Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 apr 2008, 07:24

Ik zie veel van het zelfde, of ligt dat nu aan mij?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 apr 2008, 08:28

Afgelopen zondag bij de Bijenkorf in Den Haag een Gucci damesklokje gevonden, die waarschijnlijk klaar lag om meegenomen te worden door een personeelslid.
Girlfriend stond bij diamondpoint met haar moeder een ring uit te zoeken terwijl ik een beetje om me heen stond te kijken....wat ligt daar nou?

[img:455:415]http://www.geneva-watch.ch/pics/gucci-watch-STEEL-1.jpg[/img]

Was ongeveer zo'n modelletje maar dan met briljantjes. Klokje lag in een hoekje dus pakte ik het op. Vroeg aan de verkoopster of het normaal was dat jullie de klokjes daar neerleggen? Nooit iemand zo rood zien worden. Nieuwprijs was volgens haar 2800 euro...toch slordig

Oh ja, vindersloon doen we tegenwoordig niet meer aan :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 apr 2008, 08:36

Deep Sea Seadweller 116600 besteld. Levertijd geen idee, zal wel net vóór Sinterklaas worden. Ik ben weer eens verliefd. :lol: Dit is zoiets als in autotermen een GT3 RSRSR ofzo :wink:

dale vito

Bericht door dale vito » 03 apr 2008, 11:28

ben je al langs S&C geweest voor je bestelling Robin? :lol: :lol: :lol:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 03 apr 2008, 11:45

Robin schreef:Deep Sea Seadweller
Is dat dit?

[img:600:1247]http://bjsonline.com/watches/articles/i ... /cks_1.jpg[/img]

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 apr 2008, 11:58

Lijkt wel een UFO........................ :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 apr 2008, 12:05

romo schreef:Ik zie veel van het zelfde, of ligt dat nu aan mij?
Niet interessant. Iets wat goed en mooi is moet je niet veranderen. Das nou het prachtige aan Rolex. Klassiek en tijdloos. Niet voor niets behouden die uren hun waarde. Als Van Gogh nog zou leven, zou hij zijn schilderwijze ook niet aanpassen aan de tijd, althans, niet in grote lijnen. Hoogstens kwaliteit en materiaal verbeteren.

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2008, 12:10

Tja veel van hetzelfde: Als ik m'n pa een 997 Carrera toon en een 997 turbo vind hij ze hetzelfde.

Zoiets dus.

Dale, nee ik doe het anders. :lol:

romo

Bericht door romo » 03 apr 2008, 12:11

Het ligt dus niet aan mij, waarvoor dank Macboy :lol:

dale vito

Bericht door dale vito » 03 apr 2008, 12:31

Macboy schreef:
romo schreef:Ik zie veel van het zelfde, of ligt dat nu aan mij?
Niet interessant. Iets wat goed en mooi is moet je niet veranderen. Das nou het prachtige aan Rolex. Klassiek en tijdloos. Niet voor niets behouden die uren hun waarde. Als Van Gogh nog zou leven, zou hij zijn schilderwijze ook niet aanpassen aan de tijd, althans, niet in grote lijnen. Hoogstens kwaliteit en materiaal verbeteren.
ah ja. De tijd zal wel leren hoe deze modellen in de toekomst geplaatst worden.

vergeet niet dat bijv. Newman Daytona's of vroege Explorer II's de winkels nou ook niet bepaald uitvlogen destijds...
Daytonas, and I mean PNs as well, were impossible to sell at usd 350 around here in the 70's. Not just beacause of the manual wind, the design was too much for people that was after automatic toolwatches, so subs and gmts (mainly black bezel one) were a hit. I got this info from 3 different store owners, who were in business for 35 years. They had the Cosmographs at the store front for years.
dat gaat dus o.a. over modellen die nu vaak de sterren van de veilingen zijn.

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2008, 19:00

Photshop.Dat Deep Sea in 't rood zou mooi staan, maar de rest gewoon wit. Wat een dikke jongen. Superding!
[img:764:1024]http://img172.imageshack.us/img172/7311/deepseaqp9.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 19:09

Net zo rood als bij mijn Yacht-Master ?

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2008, 19:12

Ja, maar dat is dus niet zo bij de echte DSSD/SDDS, gewoon alles normaal wit zoals op een Sub. Dit is 'n photoshopje.

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 19:32

ah oke was even in de war, je kunt trouwens een hele gave screensaver downloaden op rolex.com van de Deepsea !

