Pieper emigreert om verlof tbs'er
-
OnlineDownforce Hans
Jij hebt makkelijk praten, jou vrouw is niet om zeep geholpen.RutgerK schreef:Het gesprek was op 7-11 zie ik
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
Pieper zal neem ik aan gewoon Nederlands staatsburger blijven. Ik heb nog niet gehoord dat hij zich laat neutraliseren tot Fransman. Hij zal dan ook weinig verwachtingen mogen hebben van een Franse overheid die hem met open armen zal ontvangen en hem in alles bij zal staan.
Pieper is gewoon een mannetje....hij kan beter eens eerlijk vertellen waar de broncode nu is!
Ik vind ook dat je een beetje denigrerend met "Pieper is gewoon een mannetje"
Wat wil jou nou eigenlijk zeggen met die opmerking?
En dan nog wat over dat begeleid of onbegeleid verlof.
Daar heb ik de afgelopen jaren aardig het vertrouwen in verloren, of jij niet?
Na 5 jaar gewoon weer buiten staan, nee dat is normaal.
Ik zou ook graag willen weten wanneer de moordenaar van mijn vriendin of kind vrij zou komen, al is het alleen maar om er voor te zorgen dat hij maar heel kort van die vrijheid zou kunnen genieten.
- DownforceJan
Pieper heeft gewoon groot gelijk: gaat in dit land gewoon helemaal nergens meer over. De middelmaat regeert en lijdt aan chronische zelfoverschatting. Natuurlijk gaat het hem niet alleen over dit ene voorval; hoe triest het ook zal zijn voor zijn echtgenote. Bescherm de fouten en laat de normale mensen maar barsten. Er is zoveel mis in het bestuur van Nederland. Zou een leuk draadje kunnen worden als iedereen hier op DF zijn ervaringen met bestuurlijke fouten en onzin post......... Misschien een idee?
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 03 apr 2008, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- RutgerK
Die van Roel Pieper ook niet! De dader is daarmee geen moordenaar maar een misdadiger die veroordeeld is voor een poging tot doodslag (denk ik gezien de geestelijke gesteldheid van de man).HANZ06 schreef:Jij hebt makkelijk praten, jou vrouw is niet om zeep geholpen.RutgerK schreef:Het gesprek was op 7-11 zie ik
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
Pieper zal neem ik aan gewoon Nederlands staatsburger blijven. Ik heb nog niet gehoord dat hij zich laat neutraliseren tot Fransman. Hij zal dan ook weinig verwachtingen mogen hebben van een Franse overheid die hem met open armen zal ontvangen en hem in alles bij zal staan.
Pieper is gewoon een mannetje....hij kan beter eens eerlijk vertellen waar de broncode nu is!
Ik vind ook dat je een beetje denigrerend met "Pieper is gewoon een mannetje"
Wat wil jou nou eigenlijk zeggen met die opmerking?
En dan nog wat over dat begeleid of onbegeleid verlof.
Daar heb ik de afgelopen jaren aardig het vertrouwen in verloren, of jij niet?
Na 5 jaar gewoon weer buiten staan, nee dat is normaal.
Ik zou ook graag willen weten wanneer de moordenaar van mijn vriendin of kind vrij zou komen, al is het alleen maar om er voor te zorgen dat hij maar heel kort van die vrijheid zou kunnen genieten.
Het is algemeen bekend dat Pieper 'een mannetje' is.
Hij had ook zonder de aandacht op zich te vestigen richting Zuid-Frankijk kunnen vertrekken. Hij wilde kennelijk toch een publiekelijk statement maken omdat het HEM raakt .... 'mannetjes gedrag' wat mij betreft. In eerdere debatten over het TBS-beleid kan ik mij geen publieke bijdrage van Roel Pieper herinneren terwijl hij toen zelf in de situatie met een TBS'er zat.
Nu wordt een statement afgelegd alsof Zuid-Frankrijk de oplossing is!
TBS is misschien wel de beste straf in dit geval. We willen allemaal natuurlijk dat de dader van een poging tot moord of doodslag levenslang in een cel blijft zitten. Op pogingen tot doodslag staan niet de hoogste straffen. Als de dader goed bij zinnen was gewenst had hij mogelijk 5-7 jaar gezeten en was dan vrijgekomen en weer een 'vrij' man. TBS zorgt er in ieder geval voor dat deze man de rest van zijn leven in een 'regime' wordt gehouden.
