En Audi verkocht de meeste quattro's.(krastdoor BMW dus)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

En Audi verkocht de meeste quattro's.(krastdoor BMW dus)

Bericht door RVV » 29 mar 2008, 23:58

http://www.worldcarfans.com/9080315.003 ... emium-cars
BMW sells most AWD premium cars
xDrive cars sold 320,900 units in '07
March 15, 2008 11:50 By Thami Masemola
Filed Under: General BMW

In an interesting news twist, BMW announced that it has become the dominant force in Europe when it comes to all-wheel-drive in the premium segment. You’ll recall that another German premium automaker has a more famous AWD system than BMW’s xDrive, but it seems customers are falling more for xDrive than they are of this other system. BMW sold 320,900 vehicles fitted with xDrive, a number said to surpass the nearest competitor by some 4,500 units.

You can certainly put this into context though, because the other competitors don’t have a car like the X3 in their model lineups for instance, though on the other hand they do offer AWD in segments were BMW does not offer xDrive. BMW itself has often claimed that xDrive is the fastest reacting AWD system in the world, reacting in milliseconds to changes that necessitate the transfer of torque between the axles and wheels. It is the evolution of the BMW AWD system that’s been around over 20 years.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 30 mar 2008, 00:04

Volgens mij had je vorig jaar ook al eens eenzelfde topic geopend....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2008, 00:11

hhaha staat me ook iets van bij LOL..

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 30 mar 2008, 01:10

Ik zie op wintersport vanaf Munchen tot Italie alleen maar Audi Quattro's rijden en nooit een BMW Xdrive.

Waar worden die BMW's verkocht dan?

Iig niet in Europa denk ik.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 30 mar 2008, 01:40

Edwin van der Velden schreef:Ik zie op wintersport vanaf Munchen tot Italie alleen maar Audi Quattro's rijden en nooit een BMW Xdrive.

Waar worden die BMW's verkocht dan?

Iig niet in Europa denk ik.
Alle X3/X5's die je ziet rijden

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 30 mar 2008, 04:15

Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 mar 2008, 09:29

Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Bij ELKE BMW mogen ALTIJD de achterwielen meedoen. :lol:

Anyway, de wereld is groter dan een rit NL-D-A-I en weer terug van wintersport natuurlijk....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 30 mar 2008, 10:21

Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Wat een slap gelul weer......"exessief groot" echt weer stemmingmakerij he..


Nergens staat er op mijn auto dat het een quattro is, en dat plaatje is zo exessief groot dat het 1 cm bij 5 cm is....

Net zo groot als de X achterop een BMW qua oppervlakte.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 30 mar 2008, 11:34

Het blijft een feit dat (uitgezonderd de SUV's) Audi de best rijdende 4x4 auto's maakt. X op een 3 of 5 serie, 4 matic bij de Mercedes is alleen leuk als je vaststaat. Voor de rest rijdt het voor geen meter (uit ervaring!).

Ik denk dat als straks de Q5 uit is dit nummer weer zal veranderen.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 mar 2008, 11:38

Sjoerd schreef:Het blijft een feit dat (uitgezonderd de SUV's) Audi de best rijdende 4x4 auto's maakt.
EVO's en STi's en 997Turbo's niet meegerekend? :lol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 30 mar 2008, 11:39

Europese automarkt is zo klein, heeft weinig invloed op de totale verkoopcijfers. Dat je de BMW Xdrive bijna niet ziet rijden zegt dus niets.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 30 mar 2008, 11:46

Marc RS4 schreef:
Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Wat een slap gelul weer......"exessief groot" echt weer stemmingmakerij he..


Nergens staat er op mijn auto dat het een quattro is, en dat plaatje is zo exessief groot dat het 1 cm bij 5 cm is....

Net zo groot als de X achterop een BMW qua oppervlakte.
Maak je niet zo druk. De zon schijnt!
.....en ik doelde overigens op het feit dat je BMW's vaak zonder type-aanduiding (en dus ook zonder X) ziet.....

Nog even over jouw auto: staat het er nou niet op, of zit er een plaatje van 1 bij 5 cm op?

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 mar 2008, 14:06

Snipe schreef:
Marc RS4 schreef:
Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Wat een slap gelul weer......"exessief groot" echt weer stemmingmakerij he..


Nergens staat er op mijn auto dat het een quattro is, en dat plaatje is zo exessief groot dat het 1 cm bij 5 cm is....

Net zo groot als de X achterop een BMW qua oppervlakte.
Maak je niet zo druk. De zon schijnt!
.....en ik doelde overigens op het feit dat je BMW's vaak zonder type-aanduiding (en dus ook zonder X) ziet.....

Nog even over jouw auto: staat het er nou niet op, of zit er een plaatje van 1 bij 5 cm op?

