Mooi gelijk de nieuwe regenbanden eens uitproberen zondag danTristan schreef:Ging lekker gister. Die ruim -40kg die merk je wel, zowel in bochten als rechtdoor. Was erg druk dus heb geen scherpe tijden kunnen neerzetten 2.08, maar wel weer even het gevoel terug. Wel nog een nieuwe stoel gekocht, want die ik nu heb ik ruk. Veel te groot.
Zag Ben nog rijden met zijn opnieuw gespoten 968. Zag er goed uit en zoals gewoonlijk de snelheid er goed inzitten. 8)
Zondag wordt wel spannend want ze verwachten slecht weer met winterse buien.
ZAC Zandvoort training op 3 april en races op 6 april
-
Luco
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb de regenbanden al opgezocht 8)
Maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een setje winterbanden
Hoe zit het trouwens met verlichting, is het verplicht om normale verlichting achter te hebben tijdens regen ??
Ik kon hier in het regelement niets over vinden dus ga er maar van uit dat het niet nodig is aangezien het nu ook niet werkt.
Maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een setje winterbanden
Hoe zit het trouwens met verlichting, is het verplicht om normale verlichting achter te hebben tijdens regen ??
Ik kon hier in het regelement niets over vinden dus ga er maar van uit dat het niet nodig is aangezien het nu ook niet werkt.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Was leuk gisteren. Na het vervangen van de twee deuren van 40 kg per stuk door twee deuren van 6 kg per stuk en het vervangen van de loodzware achterruit door plastic, leek het alsof de 968 er 50 pk bij had. Samen met het verwijderen van de airco componenten (ook iets van 30kg) is de auto een heel stuk lichter geworden. In een aantal volgasbochten (Slotemaker en Bos uit) moest ik oppeens van het gas omdat ik daar veel harder ging dan normaal. Dat wordt dus weer wennen om daar weer vol doorheen te kunnen. De Intrax komt er na 6 april pas onder, daar was nog geen tijd voor. Kan ik nog even doorsparen...
De tijden waren helaas niet goed, 2.03 snelste. Het was dan ook erg druk en heb geen vrije ronde kunnen rijden. Ook had ik te veel onderstuur, misschien dat de voorbanden niet goed meer waren.
Maar goed, lekker veel gereden, geen schade gehad (itt de Sakers en Golfjes; er waren zelfs 2 ambulances op de baan). Jammer genoeg geen oog gehad voor mede-DF-ers. Ik zat weer te veel met mijn tanden in het stuur.
De tijden waren helaas niet goed, 2.03 snelste. Het was dan ook erg druk en heb geen vrije ronde kunnen rijden. Ook had ik te veel onderstuur, misschien dat de voorbanden niet goed meer waren.
Maar goed, lekker veel gereden, geen schade gehad (itt de Sakers en Golfjes; er waren zelfs 2 ambulances op de baan). Jammer genoeg geen oog gehad voor mede-DF-ers. Ik zat weer te veel met mijn tanden in het stuur.
-
Luco
Remlichten moeten werken, verder weet ik het nietLaurens schreef:Ik heb de regenbanden al opgezocht 8)
Maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een setje winterbanden
Hoe zit het trouwens met verlichting, is het verplicht om normale verlichting achter te hebben tijdens regen ??
Ik kon hier in het regelement niets over vinden dus ga er maar van uit dat het niet nodig is aangezien het nu ook niet werkt.
Heb wel begrepen dat er veel gezeik was over geluid
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Vandaag endurance gereden met de Golf.
Was helemaal geweldig!!! 7e geworden, helaas door een kleine aanrijding van m'n collega rijder.Dat koste ons zo'n 50 sec. anders had een 3e of 4e plek er zeker in gezeten!!!
In ieder geval voor mij, een prima enduranceraceingolfdebuut!! Hopelijk kunnen we de volgende wedstrijd de schade's voorkomen.
Vadaag weer een flinke klapper met een Dacia.Ging op het eind van het rechte stuk vol in de vangrail door toedoen van een Golf.Dacia kan je gelijk weggooien

Was helemaal geweldig!!! 7e geworden, helaas door een kleine aanrijding van m'n collega rijder.Dat koste ons zo'n 50 sec. anders had een 3e of 4e plek er zeker in gezeten!!!