Die geeft ook de tijd real time aan.

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2008, 19:36

Draait hier sinds vanochtend ter vervanging van de GMTII c ook van rolex.com
:lol:

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2008, 22:55

Robin schreef:Draait hier sinds vanochtend ter vervanging van de GMTII c ook van rolex.com
:lol:
EDIT, LOL, Rolex adept present. BMW zoekt 't maar lekker uit. :lol:
[img:850:375]http://img388.imageshack.us/img388/8523/31574818pi1.jpg[/img]
[img:850:375]http://img388.imageshack.us/img388/6791/59945508nu1.jpg[/img]
[img:850:375]http://img370.imageshack.us/img370/7540/50692703px1.jpg[/img]
[img:850:375]http://img388.imageshack.us/img388/2163/16842836ve4.jpg[/img]
[img:850:375]http://img370.imageshack.us/img370/6871/65276115xz3.jpg[/img]
[img:850:375]http://img238.imageshack.us/img238/6931/93141958ki4.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 23:02

Joop

Bericht door Joop » 03 apr 2008, 23:04

Mooie reclame...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2008, 23:45

Ik zag net een mailtje voorbij komen van Longines over Baselworld 2008.
Is dat wat bijzonders?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 apr 2008, 00:00

Ik heb best een zwak voor Rolex en zou graag een stalen model willen heb alleen een paar bezwaren:

Als ik nu mn Oris om heb zie ik bepaalde mensen al kijken zo-zo

Een Rolex zou dit voor mij in de showroom zeer negatief werken een groot publiek weet wat een rolex is en dat staat bekend als heeeeeeeeeel duur dus ik koop een auto bij jou en ik betaal jouw rolex.

Wat kan ik hiermee. Ik hou van klokjes die anders zijn....oa. Oris hou niet van tradioneel lederen band etc.....en nu....wil graag een 2 a 3 K euro kwijt

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2008, 08:26

Jacco, trust me, de mensen met wie jij zaken doet/in onderhandeling zit, in de showroom letten amper op jouw horloge. JA als je 'm pontificaal toont, logisch. Manchet erover. Klaar. Met alle respect voor de merken die je voert:Die mensen willen over 't algemeen geen horlogekenner/liefhebber oid zijn. Daarvan heb ik er OOK 98% in mijn klokkenwinkel! Die gaan voor Diesel/Fossil/Guess, een leuke Esprit of een keer een Raymond Weil etc. ZELFS de Oris/Maurice Lacroix kopers weten vaak amper wat IK om m'n pols heb(en das 9 out of 10 dus een STALEN Rolex sportmodel).............

Je moet ook geen gouden daydate vol met stenen gaan dragen natuurlijk :lol:

(Dat ze bij mijn autodealer wel weer Rolexen en Breitlings dragen, juich ik alleen maar toe, vind ik niet misstaan en je ziet het hun ook niet dragen)

Misschien 3 keer een negatievere opmerking in m'n eigen winkel over m'n Rolex gehad door een (potentiele) klant. Als je dan vraagt waarom melden ze dat Breitling beter is ofzo. Praat je erover en gaan ze met een Oris of Maurice Lacroix de deur uit. 8) :wink:

Vaak vindt men een Rolex/Breitling niks omdat je ze ''m zelf ook willen hebben(...) kijk naar die nieuwe meesterlijke VW reclame. Hoor je ze dan uit, dan merk je dat ze 0 verstand hebben van horloges en degenen ie denken verstand te hebben van horloges en Rolex afkraken zitten in de Dale-Vito lijst in stage 2. Zijn geen echte 'kenners' :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 05 apr 2008, 11:36

Hiero ook nooit negatieve opmerkingen, en de klanten zitten er met hun neus bovenop als ik een order schrijf. Ergens heb ik wel het idee dat mijn cliëntele met die van Jacco overeenkomt.

Maar het gaat vooral er om hoe je het zelf als verkoper ervaart. Ik draag een Rolex om de Rolex en niet om te laten zien dat ik een Rolex heb. Als horlogeliefhebber/kenner weet ik dat Rolex op de horlogestatus ladder "average" is. Iemand die niks met horloges heeft, heeft ook niks met Rolex. Iemand die ook een horlogeliefhebber is weet dat je geen Rolex hoeft te dragen om echt indruk te maken. Daarvoor zijn de high end merken onder de kenners veel beter geschikt, ja ik was bevoorbeeld onder de indruk toen een klant een keer een AP tourbillon liet zien aan mij. En dat deed ie ook alleen maar omdat hij zag dat ik ook een horlogeliefhebber was.

