Z06 vs GT2 sprintjes by the famous Chris H

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Paul

Bericht door Paul » 28 mar 2008, 18:41

[img:468:299]http://germancarscene.com/wp-content/up ... -11-07.jpg[/img]

Geld voor achterwielen op zeker??????? photosoepje van lik me kont!

Topfuel

Bericht door Topfuel » 28 mar 2008, 18:54

Paul schreef:[img:468:299]http://germancarscene.com/wp-content/up ... -11-07.jpg[/img]

Geld voor achterwielen op zeker??????? photosoepje van lik me kont!
Goed kijken Paul, dat zijn van die speciale aerodynamische wieldoppen :wink: Dit om andere auto's pak slaag te geven op topsnelheid...

Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 mar 2008, 19:28

Robin schreef:Tja als de ZR1 komt en chipjes niet helpen in de GT of RT12, dan deze:
[img:408:272]http://www.4driversonly.com/50226711/Au ... orsche.jpg[/img]

Of deze lillekerd, ik denk dat voor dit gedrocht ELKE Corvette moet buigen, maar ik vind 'm zo lelijk...
[img:468:299]http://germancarscene.com/wp-content/up ... -11-07.jpg[/img]
Die 9ff is,eenmaal op snelheid, zelfs sneller dan een Veyron :shock:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 mar 2008, 20:26

Mathieu schreef:Ik krijg een beetje het Subaru eigenaren gevoel.
Ze hadden natuurlijk net zo goed een Impreza in plaats van een GT2 kunnen nemen:

http://www.youtube.com/watch?v=jH28huQR6UU

:mrgreen:

Rico v Velzen schreef: Waarschijnlijk zal Cor straks tijdens de CBR alles weer in het juiste perspectief zetten :lol:
Die van Cor is dan nog motorisch standaard. :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 29 mar 2008, 03:17

Wel leuk om te zien dat 265.000 euro nog niet genoeg schijnt te zijn, want er worden nu al auto's in stelling gebracht tot zelfs 650.000 euro.
Nog ff en er wordt zo dadelijk een soort van tweede Veyron van stal gehaald.
Ik heb het filmje niet afgekeken, dus inhoudelijk ben ik er niet van op de hoogte, maar heb wel de post een beetje doorgebladerd en vind het al met al nogal komisch die reacties.

Een Porsche GT2 ( de nieuwste ) is gewoon sneller als een Porsche GT.
De oude was "minder" snel, dus de GT was de icoon van Porsche.
Laten we het hier niet hebben over de RUF of 9ff Porsches, want dat zijn geen normale auto's meer. Dat moet je je trouwens al af gaan vragen bij de gewone Porsche GT2. Zo'n wagen is verkrijgbaar vanaf 265 en kompleet zit je tegen de 3 ton. En dat zijn geen pesetas of lires, maar keiharde euro's.

Wat trouwens wel een ongelofelijk verschil maakt dat zijn de semi's, waar de Porsche standaard op wordt afgeleverd. Het verschil in de twee auto's is niet zo groot als in dit filmje te zien is. Daar hoef je overigens geen natuurkundige voor te zijn, want de Corvette is al zo'n beetje in 8978765346788 tijdschriften helemaal doorgelicht en beschreven en getest en getest en getest en getest. Soms stond de Z06 op 3 bladen tegelijk op de schap, dus hoezo aandacht. Je had een paar jaar geleden toch niet kunnen verzinnen dat een Tupperware bak uit de States zoveel onrust zou zaaien in de sportwagen wereld en dan met name in die van de europese markt. Iedereen is er druk mee en dat duurt nu al ruim 3 jaar en het stopt voorlopig niet, want nu is de ZR1 weer de auto om te verslaan, kortom ...... je lacht je rot.
Als iets of iemand zoveel aandacht krijgt dan moet het wel iets bijzonders zijn, behalve dan het filmje van Geert Wilders, want dat was nou weer niet zo bijzonder, terwijl de hele wereld er toch behoorlijk druk mee was.

