40 Inch LCD TV
-
40 Inch LCD TV
Net besloten dat dit hem moet worden. 46 vond ik net wat te groot.
Welke moet het worden? Ik heb er absoluut geen verstand van.
Alle hulp/tips zijn dus zeer welkom!
Nandor
Welke moet het worden? Ik heb er absoluut geen verstand van.
Alle hulp/tips zijn dus zeer welkom!
Nandor
- WJ
Ik heb een Samsung LE40M87BD.
Bevalt erg goed, prijs/kwaliteit ook zeer in orde.
Het hangt gewoon erg af van hoeveel je er aan uit wil geven. Bekijk deze site eens, veel info en tests:
http://www.hdtvtest.co.uk/
Het hangt gewoon erg af van hoeveel je er aan uit wil geven. Bekijk deze site eens, veel info en tests:
- Tom van H.
zoals al in msn besproken:
In dat formaat gewoon voor een plasma gaan, lcd lijkt mooi in de winkel met daglicht, dit komt alleen doordat ze meer licht uitstralen. Echter, kijk je s'avonds thuis met weinig licht dan zie je pas goed dat de zwartweergave van LCD slechter is (zeker als je er schuin tegenaan kijkt, zwart wordt vaak paars). Dit wordt bij moderne LCD's uit de duurdere klassen wel steeds beter, maar dan betaal je een stuk meer dan voor een plasma, terwijl het nog steeds minder goed is. Resolutie is geen issue meer nu er betaalbare full-hd plasma's zijn.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1266264/0
Zou voor een panasonic gaan, pioneer en panasonic komen vaak als beste uit de tests, maar bij pioneer betaal je echt de hoofdprijs.
In dat formaat gewoon voor een plasma gaan, lcd lijkt mooi in de winkel met daglicht, dit komt alleen doordat ze meer licht uitstralen. Echter, kijk je s'avonds thuis met weinig licht dan zie je pas goed dat de zwartweergave van LCD slechter is (zeker als je er schuin tegenaan kijkt, zwart wordt vaak paars). Dit wordt bij moderne LCD's uit de duurdere klassen wel steeds beter, maar dan betaal je een stuk meer dan voor een plasma, terwijl het nog steeds minder goed is. Resolutie is geen issue meer nu er betaalbare full-hd plasma's zijn.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1266264/0
Zou voor een panasonic gaan, pioneer en panasonic komen vaak als beste uit de tests, maar bij pioneer betaal je echt de hoofdprijs.
- >>>Dennis<<
- Gijzer
Mocht je voor een samsung gaan wacht dan nog even 3 weken dan verdienen wij er ook nog wat aan.WJ schreef:Ik heb een Samsung LE40M87BD.
We gaan namelijk de opslag en het vervoer van Samsung Benelux doen.

- Casper
- Pikey
Ik heb zelf ook inmiddels een goed jaar de Panasonic TH-42PV70, een plasma ook. Ben er super tevreden over, zeker voor films en gaming.
Er zal dan ook zeker weer een plasma komen om deze te vervangen, dan wel een full HD exemplaar, dan kan deze naar de slaapkamer.
Het is zeker een goed idee om in die afmetingen plasma te overwegen.
Er zal dan ook zeker weer een plasma komen om deze te vervangen, dan wel een full HD exemplaar, dan kan deze naar de slaapkamer.
Het is zeker een goed idee om in die afmetingen plasma te overwegen.
-
Komt ie dan toch weer. As usual heb ik weer wat in m'n hoofd gehaald. 46" en de hele bende geloof ik:
Samsung LE-46N87BD
Iemand een dringende reden om deze NIET te kopen. Of natuurlijk een fantastisch alternatief
Overigens komt er qua kosten weer eens 60 bij door een overijverige parkeerVMBOer. Geen blauwe schijf. Dat 80% van de plaatsen leeg was was weer niet voldoende om de bon op zak te houden
Nan
Samsung LE-46N87BD
Iemand een dringende reden om deze NIET te kopen. Of natuurlijk een fantastisch alternatief

Overigens komt er qua kosten weer eens 60 bij door een overijverige parkeerVMBOer. Geen blauwe schijf. Dat 80% van de plaatsen leeg was was weer niet voldoende om de bon op zak te houden

Nan
- Casper
Tja, 46inch, das behoorlijk groot. Ik heb hier zelf een 37" staan met een kijkafstand van 2,5-3m. En voor deze afstand is dat wel de max. Voor 46" moet je denk ik echt een kijkafstand van 3,5-4m hebben, anders zul je het beeld minder ervaren.
De overgang van een ~75cm breedbeeldbuis naar zo'n LCD bakbeest was overigens wel even wennen
Maar ben er echt super tevreden over. Als ik nu bij iemand thuis kom die nog een "normale" beeldbuis heeft staan kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik daar ook m'n halve leven naar heb zitten turen... 
De overgang van een ~75cm breedbeeldbuis naar zo'n LCD bakbeest was overigens wel even wennen

