Pieper emigreert om verlof tbs'er

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 apr 2008, 09:41

Gepubliceerd op woensdag 02 april 2008

Roel Pieper heeft Nederland boos verlaten omdat de man die zijn vrouw neerstak is vrijgelaten uit een tbs-kliniek zonder dat hij en zijn vrouw tijdig daarover zijn ingelicht. Hij is met zijn vrouw geëmigreerd naar Frankrijk, schrijft de voormalige Philips-topman woensdag in het Financieele Dagblad.
In januari is besloten Paul T. onbegeleid verlof te geven. Pieper en zijn vrouw werden hierover in maart door het ministerie van Justitie geïnformeerd. "Na ontvangst van de brief van Justitie van 14 maart hebben we ons op 20 maart in Nederland laten uitschrijven. Familieveiligheid gaat boven alles", schrijft Pieper in een column. In de brief van het ministerie, die de krant heeft afgedrukt, biedt een topambtenaar namens staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) excuses aan.

Het ministerie zegt in een reactie dat er maatregelen zijn genomen om voortaan te voorkomen dat slachtoffers niet worden ingelicht. Hierover zou overleg zijn met Pieper. Die heeft zijn beslissing echter genomen en is met zijn vrouw vertrokken naar Frankrijk. "Die brief is een idioot epistel. We waren er vrij snel uit, we gaan, au revoir."

Eind mei 2003 ging Paul T. Roel Pieper en zijn vrouw in hun tuin in Aerdenhout met een mes te lijf. Piepers vrouw raakte daarbij ernstig gewond.

Zo gaat het tegenwoordig in ons land, ik vrees met vrees voor de toekomst..........

Michel P

Bericht door Michel P » 02 apr 2008, 10:13

Leve Den Haag, wat een bananen republiek worden we toch!

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 apr 2008, 10:27

Als Rebel hier nog was, dan zou hij 'ons' allemaal voor doemdenkers en gek verklaren maar ik begin steeds meer genoeg te krijgen van dit krankzinnige land. :? Ik zie mezelf (en vriendin/kind) nog wel eens vertrekken uit dit land. Waarschijnlijk dan naar Duitsland toe. Heb nu nog een eigen bedrijf hier maar dat ga ik ook niet tot mijn pensioen runnen. Ze bekijken het dan maar hier, stelletje gestoorden in Den Haag. :evil: Was bezig hier een heel epistel te tikken maar dat maakt eigenlijk ook niet uit.

wjn

Bericht door wjn » 02 apr 2008, 11:12

Tja, hij (Pieper) kan dat makkelijk doen.

Er zijn hele volksstammen die om legio redenen dat niet kunnen (taal / werk / etc.)

p.s. of het in Frankrijk zo veilig is :roll:

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2008, 11:14

Beetje een lulbericht. Die Pieper woont waarschijnlijk al gewoon in Frankrijk (2e huis) doet nu net of die speciaal daarvoor gaat verhuizen.

Luco

Bericht door Luco » 02 apr 2008, 11:21

Ach, het gras is altijd groener bij de buren.
Totdat je in dat huis woont en het gras toch niet zo groen is als dat het leek.
En er ineens allerlei andere nadelen de hoek om komen.

We kunnen allemaal wel eens klagen, maar als ik hier zo eens om me heen kijk dan hebben we het helemaal zo slecht nog niet.

Frankrijk, das toch dat land met al die rellen waarbij er honderden auto's in de fik werden gestoken om een paar criminelen die werden geëlektrocuteerd toen ze werden achtervolgd door de politie, nee das een lekker land

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 apr 2008, 11:50

Rico v Velzen schreef:Beetje een lulbericht. Die Pieper woont waarschijnlijk al gewoon in Frankrijk (2e huis) doet nu net of die speciaal daarvoor gaat verhuizen.

