NSXRS, maar even voorstellen
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Voor de plaatjes had ik de NSX gewassen en deze staat echt als nieuw te blinken, er zit er een enorm diepe glans in de lak.
Gisteren toch nog even bij poetsbedrijf geweest om te informeren naar lakverzegeling en vertelde de beste man dat ik de lak dan ook gelijk eerst nog na-gepolijst wilde hebben.
Zijn reaktie (misschien mede door het nieuwe kenteken):
-Maar dit is toch een nieuwe auto??
:
Toen ik vertelde dat de auto inmiddels 9 jaar oud is:
-Hoe lang geleden is dan opnieuw gespoten??
Toen ik vertelde dat de lak origineel is:
-Ongelofelijk, daar is meer op gepoetst dan mee gereden dan..
-Maar waar zitten die poetskrasjes dan, die uitgepolijst moeten worden??
Vertelde hem dat je hele kleine poetskrasjes kan zien in fel zonlicht en TL licht, maar hij kon bij daglicht duidelijk niets ontdekken.
Ik denk nu dat een polijstbeurt dus eigenlijk niet nodig is, alleen goed reinigen en lakverzegeling geven zal voldoende zijn.
Dit alles doet me wel concluderen dat ik een HELE nette auto heb aangeschaft 8)
Gisteren toch nog even bij poetsbedrijf geweest om te informeren naar lakverzegeling en vertelde de beste man dat ik de lak dan ook gelijk eerst nog na-gepolijst wilde hebben.
Zijn reaktie (misschien mede door het nieuwe kenteken):
-Maar dit is toch een nieuwe auto??

Toen ik vertelde dat de auto inmiddels 9 jaar oud is:
-Hoe lang geleden is dan opnieuw gespoten??

Toen ik vertelde dat de lak origineel is:
-Ongelofelijk, daar is meer op gepoetst dan mee gereden dan..

-Maar waar zitten die poetskrasjes dan, die uitgepolijst moeten worden??
Vertelde hem dat je hele kleine poetskrasjes kan zien in fel zonlicht en TL licht, maar hij kon bij daglicht duidelijk niets ontdekken.

Ik denk nu dat een polijstbeurt dus eigenlijk niet nodig is, alleen goed reinigen en lakverzegeling geven zal voldoende zijn.
Dit alles doet me wel concluderen dat ik een HELE nette auto heb aangeschaft 8)
Laatst gewijzigd door NSXRS op 02 feb 2008, 09:35, 3 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
geweldig, ge-wel-dig, GE-WEL-DIG! 8)
Jeugdsentiment, jeugddroom, hiervan hing een mega-poster boven mn bed vroeger. Ik vind dit zo'n prachtige auto.
Mijn vader heeft ooit een in vreemde bui het ideetje geopperd toendertijd een nieuwe te kopen...het was er een die toen bij onze Honda-dealer al een tijd in de showeroom stond en ze niet kwijt raakten, was flink afgeprijsd toen...ik wist niet hoe ik het had, werd gek...uiteindelijk heeft hij het gelaten...zelfs zonder ooit een proefrit te maken
Dus die ervaring heb ik moeten missen helaas. Zou graag eens op de passagiersstoel zitten.......
Jeugdsentiment, jeugddroom, hiervan hing een mega-poster boven mn bed vroeger. Ik vind dit zo'n prachtige auto.
Mijn vader heeft ooit een in vreemde bui het ideetje geopperd toendertijd een nieuwe te kopen...het was er een die toen bij onze Honda-dealer al een tijd in de showeroom stond en ze niet kwijt raakten, was flink afgeprijsd toen...ik wist niet hoe ik het had, werd gek...uiteindelijk heeft hij het gelaten...zelfs zonder ooit een proefrit te maken

- Corolla SI
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54
echt een waanzinnige auto dit ,het geluid is zo mooi van de motor :twisted: om over het onderstel nog niet te spreken 8)
ik heb zijn kleine broertje gehad
was 12 jaar ook geen krasje of verkleuring in de lak en pas 93.000 gelopen toen ik hem kocht
klikkerdeklikklik
ik heb zijn kleine broertje gehad

klikkerdeklikklik
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:32
- Locatie: RIJKEVORSEL , Belgie
héhé , sorry dat ik hier binnenduikel , maar over die rode schade-nsx weet ik toevallig heel veel.Jesse P schreef:Kwam vandaag in 's Graveland ook nog een NSX tegen: Achterop een autoambulance, met een SERIEUS pak schade! Zag het maar in een flits ( hij kwam me tegemoet rijden) maar de neus rechtsvoor was volledig weg.
Kent iemand het verhaal hierachter? Kon zo snel geen kenteken zien (geen idee of er uberhaupt een plaat opzat) en 't was een rode.


Ik ga me hier vast en zeker eens voorstellen , met wat duidelijke foto's.
Gerard ken ik ook al jaren , misschien de topicstarter hier ook ??
Uit belgie ken ik dan weer Eric , Ronny , 2 danny's , Hugo , enz...
Allen nsx-rijders.
En binnekort komt daar een derde Danny bij , hoop ik.