- Casper
@Nandor
Ik zou overigens nooit voor een Samsung gaan als het geen PC-tft is.
In willekeurige volgorde is de top 6 op dit moment
-Sony
-Philips
-Hitachi
-Sharp
-Panasonic
-Toshiba
Samsung bungelt een behoorlijk stuk meer naar beneden.
In dit formaat zou ik voor bijv deze TV's kiezen;
Sony KDL-46X3500
Toshiba 46ZF355D
Philips 47PFL9632D / 47PFL9732D
Sharp LC-46 XD1E
Hou je van een natuurgetrouw beeld, zou ik zeker voor de Sony X3500 serie gaan, houd je van een beeld met meer kleurintesiteit dan is de Philips bv een betere keus...
Ik zou overigens nooit voor een Samsung gaan als het geen PC-tft is.
In willekeurige volgorde is de top 6 op dit moment
-Sony
-Philips
-Hitachi
-Sharp
-Panasonic
-Toshiba
Samsung bungelt een behoorlijk stuk meer naar beneden.
In dit formaat zou ik voor bijv deze TV's kiezen;
Sony KDL-46X3500
Toshiba 46ZF355D
Philips 47PFL9632D / 47PFL9732D
Sharp LC-46 XD1E
Hou je van een natuurgetrouw beeld, zou ik zeker voor de Sony X3500 serie gaan, houd je van een beeld met meer kleurintesiteit dan is de Philips bv een betere keus...
- wjn
Wij hebben dezelfde. En erg content mee.WJ schreef:Ik heb een Samsung LE40M87BD.
Als je toch voor 46" gaat, check ook Sharp eens.
Full HD, ingebouwde decoder voor digitale kabeltv (dus geen extra kastje nodig), HD-recorder ingebouwd (neemt full HD op).
Beeld is ook subliem.
- Tom van H.
- wjn
Dat zou kunnen, Casema werkt in ieder geval prima.Tom van H. schreef:Laatste keer dat ik het uitgezocht heb werkte dit niet als je UPC hebt, die werken alleen met hun eigen kastjes. Kan zijn dat dit inmiddels anders is maar ik vermoed van niet.wjn schreef:
Full HD, ingebouwde decoder voor digitale kabeltv (dus geen extra kastje nodig)
-
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit TV kijk. Maar een filmpje op de bank vind ik wel ok 
Casper, allemaal bekeken. Alleen de prijs is best een groot obstakel. Die Samsung staat hier voor 1360 (ex kabels enzo) Om er nog eens 3 tot 800 euro tegenaan te gooien? Ik vind het het geld niet waard.
Zijn die kabels eigenlijk noodzaak? Heb hier gewoon de standaardzooi liggen.
Ga er nog eens over slapen, eigenlijk wil ik morgen iets gaan bestellen.
Nandor

Casper, allemaal bekeken. Alleen de prijs is best een groot obstakel. Die Samsung staat hier voor 1360 (ex kabels enzo) Om er nog eens 3 tot 800 euro tegenaan te gooien? Ik vind het het geld niet waard.
Ga er nog eens over slapen, eigenlijk wil ik morgen iets gaan bestellen.
Nandor
- Joost H.
Als het over analoge signalen gaat zijn dure kabels aan te raden.Nandor schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit TV kijk. Maar een filmpje op de bank vind ik wel ok
Nandor
Maar het beste kan je gebruik maken van DVI of HDMI 1.3 vanaf de DVB-C / DVB-T reciever of PC / Blueray / DVD ect.
Die worden ook aangeboden van 10€ tot 80+€ hierbij is het alleen zo dat er geen verschil is in beeld quality, digitaal doet het of doet het niet 8)
- Casper
Ik hoop dat het over kabels hebt die een analoog signaal dragen? 8)Fabian schreef:Voor zo'n TV zijn goede kabels echt noodzaak!
Wereld van verschil in beeld, echt
Kabels met een digitaal signaal(dvi, hdmi etc) hebben namelijk bijzonder weinig baat bij gold plated connectors etc.
Hiervan zijn diverse tests te vinden op internet
Ik heb zelf overigens ook maar eens de proef op de som genomen en een cheape 10m DVI->HDMI kabel bestelt (van mijn PC naar de TV) en die vergeleken met de Monster kabel van een vriend. 0,0 verschil, zelfs een 10m merkloze kabel (http://www.cheaphardware.nl/osc/product ... cts_id=505) geeft dus geen verschil...
Overigens kun je die gold plated Monster kabels alsnog wel kopen voor het mooie uiterlijk

- Casper
Audio is analoog, een LCD TV is tegenwoordig digtaal bekabeld. 0=0 1=1partyondude schreef:Zelfde als met top audio, daar worden ook aardig dure en dikke kabels gebruikt.