Verder vind ik zoals gezegd de informatie nogal summier om helemaal mee te gaan in het afbranden van alles wat met de rechtstaat te maken heeft.
- RVV
Ik begrijp ook NIET waarom die de media aandacht naar zich toetrekt
Ik zou juist volledig in de anonimiteit willen blijven als "slachtoffer" (zijn vrouw bedoel ik dan).
Nu met zijn statement zet hij die vent mischien alleen maar op gedachten..
Zuid Frankrijk is ook niet het eind van de wereld en daar is die zeker niet veiliger dan in Nederland betreffende deze TBS'er.
Met zijn bekendheid is ie ook vlot te achterhalen voor wat betreft zijn woonadres./woonplaats.
We moeten 2 zaken los zien in deze discussie..
1-Hoe voelt Pieper zich en zijn vrouw ?
2-Moet het TBS systeem aangepakt worden/op de schop whatever..
Punt 2 moet je niet projecteren op punt 1, dat staat volledig los van mekaar.
En nogmaals voor wat betreft inlichten..
romo schreef:
Nee dat wil ik niet weten en ik wil helemaal niet weten waar die zal wonen, om de simpele reden dat ik hem dan zou afmaken.
En dan is mijn dochter ook haar vader kwijt.
Ander voorbeeld, wel bekend is dat ik een paar jaar geleden van de weg ben gedrukt met 130 km/h, vrouw zwanger, gewond, daardoor dochtertje 3 maanden te vroeg geboren. dikke ellende allemaal..
Maar achteraf ben ik blij dat toen de dader is doorgereden.. Want ik weet niet of ik voor mijn daden had ik kunnen staan als ik had geweten wie de dader was.
Iets weten los vaak weinig op maar veroorzaakt nog meer problemen.

Nu met zijn statement zet hij die vent mischien alleen maar op gedachten..
Zuid Frankrijk is ook niet het eind van de wereld en daar is die zeker niet veiliger dan in Nederland betreffende deze TBS'er.
Met zijn bekendheid is ie ook vlot te achterhalen voor wat betreft zijn woonadres./woonplaats.
We moeten 2 zaken los zien in deze discussie..
1-Hoe voelt Pieper zich en zijn vrouw ?
2-Moet het TBS systeem aangepakt worden/op de schop whatever..
Punt 2 moet je niet projecteren op punt 1, dat staat volledig los van mekaar.
En nogmaals voor wat betreft inlichten..
romo schreef:
Het gaat in essentie om het feit dat de overheid te veel steken laat vallen. Niet iedereen kan naar het buitenland ( geef hem ongelijk, ik zou het ook doen), kijk naar de meerderheid die niet weg kan, hoe zullen die zich voelen? Antwoord behoeft geen nader betoog.
Is je dochter verkracht door een dorpsgenoot? Wil je dan weten of ie weer vrij is of niet? En of ie weer in je dorp gaat wonen?
Nee dat wil ik niet weten en ik wil helemaal niet weten waar die zal wonen, om de simpele reden dat ik hem dan zou afmaken.
En dan is mijn dochter ook haar vader kwijt.
Ander voorbeeld, wel bekend is dat ik een paar jaar geleden van de weg ben gedrukt met 130 km/h, vrouw zwanger, gewond, daardoor dochtertje 3 maanden te vroeg geboren. dikke ellende allemaal..
Maar achteraf ben ik blij dat toen de dader is doorgereden.. Want ik weet niet of ik voor mijn daden had ik kunnen staan als ik had geweten wie de dader was.
Iets weten los vaak weinig op maar veroorzaakt nog meer problemen.
- GTRene
-
OnlineDownforce Hans
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pieper is een BN er en daarmee is het gelijk nieuws of ie wil of niet. Ik geloof er niets van dat ie het opgezocht heeft..............................
Punt blijft dat het hele TBS beleid nergens op lijkt, beterschap is van alle kanten beloofd en aangekondigd................................till hel freezes over, zo lang zal het nog wel duren....................
Punt blijft dat het hele TBS beleid nergens op lijkt, beterschap is van alle kanten beloofd en aangekondigd................................till hel freezes over, zo lang zal het nog wel duren....................
- Macboy
Weer een voorbeeld van domme media aandacht. Inderdaad breng je zo iemand op ideeën. Aan de andere kant moet je ook niet zwijgen als het graf.
