http://www.youtube.com/watch?v=6P7twx70xvM
Zoals ik al zei romo: de vraag waar Robin een antwoord op probeerde te vinden is of hij RATIONEEL de meerprijs+alle overige "ongemakken" kan verantwoorden t.o.v. de huidige auto.romo schreef:Of het een 335i is of een M3 sedan maakt geen r.k uit, maar de motor, die doet het hem "natuurlijk".......................
Robin jou kennende........................"natuurlijk doorademend"..................
edit; pas op voor hyperventilatie( bij TT`s van nature aanwezig)
Guess what? You don't get the point of an M3...Ferdinand schreef:135i vs. M3
---------------------------------------------------------------------- ----------
I wanted to test both in convertible form, but this is a comparo a little hard to pull off since I don't think any 135i or M3 convertibles have arrived Stateside yet (to my knowledge), but today I test-drove both. I could afford both if I did a lease on the M3, but for obvious reasons I was wary of the massive price difference. I rode 'em both hard on a country road the dealer recommended.
Guess what? I liked the 1 better, and it was an auto w/o the Dinan add-on! The M killed it in the handling department, of course, but I expected no less. What surprised me is how hard you have to rev the M to get at its power reserves. That thing has *no* real torque, so much like my buddy's old S2000 you have to punch it all the way to 8000rpm to take full advantage of it. I also know the convertible version's dragging around a good 300 lb of extra weight from the folding hardtop, and BMW's official figures on the two convertibles show a 1/10 second 0-60 difference.
The 1, OTOH, has gobs of torque all the way across the curve, which I already knew from owning a 335i since their Sept. '06 debut. Felt *much* lighter than my 3 (and certainly lighter than the M3 demo, which had the moonroof option instead of the carbon fiber), and I loved the thicker M-spec steering wheel.
I left with an order for a 135i convertible in hand.
Met andere woorden (wat ik al zei) een 335i met chippie en je bent het ventje....Robin schreef:meetwaarden all over the world zeggen me niks zodra je ZELF rijdt Romo, en je voortdurend minimaal 5000rpm moet opzoeken om met pijn en moeite achter 'n 335i aan te sluiten. Praktijkbeleving noem ik dat en daar wil ik voor betalen, maar dan moet er ook beleving zijn in die zin dat je denkt:AHA DAAR zit de meerprijs in, in dat je 2 a 3 seconden sneller op de 100 zit of 7/8/9 seconden sneller op de 200 zit, maar dat is juist niet zo, verre van. Marginaal alles. ERGO in normale tussenaccelleraties ook in lagere versnellingen moet dat ding echt 4000 rpm draaien om mee te doen. En sneller door 'n bocht, nou nee, 110 over 't klaverblad en onderstuur werd ons deel...
Dus waar zit de sportiviteit dan echt vraag ik me af? 67000euro is een prima prijs voor 'n E90 M3(Duitsland) en dan biedt ie idd méér voor z'n geld...
WEL is 't zo dat halfgas hij erg mooi aan 't gas hangt en WEL KOPPELRIJK overkomt. Trap je 'm dan HELEMAAL in is 't verschil eigenlijk 0 qua verandering van versnelling:Verneukeratief.
Topding maar hij moet die V10 van de M5/6 in 't vooronder hebben en 335 banden vóór en 275ers achter LOL
Idd ik denk in sept okt aan de gefaceliftte E90 335i, zien we dan weer verder.Roman schreef:Met het verschil in geld tussen een 335i (of 135i desnoods) en een M3 kun je dan een powerkuur van wie dan ook (dus rond de 360 pk), onderstel en remmen aanpassingen en een Drexler sper erin lepelen?
En hou je misschien dan zelfs nog wat over?
Robin schreef:En eigenlijk, stiekumpjes vind ik Leonards RS4 NOG mooier klinken en NOG meer exclusiviteit bieden qua afwerking en Marketingbeleving(waar ik ook wel kan intrappen hoor!) snelheden waren ongeveer 't zelfde, en da's erg raar voor een BMWert als ik....
M heeft niet alleen 'n probleem met BMW AG, maar zeker ook met Audi (R)S en AMG. 100%...
Robin schreef:Romo, niet om Leonard ofzo, maar toen ik in de RS4 stapte/wegreed gaf me dat een koninklijker gevoel, dat je echt iets speciaals hebt onder de normale auto's. Dat gevoel had ik niet met de M3 E90 tov m'n eigen auto. Van binnen is dat ding gelijk aan ongeveer elke andere 'loaded'3er, dus leder en satnav, nou daar word ik niet heet van ofzo. Stuurbeleving:Idem, stevig/sportief, maar niet veel anders. Exterieur:Kort maar krachtig:Mooiste M van het moment, maar niet dat m'n eigen gebakje in de schaduw staat, dat viel 100% mee(M3 had 18", heb ik ook)
Als de M3 19"had gehad, had ik dat gepareerd met te zeggen dat er onder een 335i ook wel 19 of 20"past. Maar de looks heeft ie die M3!
Sound, ook kort: Mooi, maar de RS4 geef ik een 9,5 en deze een 8,5 en m'n eigen een 8- en Andre's 135i die iets sportiever klinkt een 8+
Tja ik wil als ik in een duurdere specialere auto zit BELEVEN waar ik dat geld aan besteed en dat had de RS4 toch echt beter voor elkaar dan deze M3 E90, die natuurlijk weer driftbaarder is(PRACHTIG!), maar dat doet niemand hier op DF meer met z'n M,(ja Paul maar da's ook de enige)... driftwerk zoals we dat vroeger deden(de DSC uit knop is amper vindbaar denk ik bij vele Fred Emmers hier op DF LOL)
Dus daarom klare taal betr de autobeleving voor alledag en dan merk ik dat de M3 toch wel minder emotie biedt dan de RS4 in dagelijks gebruik.Driftwerk buiten beschouwing gelaten...
Gebruikers op dit forum: Erminio, Majestic-12 [Bot] en 15 gasten