Passat CC

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
peer

Bericht door peer » 17 jan 2008, 15:51

Martijn schreef: Je vergeet idd de geweldige kwaliteit van de TDI-blokken (2.5 V6 die nokkenassen vreet), de 1.9 en 2.0 TDI-PD's die liters en liters en liters van die dure LongLife-olie verbruiken (in je verlengde onderhoudsinterval van 35k vervang je gemiddeld 1 keer de complete inhoud door massief olieverbruik)

*blijf het overigens nog steeds een aardig ontwerp vinden, ook die achterbank ziet er puik uit*
Dat verbruik valt ook wel mee. Zelf heb ik de passat 1.9 tdi gehad (uit 2006). De mijne verbruikte +- 1 liter olie op de 15000 km. En dat is echt weinig met mijn rijstijl. (altijd koud plank gas weg en ik schakel pas als de teller in het rood zit! En nee dit is niet overdreven ik vind dit leuk....)

met de teller op 120000 nog steeds 1 op 15000 dus niks over te klagen.

Deze passat cc... tja ik vind hem mooi maar ik ben benieuwd naar de prijs. Ik denk dat de keuze snel naar een a4 zal gaan aangezien ik hem wel een stukje duurder verwacht dan de gewone passat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jan 2008, 16:16

Een Coupe word gekocht door minder rationeel denkende mensen..
Ahum..........dat lijkt me geen juiste kwalifikatie :lol:

Heeft niets met minder rationeel te maken, een coupe heeft toch de sportievere uitstraling voor mij, daarbij heb ik geen 4 deuren nodig...................dat lijkt me aardig rationeel bedacht :lol: Voor mij nog praktisch ook....................... :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jan 2008, 19:27

Rico v Velzen schreef:
Tristan, bij VW zijn grote uitglijders gemaakt afgelopen jaren op de marketing-en productie afdeling.. De Pheaton is wel zo'n beetje de grootste uitglijder, daarnaast de veel te hoge productie kosten voor een Golf die een stuk duurder is in pruductie dan de A3. Verder was de vorige VW Passat W8 ook geen toonbeeld van een marketingsucces. En kon als een commercieel mislukt gebeuren worden beschouwd.
Je verwart imago makers met marketing kanonnen Rico :wink: De Phaeton was geen uitglijer, het was het toppunt van arrogantie :roll: wat jij kan, kan ik beter maar daardoor ook weer te duur :? De Golf 5 is in principe te duur qua productie maar niet duurder dan een A3 en heeft alles te maken met budgetten. De Golf deelt het platform en techniek met A3, Leon en Octavia en op welk model schrijf je de meeste kosten weg.....op het model dat je het meest verkoopt :D Of het handig is, is een tweede natuurlijk :wink:

Of het een marketing kanon wordt hangt af van de prijs en de motoren die geleverd gaan worden maar ik verwacht een goede A4 prijs voor dit ding en daarmee is het een perfect alternatief voor een A6. Dat mensen op DF voor een A4 kiezen doet daar niets aan af. Een A4 is simpelweg geen alternatief voor de A6 :wink:
Martijn schreef:
Scotsman schreef:
Rico v Velzen schreef: Met de kwaliteit van VW was de laatste jaren toch niks mis mee ?

Ik denk dat het allemaal weinig met kwaliteit te maken heeft. Maar vooral met gevoel en merkbeleving.
Nou het is zeker geen toyota kwaliteit qua betrouwbaarheid, bij VW zijn er hardnekkige problemen die ze gewoon niet oplossen.

Raammechanismes
Waterpompen die te vroeg kapot gaan
Luchtmassameters
Deursloten
enz enz.

Tuurlijk komen deze ook bij audi voor maar dan in mindere mate. En geef toe een auto zoals een S3 voelt speciaal aan en dat is een golf gti niet :wink:
Je vergeet idd de geweldige kwaliteit van de TDI-blokken (2.5 V6 die nokkenassen vreet), de 1.9 en 2.0 TDI-PD's die liters en liters en liters van die dure LongLife-olie verbruiken (in je verlengde onderhoudsinterval van 35k vervang je gemiddeld 1 keer de complete inhoud door massief olieverbruik)

*blijf het overigens nog steeds een aardig ontwerp vinden, ook die achterbank ziet er puik uit*
TDI V6 nokkenassen is idd een probleem tot 2001 maar waarom je de kwaliteit van TDI motoren verder in twijfel trekt :? 4 liter olie op 35Kkm vind ik niet zo spannend en al helemaal niet als je ziet dat dat spul altijd vol gas voorbij komt :roll: Als ze nou bekend staan omdat het kapot gaat........overigens vul ik nauwelijks olie bij (ouwe TDI) maar ook bekenden met PD's vullen bij lange na geen 1 op 10Kkm bij :wink:

