Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door RobS » 22 mar 2008, 18:27

Post ze hier!! Mijn ervaringen komen zsm. Zojuist een Snap-Off naaf gemonteerd en dat duurde wat langer dan gepland. :roll:

Voor de mensen die de software niet hebben om de dbn files te openen:

http://www.performancebox.co.uk/Downloa ... tup_Englis h.zip
Laatst gewijzigd door RobS op 26 apr 2008, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 apr 2008, 11:25

Top ding. Kan niet wachten dat ik hem een keer kan gebruiken op een DF trackday.

Kunnen we mooi met zijn allen gegevens delen die zo n apparaat erin hebben.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 02 apr 2008, 11:58

gebruik hem altijd op de ring (automatische laptimer). Top ding inderdaad. Niks op aan te merken.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 apr 2008, 22:32

Ok eerste tests met de 135i

Net voor 80km op de orginele km volgas denk dat het 78km of zo is.

Ingesteld op de box


80-120 ---> tijd 3.0 sec
80-140 ---> tijd 5.1 sec
80-160 ---> tijd 7.9 sec

who s next.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 apr 2008, 22:34

lol ben net 20 min thuis en zit de software te installeren. Zal morgen eens kijken en wat dingen proberen, moet eerst een activatie code hebben.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 02 apr 2008, 22:40

Ik heb net het ding geactiveerd, wat een TOP ERVARING! :)

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 02 apr 2008, 22:41

Seat Leon V6
Accel results
Speed(kmh) Time(s)
0-060 03.7
0-100 07.8
0-160 17.9
0-200 32.0

User range
Speed(kmh) Time(s)
050-080 02.2
080-120 04.9
100-160 10.1
100-200 24.2


Accel Distance results
Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
0-0200 10.1 118.5
0-0400 15.4 148.1
0-1000 28.0 190.7

Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
050-0 01.2 08.9
100-0 02.5 35.8
160-0 04.2 95.4

Opel Speedster 2.2
Accel results
Speed(kmh) Time(s)
0-060 02.7
0-100 06.2
0-160 16.3
0-200 xx.x

User range
Speed(kmh) Time(s)
050-080 02.1
080-120 04.3
100-160 10.1
100-200 xx.x


Accel Distance results
Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
0-0200 09.2 125.2
0-0400 14.3 151.6
0-1000 xx.x xxx.x

Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
050-0 01.4 11.0
100-0 02.9 41.8
160-0 05.3 118.6


SteV6

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 02 apr 2008, 23:41

We hebben de laatste dagen aardig wat metingen gedaan. Die Performance box is geweldig. Het "sterke verhalen legioen" ligt al bibberend onder de tafel

Als verstokte Bravo rijder (kan er maar niet vanaf komen :? ) vond ik de max. midbend gemeten snelheden (in een niet nader te noemen bocht in Groot Duitsland) heel interessant:

Ferrari 599: 100 km/h
BMW 135i: 100 km/h
Fiat Bravo: 96 km/h

Verschillen max. velocity midbend zijn belachelijk laag. Dat zie je ook tussen goede rijders op een circuit. De verschillen worden daar nooit gemaakt. Het is het aanremmen, de snelheid van insturen en het uitaccelereren. Ook dat legt de Performance box haarscherp bloot. Uitaccelereren van de Bravo bijvoorbeeld is niet echt om over naar huis te schrijven :lol: :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 apr 2008, 23:58

Hielke even voor de beeldvorming, deze bocht ?

[img:700:450]http://members.chello.nl/h.kerstma/M3.jpg[/img]


Andre mooie tijden moet dat ding maar eens in de M3 hangen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2008, 00:02

Hielke dat roep ik wel vaker maar daar luisterd niemand naar :lol: je kan blijven sleutelen aan straatdempers en stabi's en al die flauwekul maar als je er dan een standaard auto naast zet zal je zien dat je winst maar heel erg minimaal is zolang je op straatbandjes rondrijd. Band zelf zit het meeste in. Ik heb dat al eens gezien door de gele & rode M3 over hetzelfde stukje te rijden, scheelde gewoon geen drol qua snelheid.

