Lees en huiver
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Lees en huiver
Zoals sommigen misschien weten heb ik 3 jaar aan motorraces gedaan, wegrace om precies te zijn. 1 Jaar in de ZAC klasse (velen welbekend van de auto's) en 2 jaar in de KNMV Cup. Nu zijn we in Nederland niet rijk bedeeld qua circuits, er zijn eigenlijk maar 2 serieuze: Zandvoort en Assen. Zandvoort is eigenlijk voor motoren te gevaarlijk en niet door de KNMV goedgekeurd, de KNMV Cup rijdt er dus ook niet. Blijft over: Assen. Hèt motorcircuit van Nederland, welbekend ook van de TT races en de World Superbikes. Het enige circuit waar al sinds het begin van de Grand Prix' gereden wordt. Heel uniek dus en een prachtig complex.
Het merendeel van de KNMV Cup races wordt dus verreden op Assen. Daarnaast nog enkele races op oa. een stratencircuit (Eemshaven) en in Oschersleben Duitsland. De KNMV Cup klasse is eigenlijk de opstapklasse richting het ONK. Dit Open Nederlands Kampioenschap is de top van Nederland, hier rijden de beste nationale rijders. De KNMV Cup is eigenlijk de doorstroomklasse voor jonge talenten richting het ONK.
Nu is de KNMV Cup in groot gevaar. Waarom? Vanwege de geluidseisen van dit jaar op Assen. Geluidseisen is iets wat altijd al aanwezig was maar dit jaar is het idioot streng geworden. Het is zelfs zo erg dat motoren die zo uit het krat komen bij de dealer en 100% volledig straatlegaal zijn op Assen van de baan worden gehaald vanwege teveel lawaai! Momenteel zijn alle rijders volop bezig hun motoren nog stiller te krijgen. De binnenkant van de racekuipen bekleden ze met schuim, luchtinlaten worden van binnen bekleed en db-killers in uitlaten gemonteerd om alles maar zo stil mogelijk te krijgen. De geluidsmeetpaal staat langs de Veenslang, het lange rechte stuk achterop het circuit. Heel veel rijders schakelen al eerder op of rijden zelfs met gas los langs de paal om maar niet teveel lawaai te maken. Het mag allemaal niet baten, stuk voor stuk worden mensen van de baan gehaald vanwege teveel decibels. Er is dus nu de situatie ontstaan dat de racemotoren een stuk stiller zijn dan straatmotoren en nog steeds niet legaal zijn.
Waarom is alles zo streng geworden? Vooral na protesten van de Commissie Geluidshinder Baggelhuizen. Baggelhuizen is een woonwijk van Assen, op zo'n 4 kilometer afstand van het circuit. Enkele buurtbewoners daar zeggen last te hebben van het circuit en hebben daarvoor een commissie opgericht om de geluidshinder (die ze zeggen te hebben) aan te vechten. Blijkbaar hebben ze effect want de provincie heeft de eisen onevenredig streng aangescherpt. Het circuit is trouwens niet het enige waar ze over klagen. Ze klagen ook over de schietbaan Witten van het leger die even verderop ligt, de A28 die er vlakbij ligt, sportcomplex de Smelt (ijsbaan en atletiekbaan) en het militaire complex de Haar.
Ook vakantiepark Witterzomer is een beruchte klager over het circuit. Sailliant detail is dat ze op hun site wel de circuitkalender hebben geplaatst en ze elk jaar heel veel gasten mogen ontvangen tijdens de TT races, waar ze dus geld aan verdienen. De eigenaar van dit park is overigens dezelfde persoon die de commissie geluidshinder leidt. Dhr. H.S. Franssen gaat het om.
Ik kom verder regelmatig op Assen (race dit jaar zelf niet meer maar doe de PR van de KNMV Cup organisator). Als ik op de paddock sta, dan kan ik motoren die in de Stekkenwal bocht en bij Mandeveen/Duikersloot rijden absoluut niet horen. Echt niks, nada, noppes. Dit is hemelsbreed ongeveer 1 kilometer verderop. Om het circuit liggen grote geluidswallen en tribunes die geluid dempen. De woonwijk ligt op 4 kilometer daarbuiten. Toch zegt men daar last te hebben.
