Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW is overgewaardeerd op DF: opnieuw 2023

Ja
31
43%
Nee
36
50%
BMW wat is dat?
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 21:28

Pescatore schreef:Ook echt het merk BMW met vuur in de ogen verdedigen, prachtig! Hoezo overgewaardeerd? :lol:
Je leest niet goed, ik vind een Z06 beter dan een M3, maar er is dus een andere reden dat ik hem niet koop, ik verdedig niet BMW, doch wel mijn keuze, die gemaakt wordt aan de hand van variabelen die voor anderen niet van toepassing zijn, danwel inzichtelijk zijn.
Dat alles heeft niets met het begrip "overwaardering"van doen.

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 12 apr 2008, 22:22

Ik interpreteer dit draadje maar even als reactie op het topic over de waardering voor Porsche. Met beide heb ik enige ervaring, daarom lijkt het me wel zinvol om hier mijn ervaringen te posten.

Na het lezen van een te groot aantal op maatschappelijke vooroordelen gebaseerde meningen, betrek ik die ook maar in mijn verhaal:
Duurdere auto's koop ik niet als yup :lol: , maar als liefhebber. Niet met fout geld betaald :cry: , maar door langdurig er hard voor te werken en zakelijke risico's te durven nemen. Niet om mijn vermeende succes te tonen, maar omdat wat anderen ervan vinden er echt helemaal niets toe doet. Zelfs in het ziekelijk genivelleerde Nederland moet je gewoon doen wat je zelf wil en kan betalen. Als je na alle progressieve (grappig woord trouwens) belastingen toch nog geld over hebt voor je jongensdroom, zou je hem nog zowat niet aanschaffen vanwege de door indoctrinatie ingeslagen vooroordelen van je landgenoten. Je lijkt wel een dief.

Dan de zinvolle kant van de vergelijking:
Ik rij nu zo'n 3 jaar met een Porsche GT3. Eerst 996-mk1. Nu een jaar 996-mk2. Beide tweede hands aangeschaft. De huidige is van 2003. Even voor de financiele experts: de eerste had ik 2 jaar, ca. 34.000 Km mee gereden. Afschrijving: minder dan € 10.000. Running kosts: een paar setjes banden en verder alleen reguliere onderhoudsbeurten. Duur?
Ik heb net 5 weken een bouwjaar 2003 E46-M3 met SMG2-bak in bezit gehad. Heb me laten aanpraten dat die voor op het circuit beter is. Met name als je schade maakt, scheelt het aanzienlijk. En rijden is gewoon o.k.
Ervaring met de M3 enkele duizenden km's op de openbare weg: rijdt best, maar altijd onrustig. Geen sportwagen, maar ook geen limousine. Schakelen met SMG is WEL absoluut fun. Met name op het circuit.
Ervaring op het circuit ca. 3 volle dagen (inclusief licentiecursus): geen enkel vergelijk met de GT3. Veel te gemakkelijk. Veel minder fun dan de GT3. Runningcosts: 1 set remschijven. 2 sets remblokken voor. Een set banden. Brandstofverbruik 50% hoger dan bij de GT3. Pech of niet: op de valreep ca. € 2.000 reparatiekosten aan de SMG2-bak. Voor de volledigheid: onderhoudshistorie was en is perfect in orde.

Mijn conclusies: GT3 is zonder enige twijfel de veel betere sportauto. Echt onvergelijkbaar met de M3. Voelt veel beter aan, rijd veel strakker, enz.enz.
De M3 is weliswaar comfortabeler dan de GT3, maar zou ik als dagelijkse auto absoluut niet comfortabel genoeg vinden in vergelijking met even dure alternatieven.
Running costs zijn mijns inziens voor de M3 veel hoger dan voor de GT3. Misschien onverwacht, maar gezien de productiekwaliteit van Porsche toch wel begrijpelijk.
Porsche levert een zo subliem geengineerd en perfect gebouwd product Wat de veel hogere nieuwprijs naar mijn mening absoluut rechtvaardigd. Met name de alom geroemde betrouwbaarheid maakt het een gemakklijke keuze als tweede hands. Waardoor de keuze tussen 5 jaar oude GT3 of nieuw M3 voor mij een uitgemaakte zaak zou zijn. Los van de vraag over wat de mooiste auto van beiden is. Mij boeit dat minder. Smaak is een erg subjectief begrip. mij geet het uitsluitend over techniek en rijbeleving.