Dat de Golf 5 duur is qua productie heeft zeker te maken met de kwalen die zijn voorganger had zoals Scotsman al noemt :cry:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 jan 2008, 09:56

allen schreef:@Ferdinand: Ben 31. .. :cry:
Ha Allen. Dat dacht ik al. Da's toch veel te jong om een Passat WC mooi te vinden. Ik ben verdorie 45. Kom op. Iedereen die jonger is dan 55 mag een Passat WC niet mooi vinden. (Ben bang dat ik alleen sta met dit standpunt).

peer

Bericht door peer » 18 jan 2008, 13:08

Ferdinand schreef:
allen schreef:@Ferdinand: Ben 31. .. :cry:
Ha Allen. Dat dacht ik al. Da's toch veel te jong om een Passat WC mooi te vinden. Ik ben verdorie 45. Kom op. Iedereen die jonger is dan 55 mag een Passat WC niet mooi vinden. (Ben bang dat ik alleen sta met dit standpunt).
haha ik ben 25 en ik vind hem wel mooi..... (Was ook 23 toen ik mijn passat bestelde :oops: )

Roy

Bericht door Roy » 18 jan 2008, 13:29

ik ben 19 en vind het een prachtige auto.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jan 2008, 13:39

Het is ook gewoon een prachtige auto. Knap van VW dat ze dit durven, maar denk dat niet elk merk geschikt is om een niche markt te bestormen.

Mercedes kan zich dat veroorloven. De Passat is bijna een kopie van de CLS (mag best). Kijk ook naar de achterbank, vrijwel identiek.

Het is een aanwinst voor autoland deze auto, maar iedereen weet dat hij niet veel verkocht zal worden, en dat hoeft ook niet.

Vind de uitspraak van Rico dat als VW ballen had, ze een coupé hadden moeten neerzetten wel echt steekhouden: dat hadden ze moeten doen.

En over de discussie BMW: met alle respect, maar dat is gewoon een trieste opmerking (kijk maar wie ermee begon). Alleen maar omdat een 'bmw' rijder vertelde dat het niet mooi was, haalt ie er een hele BMW discussie bij :?

Das gewoon spijkers op laag water zoeken.

Overigens klopt die opmerking ook nog niet, omdat ie het wel degelijk een mooie auto vindt, maar alleen opmerkt dat het niet verkocht zal worden op steekhoudende punten.

De auto is bijna een echte beauty, nu maar hopen dat ie niet te duur gaat worden (reken op 55-60k ?)

Roy

Bericht door Roy » 18 jan 2008, 13:54

@Macboy:

Ik denk dat je mij bedoelt, omdat ik de discussie volgens mij een beetje begon. Het ging dan ook helemaal niet over dit topic, of over één bepaald iemand.. maar ik had (heb) de indruk dat soms BMW overal boven staat zegmaar. En nee, ik ben geen VW fan.. vind BMW vaak zelfs mooier.. ben gewoon een autoliefhebber klaar. Elk merk heeft zijn negatieve en positieve punten.

Maar laten we nu maar even ontopic gaan ;)

Niall

Bericht door Niall » 18 jan 2008, 13:56

VW moet gewoon de nieuwe scirocco leveren met 300pk en 4wd, punt uit klaar. De corrado verkocht nieuw ook niet super, maar 2ehands waren ze op een gegeven moment niet aan te slepen

Roy

Bericht door Roy » 18 jan 2008, 13:58

De concept een tijdje terug zag er inderdaad mooi uit.

VW Iroc toen:

[img:880:505]http://www.renovarcarnet.com/noticias/a ... 8/iroc.jpg[/img]

[img:880:660]http://images.leftlanenews.com/content/ ... oncept.jpg[/img]

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 jan 2008, 14:52

Macboy schreef:Het is ook gewoon een prachtige auto. Knap van VW dat ze dit durven, maar denk dat niet elk merk geschikt is om een niche markt te bestormen.... De auto is bijna een echte beauty, nu maar hopen dat ie niet te duur gaat worden (reken op 55-60k ?)
Macboy, jij ook al...? Er is nog veel te doen.

Joop

Bericht door Joop » 18 jan 2008, 16:54

Voor een 55-60k is de A5 de betere keus ben ik bang voor.