Terug bij de Corvette..........binnenkort kun je ervaren hoe snel de Corvette is en dan is tie nog gewoon standaard. Er zit apparatuur zat aan boord om het 1 en ander vast te leggen en dat mag je vanzelfsprekend allemaal gewoon zien. Alles kan op de laptop worden uitgelezen en prachtige projecties kunnen worden getoond van de resultaten.
Standaard zit zo'n apparaat al onder de 4 seconden en dat is toch zeer verdienstelijk.
Binnenkort als mijn wagen is aangepast is de 0 tot 100 zelfs binnen 3 seconden afgelegd en ook die data mag je gewoon bekijken.
Moet ik er wel bijvertellen dat ik dan ook net als de Porsche op semi's sta en ik tank wel 98 i.p.v. 95.
Wat de kostenvergelijking betreft is de Corvette wel erg aantrekkelijk geprijst t.o.v. de Porsche GT2. Je moet een Z06 eigenlijk vergelijken met een GT3, want dan komen qua kosten al aardig bij elkaar in de buurt.
Mijn auto kost totaal ergens tussen de 160 a 170, maar dan heb ik nog wel een berg onderdelen over. De remmen heb ik immers vervangen en een komplete set nieuw spul met schijven en blokken heb ik nu over.
Wat er ook in de prijs zit zijn een komplete set velgen en semi's extra.
Dus resumerend >>>>>>>>>> de Vette kost zeg maar 160k.

Specs :
minimaal 625 pk.......tussen de 750 en 800 Nm....gewicht blijft hetzelfde....de topsnelheid zal omhoog gaan, maar dat is eigenlijk niet zo belangrijk, maar zal zo tegen de 340 zitten.
Verder worden er geen compressor en/of turbo toegepast, dus pure kracht.
Dat zo'n ding dan onder de 3 seconden zit zal dan ook niemand verbazen, want hetzekfde blok in een racewagen zit op 2,5 seconden aan de 100.
Zo'n wagen is 250 kg lichter dan mijn wagen en zit dus op 1150 kilo en misschien zelfs nog wel iets minder.

Mijn eindconclusie: je moet geen appels met peren vergelijken, stelletje prutsers. Ik moet al helemaal lachen om sommige reacties van mensen die in de bres springen alsof je hun vrouw en/of kinderen aanvalt. Het gaat over een kutauto en waarom moet je dat nou zo nodig keihard verdedigen. Sommigen rijden een heel ander merk en dan moeten ze zo nodig een Porsche verdedigen.............ronduit belachelijk.
Elke auto die onder de 5 seconden aan de 100 zit is eigenlijk al retesnel.
En of je nou in een Subaru, Corvette, Opel OPC, Porsche of snelle Viper zit maakt natuurlijk geen bal uit, want de fun is bij al die kanonnen nagenoeg hetzelfde.

Als het dan toch zo interessant mocht zijn ................ Porsche prutsers........stap dan maar in op 16 mei.....rondje CPZ met een Corvetje. :lol: :lol: :lol:

Dat gaat natuurlijk niet zo hard als een Porsche, maar kan toch best leuk zijn hoor zo'n rondje in een amerikaan.

Groeten

Cor

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2008, 03:37

straks ook erg benieuwd naar je van 100km/u naar 200km/u Cor, als je dat ook ff wil testen 8) misschien wel een hoge 6 sec :shock:
feit is je hebt straks een rete snel kanon :? en je wordt geband :lol: :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 29 mar 2008, 10:34

Cor Dame schreef:

En of je nou in een Subaru, Corvette, Opel OPC, Porsche of snelle Viper zit maakt natuurlijk geen bal uit, want de fun is bij al die kanonnen nagenoeg hetzelfde.
Oh jee Cor, ik vrees dat je nu een ban krijgt.
Je bent BMW vergeten!!! :twisted:

Harrie

Bericht door Harrie » 29 mar 2008, 10:58

HANZ06 schreef:

Nou, ik heb die Porsche helemaal weggeblazen met mijn tuperware bakje!
En als de Porsche sneller was dan wordt er gezegd. Tja, maar die Porsche is wel minimaal twee keer zo duur :(
Kijk nog eens naar mijn bericht en dan zie je waarschijnlijk een smiley staan.
Ik ging er van uit dat de mensen dan wel zouden begrijpen dat ik dat excuus niet echt gebruik.