Ik denk toch echt dat BMW de kroon spant als het aankomt op typeaanduidingen. Helemaal die ouwe shoarmaracers hangen vol met M3 badges. Als ik 4wd zou willen hebben en de wagen moest representatief zijn koop ik zeker een Audi. Audi is zoals Volvo, niemand in het zakelijke circuit haat je als je met zo'n merk voor komt rijden daar BMW al vaak geassocieerd wordt met snelle jongens die net iets te popie-jopie schoenen aanhebben.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 mar 2008, 14:24

Daarom heb ik ook geen 1991 Carrera 2 genomen Hugo, om de reden die jij noemt, hoe de rest er tegenaankijkt, HIER in Nederland, ik zou 2 van die C2's kunnen kopen voor de prijs van die sloep van mij, maar de naam hè? Jij trekt 't nog verder door op Audi/Volvo...maar ik wil m'n rijplezier behouden voor 'n normaal bedrag zegmaar, vandaar die propellor(ja een R8/RS4 wil ik ook wel, maar dat zijn geen normale bedragen meer)

Zodoende.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 mar 2008, 14:25

[img:800:604]http://spots.autogespot.com/files/08_06 ... 3939_3.jpg[/img]


Veel badges? Hoe kom je daar nu bij?!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 mar 2008, 14:26

Inderdaad, doe mij dan maar elke willekeurige Audi, Hugo, ipv dat ding :lol: een beschamend hoofdstuk...een zwarte bladzij in de BMW geschiedenis, die M1.

:wink:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 30 mar 2008, 15:16

[img:885:590]http://www.bmw2002.co.uk/images/Opposite%20Lock.jpg[/img]

Wij BMW-rijders houden van simpele, onopvallende type-aanduidingen.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 30 mar 2008, 15:19

Aan de buitenkant zit geen quattro badge alleen aan de binnenkant boven het dasboardkastje zit een miniplaatje met quattro...

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 mar 2008, 15:23

Snipe schreef:[img:885:590]http://www.bmw2002.co.uk/images/Opposite%20Lock.jpg[/img]

Wij BMW-rijders houden van simpele, onopvallende type-aanduidingen.

Onduidelijk spiegelschrift, nee dat is handig.



Volvo heeft het tenminste wel door. Mooi strak en bauhaus design. Daarbij superieur aan bmw daar ze al veel langer werken met turbo technieken. BMW, loopt altijd achter de feiten aan.




[img:500:375]http://www.tomdejong.nl/occasions/416-1.jpg[/img]


[img:500:375]http://www.tomdejong.nl/occasions/416-2.jpg[/img]

En zoals het hoort een turbo badge op de achterzijde van de wagen gezien je voor je medeweggebruikers dient te rijden.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 30 mar 2008, 19:13

Snipe schreef:Kennelijk hebben Audi-rijders het nodig dat er excessief groot op de auto vermeld staat dat de achterwielen ook mee mogen doen, een soort bevestiging dat BMW-rijders blijkbaar niet nodig hebben.
Bij Audi hoef je niet extra voor de badges te betalen ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 20:46

Notabene door jezelf geplaatst Rico: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... meeste+4x4

Alzheimer :?: :lol:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 30 mar 2008, 21:11

Neemt niet weg dat quattro een geweldig systeem is met een uitzonderlijke staat van dienst.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 30 mar 2008, 21:21

Ach, is toch merendeel marketing/reclame.

Eerst was AWD niet nodig, nu hebben ze de meeste verkocht.

En ik blijf het knap vinden dat ze in de "Golf" klasse met een RWD gekomen zijn.
(Hoewel ik persoonlijk vind dat je de Mini daar moet neerzetten, maar die wordt meestal een klasse lager gepositioneerd.)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 21:27

wjn schreef:
Eerst was AWD niet nodig, nu hebben ze de meeste verkocht.
Niet nodig? AWD is saai en echte auto's hebben alleen aandrijving op de juiste wielen totdat ze marktleider zijn natuurlijk :lol: Shit man, is BMW ook al geen echte auto meer :P

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 30 mar 2008, 21:51

[quote="Sjoerd"]Het blijft een feit dat (uitgezonderd de SUV's) Audi de best rijdende 4x4 auto's maakt./quote]

ehmm...

http://nl.youtube.com/watch?v=XG5R-j8bzkE

in deze test van AM&S tussen de Q7,X5 en ML valt de X5 toch behoorlijk door de mand op het circuit en blijkt de Q7 de betere auto qua stuurgedrag en bochten. Ok, SUV's zijn nou niet bepaald vergelijkbaar met een M3 of RS4 qua bochtengedrag, maar had dus verwacht dat de X5 in de bochten veruit de beste van de 3 zou zijn.......kan je dus toch net zo goed kiezen voor comfie luchtvering in plaats van het sportonderstel van de X5 als je daar toch geen betere prestaties in de bochten van krijgt :? :?


check het filmpje en het onderstuur cq bochtgedrag van de nieuwe X5 op het circuit en vergelijk het met de andere 2 tanks....

het stuurgevoel/bochtengedrag, betere prestaties, mooiere motorgeluid(voor zover je daarvan kan spreken bij een diesel),lagere verbruik (en stiekem ook het mooiere design) van de X5 maakte het bij mij dat ik eigenlijk meer neigde naar een nieuwe X5 dan een nieuwe Q7, aan de andere kant....hoe hard wil je nou door de bochten gaan in deze tanks? Na het zien van het filmpje(maar ook het lezen van versch duitse autotests tussen deze 2) begint de balans toch meer uit te slaan naar de Q7. maar dan wel graag met S-line exterieur aub...maakt het wat minder een logge tank t.o.v. de veel betere proporties van de X5




*cooldragon twijfelt nog steeds en heeft al een afspraak staan voor een proefrit in de X5 3.0sd en wacht nog steeds op een proefrit in een Q7 met vernieuwde 3.0 tdi motor* 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik dB, Majestic-12 [Bot], zegmaarboris en 3 gasten