Proefverlof afschaffen kan natuurlijk niet. Niet iedereen die TBS heeft gekregen zit daar levenslang. Bovendien gaat het hier niet om moord, maar is iemand zwaar mishandeld. Daar staan lagere straffen op.
Als je het met de hoogte van de straffen niet eens bent, moet je bij de politiek zijn, of een partij oprichten die hogere straffen gaat opleggen.
Voorlopig hebben we tegenwoordig te maken met een kabinet dat voor bumperkleven en rechts inhalen EUR 552,= oplegt en voor het op straat met zinloos geweld iemand neerknuppelen hetzelfde bedrag en 60 uur werken.
Krommer kan niet.
Maar dit ligt niet aan het TBS-stelsel. TBS is ervoor bedoeld om mensen weer de samenleving in te krijgen. Soms gaat dat goed, soms niet.
Niet iedereen die een steekje los heeft is onhandelbaar. Er zijn best wel mensen die in een tijdelijke crisis zitten, maar hier weer uitkomen, al dan niet met behulp van de TBS-kliniek.
Dat zo iemand proefverlof krijgt, is niet meer dan logisch.
Dat slachtoffers niet gewaarschuwd worden is onacceptabel, maar de vraag is wat nu de feiten zijn. Misschien is het proefverlof inderdaad later ingegaan, we weten het niet.
Als het niet tijdig is geweest, is het gewoon onacceptabel. Punt.
Tot slot merk ik op dat ik niet denk dat het in de rest van de wereld veel beter zal zijn. Je kunt zeggen dat in Amerika de straffen veel hoger zijn, maar we weten ook allemaal dat het aantal geweldsincidenten daar ook veel hoger is. Of het veiliger leven is daar of in NL ? Ik weet het niet, maar reken maar van niet.
Dat we het hier niet goed hebben betekent niet dat we het elders dan beter zullen krijgen.
Proefverlof afschaffen kan natuurlijk niet. Niet iedereen die TBS heeft gekregen zit daar levenslang. Bovendien gaat het hier niet om moord, maar is iemand zwaar mishandeld. Daar staan lagere straffen op.
Als je het met de hoogte van de straffen niet eens bent, moet je bij de politiek zijn, of een partij oprichten die hogere straffen gaat opleggen.
Voorlopig hebben we tegenwoordig te maken met een kabinet dat voor bumperkleven en rechts inhalen EUR 552,= oplegt en voor het op straat met zinloos geweld iemand neerknuppelen hetzelfde bedrag en 60 uur werken.
Krommer kan niet.
Maar dit ligt niet aan het TBS-stelsel. TBS is ervoor bedoeld om mensen weer de samenleving in te krijgen. Soms gaat dat goed, soms niet.
Niet iedereen die een steekje los heeft is onhandelbaar. Er zijn best wel mensen die in een tijdelijke crisis zitten, maar hier weer uitkomen, al dan niet met behulp van de TBS-kliniek.
Dat zo iemand proefverlof krijgt, is niet meer dan logisch.
Dat slachtoffers niet gewaarschuwd worden is onacceptabel, maar de vraag is wat nu de feiten zijn. Misschien is het proefverlof inderdaad later ingegaan, we weten het niet.
Als het niet tijdig is geweest, is het gewoon onacceptabel. Punt.
Tot slot merk ik op dat ik niet denk dat het in de rest van de wereld veel beter zal zijn. Je kunt zeggen dat in Amerika de straffen veel hoger zijn, maar we weten ook allemaal dat het aantal geweldsincidenten daar ook veel hoger is. Of het veiliger leven is daar of in NL ? Ik weet het niet, maar reken maar van niet.
Dat we het hier niet goed hebben betekent niet dat we het elders dan beter zullen krijgen.
- Michel P
Den Haag zou eens een referendum over staffen en TBS moeten houden, met daarbij ook uitdrukkelijk de optie TBS wat een kostbaar traject is af te schaffen. De rendementen van TBS zijn niet bijster hoog, velen vallen al terug in hun oude gewoonte tijdens een proefverlof, anderen regelmatig na "genezen" te zijn verklaard en vrijgelaten, nog weer anderen door de procedure die hun advocaat wint!!
Zoals Ilija al aangeeft is de straf voor bumperkleven/rechts inhalen net zo groot als de straf voor iemand mollesteren, waarbij het slachtoffer mogelijk voor zijn leven is getekend. Dit geeft eens te meer aan dat de overheid geld plukken belangrijker vind dat veiligheid voor de burger!