Beetje Jammer dit...... :wink:

Grtz,Hanz06

P.s. Dat jij dit ook dacht Rico valt me helemaal tegen...... :wink:
Hans, ik moet toegeven, ik had die smiley niet zien staan, te snel alle artikelen willen lezen. :oops: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 29 mar 2008, 11:33

Elmar schreef:
Cor Dame schreef:

Oh jee Cor, ik vrees dat je nu een ban krijgt.
Je bent BMW vergeten!!! :twisted:
We gooien het in het modteam :lol:

Sterke post Cor !

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 29 mar 2008, 11:53

Leuk filmpje!

Op het circuit had ie hem een rondje ingehaald :lol:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 29 mar 2008, 12:59

Lul even lekker over je zelf ja, ik krijg een beetje het nazi gevoel hierbij, lekker iedereen over 1 kam scheren. :roll:

funnyname

Bericht door funnyname » 29 mar 2008, 15:50

Bij mij werkt onder ubuntu de link niet, vandaar nog even via youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA

Die opmerkingen van Harris zijn echt schitterend:
".. I think the silver thing from se fatherland is going to disappear in the distance .."

Mathieu

Bericht door Mathieu » 29 mar 2008, 17:01

Mathieu schreef:
Ik krijg een beetje het Subaru eigenaren gevoel.

Lul even lekker over je zelf ja, ik krijg een beetje het nazi gevoel hierbij, lekker iedereen over 1 kam scheren.
Ik krijg een beetje het Subaru eigenaren gevoel met uitzondering van Aram want die is zijn lul aan het scheren of zoiets!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 mar 2008, 17:34

Mathieu schreef:
Mathieu schreef:
Ik krijg een beetje het Subaru eigenaren gevoel.

Lul even lekker over je zelf ja, ik krijg een beetje het nazi gevoel hierbij, lekker iedereen over 1 kam scheren.
Ik krijg een beetje het Subaru eigenaren gevoel met uitzondering van Aram want die is zijn lul aan het scheren of zoiets!
:lol: :lol: :lol: :lol:

sorry, maar ik lig naast m'n stoel, jongens deze discussie gaat nergens over, maar lachen doe ik er wél om, skitterend :lol: :lol: :lol: :lol:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 29 mar 2008, 21:34

Mathieu schreef:Ik krijg een beetje het Subaru eigenaren gevoel met uitzondering van Aram want die is zijn lul aan het scheren of zoiets!
Klasse reactie, droplul. :P
Laatst gewijzigd door Aram op 16 apr 2008, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 01 apr 2008, 11:36

Cor Dame schreef:Mijn eindconclusie:
... je moet geen appels met peren vergelijken, stelletje prutsers ...
[img::]http://img204.imageshack.us/img204/6900 ... rdfxt0.jpg[/img]
... En of je nou in een Subaru, Corvette, Opel OPC, Porsche of snelle Viper zit maakt natuurlijk geen bal uit, want de fun is bij al die kanonnen nagenoeg hetzelfde ...
[img::]http://img257.imageshack.us/img257/1092/z0gtt6dfsz1.gif[/img]
... Elke auto die onder de 5 seconden aan de 100 zit is eigenlijk al retesnel ...
:mrgreen:

[img::]http://img440.imageshack.us/img440/4311/mvc009fawq7.jpg[/img]

Prachtig en nuchter uiteengezet Cor :mrgreen: [img::]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]

Roel.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 apr 2008, 11:42

Cor goeie post, alleen nog 1 opmerking. De Z06 is eigenlijk ook overbodig als je kijkt naar de prestaties, potentie van de C6 :)

Daar hoor ik je nooit over. Eigenlijk is dát de ideale auto. Die doet ook 0-100 in 4,2s en kost nog eens 30k minder :shock:

Plaats reactie