Wat voor (straat) banden raden jullie aan?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 04 apr 2008, 20:36

Dank je :wink: .

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 apr 2008, 20:53

Eagle F1 is een toppertje, beste band wat ik tot nu toe heb gekocht.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 05 apr 2008, 01:43

Rijd met de MINI op de F1's, erg fijne band alleen heb ik geen vergelijkmateriaal :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 apr 2008, 10:56

Michel Huisman schreef:Eagle F1 is een toppertje, beste band wat ik tot nu toe heb gekocht.
Dennis vind m ook top lees ik, maar wat ik zelf vervelend vond is dat je niet meteen in de aanval kon gaan met een nieuwe band. Toen ik dat deed krulde het profiel aan de randen helemaal op/om, vond dat erg vervelend. Een F1 met nog 5mm te gaan doet het daarentegen wel weer prima.

Bij de Toyo Proxed T1R valt me idd op dat het niet zoveel boeit of je ze op 2,1 bar of op 2,5 bar rijdt (koude band, 205/55/R16), ze hangwangen nogsteeds (soort hamsteridee) enorm maar als ie eenmaal in positie hangt dan kan je er best goed mee hoeken.. alleen dat stuurgevoel zouden ze aan moeten werken bij toyo.

Gebruikersavatar
eszes
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2007, 16:20
Locatie: 't zuijen

Bericht door eszes » 06 apr 2008, 23:15

Ben in de gelegenheid geweest eens nieuwe banden met andere nieuwe te vergelijken. Dat gebeurt niet vaak. Meestal vergelijk je versleten met nieuw.

Dunlop Sport Maxx GT vergeleken met Goodyear F1 Assym. Zelfde velg, zelfde auto, maat 255-35/R19 Y. Dunlop is indrukwekkend met insturen en terugmelding. Helaas een slecht product getroffen: hoogteslag 3~4 mm en tot 100 gr lood nodig. Steeds onrust in de auto.
Goodyears een verademing in rust (3dB stiller). Insturen iets minder direct, maar de bocht zelf gaat als op rails. Zelfs iets overstuur met de RS6 (!).
Erg over te spreken. Tot nu toe beste band.
Ervaring met Michelin P. Sport II, Bridgestone Pot. 050 en 050 RF (Jantje Beton), Dunlop Sport Maxx.

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.

Bericht door skinnybmw » 07 apr 2008, 02:16

Goed alternatief voor Toyo => Falken FK452 (die slijten ook minder hard)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 apr 2008, 11:58

Bedankt voor de hulp mensen, prijzen zijn in aanvraag.

Maar even kijken wat daar uit komt. Misschien ook voor mij als de tijd weer komt om deze Continentals te vervangen door iets wat wel grip heeft :lol:

Gebruikersavatar
ChrisHK
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:46

Bericht door ChrisHK » 08 apr 2008, 23:41

Mark de Jager schreef:
hugo schreef:Bridgestone Re720, slijt niet hard en enorm veel grip.
Mee eens...
Toyo levert nog meer grip, alleen slijt ook 10 x zo snel!
Mee eens, daarom ga ik nu Yokohama S Drive maar eens proberen.

[img:745:993]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10009/b3.JPG[/img]

Dit zijn mijn oude Toyo's;

[img:733:550]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10009/b1.JPG[/img]

[img:733:550]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10009/b2.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 09 apr 2008, 02:04

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Eagle F1 G3 en de Eagle Asymetric?

Want in de maat 195-50-15 zijn er relatief weinig van de genoemde banden te krijgen:
Eagle F1 G3
Proxes T1R
Proxes R1R (alleen is Den Haag een beetje uit de regio)

De re050a's en 720 zijn niet in deze maat leverbaar. Denk dat ik even de verhalen over de R1R afwacht. Ben vooral benieuwd hoe die band het op de openbare weg doet, onder alledaagse omstandigheden (dus met vuil, nat wegdek e.d.) APK is overigens geen probleem met die R1R's? :)

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 10 apr 2008, 22:41

De asymmetric is de nieuwere Eagle F1. Andere constructie, ander profiel. Of ie ook een andere rubbersamenstelling heeft weet ik niet. Hij scoort iig op veel gebieden hoger dan zijn voorganger. Ik ben zelf trouwens geen fan van V-profiel banden zoals de G3 en de Sp9000 en de Pilot Sport 1 en zo. Geeft imho een stuk minder stuurprecisie en ook minder grip in de bochten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EvdP en 2 gasten