Rico v Velzen schreef:
Tristan, bij VW zijn grote uitglijders gemaakt afgelopen jaren op de marketing-en productie afdeling.. De Pheaton is wel zo'n beetje de grootste uitglijder, daarnaast de veel te hoge productie kosten voor een Golf die een stuk duurder is in pruductie dan de A3. Verder was de vorige VW Passat W8 ook geen toonbeeld van een marketingsucces. En kon als een commercieel mislukt gebeuren worden beschouwd.
Je verwart imago makers met marketing kanonnen Rico

De Phaeton was geen uitglijer, het was het toppunt van arrogantie

wat jij kan, kan ik beter maar daardoor ook weer te duur

De Golf 5 is in principe te duur qua productie maar niet duurder dan een A3 en heeft alles te maken met budgetten. De Golf deelt het platform en techniek met A3, Leon en Octavia en op welk model schrijf je de meeste kosten weg.....op het model dat je het meest verkoopt

Of het handig is, is een tweede natuurlijk
Of het een marketing kanon wordt hangt af van de prijs en de motoren die geleverd gaan worden maar ik verwacht een goede A4 prijs voor dit ding en daarmee is het een perfect alternatief voor een A6. Dat mensen op DF voor een A4 kiezen doet daar niets aan af. Een A4 is simpelweg geen alternatief voor de A6
Martijn schreef:Scotsman schreef:Rico v Velzen schreef:
Met de kwaliteit van VW was de laatste jaren toch niks mis mee ?
Ik denk dat het allemaal weinig met kwaliteit te maken heeft. Maar vooral met gevoel en merkbeleving.
Nou het is zeker geen toyota kwaliteit qua betrouwbaarheid, bij VW zijn er hardnekkige problemen die ze gewoon niet oplossen.
Raammechanismes
Waterpompen die te vroeg kapot gaan
Luchtmassameters
Deursloten
enz enz.
Tuurlijk komen deze ook bij audi voor maar dan in mindere mate. En geef toe een auto zoals een S3 voelt speciaal aan en dat is een golf gti niet

Je vergeet idd de geweldige kwaliteit van de TDI-blokken (2.5 V6 die nokkenassen vreet), de 1.9 en 2.0 TDI-PD's die liters en liters en liters van die dure LongLife-olie verbruiken (in je verlengde onderhoudsinterval van 35k vervang je gemiddeld 1 keer de complete inhoud door massief olieverbruik)
*blijf het overigens nog steeds een aardig ontwerp vinden, ook die achterbank ziet er puik uit*
TDI V6 nokkenassen is idd een probleem tot 2001 maar waarom je de kwaliteit van TDI motoren verder in twijfel trekt

4 liter olie op 35Kkm vind ik niet zo spannend en al helemaal niet als je ziet dat dat spul altijd vol gas voorbij komt

Als ze nou bekend staan omdat het kapot gaat........overigens vul ik nauwelijks olie bij (ouwe TDI) maar ook bekenden met PD's vullen bij lange na geen 1 op 10Kkm bij
Dat de Golf 5 duur is qua productie heeft zeker te maken met de kwalen die zijn voorganger had zoals Scotsman al noemt