Wanneer je relatief vaak op circuit zit gt3 of csl nemen. Of gewoon iets heel anders als dagelijkse / fun auto gaan kiezen.
Mark.
e46 M3 is te zwaar op circuit en je gaat remschijven/remblokken verkloten voordat je het weet.
993, tsja ik ben geen 911 fan en idd is 12 jarig oud bakbeest. M.i. sterk overrated.
Als dagelijkse sportieve auto (dus niet als track car) is e46 m3 subliem.
Wanneer je relatief vaak op circuit zit gt3 of csl nemen. Of gewoon iets heel anders als dagelijkse / fun auto gaan kiezen.
Mark.
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
''e46 M3 is te zwaar op circuit en je gaat remschijven/remblokken verkloten voordat je het weet. ''
Dat is natuurlijk een complete onzinstelling Markk. Als de remmen een probleem zijn, monteer je andere blokken, en en andere remvloeistof, klaar. Eventueel nog andere schijven. De 1e 2 genoemde wijzigingen zijn standaard dingen voor bijna iedere auto die regelmatig een circuit ziet.
E46M3 te zwaar? Als je het zo stelt is iedere moderne auto te zwaar, en is er dus niks meer geschikt voor op het circuit. Moderne auto's zijn zwaar idd, maar je kunt er nog zeker circuitplezier aan beleven.
De bedoeling van een trackday is, dat je in een hoog tempo sportief kunt rijden, en je je vaardigheden kan toepassen. In een tempo dat je op de openbare weg nooit kunt rijden. Dáár is een trackday voor bedoelt, en daar is een E46 M3 of een 911 super geschikt voor.
Dat is natuurlijk een complete onzinstelling Markk. Als de remmen een probleem zijn, monteer je andere blokken, en en andere remvloeistof, klaar. Eventueel nog andere schijven. De 1e 2 genoemde wijzigingen zijn standaard dingen voor bijna iedere auto die regelmatig een circuit ziet.
E46M3 te zwaar? Als je het zo stelt is iedere moderne auto te zwaar, en is er dus niks meer geschikt voor op het circuit. Moderne auto's zijn zwaar idd, maar je kunt er nog zeker circuitplezier aan beleven.
De bedoeling van een trackday is, dat je in een hoog tempo sportief kunt rijden, en je je vaardigheden kan toepassen. In een tempo dat je op de openbare weg nooit kunt rijden. Dáár is een trackday voor bedoelt, en daar is een E46 M3 of een 911 super geschikt voor.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
met elke auto kun je op een circuit rijden. Ook met een e46 M3. Gaat zelfs bovengemiddeld goed.
Toch zou een e46 M3 niet mijn "toy of choice" zijn voor circuitdagen vanwege de reeds genoemde argumenten.
Driftdagen ? Yep prima. Maar lijnen rijden op droog, noop, nee dank. In een een e30 325i met sper heb je meer lol.
Mark.
Toch zou een e46 M3 niet mijn "toy of choice" zijn voor circuitdagen vanwege de reeds genoemde argumenten.
Driftdagen ? Yep prima. Maar lijnen rijden op droog, noop, nee dank. In een een e30 325i met sper heb je meer lol.
Mark.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Zoals eerder aangegeven zal het geen full monty trackday auto worden maar zal er met de auto wat toeristenfahren worden in binnen -en buitenland. Als ik volle polle ga op het circuit wil ik gewoon een kooi hebben. En met een E30 325i heb je zeker veel lol; 3 jaar gehad!
Na Papenburg toch wel een beetje aan het twijfelen gegaan moet ik zeggen, want zelfs met een mooie auto kan je bedoelt of onbedoelt ook schade krijgen; eeuwig zonde...
Na Papenburg toch wel een beetje aan het twijfelen gegaan moet ik zeggen, want zelfs met een mooie auto kan je bedoelt of onbedoelt ook schade krijgen; eeuwig zonde...
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 14 apr 2008, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Schade rijden kan altijd en overal. Ongeluk zit in een klein hoekje.
