BMW sells most AWD premium cars
xDrive cars sold 320,900 units in '07
March 15, 2008 11:50 By Thami Masemola
Filed Under: General BMW
In an interesting news twist, BMW announced that it has become the dominant force in Europe when it comes to all-wheel-drive in the premium segment. You’ll recall that another German premium automaker has a more famous AWD system than BMW’s xDrive, but it seems customers are falling more for xDrive than they are of this other system. BMW sold 320,900 vehicles fitted with xDrive, a number said to surpass the nearest competitor by some 4,500 units.
You can certainly put this into context though, because the other competitors don’t have a car like the X3 in their model lineups for instance, though on the other hand they do offer AWD in segments were BMW does not offer xDrive. BMW itself has often claimed that xDrive is the fastest reacting AWD system in the world, reacting in milliseconds to changes that necessitate the transfer of torque between the axles and wheels. It is the evolution of the BMW AWD system that’s been around over 20 years.
En Audi verkocht de meeste quattro's.(krastdoor BMW dus)
- RVV
En Audi verkocht de meeste quattro's.(krastdoor BMW dus)
http://www.worldcarfans.com/9080315.003 ... emium-cars
- Edwin van der Velden
-
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Bij ELKE BMW mogen ALTIJD de achterwielen meedoen.Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.

Anyway, de wereld is groter dan een rit NL-D-A-I en weer terug van wintersport natuurlijk....
-
Wat een slap gelul weer......"exessief groot" echt weer stemmingmakerij he..Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Nergens staat er op mijn auto dat het een quattro is, en dat plaatje is zo exessief groot dat het 1 cm bij 5 cm is....
Net zo groot als de X achterop een BMW qua oppervlakte.
- Sjoerd
- Snipe
Maak je niet zo druk. De zon schijnt!Marc RS4 schreef:Wat een slap gelul weer......"exessief groot" echt weer stemmingmakerij he..Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Nergens staat er op mijn auto dat het een quattro is, en dat plaatje is zo exessief groot dat het 1 cm bij 5 cm is....
.....en ik doelde overigens op het feit dat je BMW's vaak zonder type-aanduiding (en dus ook zonder X) ziet.....
Nog even over jouw auto: staat het er nou niet op, of zit er een plaatje van 1 bij 5 cm op?
-
Snipe schreef:Maak je niet zo druk. De zon schijnt!Marc RS4 schreef:Wat een slap gelul weer......"exessief groot" echt weer stemmingmakerij he..Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
.....en ik doelde overigens op het feit dat je BMW's vaak zonder type-aanduiding (en dus ook zonder X) ziet.....
Nog even over jouw auto: staat het er nou niet op, of zit er een plaatje van 1 bij 5 cm op?
Ik denk toch echt dat BMW de kroon spant als het aankomt op typeaanduidingen. Helemaal die ouwe shoarmaracers hangen vol met M3 badges. Als ik 4wd zou willen hebben en de wagen moest representatief zijn koop ik zeker een Audi. Audi is zoals Volvo, niemand in het zakelijke circuit haat je als je met zo'n merk voor komt rijden daar BMW al vaak geassocieerd wordt met snelle jongens die net iets te popie-jopie schoenen aanhebben.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Daarom heb ik ook geen 1991 Carrera 2 genomen Hugo, om de reden die jij noemt, hoe de rest er tegenaankijkt, HIER in Nederland, ik zou 2 van die C2's kunnen kopen voor de prijs van die sloep van mij, maar de naam hè? Jij trekt 't nog verder door op Audi/Volvo...maar ik wil m'n rijplezier behouden voor 'n normaal bedrag zegmaar, vandaar die propellor(ja een R8/RS4 wil ik ook wel, maar dat zijn geen normale bedragen meer)
Zodoende.
Zodoende.
-
[img:800:604]http://spots.autogespot.com/files/08_06 ... 3939_3.jpg[/img]
Veel badges? Hoe kom je daar nu bij?!
Veel badges? Hoe kom je daar nu bij?!
- Snipe
[img:885:590]http://www.bmw2002.co.uk/images/Opposite%20Lock.jpg[/img]
Wij BMW-rijders houden van simpele, onopvallende type-aanduidingen.
-
Snipe schreef:[img:885:590]http://www.bmw2002.co.uk/images/Opposite%20Lock.jpg[/img]
Onduidelijk spiegelschrift, nee dat is handig.
Volvo heeft het tenminste wel door. Mooi strak en bauhaus design. Daarbij superieur aan bmw daar ze al veel langer werken met turbo technieken. BMW, loopt altijd achter de feiten aan.
[img:500:375]http://www.tomdejong.nl/occasions/416-1.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.tomdejong.nl/occasions/416-2.jpg[/img]
En zoals het hoort een turbo badge op de achterzijde van de wagen gezien je voor je medeweggebruikers dient te rijden.
- wjn
- Niels
- Auto: Prius+
Notabene door jezelf geplaatst Rico: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... meeste+4x4
Alzheimer
: 
Alzheimer

