Wat voor (straat) banden raden jullie aan?
- Dennis van der Schoot
- Knot
Dennis vind m ook top lees ik, maar wat ik zelf vervelend vond is dat je niet meteen in de aanval kon gaan met een nieuwe band. Toen ik dat deed krulde het profiel aan de randen helemaal op/om, vond dat erg vervelend. Een F1 met nog 5mm te gaan doet het daarentegen wel weer prima.Michel Huisman schreef:Eagle F1 is een toppertje, beste band wat ik tot nu toe heb gekocht.
Bij de Toyo Proxed T1R valt me idd op dat het niet zoveel boeit of je ze op 2,1 bar of op 2,5 bar rijdt (koude band, 205/55/R16), ze hangwangen nogsteeds (soort hamsteridee) enorm maar als ie eenmaal in positie hangt dan kan je er best goed mee hoeken.. alleen dat stuurgevoel zouden ze aan moeten werken bij toyo.
- eszes
Ben in de gelegenheid geweest eens nieuwe banden met andere nieuwe te vergelijken. Dat gebeurt niet vaak. Meestal vergelijk je versleten met nieuw.
Dunlop Sport Maxx GT vergeleken met Goodyear F1 Assym. Zelfde velg, zelfde auto, maat 255-35/R19 Y. Dunlop is indrukwekkend met insturen en terugmelding. Helaas een slecht product getroffen: hoogteslag 3~4 mm en tot 100 gr lood nodig. Steeds onrust in de auto.
Goodyears een verademing in rust (3dB stiller). Insturen iets minder direct, maar de bocht zelf gaat als op rails. Zelfs iets overstuur met de RS6 (!).
Erg over te spreken. Tot nu toe beste band.
Ervaring met Michelin P. Sport II, Bridgestone Pot. 050 en 050 RF (Jantje Beton), Dunlop Sport Maxx.
Dunlop Sport Maxx GT vergeleken met Goodyear F1 Assym. Zelfde velg, zelfde auto, maat 255-35/R19 Y. Dunlop is indrukwekkend met insturen en terugmelding. Helaas een slecht product getroffen: hoogteslag 3~4 mm en tot 100 gr lood nodig. Steeds onrust in de auto.
Goodyears een verademing in rust (3dB stiller). Insturen iets minder direct, maar de bocht zelf gaat als op rails. Zelfs iets overstuur met de RS6 (!).
Erg over te spreken. Tot nu toe beste band.
Ervaring met Michelin P. Sport II, Bridgestone Pot. 050 en 050 RF (Jantje Beton), Dunlop Sport Maxx.
- ChrisHK
Mee eens, daarom ga ik nu Yokohama S Drive maar eens proberen.Mark de Jager schreef:Mee eens...hugo schreef:Bridgestone Re720, slijt niet hard en enorm veel grip.
Toyo levert nog meer grip, alleen slijt ook 10 x zo snel!
[img:745:993]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10009/b3.JPG[/img]
Dit zijn mijn oude Toyo's;
[img:733:550]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10009/b1.JPG[/img]
[img:733:550]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10009/b2.JPG[/img]
- Pescatore
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Eagle F1 G3 en de Eagle Asymetric?
Want in de maat 195-50-15 zijn er relatief weinig van de genoemde banden te krijgen:
Eagle F1 G3
Proxes T1R
Proxes R1R (alleen is Den Haag een beetje uit de regio)
De re050a's en 720 zijn niet in deze maat leverbaar. Denk dat ik even de verhalen over de R1R afwacht. Ben vooral benieuwd hoe die band het op de openbare weg doet, onder alledaagse omstandigheden (dus met vuil, nat wegdek e.d.) APK is overigens geen probleem met die R1R's?
Want in de maat 195-50-15 zijn er relatief weinig van de genoemde banden te krijgen:
Eagle F1 G3
Proxes T1R
Proxes R1R (alleen is Den Haag een beetje uit de regio)
De re050a's en 720 zijn niet in deze maat leverbaar. Denk dat ik even de verhalen over de R1R afwacht. Ben vooral benieuwd hoe die band het op de openbare weg doet, onder alledaagse omstandigheden (dus met vuil, nat wegdek e.d.) APK is overigens geen probleem met die R1R's?

- Marc
De asymmetric is de nieuwere Eagle F1. Andere constructie, ander profiel. Of ie ook een andere rubbersamenstelling heeft weet ik niet. Hij scoort iig op veel gebieden hoger dan zijn voorganger. Ik ben zelf trouwens geen fan van V-profiel banden zoals de G3 en de Sp9000 en de Pilot Sport 1 en zo. Geeft imho een stuk minder stuurprecisie en ook minder grip in de bochten.