Desondanks zou ik altijd voor de 993 (Carrera)S(2) gaan. Prachtige auto, in staat om hele hoge snelheden te rijden.
Dat Rico het hamereffect aanhaalt is wel grappig, want dat heeft 'ie van André gehoord. Zelf vind ik een E46 juist een te losse kont hebben, en de 993 (2wd) vind ik uitermate strak, zelfs tot op de limiet (die erg ver weg ligt). En ja, als je die auto heel lomp een bocht in slingert, dan is 'ie wat moeilijker op te vangen dan een E46 M3. Mede door het gewicht in de kont en de iets minder grote wieluitslag. Daarentegen rijdt het IMHO een stuk leuker dan een (te) makkelijke M3. Voor lijnen rijden is de 993 gewoon veel leuker en uitdagender.De M3 is meer de gooi en smijt auto van de 2 en als ik je argumenten zo lees, is dat net niet je bedoeling.
De Porsche vind ik ook nog eens mooier. Zelf heb ik meer met Porsche dan BMW. En een 993 blijft één van de fraaiste 911 modellen.
Dus als je niet al te bang bent geworden voor schadegevallen, dan zou ik de stap maken voor een 2e auto, daar heb je hard voor gewerkt ten slotte, en dan moet je in mijn ogen wel de 993 kiezen boven de M3.
Een 993 is bij jou in zeer goede handen Sjoerd.
Desondanks zou ik altijd voor de 993 (Carrera)S(2) gaan. Prachtige auto, in staat om hele hoge snelheden te rijden.
Dat Rico het hamereffect aanhaalt is wel grappig, want dat heeft 'ie van André gehoord. Zelf vind ik een E46 juist een te losse kont hebben, en de 993 (2wd) vind ik uitermate strak, zelfs tot op de limiet (die erg ver weg ligt). En ja, als je die auto heel lomp een bocht in slingert, dan is 'ie wat moeilijker op te vangen dan een E46 M3. Mede door het gewicht in de kont en de iets minder grote wieluitslag. Daarentegen rijdt het IMHO een stuk leuker dan een (te) makkelijke M3. Voor lijnen rijden is de 993 gewoon veel leuker en uitdagender.De M3 is meer de gooi en smijt auto van de 2 en als ik je argumenten zo lees, is dat net niet je bedoeling.
De Porsche vind ik ook nog eens mooier. Zelf heb ik meer met Porsche dan BMW. En een 993 blijft één van de fraaiste 911 modellen.
Dus als je niet al te bang bent geworden voor schadegevallen, dan zou ik de stap maken voor een 2e auto, daar heb je hard voor gewerkt ten slotte, en dan moet je in mijn ogen wel de 993 kiezen boven de M3.
Een 993 is bij jou in zeer goede handen Sjoerd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Over 993 2Sen gesproken. Was zaterdag onderweg naar mijn moeder, rijdend in de Elise. Zie ik in mijn spiegel een Golf aankomen met wat haast. Ik dus even terug naar zijn 4, snelheid gemaakt en aan de kant gegaan.
Zie ik achter de Golf een 993 zitten en de Golf ging niet opzij. Waarom weet ik ook niet, want er was gewoon ruimte. Omdat ik de 993 herkende daarna mijn oom maar even gemaild. Bleek dat hij het was. Wel komisch en toevallig
Zie ik achter de Golf een 993 zitten en de Golf ging niet opzij. Waarom weet ik ook niet, want er was gewoon ruimte. Omdat ik de 993 herkende daarna mijn oom maar even gemaild. Bleek dat hij het was. Wel komisch en toevallig

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Sjoerd: Valt ook niet te voorspellen. Kan in je eerste rit gebeuren, na 5 jaar, of nooit. Moeilijk te voorspellen.Sjoerd schreef:Dennis,
zelf schade rijden kan idd gebeuren, maar heb je tenminste zelf in de hand. Waar het mij omgaat is de schade die je niet zelf in de hand hebt; valt me tegen hoe makkelijk dat kan gebeuren...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EvdP en 2 gasten