Toen Jos Verstappen nog in de A1GP reed kwam hij op een gegeven moment een demo op Assen geven. Vanwege geluidseisen mocht hij slechts 4 rondjes rijden maar goed, hij was er wel. Zaterdags kwamen de eerste klachten over overlast van die A1GP demo. Grappig, want hij reed pas zondags...
Inmiddels heeft CRT (de organisatie van de races) gedwongen maatregelen genomen om het geluidsniveau maar naar beneden te krijgen. De provincie dreigt bij verdere overtredingen met boetes van 10.000 euro tot 180.000 euro. Bij de volgende races staan er geen 40 motoren meer aan de start maar nog maar 32 en de races worden ook ingekort, tot slechts 8 rondjes.
Ik zie het somber in voor de toekomst van de wegracerij in Nederland. Het is het oude liedje: enkele klagers kunnen het voor een heel grote groep compleet vergallen. Het is straks einde van de amateurwegracerij in Nederland. En dat terwijl Koos Spee altijd roept: als je hard wilt rijden, zoek dan maar het circuit op. Mooi gezegd maar dan moet het wel KUNNEN.
Het circuit van Assen is de laatste jaren heel fors aan het investeren. Amusementscentra, een hotel, een kartbaan etc. worden momenteel gebouwd langs de baan. Prachtig allemaal maar er rijdt straks geen motor meer rond OP die baan, vanwege deze onrealistische regels.
Meer info op de volgende links:
http://www.mfdrenthe.nl/groepcontent.asp?page=as_4
http://www.oliepeil.nl/archief/2007/06/ ... ffia_h.php
Het merendeel van de KNMV Cup races wordt dus verreden op Assen. Daarnaast nog enkele races op oa. een stratencircuit (Eemshaven) en in Oschersleben Duitsland. De KNMV Cup klasse is eigenlijk de opstapklasse richting het ONK. Dit Open Nederlands Kampioenschap is de top van Nederland, hier rijden de beste nationale rijders. De KNMV Cup is eigenlijk de doorstroomklasse voor jonge talenten richting het ONK.
Nu is de KNMV Cup in groot gevaar. Waarom? Vanwege de geluidseisen van dit jaar op Assen. Geluidseisen is iets wat altijd al aanwezig was maar dit jaar is het idioot streng geworden. Het is zelfs zo erg dat motoren die zo uit het krat komen bij de dealer en 100% volledig straatlegaal zijn op Assen van de baan worden gehaald vanwege teveel lawaai! Momenteel zijn alle rijders volop bezig hun motoren nog stiller te krijgen. De binnenkant van de racekuipen bekleden ze met schuim, luchtinlaten worden van binnen bekleed en db-killers in uitlaten gemonteerd om alles maar zo stil mogelijk te krijgen. De geluidsmeetpaal staat langs de Veenslang, het lange rechte stuk achterop het circuit. Heel veel rijders schakelen al eerder op of rijden zelfs met gas los langs de paal om maar niet teveel lawaai te maken. Het mag allemaal niet baten, stuk voor stuk worden mensen van de baan gehaald vanwege teveel decibels. Er is dus nu de situatie ontstaan dat de racemotoren een stuk stiller zijn dan straatmotoren en nog steeds niet legaal zijn.
Waarom is alles zo streng geworden? Vooral na protesten van de Commissie Geluidshinder Baggelhuizen. Baggelhuizen is een woonwijk van Assen, op zo'n 4 kilometer afstand van het circuit. Enkele buurtbewoners daar zeggen last te hebben van het circuit en hebben daarvoor een commissie opgericht om de geluidshinder (die ze zeggen te hebben) aan te vechten. Blijkbaar hebben ze effect want de provincie heeft de eisen onevenredig streng aangescherpt. Het circuit is trouwens niet het enige waar ze over klagen. Ze klagen ook over de schietbaan Witten van het leger die even verderop ligt, de A28 die er vlakbij ligt, sportcomplex de Smelt (ijsbaan en atletiekbaan) en het militaire complex de Haar.