Ik krijg zaterdag die Toyo R1R's er op en dan kan ik ook exact zien wat het verschil is tussen een straatband ala Dunlop MAXX en die Toyo's. Ben wel benieuwd naar de ware cijfertjes ipv guesineering :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 apr 2008, 00:20

SteV6 schreef:Seat Leon V6
Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
050-0 01.2 08.9
100-0 02.5 35.8
160-0 04.2 95.4

Opel Speedster 2.2
Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
050-0 01.4 11.0
100-0 02.9 41.8
160-0 05.3 118.6


SteV6
Zoveel verschil? :shock: die dikke V6 heeft een kortere remweg dan de lichte speedster..dat scheelt 6 meter van 100km/u naar 0

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 03 apr 2008, 06:52

Bert ///M3 schreef:Ik krijg zaterdag die Toyo R1R's er op en dan kan ik ook exact zien wat het verschil is tussen een straatband ala Dunlop MAXX en die Toyo's. Ben wel benieuwd naar de ware cijfertjes ipv guesineering :)
Zaterdag komen bij mij ook de r1r's erop, ben benieuwd. Nu alleen nog zo'n box. Karel reageert niet meer, weet iemand anders misschien nog een adresje?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 03 apr 2008, 08:02


Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 03 apr 2008, 08:14

Ruben schreef:Nu alleen nog zo'n box. Karel reageert niet meer, weet iemand anders misschien nog een adresje?
Stuur me even een PBtje...

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 apr 2008, 08:59

Vanochtend even snel een testje gedaan.
2x een 0-100 gedaan, de eerste was even een warmdraaiertje, de tweede meting was aardig maar met bakken wielspin :lol:

0-60: 2.9s
0-100: 6.3s
Met wat meer fijngevoelig wegrijden zal het in 6 rond moeten kunnen, als de toerenbegrenzer opgeschoven is ruim onder de 6s, want dan haal ik 100 al in 2...

100-0: 41.1m, maar zat dik in het @#%@$ABS wat niet echt een fijngevoelig ding is in de speedster :lol: Daar moet makkelijk 5m af kunnen als ik wat minder lomp ga remmen :wink:
Laatst gewijzigd door Maik op 03 apr 2008, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 apr 2008, 09:27

Iedereen vermaakt zich al kostelijk met het apparaat.

Maar helemaal mooi wordt het met een DF trackday. Kunnen we mooi alles vergelijken.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 apr 2008, 09:39

Dat wordt inderdaad feest André 8)
Ga je misschien dat ding ook in je racer hangen tijdens een echte race en/of oefen-/quali-laps? Maar ik neem aan dat jullie al een soortgelijk apparaat maar dan professioneel aan boord hebben normaal gesproken?

De maximale remvertraging was trouwens 1.14G dus remmen kan de speedster wel, alleen 1.14G all the way vasthouden is wat moeilijker :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 03 apr 2008, 09:40

Nee Rico, het was zeker niet de bocht van op de foto. Dat had de Bravo niet leuk gevonden, dan had ie tussen de kievitseieren gelegen :roll:

Het is een avaterbocht. Lekker steriel.

41,1 meter is inderdaad niet erg indrukwekkend Maik.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 apr 2008, 10:33

maik ja ik heb ook AIM erin. Maar zonder GPS. Dus ik wil die box er ook bij in zetten. Met gps kan je prachtige vergelijkingen doen. En de software van de box is makkelijk in gebruik.

De aim doet rondetijden, wheels speeds en Remdruk ook water temp en nog wat zaken. Gaat ietsje verder als de box. Maar je hebt wel een baken nodig naast de baan. Die heeft het raceteam. Maar met de box heb ik hem niet nodig. Hoop alleen dat ie op die drie zuignappen vast blijft zitten al ik vol over de curbs ga.:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 10:37

ah duidelijk Hielke.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2008, 11:33

Andre schreef:maik ja ik heb ook AIM erin. Maar zonder GPS. Dus ik wil die box er ook bij in zetten. Met gps kan je prachtige vergelijkingen doen. En de software van de box is makkelijk in gebruik.

