[e36] olie temp m3 s50b30

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 08 apr 2008, 16:17

Klopt Knot, mijn oliekoeler ziet er ook niet meer uit als nieuw. Denk dat een nieuwe minstens 10 graden beter koelt.

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 08 apr 2008, 16:35

Bert ///M3 schreef:verband tussen snelheid en vermogen is in theorie quadratisch.

Dus om 2 keer zo hard te rijden heb je 4 keer zo veel vermogen nodig.
Om je topsnelheid te verdubbelen heb je pakweg 8x zoveel vermogen nodig ;)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 apr 2008, 20:15

Elmar,

Wat is jou olietemp bij normaal straatgebruik?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 08 apr 2008, 21:38

Normaal straat gebruik? Wat is dat? :wink:

Als ik van en naar het circuit rij, staat ie meestal rond de 90 graden. Op die ritjes doe ik geen gekkigheid, blijf meestal onder de 4K rpm.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 apr 2008, 22:51

hihi,

OK 90graden is wel normaal, doet mijne ook.
Mijn ervaring is wel dat de 3.0 versies gemiddeld op een goeie 5 graden warmer draaien.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 08 apr 2008, 22:53

Ik heb ook een 3.2

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 apr 2008, 07:55

ErikKramer schreef:hihi,

OK 90graden is wel normaal, doet mijne ook.
Mijn ervaring is wel dat de 3.0 versies gemiddeld op een goeie 5 graden warmer draaien.
Naja, als ie dicht zit door steenslag gewoon vervangen voor een nieuwe originele of een dikkere. Weet je nog die rit naar de eerste CBR? Jij lekker stukken 250 met 100 graden op de meter en ik moest onder de 200 blijven omdat ik na een stuk 250 op de 130 graden zat... :?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 apr 2008, 18:05

Elmar schreef:Ik heb ook een 3.2
I know ;)

Daarom was ik even benieuwd.

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Bericht door Asief » 10 apr 2008, 22:15

Ik had er eerst TWS 10W60 in zitten en nu sinds een week of 3 zit er Castrol 5W30 LongLife in. De motortemperatuur bij normaal snelweggebruik, dus rond de 130 km/h, blijft rond de 85 graden. Met de TWS zat het eerder op de 90 of iets daarboven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, MarcF, SlowCo en 3 gasten