haha Ferdi al teruglezen denk ik ook dat ik het beter had moeten formulieren. Jij en ik zijn redelijk gelijk met auto's. Voor zover ik jou bedoel bedoel ik dus ook mezelf
Maar we kunnen allebei prima beoordelen hoe een auto rijdt. Das het belangrijkste en we hebben beide in de 135i gereden en we weten beide wat we ervan vinden
Dat maakt een BMW in het algemeen niet overgewaardeerd vind ik. Sterker nog, ik vraag me af hoeveel mensen ook daadwerkelijk in de 135i gereden hebben (of een 130i).
En Jan, ik druk mij inderdaad vaak niet genuanceerd uit. Maar zo ben ik nu eenmaal
Als ik iets onzinnig vind, dan noem ik dat ook. En dit draadje is een van de meest onzinnige draadjes die bestaan.
Dat Driving-Fun BMW minded is moet geen bevreemding wekken. Want BMW is Freude am Fahren. We zijn hier niet bij elkaar met een breiclub.
RWD is niet alles, dat besef ik mij terdege, maar het is wel de meest geaccepteerde ideale aandrijving. Achterwielen drijven aan, met de voorwielen stuur je.
AWD is soms fijner, beter of veiliger. FWD heeft voor veel mensen een beter karakter en maakt het rijden ermee super. Daarom is een GTI ook zo een fijne auto. Voor mij is FWD op dit moment het fijnere concept in bochten, maar dat betekent niet dat ik niet inzie dat je met een RWD fijner kunt sturen. Dat ervaar ik gewoon ook zo.
Je hebt de Focus RS, je hebt de Impreza's, de EVO's, je hebt heel veel.
Maar BMW biedt gewoon veel mogelijkheden. Je kunt een BMW samenstellen zoals je wil. Interieur, exterieur, sportpakketen, aero pakketen. En daarbovenop komen ze nu ook nog eens met Performace Parts.
Je kunt op een 116i gewoon voor 2k vette remmen kopen af fabriek, inclusief garantie, in je leasebakkie en ermee op de ring gaan crossen en dan heb je nog plezier.
Het merk denkt dus aan de rijders. En wij zijn hier om te rijden. Rijdt een GTI daarom minder? Nee. Zeker niet.
Maar biedt VW de keus die BMW biedt ? Neen.
Daarom kun je niet om BMW heen als autoliefhebber. Even goed lezen: ik zeg niet dat je voor BMW moet kiezen, maar je kunt de aanwezigheid van het merk niet ontkennen.
Dat BMW dus aanwezig is op dit forum, staat buiten kijf. Naar mijn idee terecht. Een BMW liefhebber hoeft ook geen BMW rijder te zijn.
Er zijn honderden argumenten om voor ANDERE auto's te kiezen. Een Focus RS bijvoorbeeld. Dan weet iedereen wat ik bedoel.
Maar ga aub NIET ONGEFUNDEERD roepen dat het merk hier is
overgewaardeerd. En als je toch besluit dit wel te doen (ieders recht) dan is het niet raar als ik om NAMEN en CITATEN vraag waaruit dit dan blijkt.
Just my 2 cents ...