In ieder geval voor mij, een prima enduranceraceingolfdebuut!! Hopelijk kunnen we de volgende wedstrijd de schade's voorkomen.
Vadaag weer een flinke klapper met een Dacia.Ging op het eind van het rechte stuk vol in de vangrail door toedoen van een Golf.Dacia kan je gelijk weggooien
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Had vandaag een uitvaart in Velsen en ben daarna even doorgereden naar Zandvoort. Leuk om te zien die Golf TDI klasse. Gaat best rap! Een aantal rode en zilveren exemplaren vielen me in positieve zin op. Klapper met de Dacia heb ik gemist. Was het een organje exemplaar? Dat ding klonk en reed aslof het rijp was voor de sloop.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
-
OnlineTristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ging lekker vandaag, als 8e gekwalificeerd van de +/- 50 auto's met een tijd van 2.06,6.
Helaas ging het bij de 1e race fout. In Tarzan kreeg ik een tik van links waardoor ik naast de baan raakte en een lekke band kreeg en spoorstang scheef. Later in pits gefixed en nog wel uit kunnun rijden. Wel heel veel last van mijn pols en ben na 1e race naar EHBO gegaan die mee doorwezen naar het ziekenhuis. Zit nu in het gips omdat mijn handwortelbeentje gebroken is. Dus voorlopig geen racen.

Helaas ging het bij de 1e race fout. In Tarzan kreeg ik een tik van links waardoor ik naast de baan raakte en een lekke band kreeg en spoorstang scheef. Later in pits gefixed en nog wel uit kunnun rijden. Wel heel veel last van mijn pols en ben na 1e race naar EHBO gegaan die mee doorwezen naar het ziekenhuis. Zit nu in het gips omdat mijn handwortelbeentje gebroken is. Dus voorlopig geen racen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Wat een pech! Ik moet zeggen dat ik je niet heb zien gaan, eerste race was toch om 13.00 uur? Dacht dat iedereen heel huids de Tarzan was doorgekomen. Wel behoorlijk druk die E30 klasse, moet zeggen dat ik ook wel gecharmeerd was van de andere klassen. Toch ook kleinere autootjes gezien waarvan je niet zou denk dat ze de grotere jongens bij zouden houden.Tristan schreef:Ging lekker vandaag, als 8e gekwalificeerd van de +/- 50 auto's met een tijd van 2.06,6.
Helaas ging het bij de 1e race fout. In Tarzan kreeg ik een tik van links waardoor ik naast de baan raakte en een lekke band kreeg en spoorstang scheef. Later in pits gefixed en nog wel uit kunnun rijden. Wel heel veel last van mijn pols en ben na 1e race naar EHBO gegaan die mee doorwezen naar het ziekenhuis. Zit nu in het gips omdat mijn handwortelbeentje gebroken is. Dus voorlopig geen racen.![]()
Wat een verschil overigens in het E30 veld!? 40/50 sec tussen de eerste en de laatste van de club, zonder grote afstanden.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mooi kut Tristan.
Ik ben even wezen kijken en zag je auto staan met deuk idd, vroeg me al af wat er loos was.
Was even met een groepje met een bekende mee. Die rijd met een E30 M3 in de Sport klasse. Helaas zette die hem na het scheivlak in de zijkant van een witte M3 Compact in de laatste race. Dus nog even de baan over geweest met trailer om de auto op te halen.
Ik ben even wezen kijken en zag je auto staan met deuk idd, vroeg me al af wat er loos was.
Was even met een groepje met een bekende mee. Die rijd met een E30 M3 in de Sport klasse. Helaas zette die hem na het scheivlak in de zijkant van een witte M3 Compact in de laatste race. Dus nog even de baan over geweest met trailer om de auto op te halen.
-
Luco
Update na een zware dag zandvoort.
Heb je heel de winter gewerkt aan de auto en denk je dat die in orde is
Tijdens de vrije training bleek de onderbreker voor het sequentiele schakelen niet te werken
Dus alles doormeten, draden volgen en kijken, printplaat dus kapot, mooi klote, dan moet er gekoppeld worden.
Toen bleek die ook niet bij te laden, dus daar naar op zoek, inmiddels kwalificatie gemist.
Laadprobleem wel gevonden, ik had bij de hoofdschakelaar de plus en min omgedraaid, ja dan laadt die niet bij.
Dus dat betekende achteraan starten als 36e ofzo, ach dan heb je wat te doen, teruggevochten naar de 17e plaats met een beste tijd van 2.04,6, niet slecht voor de eerste wedstrijd weer, maar 0,5 van mijn snelste tijd af, dus als dat schakelen weer goed gaat moet een 2.03 zeker kunnen.
Tweede manche ging goed, geen plekken verloren en al snel weer een paar man voorbij tot ik in een groepje kwam van 5 a 6 auto's waar de posities veel wisselden.
Helaas na vier ronden weer een bekend probleem, geen aandrijving meer, we dachten de bak maar gelukkig bleek het de aandrijfas.
Snel tussen tweede en derde manche binnen een uur de aandrijfas gewisseld en weer achteraan starten, dat was inmiddels de 22e plaats ofzo.
Teruggevochten naar een 9e plaats, geen verbetering van de 2.04,6
Al met al druk dagje toch wel tevreden afgesloten.
Morgen eerst weer assen bestellen en achter een printplaat aan voor de sequentiele schakeling
Nog een paar df-ers gezien ook
Ja Dirk was erg boos geloof ik, de m3 heeft zat schade
Heb je heel de winter gewerkt aan de auto en denk je dat die in orde is
Tijdens de vrije training bleek de onderbreker voor het sequentiele schakelen niet te werken
Dus alles doormeten, draden volgen en kijken, printplaat dus kapot, mooi klote, dan moet er gekoppeld worden.
Toen bleek die ook niet bij te laden, dus daar naar op zoek, inmiddels kwalificatie gemist.
Laadprobleem wel gevonden, ik had bij de hoofdschakelaar de plus en min omgedraaid, ja dan laadt die niet bij.
Dus dat betekende achteraan starten als 36e ofzo, ach dan heb je wat te doen, teruggevochten naar de 17e plaats met een beste tijd van 2.04,6, niet slecht voor de eerste wedstrijd weer, maar 0,5 van mijn snelste tijd af, dus als dat schakelen weer goed gaat moet een 2.03 zeker kunnen.
Tweede manche ging goed, geen plekken verloren en al snel weer een paar man voorbij tot ik in een groepje kwam van 5 a 6 auto's waar de posities veel wisselden.
Helaas na vier ronden weer een bekend probleem, geen aandrijving meer, we dachten de bak maar gelukkig bleek het de aandrijfas.
Snel tussen tweede en derde manche binnen een uur de aandrijfas gewisseld en weer achteraan starten, dat was inmiddels de 22e plaats ofzo.
Teruggevochten naar een 9e plaats, geen verbetering van de 2.04,6
Al met al druk dagje toch wel tevreden afgesloten.
Morgen eerst weer assen bestellen en achter een printplaat aan voor de sequentiele schakeling
Nog een paar df-ers gezien ook
Ja Dirk was erg boos geloof ik, de m3 heeft zat schade
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
Luco
Ja dat blijft een zwak punt, maar komt door de sper en zeer harde veren voor, moet misschien iets zachtere veren hebben.
Ja die roodzilveren M3 wil youngtimers rijden en wilde even testen, maar die reed inderdaad een lage 1.58
Ach morgen weer twee assen bestellen, en je wordt ook steeds sneller in het wisselen, en achteraan starten heeft ook wel iets.
Beetje porsjes en beamertjes inhalen

Ja die roodzilveren M3 wil youngtimers rijden en wilde even testen, maar die reed inderdaad een lage 1.58
Ach morgen weer twee assen bestellen, en je wordt ook steeds sneller in het wisselen, en achteraan starten heeft ook wel iets.
Beetje porsjes en beamertjes inhalen
- Alexsti
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Erg naar Tristan! Hoop dat het toch nog meevalt, veel sterkte! @ andere racers: spijtig van de schade mannen. Succes met de reparaties.
