Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 apr 2008, 12:49

:shock: wat schakelt dat rap zeg :shock: damn...dat wil ik ook wel zo'n bak 8) heb nog nooit met zoiets gereden, zal wel ff kort wennen zijn, de laatste keer dat ik in een automaat (echte) zat en reed is al minstens 18 jaar ofzo geleden in een Ford Taunus :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=6P7twx70xvM

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 08 apr 2008, 12:51

romo schreef:Of het een 335i is of een M3 sedan maakt geen r.k uit, maar de motor, die doet het hem "natuurlijk".......................

Robin jou kennende........................"natuurlijk doorademend"..................


edit; pas op voor hyperventilatie :lol: ( bij TT`s van nature aanwezig)
Zoals ik al zei romo: de vraag waar Robin een antwoord op probeerde te vinden is of hij RATIONEEL de meerprijs+alle overige "ongemakken" kan verantwoorden t.o.v. de huidige auto.

Het gaat er dus niet om te bepalen welke de betere is (dat lijkt me namelijk niet zo moeilijk)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 13:00

Die vraag kan ik niet beantwoorden :lol:


Maar mischien vindt ie de TT motorisch wel beter, meer power onderin enzo............................ :wink:

Dan is de vraag, of ie hem moet inruilen, niet meer van belang.............

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:02

Ik ben klaar met atmosferisch, of er moet Z06 of Viper ofzo op staan.LOL

Jongens ga nou eerst zelf eens rijden :lol:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:06

De rationeel betere is inderdaad de 335i, da's niet zo moeilijk, met die prijs, dat maakt 'm de winnaar, daar kan geen uitlaatsound bij 8100rpm tegenop als het ding ongeveer 2 keer zoveel heeft gekost. :wink:

Emotioneel bekeken wint de M3 E90 op het gebied van die uitlaatsound en veel meer dingen kon ik niet uitproberen, maar dan had driftwerk er ook bij gestaan LOL

Looks:Machtig, maar mij het verschil niet waard, echt niet.

Echte verslag volgt.

Maar die motor kost punten...M heeft een enorm probleem met AG en hun.35i motor...

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:08

Oh ja de laatste keer dat de haren (die ik nog over heb) me recht op 'mn kop stonden was een paar jaar terug met die EVO van Andre en dat lag niet meteen aan Andre :lol:

Ik wil min of meer van bocht naar bocht gekatapulteerd worden, nou dat wordt niks aan deze betaalbare kant van een getunede EVO of Z06 ofzo....

(googled op een betaalbare Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 13:24

Ik heb er mee gereden, kon niet vol los natuurlijk, ding had maar 110km gelopen.
Ik vond het mooi lopen, uiteraard was dat ding niet van mij, heb me dus gedragen in de rit.

De V8 wordt door vriend en vijand geroemd, kan me niet voorstellen dat je teleurgesteld bent................................omgekeerd, jij bent verwend door de TT ( met het fantastische koppel) daar gaat elke vergelijking op mank IMHO, daarmee lijkt voor jou de V8 te mager, terwijl dat IRL niet zo is............................

Aldus mijn analyse :lol:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:32

de V8 lijkt niet alleen te mager, hij is het ook IRL, we hebben dik doorgeleld tot boven de 8000 en echt ramwerk gedaan(2x 120 hebben we d'r 'n paar keer voor gehad) en bochtenwerk idem dito...

Iedereen heeft blijkbaar een andere beleving bij 'n sportievere auto, bij mij zit 'm dat niet (alleen) in motorkapbobbels uitgeklopte spatborden, emmetjes in de hoofdsteunen, remmerij van jan lul, en een fascinerend motorgeluid. Als het ding van 120/200 in z'n 4 niet sneller versnelt (denk zelfs minder snel)dan de 335i, zet ik er inderdaad vraagtekens bij en in z'n 3 is het niet veel sneller....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 13:35

Lijkt me exemplarisch c.q. nog niet goed los, deze kar.

Meetwaarden all over the world zeggen ons dat je bewering niet klopt, mischien je gevoel ( TT dus) wel en das ook logisch.....................


Komt ook nog een vertekend beeld van de KM teller bij, die ineens met stappen van 30 gaat.................

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Kopersoverweging M3 versus 135i

Bericht door Sperdy » 08 apr 2008, 13:37

135i vs. M3

---------------------------------------------------------------------- ----------

I wanted to test both in convertible form, but this is a comparo a little hard to pull off since I don't think any 135i or M3 convertibles have arrived Stateside yet (to my knowledge), but today I test-drove both. I could afford both if I did a lease on the M3, but for obvious reasons I was wary of the massive price difference. I rode 'em both hard on a country road the dealer recommended.