Pieper woont over de hele wereld, daar gaat het niet om; zijn vrouw is zeer ernstig mishandeld (mag blij zijn dat ze nog leeft), vervolgens door wederom overheids dwalingen word je geconfronteerd met een dader die weer rondhuppelt zonder dat het slachtoffer en de familie dat weet; schandalig.........................elk slachtoffer is voor het leven getekend, dus dit is een blunder van jewelste.
In dit land is de dader meer beschermd dan het slachtoffer, das geen fictie, das een feit....................................
Dat toevallig Pieper een BN er is doet hier niets aan af, kan je nagaan hoe vaak dit gebeurd zonder dat het in de pers komt..................

Roman

Bericht door Roman » 02 apr 2008, 11:55

luco hornsveld schreef:Ach, het gras is altijd groener bij de buren.
Totdat je in dat huis woont en het gras toch niet zo groen is als dat het leek.
En er ineens allerlei andere nadelen de hoek om komen.

We kunnen allemaal wel eens klagen, maar als ik hier zo eens om me heen kijk dan hebben we het helemaal zo slecht nog niet.

Frankrijk, das toch dat land met al die rellen waarbij er honderden auto's in de fik werden gestoken om een paar criminelen die werden geëlektrocuteerd toen ze werden achtervolgd door de politie, nee das een lekker land
Ja dat is dat land. Maar is Nederland niet het land waar je word doodgemaakt of in ieder geval bedreigd als je je uit spreekt tegen de Islam? Dan kun je daar ook maar beter niet gaan wonen :roll:
Zo kun je natuurlijk overal wel redenen verzinnen om ergens niet te zitten.
Het is hier heet en altijd ergens wel een opbreking die een verkeers chaos veroorzaken. Dus ik zou Spanje ook maar doorstrepen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2008, 12:11

Romo vertel mij dan eens wat je hebt aan die wetenschap dat de dader weer rondloopt ?

Elke dag komen criminelen mensen die andere mensen schade hebben aangebracht vrij moeten dan alle slachttoffers geinformeerd worden ? En wat dan ? Wegkruipen ?

Nogmaal lulbericht.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2008, 12:39

Wat ik wel vind isdat TBS'rs sowieso nooit geen verlof moeten kunnen krijgen, je kan je gedragen of niet, je zit je tijd uit en klaar...niks daar tussen in, ja hooguit wegens goed gedrag wat eerder vrij.
Het is gewoon vragen om moeilijkheden...en de mensen wie leed is aan gedaan geestelijk en lijfelijk doorstaan doodsangsten uit als je zoiets hebt meegemaakt, en of er nu reden toe is of niet als je het al weet doorsta je elke keer weer de angst...dus gewoon binnen houden die TBS'rs ze hebben het daar al mooi genoeg en anders wennen ze er nooit aan :lol: is dus ook voor hen beter.

romo

Bericht door romo » 02 apr 2008, 12:45

Rico v Velzen schreef:Romo vertel mij dan eens wat je hebt aan die wetenschap dat de dader weer rondloopt ?

Elke dag komen criminelen mensen die andere mensen schade hebben aangebracht vrij moeten dan alle slachttoffers geinformeerd worden ? En wat dan ? Wegkruipen ?

Nogmaal lulbericht.
Of je er iets aan hebt is vers 2 ( ik zou het wel willen weten in onderhavig geval, dit terzijde) Niet wegkruipen, wel beter voorbereid zijn, better save than sorry.........................