Ikzelf zie in 9 van de 10 gevallen weinig in TBS, en zou die optie voor een rechter ook slecht bij een selectie groep criminelen als optie in de veroordeling wensen te zien. Geen TBS maar altijd levenslang zou ik graag zien bij moord, (kinder)verkrachting e.d. de familie bij moord en bij verkrachting het slachtoffer hebben immers al levenslang, waarom dan nog investeren in de dader, en die zelfs een tweede kans geven, zwaar gesponsord door de belastingbetaler.
Heeft de dader in de zaak Pieper, omdat we het hier nu over hebben recht op vrijheid? of heeft Pieper recht op veiligheid? Dit staat los van de financiele positie van Pieper, maar ik kan me voorstellen dat de fam. Pieper zich genaait voel door de overheid. De dader heeft recht op levenslang, in een luxe NL gevangenis, vele malen luxer dan in vele andere landen!!!!!
Michel
Michel
Zoals Ilija al aangeeft is de straf voor bumperkleven/rechts inhalen net zo groot als de straf voor iemand mollesteren, waarbij het slachtoffer mogelijk voor zijn leven is getekend. Dit geeft eens te meer aan dat de overheid geld plukken belangrijker vind dat veiligheid voor de burger!
Ikzelf zie in 9 van de 10 gevallen weinig in TBS, en zou die optie voor een rechter ook slecht bij een selectie groep criminelen als optie in de veroordeling wensen te zien. Geen TBS maar altijd levenslang zou ik graag zien bij moord, (kinder)verkrachting e.d. de familie bij moord en bij verkrachting het slachtoffer hebben immers al levenslang, waarom dan nog investeren in de dader, en die zelfs een tweede kans geven, zwaar gesponsord door de belastingbetaler.
Heeft de dader in de zaak Pieper, omdat we het hier nu over hebben recht op vrijheid? of heeft Pieper recht op veiligheid? Dit staat los van de financiele positie van Pieper, maar ik kan me voorstellen dat de fam. Pieper zich genaait voel door de overheid. De dader heeft recht op levenslang, in een luxe NL gevangenis, vele malen luxer dan in vele andere landen!!!!!
Michel
Michel
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heel Nederland zou zich genaaid moeten voelen in bovenstaande, iedereen kan een potentieel slachtoffer worden van een TBS er. ( ook van anderen, daar wil ik van af zijn, maar het zijn niet voor niets TBS ers)
De maatschappij heeft recht op bescherming tegen deze individuen, het ongecontroleerde c.q. te softe niet adequate aanpak is nooit te tollereren.
De maatschappij heeft recht op bescherming tegen deze individuen, het ongecontroleerde c.q. te softe niet adequate aanpak is nooit te tollereren.
- RutgerK
TBS is volgens mij niet een 'in plaats van' een langere straf maar 'bovenop' een strafmaat die ook voor geestelijk gezonde daders geldt.
Als je TBS afschaft zou volgens velen de enige alternatieve straf een levenslange opsluiting zijn. Dan wil ik best kijken naar de kosten van het stelsel, maar ik denk dat zonder veel onderzoek nu al geconcludeerd kan worden dat een TBS'er de samenleving minder kost dan een levenslange opsluiting.
Over de Pieper in de media. Roel Pieper zal niet accepteren dat een dergelijk artikel geplaatst wordt voordat hij het artikel vooraf heeft gezien en 'goedgekeurd'.
Als je TBS afschaft zou volgens velen de enige alternatieve straf een levenslange opsluiting zijn. Dan wil ik best kijken naar de kosten van het stelsel, maar ik denk dat zonder veel onderzoek nu al geconcludeerd kan worden dat een TBS'er de samenleving minder kost dan een levenslange opsluiting.
Over de Pieper in de media. Roel Pieper zal niet accepteren dat een dergelijk artikel geplaatst wordt voordat hij het artikel vooraf heeft gezien en 'goedgekeurd'.
- Macboy
Ik vrees dat de voorlaatste twee antwoorden te kort door de bocht zijn. Iemand met een tijdelijke psychiatrische aandoening kan daarvan gewoon genezen.
Niet iedereen die TBS krijgt is voor het leven gestoord en moet levenslang krijgen.
Als je iemand met een mes neersteekt, past daar gewoon geen levenslang bij. Paar jaar de bak in, is dan logischer, tenzij iemand inderdaad geestelijk gestoord is en een gevaar voor de samenleving blijkt te zijn. Dit is echter allemaal casuistiek.
Als je iemand van het leven berooft, is een ander verhaal.
Enige nuancering is dus op zijn plek.
Ik verzoek de mensen een beetje volwassen te reageren en TBS niet meteen aan levenslang te koppelen. Je kunt het best met het instituut TBS oneens zijn, maar dat betekent niet dat iedereen levenslang de bak in moet.
Tenzij je natuurlijk vindt dat iedereen altijd levenslange gevangenisstraf moet krijgen.
Op zich zou ik dat niet erg vinden, maar dan natuurlijk pas bij een herhaald misdrijf.
Nogmaals, moord en doodslag is wat anders. Die verspelen hun rechten ook wat mij betreft bij de eerste keer. Voor alle andere delicten volstaat wat mij betreft 15-20 jaar ook.
Niet iedereen die TBS krijgt is voor het leven gestoord en moet levenslang krijgen.
Als je iemand met een mes neersteekt, past daar gewoon geen levenslang bij. Paar jaar de bak in, is dan logischer, tenzij iemand inderdaad geestelijk gestoord is en een gevaar voor de samenleving blijkt te zijn. Dit is echter allemaal casuistiek.
Ik verzoek de mensen een beetje volwassen te reageren en TBS niet meteen aan levenslang te koppelen. Je kunt het best met het instituut TBS oneens zijn, maar dat betekent niet dat iedereen levenslang de bak in moet.
Tenzij je natuurlijk vindt dat iedereen altijd levenslange gevangenisstraf moet krijgen.
Op zich zou ik dat niet erg vinden, maar dan natuurlijk pas bij een herhaald misdrijf.
Nogmaals, moord en doodslag is wat anders. Die verspelen hun rechten ook wat mij betreft bij de eerste keer. Voor alle andere delicten volstaat wat mij betreft 15-20 jaar ook.
- romo
Nuance altijd goed, ik spreek in algemene termen.
Feit is dat de recvidive bij TBS ers aanmerkelijk hoger ligt dan bij andere criminelen; als ik het goed gelezen heb is het ongeveer 34% recidive bij TBS gestraften en 20% bij niet TBS gestraften.
Dit onderbouwt de stelling dat de overheid extra voorzichtig moet zijn bij het opnieuw integreren in de samenleving van TBS ers( en dus moet waarschuwen in Piepers geval en andere voorkomende gevallen)
Feit is dat de recvidive bij TBS ers aanmerkelijk hoger ligt dan bij andere criminelen; als ik het goed gelezen heb is het ongeveer 34% recidive bij TBS gestraften en 20% bij niet TBS gestraften.
Dit onderbouwt de stelling dat de overheid extra voorzichtig moet zijn bij het opnieuw integreren in de samenleving van TBS ers( en dus moet waarschuwen in Piepers geval en andere voorkomende gevallen)
- Macboy
- RutgerK
- RutgerK
Ilja, ik bedoelde in mijn reactie ook dat, als ik de reactie hier lees men TBS alleen vervangen wil zien door levenslang. Ik ben het hier zelf dus absoluut niet mee eens.Macboy schreef:Ik vrees dat de voorlaatste twee antwoorden te kort door de bocht zijn. Iemand met een tijdelijke psychiatrische aandoening kan daarvan gewoon genezen.
- GTRene
Voor mij mogen ze het veels te dure TBS en onduidelijkheden afschaffen.
gewoon je vaste straf uit zitten zonder verlof zodat de slachtoffers zekerheid hebben hoelang hun belager vast zit, eventueel daarna zo'n "crimineel/doorgeslagen-persoon" die geestelijke problemen kent? verplicht 1x per week ofzo naar een psycholoog sturen voor hulp of analyse (verplicht bij niet nakomen opnieuw opsluiting) dat scheelt enorm in de kosten en geeft de burger wat meer zekerheid, levenslang echt levenslang is veels te duur...als je echt zo zwaar gestraft wordt en echt bewezen schuldig bent trek dan die z'n stekker er maar uit...das goedkoper(bij de hele levensgevaarlijke enge gevallen) maar voor de slachtoffers is duidelijkheid en zekerheid het belangrijkste, helaas hebben de "verdachten" criminelen vaak teveel rechten dat terwijl ze de rechten van anderen ernstig hebben geschonden en die slachtoffers vaak hard moeten vechten voor hun rechten...dat moet eens over zijn, maar wordt gelukkig wel wat beter de laatste jaren.