Guess what? I liked the 1 better, and it was an auto w/o the Dinan add-on! The M killed it in the handling department, of course, but I expected no less. What surprised me is how hard you have to rev the M to get at its power reserves. That thing has *no* real torque, so much like my buddy's old S2000 you have to punch it all the way to 8000rpm to take full advantage of it. I also know the convertible version's dragging around a good 300 lb of extra weight from the folding hardtop, and BMW's official figures on the two convertibles show a 1/10 second 0-60 difference.

The 1, OTOH, has gobs of torque all the way across the curve, which I already knew from owning a 335i since their Sept. '06 debut. Felt *much* lighter than my 3 (and certainly lighter than the M3 demo, which had the moonroof option instead of the carbon fiber), and I loved the thicker M-spec steering wheel.

I left with an order for a 135i convertible in hand.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Kopersoverweging M3 versus 135i

Bericht door Downforce Dennis » 08 apr 2008, 13:43

Ferdinand schreef:135i vs. M3

---------------------------------------------------------------------- ----------

I wanted to test both in convertible form, but this is a comparo a little hard to pull off since I don't think any 135i or M3 convertibles have arrived Stateside yet (to my knowledge), but today I test-drove both. I could afford both if I did a lease on the M3, but for obvious reasons I was wary of the massive price difference. I rode 'em both hard on a country road the dealer recommended.

Guess what? I liked the 1 better, and it was an auto w/o the Dinan add-on! The M killed it in the handling department, of course, but I expected no less. What surprised me is how hard you have to rev the M to get at its power reserves. That thing has *no* real torque, so much like my buddy's old S2000 you have to punch it all the way to 8000rpm to take full advantage of it. I also know the convertible version's dragging around a good 300 lb of extra weight from the folding hardtop, and BMW's official figures on the two convertibles show a 1/10 second 0-60 difference.

The 1, OTOH, has gobs of torque all the way across the curve, which I already knew from owning a 335i since their Sept. '06 debut. Felt *much* lighter than my 3 (and certainly lighter than the M3 demo, which had the moonroof option instead of the carbon fiber), and I loved the thicker M-spec steering wheel.

I left with an order for a 135i convertible in hand.
Guess what? You don't get the point of an M3...

Need to rev the M bladiblabla 8k rpm bladibla...
Wel sterk van die kerel dat ie dat merkt! :shock:

komaan, wat een flutvergelijking...
Ik heb zelf met de 335i gereden en ik was echt niet onder de indruk. Mooie powerdelivery, maar om nou te zeggen dat het ook maar iets weg heeft van het karakter van een M3, nou nee...

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:44

meetwaarden all over the world zeggen me niks zodra je ZELF rijdt Romo, en je voortdurend minimaal 5000rpm moet opzoeken om met pijn en moeite achter 'n 335i aan te sluiten. Praktijkbeleving noem ik dat en daar wil ik voor betalen, maar dan moet er ook beleving zijn in die zin dat je denkt:AHA DAAR zit de meerprijs in, in dat je 2 a 3 seconden sneller op de 100 zit of 7/8/9 seconden sneller op de 200 zit, maar dat is juist niet zo, verre van. Marginaal alles. ERGO in normale tussenaccelleraties ook in lagere versnellingen moet dat ding echt 4000 rpm draaien om mee te doen. En sneller door 'n bocht, nou nee, 110 over 't klaverblad en onderstuur werd ons deel...

Dus waar zit de sportiviteit dan echt vraag ik me af? 67000euro is een prima prijs voor 'n E90 M3(Duitsland) en dan biedt ie idd méér voor z'n geld...

WEL is 't zo dat halfgas hij erg mooi aan 't gas hangt en WEL KOPPELRIJK overkomt. Trap je 'm dan HELEMAAL in is 't verschil eigenlijk 0 qua verandering van versnelling:Verneukeratief.

Topding maar hij moet die V10 van de M5/6 in 't vooronder hebben en 335 banden vóór en 275ers achter LOL

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:45

Inderdaad Ferdinand, zo is het. M moet aan de turbo's. De rest valt/viel al door de mand....jammergenoeg.

