Vragen vragen!!!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
EG

Bericht door EG » 02 apr 2008, 09:50

Karel schreef:euhm....de stnd M3 remmen zijn echt niet super hoor, zelfs niet op de openbare weg.
Als je echt gaat doortrappen krijg je na 10min al heel snel veel lawaai en getril!
Ze remmen nog wel maar de manier waarop is alles behalve super.

Denk dat het gewoon af hangt hoe je ermee omgaat.
Voor 80% van de gebruikers zal dit perfect werken, voor de 20% die op "af en toe" op de openbare weg rijden zoals op een circuit dan weer niet
Ik heb nooit in een M3 gereden, laat dat duidelijk zijn, maar dan heeft Mercedes zijn zaakjes veel beter voor elkaar denk ik.

De volgende ervaring hoort bij de: E220 cdi (2005), E270 cdi (2004) en E320 CDi (2003):

Zelfs bij extreme remacties doen die het met minimale fading. Je moet iets harder op de rem gaan staan maar stoppen doen ze zeker wel. Ook bij langere tijd gek doen. Petje af voor Merc.

Ik heb absoluut nooit last gehad van fading of kromme remschijven. Trouwens 200+ noodremacties zitten er ook bij.

Zieker zijn de modellen met grotere en geboorde schijven (vaak zie je op de 2006+ facelift E280 en E320 CDi). Remmen als F1 wagens ofzo. Niet normaal meer.

En als je denkt dat een E46 een boot is... Die dingen wegen minimaal 1650 kilo leeggewicht. Nog meer petje af als je dat meeneemt in de vergelijking.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 apr 2008, 10:35

Ik heb die problemen nooit gehad op de E36 M3. Standaard BMW blokken met standaard schijven. Volle remdruk remt het prima ook vanaf snelheden van 200+. Je moet er alleen niet mee op een circuit gaan rijden want dan zijn ze zo naar de kloten. Maar op de normale weg nooit wat mee gehad.

Ik denk eerlijk gezegd dat het bij een hoop ook aan de techniek ligt. Ook als je op de weg aan het scheuren bent, kort en hard remmen en niet slepend. Zoals Marcel al zegt als je maar genoeg je best doet dan krijg je alles wel stuk.

Plaats reactie