Lees en huiver

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 27 mar 2008, 13:27

Nu wonen mijn ouders vlak bij Assen in de buurt, en ook daar is het geluid goed te horen. Ze wisten dat ze bij een circuit kwamen te wonen, en doen daar ook niet moeilijk over. Het hoort erbij.

Dit is de redenatie van dik 99% van de Assenaren, zeker degenen die in de wijken bij het circuit wonen. Het hoort erbij, en het heeft zo ook wel zijn charme. Altijd zijn er een paar beroepszeikers die er moeilijk over doen. Maar nog vaker is het de georganiseerde milieu misdaad die protest aantekent tegen evenementen. Spreek dus niet de Assenaren aan op het verdwijnen van veel evenementen, velen vinden het net zo jammer als jullie.

Helaas is er geen legale manier om die klagers de nek om te draaien.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 mar 2008, 16:24

Men richt de frustratie nu wel erg op de klagers denk ik. Ik ben ook geen fan van die azijndrinkers in de wijk maar feitelijk doen zij niets verkeerd, ze maken gebruik van bestaande wetten en regels om (in hun ogen) hun gelijk te halen. Ik ben het er niet mee eens (vind het ook van de pot gerukte rukkers als je daar gaat wonen en vervolgens gaat klagen) maar dat is hun goed recht. Moet ook kunnen in een democratie.

De werkelijke schuldigen zitten IMO in het TT bestuur (jaren terug te laks met hun milieuvergunning geweest) en vooral ook in het provinciebestuur die hun grootste economische motor en toeristische trekpleister de nek omdraaien. Dat is te stompzinnig voor woorden.

Peric

Bericht door Peric » 29 mar 2008, 20:58

Kan ik helaas niet met je eens zijn Wouter. Het blijven tenslotte die azijnpissers die de eerste stap zetten door een klacht in te dienen. Ook al bied de wet daar ruimte voor...
Is er ooit wel een 's een ambtenaar in die wijk zelf geweest met een DB-meter om te kijken of het nou echt zo erg is?
En dan ook nog 's, laat de gemeente Assen 's een Enquete houden onder alle inwoners van Assen, kijken of er dan nog zoveel tegenstanders zijn. Meeste stemmen gelden.. :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 14:36

De overheid/gemeente gaat er natuurlijk vanuit dat het TT bestuur gewoon lekker even boetes gaan betalen en dat doorberekenen aan de bezoeker waardoor je als burger gewoon wederom voor extra kosten opdraait. Echter hebben ze blijkbaar niet door dat cup races slecht bezocht worden (want nauwelijks reclame, ik vergeet ook altijd de data enz) en dat ze daarom het gewoon niet organiseren. Die 10K boete krijgen ze dus niet, het circuit verdient minder geld, geen aanbod voor bezoekers, geen aanbod voor rijders en er zijn dus alleen maar verliezers behalve de 2,5 Assenaar en een paarde kop die zich storen aan geluid. Kunnen ze lekker in alle rust hun gras maaien met die elektrische grasmaaier :twisted: Nog even en de jaarlijkse kosten voor het onderhoud van het circuit zijn te hoog voor de inkomsten uit de TT, SBK en andere kleine evenementen. Kun je de boel lekker sluiten.

Wederom hulde voor de visie van een overheidsinstantie..

Peric

Bericht door Peric » 30 mar 2008, 15:29

Ja maar Niels, hoe minder vergunningen ze hoeven uit te schrijven, hoe minder er gecontroleerd hoeft te worden, des te minder er gewerkt hoeft te worden.
Er zit zeker geen motorsportliefhebber in het bestuur?
En wordt er niet gekeken naar het aantal klachten dat er binnenkomt? Ze gaan een nationaal circuit toch niet sluiten voor 5 klachten?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 mar 2008, 15:42

Ze gaan een circuit niet sluiten op basis van klachten maar als er klachten zijn geweest en hebben metingen plaatsgevonden die aanduiden dat er teveel lawaai is dan wordt op deze wijze een negatieve spiraal ingezet. Gewoon stoppen met het organiseren van (bepaalde) races.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 30 mar 2008, 15:49

Steven Nauta schreef:Echt diep en diep triest inderdaad. Hele circuit verbouwd, mag er niemand rijden :roll: Het wordt zo vaak gezegd, maar dit is gewoon Nederland. Het enige wat je kan doen is toekijken hoe het minder en minder wordt. Je mag op de openbare weg niet te hard rijden, want dat is crimineel gevaarlijk. Ga voor dergelijke zaken maar naar het circuit. Kom je op het circuit, mag het ook niet :oops: Daar wordt je toch agressief van! Het jeukt mij werkelijk overal bij dit soort berichten, helemaal wanneer ik iemand tegen kom die net zo links is als die klagers om het circuit/schiphol probleem. Ik kots werkelijk op die mensen, omdat ze zelf NIKS in hun leven hebben waar ze lol aan beleven mogen anderen dit ook niet! Dit soort pessimisten vern**ken het gewoon voor de dingen die Nederland zo mooi (kunnen) maken. Alsof het allemaal dienstkloppers zijn.

Kots en kots misselijk wordt je ervan!
Je haalt me werkelijk de woorden uit de mond kleine broer!

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 30 mar 2008, 16:58

Ben nu een engels boek aan't lezen: Nineteen-eighty-four, van George Orwell

Als 't nog even zo doorgaat komen we in die maatschappij, dat nix mag, je nergens lol aan mag hebben, en iedereen onder continue bewaking staat dmv. een 'telescreen'... "Big Brother is watching you":wink:

echt zeikerts...

Plaats reactie