Project E34 Part II

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 nov 2007, 17:50

Hier trouwens een filmpje van een 527 turbo: http://www.youtube.com/watch?v=_ixnNnvbg1E

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 21 nov 2007, 11:42

De Queeste naar onderdelen gaat voort. Aangezien een mede project-funder mecanicien bij Volvo is hebben we een Garrett T04 .78 (afgedraaide .60 denk ik, niet zeker, iemand?) en een T5 intercooler gescoord voor weinig (eigenlijk voor niets :lol: )
Datum om de fünfer + 2 blokken te gaan halen is geprikt, 15 dec it is...

Het begint te kriebelen, we staan helemaal scherp voor het betere ram en stootwerk :lol:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 apr 2008, 11:53

We hebben wat problemen ervaren de laatste maanden maar gisteren is er eindelijk een doorbraak gekomen. De auto die we op het oog hadden was er niet meer, dus hebben we het project even bevroren... Tot gisteren..

Gisterenmiddag advertentie op 2dehands site gevonden met een op het eerste zicht mooie en eerlijke '89 e34 525i (M20 12 klepper dus).
De prijs was heel zacht en na de verkoper even telefonisch gecontacteerd te hebben bleek de auto nog goed te rijden en op enkele kleine roestpuntjes en een deuk in de linker voorflank was de carrosserie nog in vrij goede staat. Snel een afspraak gemaakt en een maatje opgetrommelt om eens een kijkje te gaan nemen naar de wagen. Na 2.5 uur filefeest, uiteindelijk aangekomen nabij Mechelen.
De verkoper bleek ook een actief BMW liefhebber te zijn en was erg open en eerlijk over de auto. De auto was zoals hij hem aan de telefoon beschreef, en dat boezemde vertrouwen in.
Even rond en onder de auto gekeken, laten warmdraaien en over de prijs genegocieerd. Wederom bleek dat de verkoper de slechtste niet was en hij deed nog iets van de prijs af. Behulpzaam begeleidde hij ons naar de weg en daar gingen we, met een 19 jaar oude Babyblauwe Siskebab BMW rijker vingen we de 100km lange terugreis terug aan.
De eerste indrukken zijn goed, blokje trekt nog gelijk een tierelier en op de voorste ophangingsdriehoeken en El Cheapo oprookbanden na voelde het onderstel nog fris aan.
Toch moet ik toegeven dat ik onderweg met een, laat ons stellen, gezonde angst bepaalde trajecten heb doorkruist. Drukke binnenwegen met 2 baanvakken zonder uitvoeg- of pechstrook met 40 tonners voor en achter je waarvan de bestuurders rijden alsof hun partner hoogzwanger is afleggen met een auto die 1.5 jaar heeft stilgestaan en waar je niets van weet is, euhm, spannend :lol:
Zenuwachtig kijkend op de temperatuurmeter de oprit van de snelweg opgedraait en daar even in 3de doorgehaalt. Wat trok en klonk die oude beer nog mooi zeg. Vanaf toen ging het allemaal wat relaxter aan toe, een keertje zelfs de 180 aangetikt omdat de uitlaat volgens m'n compagnon nog wat zwart rookte hoog in de toeren. Kwestie van zuiverblazen lijkt me.
In de thuishaven gearriveerd, nog wat ommetjes gemaakt kort bij huis om wat te spelen en te kijken what's what.

Bemerkingen:
- e34's zijn erg moeilijk kapot te krijgen
- M20's klinken erg lekker
- M20's moeten ratelen, anders zijn ze kapot
- Low budget karren zijn lachen²
- 13 jaar oude Honda civic coupe Vtec's met 200k km zijn geen km-vreters of leuke fileauto's
- diezelfde 13 jaar oude Honda's worden losgereden door 19 jaar oude duitse tanks
- wat een tijdloos uiterlijk en interieur heeft zo'n ding toch!

Dit of volgend weekend beginnen we met het hok te strippen en de oppervlakkige roestvlekjes te bewerken. Blokje wat opfrissen en eens kijken wat de drukvoedingsmogelijkheden zijn.
We keep ya'll posted!

Foto's(van de advertentie):

[img:800:600]http://images.kapaza.com/photoslarge/87 ... 773541.jpg[/img]
[img:800:600]http://images.kapaza.com/photoslarge/87 ... 3541_4.jpg[/img]
[img:800:600]http://images.kapaza.com/photoslarge/87 ... 3541_2.jpg[/img]

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 apr 2008, 13:14

Koel, ik ben benieuwd! 8)

Tom V

Bericht door Tom V » 09 apr 2008, 15:13

Leuk! Ziet er goed uit allemaal, ben benieuwd naar de vorderingen. Nog steeds de uitgebreide motorplannen?

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 apr 2008, 15:43

Tom944 schreef:Leuk! Ziet er goed uit allemaal, ben benieuwd naar de vorderingen. Nog steeds de uitgebreide motorplannen?
Jep, zeker weten! Huidig blok gaat er zsm uit en kijken of ik ergens nog een ETA blok vindt. Kort bij me thuis staat er nog eentje in een e28 maar 500 euro vind ik wat duur. Daarom zoek ik nog even verder, op dit moment hebben we nog werk aan de winkel, dus de carosserie preppen gaat even voor.

ETA + föhn gaat er iig komen, dat kan ik je verzekeren...

Plaats reactie