In het kader van dit topic:
Trek je eigen conclusie over het onder- of overgewaardeerd zijn van Porsche respectievelijk BMW op DF. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2008, 23:44

Tja de conclussie is dat een BMW geen sportwagen is, maar dat had ik al geschreven.

De vraag is alleen, wil je ook een sportwagen ? Ik niet. Voor mezelf kan ik wel 10 redenen bedenken die voor iemand anders totaal niet relevant zijn. Maar ik vind het wel leuk om iets van sportwagen gevoel te hebben en naast de praktische kant van de M3 (speerpunt voor mij) bied een M3 aan deze kant van Porsche voor mij het beste van 2 werelden. Dan kom je wel uit op wat jij zegt Jan, het is niet de beste comfortabele auto en zeker niet de beste sportauto. Maar als totaal paket klopt die auto wel als dagelijks vervoermiddel waarmee je sportief kunt rijden.

Een e46 M3 kopen voor trackday's, het zou niet mijn keuze zijn, ik zal de M3 ook nooit als dedicated trackday tool gaan gebruiken. Daarvoor kloppen er veel dingen niet, het gewicht is daarin toch wel de grootste spelbreker. Voor een trackday auto moet je iets van rond de 1000 kilo of het liefst nog minder hebben en dan kom je uit bij een Lotus achtig iets.

Een e46 M3 vs een GT3, eigenlijk mag je deze auto's op geen enkele manier met mekaar vergelijken. Want je moet de M3 optrekken aan de GT3 en dan valt ie op de kwaliteitsgebieden van de GT3 hopeloos door de mand. Aan de andere kant de nieuwprijs in NL was ook 2 keer zo hoog. Niet bepaald onbelangrijk voor een vergelijk.


Qua runningcost e46 M3 ?? Rijstijl rijstijl en nog eens rijstijl.. een e46 M3 is in de eerste plaats een e46 3 serie en dan pas een M. Een M3 proberen te gebruiken als een Porsche is geld schokken.

Porsches zijn veel hardere auto's omdat vanuit de basis ontwikkeld zijn als sportwagen, een e46 M3 is vanuit de basis gezinsauto ontwikkeld.

Een e46 M3 kan op sportief gebied nog niet in de schaduw staan van een GT3.. is dat erg ? nee.. voor mij tenminste niet ik hoef/wil immers geen sportwagen.


Met een GT3 ben je ook een beetje fucked for life.. is er überhaupt wel iets wat beter is behalve de next GT3 ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2008, 23:46

Ik heb net 5 weken een bouwjaar 2003 E46-M3 met SMG2-bak in bezit gehad
Heb je hem dan al weer verkocht ?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 13 apr 2008, 00:04

Jan Ozephius schreef:Ervaring met de M3 enkele duizenden km's op de openbare weg: rijdt best, maar altijd onrustig. Geen sportwagen, maar ook geen limousine. Schakelen met SMG is WEL absoluut fun. Met name op het circuit.

De M3 is weliswaar comfortabeler dan de GT3, maar zou ik als dagelijkse auto absoluut niet comfortabel genoeg vinden in vergelijking met even dure alternatieven.
ff wat geknipt en geplakt.

Uiteraard is er een doelgroep voor de M3 (serie), maar Jan verwoord het hier prima.

Het is geen limousine en ook geen sportwagen. Dus mensen die houden van compromis (dus geen andere keuze hebben), zitten gebakken met een M3 (o.i.d.).