Rolex staat bij mij voor een ongekende perfectie en kwaliteit en daarnaast vind ik ze mooi, die redenen zijn de redenen om een Rolex te dragen. om te patsen is Rolex eigenlijk het verkeerde merk.

leonard

Bericht door leonard » 05 apr 2008, 21:57

Rico v Velzen schreef: die redenen zijn de redenen om een Rolex te dragen. om te patsen is Rolex eigenlijk het verkeerde merk.

vind je ???

De meeste mensen die reageren op m'n Zenith's vragen dan : Is dat net zoiets als rolex??? Rolex staat bij een heleboel mensen(niet-kenners) voor duur. Vind juist dat de 'snelle' jongens vaak een rolex of breitling dragen

RVV

Bericht door RVV » 05 apr 2008, 23:34

Mensen die dus reageren op je Zenith's, zien het dus als een "duur" horloge. Anders reageren ze niet :wink: En hoe ziet je Zenith eruit ? Juist ja een beetje als een patshorloge, Leonard begrijp me niet verkeerd ik bedoel dit absoluut niet hostile, en wil zeker niet sugereren dat jij jouw Zenith heb gekocht om te patsen.

Maar toevallig volg ik het merk Zenith al ongeveer een jaar of 12 en heb elke bedrijfsovername en bedrijfstrategie in de gaten gehouden. Ik heb zelf een Zenith Fly back uit 1998, toen Zenith nog een ingetogen (mischien wel suffe) modellenlijn had. De Fly back was toen voor Zenith begrippen een vrij expressioneel model, maar afgezet tegen de huidige modellijnen absoluut niet opvallend en zelfs ingetogen.

De hedendaagse Zentih's vallen juist heel erg op, en daarom krijg je ook opmerkingen van goh is het net zo iets als Rolex, terwijl als je gewoon een sportmodel van Rolex draagt er geen hond is die het opvalt.

Want Rolex zijn imago is gebasseerd op dikke gouden met diamanten ingezette horloge's die iedereen wel eens in de etalage heeft zien liggen of nog erger op marktplaats tegen komt als beroerde immitatie..

Dat is ene kant van het imago van Rolex, goh van horen zeggen wel een heel duur merk, kan niet anders..

Maar de massa (de niet kenners) hebben geen benul van de gewone GMT's, submariner's, explorers en consorten. Horloge's die juist vanwege hun ingetogen uiterlijk nooit als Rolex herkend worden. Behalve dan door een kenner. Zelfs mijn Yacht master met platina lunet en platina wijzerplaat (duurste edelmetaal) gaat al richting luxury watch (patsgehalte) zien mensen niet als een opvallende Rolex. Op het moment dat je gouden Rolex met diamanten wijzerplaat gaat dragen valt het kwartje en leggen de mensen de negatieve link met het hele dure merk Rolex.

En dan kom ik weer terug op mijn eigen opmerking; om te patsen is Rolex eigenlijk het verkeerde merk.. Maar ik wil er nog wat aan toevoegen, Tenzij je een patserige Rolex koopt om op te vallen. En dan is het al snel een geelgouden Rolex met parelmoeren wijerplaat liefst met diamanten ingelegd die je moet hebben (of iets wat er erg op lijkt)

Een stalen sporthorloge van Rolex is tussen de 34mm (airking) en 40mm (submariner) Deepsea even uitgezonderd die is groter maar nog niet uit.

Zelfs 40 mm is vandaag de dag, vergeleken met 44/46 mm Panerai's of dikke IWC's Fliegers gewoon klein. Leg een Explorer naast een Breitling of een dikke Zentith en hij verbleekt gewoon in opvallendheid.

De niet kenner weet helemaal niet wat het imago is van Rolex.. ze denken dat het net zo iets is als Rolls Royce.. geen benul wat het merk inhoud.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 06 apr 2008, 00:01

Ik heb twee klanten groepen. De aannemers en de vastgoed mannen hebben vaak zelf de dikste IWC, ROLEXEN enz. En de inkoper bij een aannemer die een horloge van een relatie dragen je weet wel van wurth (boutjes en moertjes enz)

Plaats reactie