Nu is een E90 al geen vedergewicht, maar een M3 is inderdaad een dikke baffer ook al stuurde hij mooi licht(pluspunt) en zwaar op snelheid, dat stuursysteem, maar het KAN NIET VERBLOEMEN(zie Klaverblad) dat je met 1600+kg onderweg bent en dan is 420pk bij 8000rpm niet altijd dat hij 'bij de les is'...
Laatst gewijzigd door Robin op 08 apr 2008, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 08 apr 2008, 13:46

Robin schreef:meetwaarden all over the world zeggen me niks zodra je ZELF rijdt Romo, en je voortdurend minimaal 5000rpm moet opzoeken om met pijn en moeite achter 'n 335i aan te sluiten. Praktijkbeleving noem ik dat en daar wil ik voor betalen, maar dan moet er ook beleving zijn in die zin dat je denkt:AHA DAAR zit de meerprijs in, in dat je 2 a 3 seconden sneller op de 100 zit of 7/8/9 seconden sneller op de 200 zit, maar dat is juist niet zo, verre van. Marginaal alles. ERGO in normale tussenaccelleraties ook in lagere versnellingen moet dat ding echt 4000 rpm draaien om mee te doen. En sneller door 'n bocht, nou nee, 110 over 't klaverblad en onderstuur werd ons deel...

Dus waar zit de sportiviteit dan echt vraag ik me af? 67000euro is een prima prijs voor 'n E90 M3(Duitsland) en dan biedt ie idd méér voor z'n geld...

WEL is 't zo dat halfgas hij erg mooi aan 't gas hangt en WEL KOPPELRIJK overkomt. Trap je 'm dan HELEMAAL in is 't verschil eigenlijk 0 qua verandering van versnelling:Verneukeratief.

Topding maar hij moet die V10 van de M5/6 in 't vooronder hebben en 335 banden vóór en 275ers achter LOL
Met andere woorden (wat ik al zei) een 335i met chippie en je bent het ventje....

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 apr 2008, 13:49

Met het verschil in geld tussen een 335i (of 135i desnoods) en een M3 kun je dan een powerkuur van wie dan ook (dus rond de 360 pk), onderstel en remmen aanpassingen en een Drexler sper erin lepelen?

En hou je misschien dan zelfs nog wat over?

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:50

Nu snap ik ook ECHT dat die Alpina B3 turbo het wint van de M3, misschien niet qua looks(nou nee...) maar wel qua compleetheid en kracht/snelheid.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:51

Roman schreef:Met het verschil in geld tussen een 335i (of 135i desnoods) en een M3 kun je dan een powerkuur van wie dan ook (dus rond de 360 pk), onderstel en remmen aanpassingen en een Drexler sper erin lepelen?

En hou je misschien dan zelfs nog wat over?
Idd ik denk in sept okt aan de gefaceliftte E90 335i, zien we dan weer verder.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:56

En eigenlijk, stiekumpjes vind ik Leonards RS4 NOG mooier klinken en NOG meer exclusiviteit bieden qua afwerking en Marketingbeleving(waar ik ook wel kan intrappen hoor!) snelheden waren ongeveer 't zelfde, en da's erg raar voor een BMWert als ik....

M heeft niet alleen 'n probleem met BMW AG, maar zeker ook met Audi (R)S en AMG. 100%...

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 13:58

ik zou graag willen rijden met een C63 AMG...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 14:16

Robin, je wordt lui man, komt door die TT :lol:

Tuurlijk moet je trappen met die bak voor het beste resultaat, maar dat hoef ik je toch ook niet te vertellen niet dan...........................

Jouw autogevoel is definitief verneukt door de TT, koppel geeft altijd meer "gevoel" ........................

Het is maar net net wat je wil/ambieert.............


edit; mischien begin ik er ook maar niet meer aan :oops:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 14:17

Robin schreef:ik zou graag willen rijden met een C63 AMG...

Ja nog meer power, om 200kg extra weg te zetten :lol:



Kan ik niet serieus nemen na je vorige post, sorry.................. :lol:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 14:34

Robin schreef:En eigenlijk, stiekumpjes vind ik Leonards RS4 NOG mooier klinken en NOG meer exclusiviteit bieden qua afwerking en Marketingbeleving(waar ik ook wel kan intrappen hoor!) snelheden waren ongeveer 't zelfde, en da's erg raar voor een BMWert als ik....

M heeft niet alleen 'n probleem met BMW AG, maar zeker ook met Audi (R)S en AMG. 100%...

Dat is ook mijn mening :oops: :oops:

Wat ik al eerder schreef>> Ik zou niet zomaar voor een M3 gaan.Hoewel ik er nog nooit in gereden hebt ga ik steeds meer in andre's Mmarketing geloven.