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 13 apr 2008, 00:22

Rico v Velzen schreef: Met een GT3 ben je ook een beetje fucked for life.. is er überhaupt wel iets wat beter is behalve de next GT3 ?
Klopt, ik had nooit in de auto van Jan moeten rijden :cry: Die dingen zijn wel zo gaaf om te besturen en helaas zo verschrikkelijk waardevast, ik zal de loterij moeten winnen om er één te kunnen kopen :(

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 13 apr 2008, 00:31

wjn schreef:
Jan Ozephius schreef:Ervaring met de M3 enkele duizenden km's op de openbare weg: rijdt best, maar altijd onrustig. Geen sportwagen, maar ook geen limousine. Schakelen met SMG is WEL absoluut fun. Met name op het circuit.

De M3 is weliswaar comfortabeler dan de GT3, maar zou ik als dagelijkse auto absoluut niet comfortabel genoeg vinden in vergelijking met even dure alternatieven.
ff wat geknipt en geplakt.

Uiteraard is er een doelgroep voor de M3 (serie), maar Jan verwoord het hier prima.

Het is geen limousine en ook geen sportwagen. Dus mensen die houden van compromis (dus geen andere keuze hebben), zitten gebakken met een M3 (o.i.d.).
Dit deed mij even denken aan een uitspraak van iemand van Rolls Royce. Een convertible met hardtop zou nooit door Rolls Royce worden gemaakt omdat de omgeving dan zou kunnen denken dat je geen geld hebt voor én een limousine én een convertible.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 13 apr 2008, 08:58

RutgerK schreef:
wjn schreef:
Jan Ozephius schreef:Ervaring met de M3 enkele duizenden km's op de openbare weg: rijdt best, maar altijd onrustig. Geen sportwagen, maar ook geen limousine. Schakelen met SMG is WEL absoluut fun. Met name op het circuit.

De M3 is weliswaar comfortabeler dan de GT3, maar zou ik als dagelijkse auto absoluut niet comfortabel genoeg vinden in vergelijking met even dure alternatieven.
ff wat geknipt en geplakt.

Uiteraard is er een doelgroep voor de M3 (serie), maar Jan verwoord het hier prima.

Het is geen limousine en ook geen sportwagen. Dus mensen die houden van compromis (dus geen andere keuze hebben), zitten gebakken met een M3 (o.i.d.).
Dit deed mij even denken aan een uitspraak van iemand van Rolls Royce. Een convertible met hardtop zou nooit door Rolls Royce worden gemaakt omdat de omgeving dan zou kunnen denken dat je geen geld hebt voor én een limousine én een convertible.
Rolls Royce = BMW ;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 14 apr 2008, 01:38

Rolls Royce = een overgewaardeerde BMW :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 apr 2008, 08:30

De AEX-index is overgewaardeerd.

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 14 apr 2008, 08:50

De discussie over de waardering voor (in dit geval) BMW moet volgens mij niet teveel gaan over imago en maatschappelijke be- en veroordeling. Interessant is het om er achter te komen of BMW nu puur (rij)technisch waar voor het geld biedt. En dan niet alleen de aanschafprijs, maar het hele kostenplaatje daarin betrokken. Ik vind persoonlijk dat BMW dan teveel credits krijgt.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 14 apr 2008, 09:48

Mooi verhaal Jan, je had het niet beter kunnen zeggen.

Met daarbij een simpele waarschuwing: gelukkige BMW M3 rijders, GAAT NIMMER IN ENEN PORSCHE GT3 PROEFRIJDEN!!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 apr 2008, 09:53

@iedereen: kan iemand mij een citaat geven van DIT forum waaruit blijkt dat BMW wordt overgewaardeerd en waaruit volgt dat geen enkel ander merk goed is ??

Andre opmerking is flauwekul. Er is hier NIEMAND maar dan ook niemand die achter hem aanlult. Bovendien is Andre juist helemaal niet BMW minded. De 135i biedt hem op dit moment het beste van alle werelden en volgens mij kan niemand dat ontkennen, want als je datgene zoekt in een auto wat Andre zoekt, dan kan je niet om de 1-serie heen. Das gewoon een dikke vette punt waard. Einde discussie.