gewoon je vaste straf uit zitten zonder verlof zodat de slachtoffers zekerheid hebben hoelang hun belager vast zit, eventueel daarna zo'n "crimineel/doorgeslagen-persoon" die geestelijke problemen kent? verplicht 1x per week ofzo naar een psycholoog sturen voor hulp of analyse (verplicht bij niet nakomen opnieuw opsluiting) dat scheelt enorm in de kosten en geeft de burger wat meer zekerheid, levenslang echt levenslang is veels te duur...als je echt zo zwaar gestraft wordt en echt bewezen schuldig bent trek dan die z'n stekker er maar uit...das goedkoper(bij de hele levensgevaarlijke enge gevallen) maar voor de slachtoffers is duidelijkheid en zekerheid het belangrijkste, helaas hebben de "verdachten" criminelen vaak teveel rechten dat terwijl ze de rechten van anderen ernstig hebben geschonden en die slachtoffers vaak hard moeten vechten voor hun rechten...dat moet eens over zijn, maar wordt gelukkig wel wat beter de laatste jaren.
- romo
Das ook waar mijn betoog op gestoeld is. Ik heb niet gezegd dat het TBS systeem niet deugt, ik vind dat de overheid te veel steken laat vallen in deze maatschappelijk zeer gevoelig liggende materie, hier is uiterste zorgvuldigheid gevraagd en zal ook naar de toekomst betracht moeten worden. We spreken hier dus over uitvoering danwel toepassing van regels door de overheid die door die zelfde overheid zijn aangenomen.Macboy schreef:Das een andere discussie Romo. Als de verkeerde proefpersonen op verlof worden gestuurd, dan hoeft het systeem in de basis niet slecht te zijn, dan is alleen de toepassing daarvan een probleem.
Ergo, we zijn het eens met elkaar.
-
OnlineDownforce Hans
Over de Pieper in de media. Roel Pieper zal niet accepteren dat een dergelijk artikel geplaatst wordt voordat hij het artikel vooraf heeft gezien en 'goedgekeurd'.[/quote]
Daar ga je dan maar gemakshalve van uit.
Er wordt zo vaak maar iets aangenomen van iemand zonder dat het gecontroleerd wordt, erg makkelijk.
Als het dan ook nog eens iemand met geld is of het beter heeft dan een ander dan proef ik gelijk al een soort van afgunst in sommige reakties.
Erg jammer vind ik dat altijd en zegt een hoop over die personen.
Grtz,Hanz06
Daar ga je dan maar gemakshalve van uit.
Er wordt zo vaak maar iets aangenomen van iemand zonder dat het gecontroleerd wordt, erg makkelijk.
Als het dan ook nog eens iemand met geld is of het beter heeft dan een ander dan proef ik gelijk al een soort van afgunst in sommige reakties.
Erg jammer vind ik dat altijd en zegt een hoop over die personen.
Grtz,Hanz06

- Macboy
- Michel P
@Macboy,
Dus een (kinder)verkrachter mag nog een keer een kans krijgen van jou........ praat eens met een slachtoffer, of probeer je eens voor te stellen als een dierbare dit is overkomen. Door dit soort figuren duidelijk te maken dat ze dan levenslang krijgen en dus sterven in de cel geef je pas een signaal af, idem voor moord, gewoon jammer dan, en lekker verpieteren in de cel, tot je dood gaat.
Michel
Dus een (kinder)verkrachter mag nog een keer een kans krijgen van jou........ praat eens met een slachtoffer, of probeer je eens voor te stellen als een dierbare dit is overkomen. Door dit soort figuren duidelijk te maken dat ze dan levenslang krijgen en dus sterven in de cel geef je pas een signaal af, idem voor moord, gewoon jammer dan, en lekker verpieteren in de cel, tot je dood gaat.
Michel
- Michel P
Die cijfers zeggen dus dat het resultaat niet opweegt tegen de enorme kosten. Waarom verkrachters en moordenaars een 2e kans geven? Die krijgen de slachtoffers en familie ook niet :!:romo schreef:Nuance altijd goed, ik spreek in algemene termen.
Michel