- wjn
Ach, is toch merendeel marketing/reclame.
Eerst was AWD niet nodig, nu hebben ze de meeste verkocht.
En ik blijf het knap vinden dat ze in de "Golf" klasse met een RWD gekomen zijn.
(Hoewel ik persoonlijk vind dat je de Mini daar moet neerzetten, maar die wordt meestal een klasse lager gepositioneerd.)
Eerst was AWD niet nodig, nu hebben ze de meeste verkocht.
En ik blijf het knap vinden dat ze in de "Golf" klasse met een RWD gekomen zijn.
(Hoewel ik persoonlijk vind dat je de Mini daar moet neerzetten, maar die wordt meestal een klasse lager gepositioneerd.)
- Niels
- Auto: Prius+
- cooldragon
[quote="Sjoerd"]Het blijft een feit dat (uitgezonderd de SUV's) Audi de best rijdende 4x4 auto's maakt./quote]
ehmm...
http://nl.youtube.com/watch?v=XG5R-j8bzkE
in deze test van AM&S tussen de Q7,X5 en ML valt de X5 toch behoorlijk door de mand op het circuit en blijkt de Q7 de betere auto qua stuurgedrag en bochten. Ok, SUV's zijn nou niet bepaald vergelijkbaar met een M3 of RS4 qua bochtengedrag, maar had dus verwacht dat de X5 in de bochten veruit de beste van de 3 zou zijn.......kan je dus toch net zo goed kiezen voor comfie luchtvering in plaats van het sportonderstel van de X5 als je daar toch geen betere prestaties in de bochten van krijgt

check het filmpje en het onderstuur cq bochtgedrag van de nieuwe X5 op het circuit en vergelijk het met de andere 2 tanks....
het stuurgevoel/bochtengedrag, betere prestaties, mooiere motorgeluid(voor zover je daarvan kan spreken bij een diesel),lagere verbruik (en stiekem ook het mooiere design) van de X5 maakte het bij mij dat ik eigenlijk meer neigde naar een nieuwe X5 dan een nieuwe Q7, aan de andere kant....hoe hard wil je nou door de bochten gaan in deze tanks? Na het zien van het filmpje(maar ook het lezen van versch duitse autotests tussen deze 2) begint de balans toch meer uit te slaan naar de Q7. maar dan wel graag met S-line exterieur aub...maakt het wat minder een logge tank t.o.v. de veel betere proporties van de X5
*cooldragon twijfelt nog steeds en heeft al een afspraak staan voor een proefrit in de X5 3.0sd en wacht nog steeds op een proefrit in een Q7 met vernieuwde 3.0 tdi motor* 8)
ehmm...
http://nl.youtube.com/watch?v=XG5R-j8bzkE
in deze test van AM&S tussen de Q7,X5 en ML valt de X5 toch behoorlijk door de mand op het circuit en blijkt de Q7 de betere auto qua stuurgedrag en bochten. Ok, SUV's zijn nou niet bepaald vergelijkbaar met een M3 of RS4 qua bochtengedrag, maar had dus verwacht dat de X5 in de bochten veruit de beste van de 3 zou zijn.......kan je dus toch net zo goed kiezen voor comfie luchtvering in plaats van het sportonderstel van de X5 als je daar toch geen betere prestaties in de bochten van krijgt

check het filmpje en het onderstuur cq bochtgedrag van de nieuwe X5 op het circuit en vergelijk het met de andere 2 tanks....
het stuurgevoel/bochtengedrag, betere prestaties, mooiere motorgeluid(voor zover je daarvan kan spreken bij een diesel),lagere verbruik (en stiekem ook het mooiere design) van de X5 maakte het bij mij dat ik eigenlijk meer neigde naar een nieuwe X5 dan een nieuwe Q7, aan de andere kant....hoe hard wil je nou door de bochten gaan in deze tanks? Na het zien van het filmpje(maar ook het lezen van versch duitse autotests tussen deze 2) begint de balans toch meer uit te slaan naar de Q7. maar dan wel graag met S-line exterieur aub...maakt het wat minder een logge tank t.o.v. de veel betere proporties van de X5
*cooldragon twijfelt nog steeds en heeft al een afspraak staan voor een proefrit in de X5 3.0sd en wacht nog steeds op een proefrit in een Q7 met vernieuwde 3.0 tdi motor* 8)