Andre is verder gewoon ook Porsche liefhebber, BMW is alles behalve heilig voor hem. Alleen een GT3 vindt hij gewoon gelet op het belasting en BPM stelsel te duur. Waarom 150k uitgeven aan een auto die hij niet dagelijks kan gebruiken waarvoor ie is bedoeld ? Maar Andre zou echt geen seconde twijfelen en meteen de GT3 nemen.

Kortom: Andre opmerking is flauwekul.

Wie anders is hier BMW minded?

IK WIL FEITEN MENSEN !

Ik vind het onzinnig om te discussieren als er geen feiten zijn.

Is Macboy BMW minded ? Nee, want ik rij in een Audi A3.

Is Rico BMW minded ? Nee, want legt altijd precies uit wat BMW bij hem doet en hij vindt Audi's veel mooier.

Is Michel BMW minded ? Nee, want die rijdt een Subaru en de E30 M3 is de laatste goede M3 voor hem. Al het andere zijn boten.

Wie is er in godsnaam dan BMW minded ?

Robin? Ja logisch, Robin drift letterlijk elke dag en elke bocht. Dat kan hij niet met een FWD en dus logisch dat hij BMW minded is.

Wie nog meer dan???

Ferdi ? Die hemelt de 135i op en dat is volkomen terecht. Er zijn legio mensen die een M3 laten staan voor een 135i. Een groter compliment is er niet. En de sceptici hebben er ongetwijfeld niet in gereden.

Bovendien is de autokennis van Ferdi ook niet je-van-het (niet lullig bedoeld natuurlijk !!!!!).

Kortom.

Als hier nog enigszins een zinnige discussie uit moet volgen, dan wil ik hier NAMEN zien.

En niets anders.

Ongefundeerde onzin opmerkingen dat "BMW HIER OVERGEWAARDEERD WORDT" getuigt volgens mij ofwel van een gebrek aan inzicht, ofwel van een soort jalourse insteek.

Iets anders kan ik er echt niet van maken zonder feiten of citaten.

@Jan: wie heeft jou in godsnaam verteld dat een M3 beter zou zijn op het circuit ??? Lijkt me groot onzin verhaal namelijk.

Online
k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 14 apr 2008, 09:58

@Macboy, vergeet die GTI. Koop een 1-serie, beter voor je gemoedsrust.............


















;)

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 apr 2008, 10:17

Euh, de M3 E90 heeft mij laten zien dat ik liever een Audi/C63 heb, maar wat ik nu rijd is imho nog steeds de beste koop voor wat ik ermee wil en kan tov Audi en Mercedes en eventueel Porsche. Ik zei al in de Porsche draad dat dat merk voor mij op numero uno staat met z'n ups en downs. BMW minded ben ik misschien, zou het eerder 335i minded willen noemen, 1 specifiek product.(prijs/kwaliteit/sportiviteit/comfort/ruimte etc) Alle 1series zeggen me geen fluit behalve een 130/135i en misschien een 123d, maar ik denk van niet. Alle 3 series zeggen me geen moer eigenlijk, 335d vind ik zwaar tegenvallen en de E90 M3 valt een beetje tegen. 5 series val dood ik koop wel een A6 met een pakketje.M5 vind ik wel weer bijzonder, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt zo'n ding aan te schaffen. 6 serie, bijzondere auto voor iemand anders evenals een M6. Doe mij dan maar tov gewone 6 series een SL of een Jaguar ofzo. 7 series:Tja een 760Li vind ik technisch wel 'top', maar ervan dromen:hou op.Droom ik liever van een S65 Amg limousine, dás echt de top. Z4/M, overgewaardeerde onfunctionele auto die wel lekker rijdt, maar meer ook niet. X3:oerlelijk. X5, valt mee, maar ik haat terreinwagens, X6...zucht.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 apr 2008, 10:36

Daarom zeg ik ook: het valt wel mee. Als zelfs jij erkent dat je niet BMW minded bent, dan kan dit topic wel op slot :)

@Kees: die Edition 30 blijft in mijn geheugen gegrift. Wat een indruk heeft die auto op mij gemaakt, maar ja, brandstofvoorschot op basis van 50k per jaar is dan wel echt overdreven hoog vrees ik ...

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 14 apr 2008, 10:44

Macboy schreef:@@Jan: wie heeft jou in godsnaam verteld dat een M3 beter zou zijn op het circuit ??? Lijkt me groot onzin verhaal namelijk.
Niemand. Dat de M3 de (veel) mindere circuitauto is, was vooraf duidelijk. Wel heb ik me laten wijsmaken dat de running costst lager zouden zijn en vooral bij schade de kosten veel lager zijn. Dat laatste zal best zo zijn. Neemt niet weg dat ik een paar dagen op het circuit veel lol heb gehad met de M3, Jitse er zijn racelicentie mee heeft gehaald en ik nu lekker mee kan ouwehoeren hier. Dat ik hem al heb verkocht, komt eenvoudigweg doordat ik een echte liefhebber heb ontmoet die er nu al heel erg veel (drift)plezier aan heeft beleefd. En het voornaamste is dat ik zolang ik het kan betalen de GT3 nooit weg zal doen. :D :D
P.S. Je moet niet zo fel worden, joh. Dat is BMW toch helemaal niet waard. :lol:
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 14 apr 2008, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2008, 10:44

Ik bemoei me er niet meer mee......................................... :wink:














Ieder wat ie wil, verder geen gezeik :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 apr 2008, 10:51

Macboy schreef:..Bovendien is de autokennis van Ferdi ook niet je-van-het (niet lullig bedoeld natuurlijk !!!!!).
He, pssst, MacBoy. :wink: Bijna alles is goed aan je vorige reactie, behalve bovenstaande opmerking. Je hebt wel gelijk, en je bent nog erg diplomatiek, maar deze opmerking is vooral in het nadeel van de 135i. Dus roep de volgende keer, in het belang van de 135i, dat André, maar ook zeker niet te vergeten Ferdinand(!), heel veel verstand hebben van auto's en juist die twee specialisten kiezen voor een 135i. :wink: Snap je wat ik bedoel?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 apr 2008, 11:02

haha Ferdi al teruglezen denk ik ook dat ik het beter had moeten formulieren. Jij en ik zijn redelijk gelijk met auto's. Voor zover ik jou bedoel bedoel ik dus ook mezelf :)

Maar we kunnen allebei prima beoordelen hoe een auto rijdt. Das het belangrijkste en we hebben beide in de 135i gereden en we weten beide wat we ervan vinden :)

Dat maakt een BMW in het algemeen niet overgewaardeerd vind ik. Sterker nog, ik vraag me af hoeveel mensen ook daadwerkelijk in de 135i gereden hebben (of een 130i).

En Jan, ik druk mij inderdaad vaak niet genuanceerd uit. Maar zo ben ik nu eenmaal :)

Als ik iets onzinnig vind, dan noem ik dat ook. En dit draadje is een van de meest onzinnige draadjes die bestaan.

Dat Driving-Fun BMW minded is moet geen bevreemding wekken. Want BMW is Freude am Fahren. We zijn hier niet bij elkaar met een breiclub.

RWD is niet alles, dat besef ik mij terdege, maar het is wel de meest geaccepteerde ideale aandrijving. Achterwielen drijven aan, met de voorwielen stuur je.

AWD is soms fijner, beter of veiliger. FWD heeft voor veel mensen een beter karakter en maakt het rijden ermee super. Daarom is een GTI ook zo een fijne auto. Voor mij is FWD op dit moment het fijnere concept in bochten, maar dat betekent niet dat ik niet inzie dat je met een RWD fijner kunt sturen. Dat ervaar ik gewoon ook zo.

Je hebt de Focus RS, je hebt de Impreza's, de EVO's, je hebt heel veel.

Maar BMW biedt gewoon veel mogelijkheden. Je kunt een BMW samenstellen zoals je wil. Interieur, exterieur, sportpakketen, aero pakketen. En daarbovenop komen ze nu ook nog eens met Performace Parts.