De aim doet rondetijden, wheels speeds en Remdruk ook water temp en nog wat zaken. Gaat ietsje verder als de box. Maar je hebt wel een baken nodig naast de baan. Die heeft het raceteam. Maar met de box heb ik hem niet nodig. Hoop alleen dat ie op die drie zuignappen vast blijft zitten al ik vol over de curbs ga.:)
Jij hebt dan ook zo'n AIM dash in je auto of niet? Is GPS op het AIM systeem dan niet makkelijker omdat je alle info direct voor je neus hebt?

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 apr 2008, 12:08

Ik heb niet zo n dure aim erin. Dus hij heeft geen gps bert.:(

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 apr 2008, 12:22

Hielke schreef:Nee Rico, het was zeker niet de bocht van op de foto. Dat had de Bravo niet leuk gevonden, dan had ie tussen de kievitseieren gelegen :roll:

Het is een avaterbocht. Lekker steriel.

41,1 meter is inderdaad niet erg indrukwekkend Maik.
Nee inderdaad, net zoals Stev6 al eerder aangehaald had.
Maar ik deed het vanochtend wel heel erg lomp hoor, gewoon pedaal naar de bodem en ABS kwam er bijna gelijk in. Omstandigheden waren ook niet optimaal, stukken wegdek waren nog lichtjes nat bv, en het was ook behoorlijk fris. Maargoed, je zou maar in deze omstandigheden een noodstop moeten maken :wink:
Als ik op het circuit rijd dan worden de banden al zo warm dat het plaatje er heel anders uit ziet qua remmen. Dan heb ik geen klagen, behalve dat het ABS er soms wat lomp in springt als ik niet oppas bij sommige richels in het wegdek van het circuit.
Ik ga binnenkort maar eens experimenteren met het afkoppelen van het ABS en dan meer van dit soort remtesten doen. Eens kijken hoe dat gaat.
Maar ook tegen ABS aanremmen kan redelijk goed in mijn speedster en dan kan ik voor mijn gevoel meters winnen, dit schoot niet echt op :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 apr 2008, 12:22

Hielke schreef:Nee Rico, het was zeker niet de bocht van op de foto. Dat had de Bravo niet leuk gevonden, dan had ie tussen de kievitseieren gelegen :roll:

Het is een avaterbocht. Lekker steriel.

41,1 meter is inderdaad niet erg indrukwekkend Maik.
Nee inderdaad, net zoals Stev6 al eerder aangehaald had.
Maar ik deed het vanochtend wel heel erg lomp hoor, gewoon pedaal naar de bodem en ABS kwam er bijna gelijk in. Omstandigheden waren ook niet optimaal, stukken wegdek waren nog lichtjes nat bv, en het was ook behoorlijk fris. Maargoed, je zou maar in deze omstandigheden een noodstop moeten maken :wink:
Als ik op het circuit rijd dan worden de banden al zo warm dat het plaatje er heel anders uit ziet qua remmen. Dan heb ik geen klagen, behalve dat het ABS er soms wat lomp in springt als ik niet oppas bij sommige richels in het wegdek van het circuit.
Ik ga binnenkort maar eens experimenteren met het afkoppelen van het ABS en dan meer van dit soort remtesten doen. Eens kijken hoe dat gaat.
Maar ook tegen ABS aanremmen kan redelijk goed in mijn speedster en dan kan ik voor mijn gevoel meters winnen, dit schoot niet echt op :wink:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 03 apr 2008, 14:14

Maik wat heb jij toch met dubbelposts?!

Die remweg van je Speedster met 5 meter inkorten is waarschijnlijk een utopie!

Ik heb vrij recent een keer een 38.9 meter uit de Speedster gekregen en dat was omdat alles perfect ging. De blokken en schijven lekker warm, straat schoon en all the way net tegen het ABS (iets wat bij een Speedster nagenoeg nooit lukt!). Terwijl de Leon zonder moeite, keer op keer, de >36 meter haalt.

Mijn ervaring tot nu toe is wel de dat de PerformanceBox pijnlijk vastlegt wat je allemaal fout doet in de wagen. Zeer leerzaam en dus een goed hulpmiddel bij je leerproces.

SteV6

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten