Auto ongeluk gehad in amerika

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jochem Vaartjes

Auto ongeluk gehad in amerika

Bericht door Jochem Vaartjes » 31 mar 2008, 23:51

Ik ben vanochtend betrokken geweest bij een auto ongeluk. Ik werd door een collega van mij opgehaald omdat mijn huurauto nog niet gereed was. Het weer was prima maar er stond zo een vervelende laagstaande zon.

We reden een kruispunt op al pratende met elkaar en beseften allebij dat we een rood licht hadden gepakt. De eerste auto van links konden we net ontwijken maar de auto die van rechts, rechtdoor wilde helaas niet. Door een slinger uitwijk actie was de auto al redelijk uit balans. En door de impact sloegen we over de kop. We reden niet te hard, 35mph ongeveer. Toch wel appart dat je dan zo makkelijk omvalt.

Zowel mijn collega als ik zijn ongedeerd. Wel wat glas in mijn handen en blauwe plekken. Niets ernstigs verder. De persoon die ons aanreed is helemaal ongedeerd gebleven.

[img:1280:1024]http://www.jochemvaartjes.com/media/use ... lipped.jpg[/img]

De hulpdiensten waren snel te plaatsen. Maar wat mij betreft een beetje overdone. 4 politie cruisers, 1 politie truck, 1 motor agent, 2 grote brandweerwagens en 1 ambulance! Erg netjes hoe dit werd afgehandeld. De politie was erg aardig en behulpzaam.

California is een staat waar men elkaar redelijk snel en makkelijk aanklaagt. Ter plekke moest ik dan ook een formulier tekenen en afstand doen van mijn recht de County en hulpdiensten aan te klagen. Ik weigerde immers mee te gaan naar het ziekenhuis.

http://www.jochemvaartjes.com/media/use ... ofcare.pdf

Verder was het kruispunt binnen 1 uur compleet opgeruimd alleen het bord is nu nog krom. Eens kijken hoe lang het duurt voordat dat gemaakt is.

Gelukkig is het goed afgelopen!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2008, 00:02

dus ff schrikke :shock:

gelukkig is het "goed" afgelopen...

maar euh wat een rare? banden zitten erop die auto...en bladveren?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 apr 2008, 00:16

Wow, scary! :shock: Mooi dat je er verder goed vanaf bent gekomen...

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 01 apr 2008, 00:25

GTRene schreef:maar euh wat een rare? banden zitten erop die auto...en bladveren?
klopt, mijn collega houd van off-road rijden enzo. Ik meen dat deze banden tussen off-road en straat banden in zit zeg maar.

Bladveren die zie je hier op bijna iedere truck.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 01 apr 2008, 00:32

Gelukkig goed afgelopen Jochem. Hopen dat de schrik alweer een beetje is verdwenen.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 01 apr 2008, 01:09

Mooi dat het allemaal zo goed lijkt af te lopen; toen ik de titel zag en het stukje las dat een tweede auto niet ontweken kon worden, vreesde ik even voor allerlei rechtzaken e.d.
Of zit er stiekem toch nog ergens een adder (lees; aanklacht van de aangereden bestuurder) onder het gras? :roll:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 08:10

Mooi dat je er goed vanaf gekomen bent. In het buitenland altijd weer even spannend hoe dit soort zaken zich ontwikkelen.

Heb zelf in 1999 een mega klapper gehad in Thailand. Een dronken Belg kwam op mijn rijbaan terecht, ik kon hem niet ontwijken en schampte z'n hele zijkant open en ik kwam zelf met een afgebroken rechter wielophanging tot stilstand.

Het Hondaatje van deze meneer lag op z'n kant in de berm. Z'n Thaise schone zat helemaal hysterisch tegen hem te schelden. Hij had flink gedronken, dat was wel duidelijk, ik intussen de politie gebeld.

Dan komen daar dus van die linke agenten aan met copy Ray-ban zonnebrillen. Heel autoritair gaan ze daar de boel regelen, terwijl ook nog eens die hysterische Thaise staat te schreeuwen.

Op een gegeven moment zaten we dus met z'n allen op het hoofdbureau en had ik intussen al zwart op wit van die Belg een verklaring dat hij had gedronken en dat ook door zijn schuld het ongeluk was ontstaan.

Maar toen...toen begon die intussen gekalmeerde Thaise die agenten uit te nodigen voor een drankje bij hen thuis en wilde zij graag eventjes apart met hen praten. Aangezien ik de taal redelijk kon volgen en ik het dus niet vertrouwde, deed ik er alles aan om te voorkomen dat ze het onderling op een akkoordje zouden gooien. het heeft nog zeker een jaar geduurd voordat ik m'n centen pas van hun verzekering had gekregen. Als gewone toerist zou je dus flink genaaid worden met verstrekkende gevolgen.

Marc R

Bericht door Marc R » 01 apr 2008, 08:31

Marcel van Meerbeek schreef: Aangezien ik de taal redelijk kon volgen.
Wat zei ze Marcel? "Me love you long time".......?