Je kunt op een 116i gewoon voor 2k vette remmen kopen af fabriek, inclusief garantie, in je leasebakkie en ermee op de ring gaan crossen en dan heb je nog plezier.

Het merk denkt dus aan de rijders. En wij zijn hier om te rijden. Rijdt een GTI daarom minder? Nee. Zeker niet.

Maar biedt VW de keus die BMW biedt ? Neen.

Daarom kun je niet om BMW heen als autoliefhebber. Even goed lezen: ik zeg niet dat je voor BMW moet kiezen, maar je kunt de aanwezigheid van het merk niet ontkennen.

Dat BMW dus aanwezig is op dit forum, staat buiten kijf. Naar mijn idee terecht. Een BMW liefhebber hoeft ook geen BMW rijder te zijn.

Er zijn honderden argumenten om voor ANDERE auto's te kiezen. Een Focus RS bijvoorbeeld. Dan weet iedereen wat ik bedoel.

Maar ga aub NIET ONGEFUNDEERD roepen dat het merk hier is overgewaardeerd. En als je toch besluit dit wel te doen (ieders recht) dan is het niet raar als ik om NAMEN en CITATEN vraag waaruit dit dan blijkt.

Just my 2 cents ...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 apr 2008, 11:06

ha MacBoy, welnee joh, ik heb ook helemaal geen verstand van auto's, werkelijk niet, dus dat klopt. Ik heb een consumentenkijk op auto's. Het is eigenlijk een belediging voor de 135i dat nou uitgerekend ik daar in rij. :wink: Maar Andre compenseert weer veel voor de 135i.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 14 apr 2008, 11:26

Zulke stukken proza zijn het bewijs van de stelling, Macboy.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2008, 11:32

[img:485:563]http://img389.imageshack.us/img389/8457/fail2it9ij6.jpg[/img]

Als ik iets onzinnig vind, dan noem ik dat ook. En dit draadje is een van de meest onzinnige draadjes die bestaan.

Zo is het maar net, vind je BMW overgewaardeerd.................................koop dan wat anders.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 apr 2008, 11:41

Geelhoed schreef:Zulke stukken proza zijn het bewijs van de stelling, Macboy.
Zo was het ook bedoeld: BMW über alles ;)

www.driving-bmw.com

Even serieus, een Audi rijder kan volgens mij per definitie nooit BMW als merk overwaarderen, dat is gewoon een contradictio in terminis.

Ik ga even verder met het overwaarderen.

Dat het merk ook door andere merken gewaardeerd wordt blijkt uit de designkeuzes die BMW heeft ingebouwd en nu door veel merken worden overgenomen.

Het merk wordt in elk geval ook om design geroemd en gewaardeerd. Weliswaar in ontkennende fase, maar het gebeurt wel (kijk naar i-drive, dat werd verafschuwd, maar dat draaiding wordt steeds meer overgenomen, kijk naar het interieurdesign, geen dash meer in het midden, maar van links naar rechts (zie S-klasse, bijna directe kopie in de basis van de 7-serie uit 2002).

Maar daarvoor zitten we hier niet. Wij zijn er om het rijden :)

Trouwens, nu we het er toch over hebben. Ik heb van de week in een 740d gereden, V8 diesel. Ik heb in een S-klasse gereden en een Audi A8, maar never nooit niet dat die twee ook maar in de buurt komen van de wegligging van de 7-serie.

Geen seconde heb ik het gevoel gehad in een grote limousine te hebben gereden. Het stuurde als een kleine A3. Serieus. Heb mijn broer erin laten rijden en die riep hetzelfde. Comfort was gewoon dat van een limousine waardig (19" wielen overigens).

Toch knap voor zo'n grote (lelijke) bak !

Ik hoop hiermee eindelijk te hebben bewezen dat BMW hier wordt overgewaardeerd.

Kan het draadje nu dan op slot ?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 14 apr 2008, 12:21

mag ik nog wat zeggen .. ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik dB, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], MarcH, Mark 320iS, SlowCo en 36 gasten