Moet wel zeggen dat als het mijn centen zijn de A5 op de stoep komt te staan i.p.v. de Passat Coupe; daarvoor mist de Passat Coupe net als de Phaeton de premiumbadge (hoe goed de auto ook is): Een volkswagen is een auto voor het volk en de Audi verzorgt de betere klasse van mobiel transport. Ook nu zal dit deze auto denk ik parten gaan spelen in de (grote) verkoop.

allen

Bericht door allen » 18 jan 2008, 16:57

Ferdinand, maak jij met regelmatig lange afstanden en zo ja hoe kwam dat over in je mini? Hoe zit dat straks met je 135?
Ik heb regelmatig dat ik bijv. 3 dagen achtereen van de ochtend tot bijna middernacht NL afrij en tussendoor wat klanten spreek. Ik kan me niet voorstellen dat ik na 3 dagen nog heel uit een 1 serie kan komen. Misschien dat ik daarom achteraf weer richting de grotere auto's kom.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 jan 2008, 00:23

Ha Allen. Wat een grappige vraag. Die 135i Coupe is een volstrekt comfortabele reisauto. Ik zou werkelijk niet weten waarom je daar geen lange afstanden mee kunt rijden. Volgens mij kan het bijna niet beter. Die Mini? Ging fantastisch. Heb jij wel eens in een Works gereden met 235pk, Recaro stoelen en die zitpositie? Deze auto is zeer geschikt als kilometervreter, de power is een groot machtsvertoon. Echt, alleen vette Porsches hou je niet bij, maar voor de rest haak je bij alles aan, met het grootste gemak tot aan 200 km.u, daarboven wordt het moeilijker. De Mini maakt wel veel windgeruis (vanaf 180km p/u).

Ik ben een te ouwe vent in die Mini, dat is echt de reden waarom die er uit is gegaan. Ik associeer die Mini's echt met jonge mensen. Bovendien merkte ik, hoe stom ook, dat zakelijk gezien je met een comfotabele reisauto in sommige kringen, serieuzer over komt. En hoe erg dat ook is, die kringen zijn soms goed betalende opdrachtgevers, en dan laat je wel eens wat.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 03 mar 2008, 23:33

Schopje.

Hier eenpaar live-beelden van de Passat CC (blijft een slechte naam).

[img:800:533]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4344.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4345.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4343.jpg[/img]

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 mar 2008, 08:32

ha mark, jij vind hem wel mooi he? deze Passat. Ik vind hem zo saai en fantasieloos, vind je niet? Wat is er nou spannend aan dit ontwerp, ik kan het niet zien, jij wel? En dan weer zilvergrijs..

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2008, 12:02

Ferdinand schreef:ha mark, jij vind hem wel mooi he? deze Passat. Ik vind hem zo saai en fantasieloos, vind je niet? Wat is er nou spannend aan dit ontwerp, ik kan het niet zien, jij wel? En dan weer zilvergrijs..
Ja, inderdaad, de kleur is misschien niet heel gelukkig gekozen, al denk ik dat ie IRL wel fijn is hoor. Maar ik vind hem inderdaad erg fraai. Vind het een strakke iets agressievere voorkant i.v.m. de gewone Passat. Daarnaast vind ik de dak lijn en de lijnen over de flanken er mooi. Ik vind dat je het ook enigzins in perspectief moet bekijken hè. Als we kijken naar hoe de Passat zich heeft ontwikkeld de afgelopen jaren, dan is dit toch een erg fraai design in mijn ogen.

Ivar

Bericht door Ivar » 10 apr 2008, 12:14

Voor wie het interesseert; Passat CC vanaf Eur. 36.990,- voor een 1,8 TSI

Groetjes Ivar

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 10 apr 2008, 12:35

Dat is een nette prijs zeg voor zo'n mooie Passat.
Alleen moeten we na alle gemaakte opmerkingen nog maar even afwachten of er nog een te dikke 55 plusser op vvd stemmende man is die zo'n saaie verkeerd genaamde te dure oliezuipende fantasieloze Passat cc wil hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 apr 2008, 12:42

Meh..

Ik beordeel zelf als ik een bij een dealer zie.

Ivar

Bericht door Ivar » 10 apr 2008, 12:45

@BBVW Ik hoop het! Hij staat vanaf 19 juni in de showroom, kom je toch ff kijken.

Groetjes Ivar

(Ik werk bij VW van der Velden in Zoetermeer)

Maik

Bericht door Maik » 10 apr 2008, 13:05

Ivar, ik denk dat Wittebrug er ook wel 1 binnen krijgt hoor :wink:

Ivar

Bericht door Ivar » 10 apr 2008, 13:55

Ja tuurlijk Maik, maar wij zijn veeeel leuker :wink:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 10 apr 2008, 14:35

:lol:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 10 apr 2008, 18:02

Ivar schreef:Ja tuurlijk Maik, maar wij zijn veeeel leuker :wink:
En wie zegt dat?? :P

Wat gaan de diesels kosten Ivar. Zal mijn pa vast even een voorzetje geven namelijk ;).

Plaats reactie