Vandaag een dag met slecht begin en behoorlijk goed eind. Auto was in de eerste training hopeloos langzaam, ondanks verse slicks. Bij alle bochten onderstuur en bij geforceerd verder insturen dan de radius van de bocht, ernstig wringende auto waarbij de voorbanden aanvoelden alsof ze lek waren . 2.06 als snelste tijd en na 3 ronden versnellingsbak stuk. Alleen 3 en 4 deden het nog.
Auto in de pits achtergelaten en naar Aalsmeer gereden om vervanging van gebroken onderdeel aan de bak te halen. Dankzij kundige en razendzendsnelle hulp van Robin (15 jaar oud!), de zoon van Harry Verkerk, was de bak weer gerepareerd. Wel a'la Luco de quali gemist.
Eerste race drama, geen deuk in pakje boter gereden. Iets van 2.05, enorm wringende voorbanden, maar bak deed het weer prima.
Tweede race andere, oudere, set slicks er onder gefietst en camber maximaal negatief gezet. Ging al beter, 2.01 en me een beetje gemengd in het 964 en 944-turbo geweld (in de zin van er achteraan rijden).
Derde race ging super, auto deed alles wat ik wou, geen onderstuur, zelfs beetje overstuur en in de op 1 na laatste ronde van de hele dag de snelste ronde gereden, 1.59,8. Op zich geen verbetering van mijn eigen record (hoewel weinig mensen snellere tijden reden vandaag), maar dat lag niet aan de auto, maar geheel aan mijzelf. De auto heeft dankzij de gewichtsverlaging een enorm potentieel dat ik er uit moet halen door beter te rijden. De auto kan 1 of 2 seconden sneller, nu ik nog! En dan volgen deze maand nog de inbouw van de volledig verstelbare Itrax, een stel spagetti's en een nieuwe intake manifold.
De laatste race sneller gereden dan de 4 man voor me, die reden 2.00. Fijn een paar keer uitgeremd, waarna het slachtoffer op het rechte stuk de 350-400 pk weer los liet en ik weer een plaatsje terugviel. Ach, de lol was er niet minder om.
Al met al toch een geslaagde dag, ondanks de opstartproblemen. Foto's zullen nog wel volgen.
Vandaag een dag met slecht begin en behoorlijk goed eind. Auto was in de eerste training hopeloos langzaam, ondanks verse slicks. Bij alle bochten onderstuur en bij geforceerd verder insturen dan de radius van de bocht, ernstig wringende auto waarbij de voorbanden aanvoelden alsof ze lek waren . 2.06 als snelste tijd en na 3 ronden versnellingsbak stuk. Alleen 3 en 4 deden het nog.
Auto in de pits achtergelaten en naar Aalsmeer gereden om vervanging van gebroken onderdeel aan de bak te halen. Dankzij kundige en razendzendsnelle hulp van Robin (15 jaar oud!), de zoon van Harry Verkerk, was de bak weer gerepareerd. Wel a'la Luco de quali gemist.
Eerste race drama, geen deuk in pakje boter gereden. Iets van 2.05, enorm wringende voorbanden, maar bak deed het weer prima.
Tweede race andere, oudere, set slicks er onder gefietst en camber maximaal negatief gezet. Ging al beter, 2.01 en me een beetje gemengd in het 964 en 944-turbo geweld (in de zin van er achteraan rijden).
Derde race ging super, auto deed alles wat ik wou, geen onderstuur, zelfs beetje overstuur en in de op 1 na laatste ronde van de hele dag de snelste ronde gereden, 1.59,8. Op zich geen verbetering van mijn eigen record (hoewel weinig mensen snellere tijden reden vandaag), maar dat lag niet aan de auto, maar geheel aan mijzelf. De auto heeft dankzij de gewichtsverlaging een enorm potentieel dat ik er uit moet halen door beter te rijden. De auto kan 1 of 2 seconden sneller, nu ik nog! En dan volgen deze maand nog de inbouw van de volledig verstelbare Itrax, een stel spagetti's en een nieuwe intake manifold.
De laatste race sneller gereden dan de 4 man voor me, die reden 2.00. Fijn een paar keer uitgeremd, waarna het slachtoffer op het rechte stuk de 350-400 pk weer los liet en ik weer een plaatsje terugviel. Ach, de lol was er niet minder om.
Al met al toch een geslaagde dag, ondanks de opstartproblemen. Foto's zullen nog wel volgen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Roeland en 22 gasten