Vers 1; de overheid is verplicht dit te melden aan het slachtoffer, dit is niet gebeurd. De overheid die haar eigen regels niet volgt. Dat is de kern. De overheid heeft wel haar excuses per brief overgebracht aan de fam Pieper, maar wat koop je daar dan voor?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 02 apr 2008, 12:47

We worden het lachertje van Europa.
Nog even en we staan op gelijke voet met de Antillen :roll:

romo

Bericht door romo » 02 apr 2008, 12:51

Sterker nog; stel dat die gek intussen opnieuw toegeslaan had...........................( das al vaker gebeurd met TBS ers helaas)

De overheid leert niets van haar fouten, "Wir haben es nicht gewusst" .....................nou mooi wel.............................opgesodemieterd

Roman

Bericht door Roman » 02 apr 2008, 12:59

Mike schreef:We worden het lachertje van Europa.
Nog even en we staan op gelijke voet met de Antillen :roll:
Nog mazzel dan dat je nooit wat over NL hoort, en het is maar goed ook want dan zouden we inderdaad het lachertje zijn.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 apr 2008, 13:24

romo schreef:
Rico v Velzen schreef:Beetje een lulbericht. Die Pieper woont waarschijnlijk al gewoon in Frankrijk (2e huis) doet nu net of die speciaal daarvoor gaat verhuizen.

Pieper woont over de hele wereld, daar gaat het niet om; zijn vrouw is zeer ernstig mishandeld (mag blij zijn dat ze nog leeft), vervolgens door wederom overheids dwalingen word je geconfronteerd met een dader die weer rondhuppelt zonder dat het slachtoffer en de familie dat weet; schandalig.........................elk slachtoffer is voor het leven getekend, dus dit is een blunder van jewelste.
In dit land is de dader meer beschermd dan het slachtoffer, das geen fictie, das een feit....................................
Dat toevallig Pieper een BN er is doet hier niets aan af, kan je nagaan hoe vaak dit gebeurd zonder dat het in de pers komt..................
+1 daders hebben meer rechten dan slachtoffers...... :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2008, 13:36

ja het gekke is, daders krijgen de rechten aangeboden...en het slachtoffer die het al moeilijk heeft moet maar recht zien te halen... echt vaak de omgekeerde wereld. :?

het zijn gewoon een stelletje lafbekken...maar, der Rita gaat vanaf morgen op pad (heb een mailtje van der gehad :lol: ) trots op nederland gaat op pad, kijken of zei wat tegen wicht/gas kan geven... maar zal wel niet, maar alle beetjes zijn mee genomen.

wjn

Bericht door wjn » 02 apr 2008, 14:22

Roman schreef:Maar is Nederland niet het land waar je word doodgemaakt of in ieder geval bedreigd als je je uit spreekt tegen de Islam? Dan kun je daar ook maar beter niet gaan wonen :roll:
Nee, dat zijn Irak/Iran/Pakistan/etc.. :wink:

Nederland is het land waar alles gedoogd wordt, ook dat soort dingen...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 apr 2008, 15:08

Helemaal met Rico eens dat dit een klodder bericht is.
Sowieso valt er met dit bericht weinig aan te vangen. Ik zie alleen staan dat er in januari is besloten de TBS'er onbegeleid verlof te geven en niet wanneer dit onbegeleid verlof was. Ik zie ook niet staan hoelang dit onbegeleid verlof heeft geduurd (een weekend, een middag?), in welke kliniek hij zich bevond en waar hij naartoe zou gaan.
Volgens mij is het namelijk zo dat onbegeleid (zeker de eerste keer) verlof alleen kan als er vooraf afspraken zijn gemaakt waar de TBS'er heen gaat. Mogelijk moet hij bellen of gebeld kunnen worden op die locatie.

Ik snap best dat de schrik erin zal zitten bij de familie Pieper en dat men men een gevoel van onrecht heeft maar over 'dreiging' in deze situatie valt geen zinnig te zeggen.

Dat Pieper vervolgens de media om breed uit te meten dat de familie naar Frankrijk verhuist zoekt snap ik nog minder!