Een RS bied meer uitstraling cq onderscheid tov de 'normale'modellen.Wat bied een M meer??? Geen superstoelen zoals de RS/AMG.Geen blaffende V8 zoals een RS/AMG. Geen suede stuurtje zoals de RS en waarschijnlijk,en misschien wel juist door afwezigheid van voornoemde zaken, minder beleving.


Voorlopig blijf ik dus lekker RS rijden :D :D

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 14:56

Romo, niet om Leonard ofzo, maar toen ik in de RS4 stapte/wegreed gaf me dat een koninklijker gevoel, dat je echt iets speciaals hebt onder de normale auto's. Dat gevoel had ik niet met de M3 E90 tov m'n eigen auto. Van binnen is dat ding gelijk aan ongeveer elke andere 'loaded'3er, dus leder en satnav, nou daar word ik niet heet van ofzo. Stuurbeleving:Idem, stevig/sportief, maar niet veel anders. Exterieur:Kort maar krachtig:Mooiste M van het moment, maar niet dat m'n eigen gebakje in de schaduw staat, dat viel 100% mee(M3 had 18", heb ik ook)
Als de M3 19"had gehad, had ik dat gepareerd met te zeggen dat er onder een 335i ook wel 19 of 20"past. Maar de looks heeft ie die M3!
Sound, ook kort: Mooi, maar de RS4 geef ik een 9,5 en deze een 8,5 en m'n eigen een 8- en Andre's 135i die iets sportiever klinkt een 8+

Tja ik wil als ik in een duurdere specialere auto zit BELEVEN waar ik dat geld aan besteed en dat had de RS4 toch echt beter voor elkaar dan deze M3 E90, die natuurlijk weer driftbaarder is(PRACHTIG!), maar dat doet niemand hier op DF meer met z'n M,(ja Paul maar da's ook de enige)... driftwerk zoals we dat vroeger deden(de DSC uit knop is amper vindbaar denk ik bij vele Fred Emmers hier op DF LOL)
Dus daarom klare taal betr de autobeleving voor alledag en dan merk ik dat de M3 toch wel minder emotie biedt dan de RS4 in dagelijks gebruik.Driftwerk buiten beschouwing gelaten...

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 08 apr 2008, 15:00

Robin schreef:ik zou graag willen rijden met een C63 AMG...
Binnenkort rij ik met dat ding, eerst deze vrijdag even met een Porsche Carrera 4 onderweg.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 15:01

Robin schreef:Romo, niet om Leonard ofzo, maar toen ik in de RS4 stapte/wegreed gaf me dat een koninklijker gevoel, dat je echt iets speciaals hebt onder de normale auto's. Dat gevoel had ik niet met de M3 E90 tov m'n eigen auto. Van binnen is dat ding gelijk aan ongeveer elke andere 'loaded'3er, dus leder en satnav, nou daar word ik niet heet van ofzo. Stuurbeleving:Idem, stevig/sportief, maar niet veel anders. Exterieur:Kort maar krachtig:Mooiste M van het moment, maar niet dat m'n eigen gebakje in de schaduw staat, dat viel 100% mee(M3 had 18", heb ik ook)
Als de M3 19"had gehad, had ik dat gepareerd met te zeggen dat er onder een 335i ook wel 19 of 20"past. Maar de looks heeft ie die M3!
Sound, ook kort: Mooi, maar de RS4 geef ik een 9,5 en deze een 8,5 en m'n eigen een 8- en Andre's 135i die iets sportiever klinkt een 8+

Tja ik wil als ik in een duurdere specialere auto zit BELEVEN waar ik dat geld aan besteed en dat had de RS4 toch echt beter voor elkaar dan deze M3 E90, die natuurlijk weer driftbaarder is(PRACHTIG!), maar dat doet niemand hier op DF meer met z'n M,(ja Paul maar da's ook de enige)... driftwerk zoals we dat vroeger deden(de DSC uit knop is amper vindbaar denk ik bij vele Fred Emmers hier op DF LOL)
Dus daarom klare taal betr de autobeleving voor alledag en dan merk ik dat de M3 toch wel minder emotie biedt dan de RS4 in dagelijks gebruik.Driftwerk buiten beschouwing gelaten...

Mee eens


Rs is specialer maar helaas niet driftbaar :? :? dat is ook het enige wat ik mis aan die auto. Oplossing is waarschijnlijk het kopen van een C63.(zie autoblog filmpje)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erminio, Majestic-12 [Bot], Thomas H en 16 gasten