-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Hallo Danny de 3e 
Welkom hier!
Heb je een schade NSX aangeschaft of heb je zelf
schade gereden?
Stel je maar snel voor, voorstellen is wel de bedoeling wanneer je op dit forum gaat posten.
Ik ken inderdaad een aantal van de mensen die je noemt.
De NSX gemeenschap is heel klein, dus ik denk dat zo'n 70% van de NL/BE eigenaren elkaar wel eens gezien/gesproken hebben 8)
Ik ben nog steeds op mijn gemak verder aan het modificeren
nog een andere uitlaat proberen, meetapparatuur installeren, andere inlaat/luchtfilter, Bilstein/H&R onderstel, big brakes..... ik blijf nog wel ffe bezig met dit speeltje vrees ik
8)

Welkom hier!
Heb je een schade NSX aangeschaft of heb je zelf

Stel je maar snel voor, voorstellen is wel de bedoeling wanneer je op dit forum gaat posten.
Ik ken inderdaad een aantal van de mensen die je noemt.
De NSX gemeenschap is heel klein, dus ik denk dat zo'n 70% van de NL/BE eigenaren elkaar wel eens gezien/gesproken hebben 8)
Ik ben nog steeds op mijn gemak verder aan het modificeren

nog een andere uitlaat proberen, meetapparatuur installeren, andere inlaat/luchtfilter, Bilstein/H&R onderstel, big brakes..... ik blijf nog wel ffe bezig met dit speeltje vrees ik

-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:32
- Locatie: RIJKEVORSEL , Belgie
Héhé , heb mezelf dus ook effe voorgesteld , kun je ook lezen dat ik "gelukkig" nog niet zelf schade reed.NSXRS schreef:Hallo Danny de 3e
Welkom hier!
Heb je een schade NSX aangeschaft of heb je zelfschade gereden?
Stel je maar snel voor, voorstellen is wel de bedoeling wanneer je op dit forum gaat posten.
Ik ken inderdaad een aantal van de mensen die je noemt.
De NSX gemeenschap is heel klein, dus ik denk dat zo'n 70% van de NL/BE eigenaren elkaar wel eens gezien/gesproken hebben 8)
Ik ben nog steeds op mijn gemak verder aan het modificeren![]()
nog een andere uitlaat proberen, meetapparatuur installeren, andere inlaat/luchtfilter, Bilstein/H&R onderstel, big brakes..... ik blijf nog wel ffe bezig met dit speeltje vrees ik8)
Ik hoop je eens te mogen ontmoeten , als ik met de nsx op weg ben. Dan kom ik eens op de koffie als dat mag(kan).


-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Nuhh niet echt.VLA schreef:Geweldige wagen man. Heb je ook nog plannen om ermee het circuit op te gaan ?
Ik rijd er wel "recreatief" mee op circuit tijdens speciale dagen waarbij gehandicapte/ernstig zieke kinderen als passagiers meegaan (Maarten Memorial, racen tegen kanker ed) . Op dergelijke dagen rijd je (althans ik) uit veiligheid op ongeveer 80% snelheid van wat mogelijk zou zijn.
Met de NSX niet op echte track dagen, dat is me een tikkie te link vwb schade.
Op echte track dagen heb ik al TE vaak gezien dat er door onbeheerste anderen schade wordt veroorzaakt.
Doe ik het zelf, dan ben ik ook ziek, maar eigen schuld


Op track dagen maak ik daarom gebruik van het kleinere vrijwel even snelle "neefje"van de NSX, een MR2 Turbo met ca 280/290 PK
Het is exact zelfde concept als de NSX alleen een maatje kleiner, nog tikkie listiger, maar onwijs pret en eventuele schade daarmee is ook niet leuk


-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Nu met Dyno grafiek
Kleine update:
Ik ben blij verrast
De vorige (US) eigenaar had me verteld dat de NSX na de supercharger inbouw gerold op ca. 360 RWHP gemeten was.
Omdat mijn ervaring is dat alles in de US "groter/beter" is dan elders, had ik dit met een korrel zout genomen, leek me vrij veel.
Toevallig vandaag de auto op een Dyno kunnen meten en met de resultaten blij verrast:
Corrected WP 366,5 Din HP
Torque 361,3 Nm (is bij een v-tech altijd vrij laag)
Dat betekent: aan de krukas rond de 405-410 Din HP
Met ca 1400Kg gewicht is dat voldoende voor serieus behoorlijk pret!!
Een stijging tov standaard: zo'n 130 krukas HP :twisted: 8)
Rode lijn: met open uitlaat
Blauwe lijn: met extra losse uitlaat tip demper inserts gemonteerd
[IMG:637:825]http://i31.tinypic.com/5z007b.jpg[/img]
Ik ben blij verrast

De vorige (US) eigenaar had me verteld dat de NSX na de supercharger inbouw gerold op ca. 360 RWHP gemeten was.
Omdat mijn ervaring is dat alles in de US "groter/beter" is dan elders, had ik dit met een korrel zout genomen, leek me vrij veel.

Toevallig vandaag de auto op een Dyno kunnen meten en met de resultaten blij verrast:
Corrected WP 366,5 Din HP
Torque 361,3 Nm (is bij een v-tech altijd vrij laag)
Dat betekent: aan de krukas rond de 405-410 Din HP
Met ca 1400Kg gewicht is dat voldoende voor serieus behoorlijk pret!!
Een stijging tov standaard: zo'n 130 krukas HP :twisted: 8)
Rode lijn: met open uitlaat
Blauwe lijn: met extra losse uitlaat tip demper inserts gemonteerd
[IMG:637:825]http://i31.tinypic.com/5z007b.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door NSXRS op 07 apr 2008, 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Speedster007
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jessedehaan en 1 gast