HSR

Bericht door HSR » 02 apr 2008, 15:43

Lulbericht? Ik kan me daar niet in vinden. Weet je wat pas bullshit is? Een TBS'er vakantie geven, dat is toch kompleet van de pot gerukt?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 apr 2008, 15:49

hugo schreef:Lulbericht? Ik kan me daar niet in vinden. Weet je wat pas bullshit is? Een TBS'er vakantie geven, dat is toch kompleet van de pot gerukt?
Over een vakantie heb ik in dit geval niets gelezen. Alleen iets over een eerste onbegeleid verlof voor iemand die sinds april 2004 in een TBS-kliniek zit. :wink:

Roman

Bericht door Roman » 02 apr 2008, 16:25

wjn schreef:
Roman schreef:Maar is Nederland niet het land waar je word doodgemaakt of in ieder geval bedreigd als je je uit spreekt tegen de Islam? Dan kun je daar ook maar beter niet gaan wonen :roll:
Nee, dat zijn Irak/Iran/Pakistan/etc.. :wink:

Nederland is het land waar alles gedoogd wordt, ook dat soort dingen...
Denk dat Theo v. G. en familie die mening niet met je deelt :wink:

HSR

Bericht door HSR » 02 apr 2008, 17:02

RutgerK schreef:
hugo schreef:Lulbericht? Ik kan me daar niet in vinden. Weet je wat pas bullshit is? Een TBS'er vakantie geven, dat is toch kompleet van de pot gerukt?
Over een vakantie heb ik in dit geval niets gelezen. Alleen iets over een eerste onbegeleid verlof voor iemand die sinds april 2004 in een TBS-kliniek zit. :wink:

verlof = vakantie.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 apr 2008, 17:29

Tja,

wat moet de staat nu zonder zijn belastingcenten?

Serieus vertel me niet dat dude niet allang een huisje in Zwitserland of Malta oid heeft.......

N.

romo

Bericht door romo » 02 apr 2008, 19:26

We moeten niet op Pieper zitten te zeiken, de man heeft gewoon gelijk en hij heeft de cash om waar dan ook in deze wereld te wonen.

Het gaat in essentie om het feit dat de overheid te veel steken laat vallen. Niet iedereen kan naar het buitenland ( geef hem ongelijk, ik zou het ook doen), kijk naar de meerderheid die niet weg kan, hoe zullen die zich voelen? Antwoord behoeft geen nader betoog.
Is je dochter verkracht door een dorpsgenoot? Wil je dan weten of ie weer vrij is of niet? En of ie weer in je dorp gaat wonen?

Even een bruggetje naar justitie, iez het OM; Lucia de B. voor 3 maanden op vrije voeten, haar schuld is zeker niet wettig en overtuigend bewezen. Dit komt naar buiten omdat er een aantal mensen vasthoudend zijn geweest en het bewijs als discutabel hebben geklasseerd. Hieronder een huisarts, een statisticus en een hoogleraar pathologie.
Het buitengewoon schandelijke in deze affaire is dat het OM een aantal stukken die zeer ontlastend voor Lucia de B. waren heeft achtergehouden. Ze zou en moest bloeden.

Kortom; de regering is niet te vertrouwen ( heeft aantekeningen van Wilders die gedateerd zijn op 31-11, ja lees dat nog maar eens een keer), het parlement is niet te vertrouwen, van controle hebben ze geen kaas gegeten, de rechterlijke macht is niet in staat gebleken recht te spreken die aan redelijkheid en billijkheid voldoet, maar uitgaat van aanames die nooit en te nimmer gemaakt hadden mogen worden.

Welkom in Nederland..................................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 apr 2008, 20:28

Het gesprek was op 7-11 zie ik

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html

Pieper zal neem ik aan gewoon Nederlands staatsburger blijven. Ik heb nog niet gehoord dat hij zich laat neutraliseren tot Fransman. Hij zal dan ook weinig verwachtingen mogen hebben van een Franse overheid die hem met open armen zal ontvangen en hem in alles bij zal staan.

Pieper is gewoon een mannetje....hij kan beter eens eerlijk vertellen waar de broncode nu is! :lol:

Plaats reactie