Fernando

Bericht door Fernando » 01 apr 2008, 08:41

Marc RS4 schreef:
whahahaha :lol:

@ Jochem

gelukkig goed vanaf gekomen!!!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 08:48

Marc RS4 schreef:

:lol:

Long time no seeeeeeeeee
I love you so much but......... can you send me some money

968mint

high rollover risk

Bericht door 968mint » 01 apr 2008, 08:59

Goed dat het zo is afgelopen, maar je was verbaast dat de auto zo snel omsloeg.
Toch wel appart dat je dan zo makkelijk omvalt.
Deels bekend SUV/terreinwagenkwaaltje. In mijn huurauto in de US zat een levensgrote sticker op de zonneklep.

HIGH ROLLOVER RISK

Vond ik niet echt geruststellend

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 01 apr 2008, 09:10

Phoee Jochem, gelukkig is alles goed afgelopen en zijn jullie en de andere ongedeerd!!!!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 apr 2008, 09:24

Schrikken man :shock: en zoals Marcel zegt, je kunt in een zeer ongemakkelijke situatie belanden. Om eerlijk te zijn weerhoud me dat soort ervaringen ook wel een beetje om naar landen als Thailand of Zuid Amerika en Afrika te gaan. Amerika zal meevallen behalve dat je dan yourassgesewed krijgt :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 apr 2008, 09:33

Wooo ziet er heftig uit. Gelukkig iedereen ongedeerd en kunnen jullie zelf aangeven wat er fout ging. Je ziet weleens andere uitkomsten bij zulke klappers, toch?

HSR

Bericht door HSR » 01 apr 2008, 10:23

goed schrikken, Jochem. Gelukkig geen ernstig letsel.

Het is inderdaad een beetje de vloek van de SUV's, helemaal die van amerikaanse makelij, die krijg je met de meest minimale flick onderstuurd op 2 wielen. Nee, dan ben je stukken veiliger af met een Duitse suv.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 apr 2008, 11:44

Dat is inderdaad schrikken, Jochem :shock: Gelukkig goed er vanaf gekomen.

Die trucks hebben inderdaad een high rollover risk. Is destijds met die Bronco ook al een groot probleem geweest voor Ford volgens mij. Ding was überhaupt levensgevaarlijk.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 01 apr 2008, 12:26

Indrukwekkend zeg! Even indrukwekkend als de manier hoe de hulpdiensten dit aanpakken, denk dat dit toch wel een voorbeeld moet zijn voor alle landen/staten. Gelukkig alles weer ok!

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 01 apr 2008, 16:10

Pescatore schreef:Mooi dat het allemaal zo goed lijkt af te lopen; toen ik de titel zag en het stukje las dat een tweede auto niet ontweken kon worden, vreesde ik even voor allerlei rechtzaken e.d.
Of zit er stiekem toch nog ergens een adder (lees; aanklacht van de aangereden bestuurder) onder het gras? :roll:
Dit is dus nog even de vraag. De meneer die ons aanreed zou mijn collega kunnen aanklagen. Bijvoorbeeld als hij last krijgt van zijn nek. Mijn collega is daar tot een zeker bedrag wel voor verzekerd. Maar toch slaapt hij hier niet lekker door. Je weet maar nooit wat voor extra financiele gevolgen er aan vast zitten.

Ik moet zeggen dat zowel mijn collega als ik er niet echt mega van geschrokken zijn. We zijn allebij mensen die altijd positief in leven staan en zelfs ter plekke konden we er al wel grappen overmaken. "Zonde van je nieuwe koppeling... :)" Het is beter om er over te lachen dan om er echt over te blijven piekeren.

Het is nu een dag na het ongeluk. Heb gelukkig nergens last van, geen spierpijn of wat dan ook. Gelukkig heb ik mijn huur auto (Ford Fusion) en kan ik zelf rijden :D

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 01 apr 2008, 19:27

en hoe was het om zo uit de gordels te klimmen ?

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 01 apr 2008, 19:35

Erik schreef:en hoe was het om zo uit de gordels te klimmen ?
Dat ging best makkelijk. Met een hand boven mijn hoofd steunend. En dan zoeken naar gordel knop. Gelukkig was de auto niet zo ver opgevouwen dat er genoeg ruimte was. Wel een hand vol glas hierdoor, maargoed beter dan op je hoofd landen :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 apr 2008, 20:40

Das even schrikken.
Gellukig gaat het goed.

Luca

Bericht door Luca » 02 apr 2008, 15:46

Erg belangrijk dat jezelf niks mankeert.

Redelijke klapper!

Christoph

Bericht door Christoph » 03 apr 2008, 01:43

hm waar in cali is het gebeurd? Je hebt opzich nog geluk dat het in cali is gebeurd, mensen zijn hier net wat minder geneigd om je te vervolgen maar toch. Het zou toch wel kunnen dat hij vervolgd wordt ja.... tough luck!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 03 apr 2008, 13:46

Ai, wel goed te horen dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt met iemand anders achter het stuur. 3x zelfs... Alleen dat was gelukkig alleen nog maar op z`n zij.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 apr 2008, 19:12

Goochem, das niet lollig man :?

Gelukkig is de schade beperkt gebleven.

Plaats reactie