Ook vakantiepark Witterzomer is een beruchte klager over het circuit. Sailliant detail is dat ze op hun site wel de circuitkalender hebben geplaatst en ze elk jaar heel veel gasten mogen ontvangen tijdens de TT races, waar ze dus geld aan verdienen. De eigenaar van dit park is overigens dezelfde persoon die de commissie geluidshinder leidt. Dhr. H.S. Franssen gaat het om.
Ik kom verder regelmatig op Assen (race dit jaar zelf niet meer maar doe de PR van de KNMV Cup organisator). Als ik op de paddock sta, dan kan ik motoren die in de Stekkenwal bocht en bij Mandeveen/Duikersloot rijden absoluut niet horen. Echt niks, nada, noppes. Dit is hemelsbreed ongeveer 1 kilometer verderop. Om het circuit liggen grote geluidswallen en tribunes die geluid dempen. De woonwijk ligt op 4 kilometer daarbuiten. Toch zegt men daar last te hebben.
Toen Jos Verstappen nog in de A1GP reed kwam hij op een gegeven moment een demo op Assen geven. Vanwege geluidseisen mocht hij slechts 4 rondjes rijden maar goed, hij was er wel. Zaterdags kwamen de eerste klachten over overlast van die A1GP demo. Grappig, want hij reed pas zondags...
Inmiddels heeft CRT (de organisatie van de races) gedwongen maatregelen genomen om het geluidsniveau maar naar beneden te krijgen. De provincie dreigt bij verdere overtredingen met boetes van 10.000 euro tot 180.000 euro. Bij de volgende races staan er geen 40 motoren meer aan de start maar nog maar 32 en de races worden ook ingekort, tot slechts 8 rondjes.
Ik zie het somber in voor de toekomst van de wegracerij in Nederland. Het is het oude liedje: enkele klagers kunnen het voor een heel grote groep compleet vergallen. Het is straks einde van de amateurwegracerij in Nederland. En dat terwijl Koos Spee altijd roept: als je hard wilt rijden, zoek dan maar het circuit op. Mooi gezegd maar dan moet het wel KUNNEN.
Het circuit van Assen is de laatste jaren heel fors aan het investeren. Amusementscentra, een hotel, een kartbaan etc. worden momenteel gebouwd langs de baan. Prachtig allemaal maar er rijdt straks geen motor meer rond OP die baan, vanwege deze onrealistische regels.
Meer info op de volgende links:
http://www.mfdrenthe.nl/groepcontent.asp?page=as_4
http://www.oliepeil.nl/archief/2007/06/ ... ffia_h.php
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Erg sneu verhaal dit. Ben benieuwd hoe dat verder gaat. Whiners...

Ook vakantiepark Witterzomer is een beruchte klager over het circuit. Sailliant detail is dat ze op hun site wel de circuitkalender hebben geplaatst en ze elk jaar heel veel gasten mogen ontvangen tijdens de TT races, waar ze dus geld aan verdienen.

- Fabian
- Berichten: 7237
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
sja Wouter, het eeuwige gedoe ja
is ook belachelijk dat je bijna niet meer met een standaard wegmotor op het circuit Assen terecht kan. Of het verwisselen van je achtertandwiel net wel genoeg marge brengt in de geluidsmeting ivm het toerental waarmee je langs de paal rijdt.
Dit is de strop inderdaad voor wegrace in NL. Het was al kut, zo blijft er niets over.

is ook belachelijk dat je bijna niet meer met een standaard wegmotor op het circuit Assen terecht kan. Of het verwisselen van je achtertandwiel net wel genoeg marge brengt in de geluidsmeting ivm het toerental waarmee je langs de paal rijdt.
Dit is de strop inderdaad voor wegrace in NL. Het was al kut, zo blijft er niets over.
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Re: Lees en huiver
Ik snap die gasten daar niet, dat circuit ligt er al sinds +/- 1955. Het lijkt mij sterk dat die mensen in die wijken er toen al woonden. GA DAAR DAN NIET WONEN!!! Dat is het zelfde als jij naast schiphol gaat wonen en ook gaat klagen over geluidsoverlast
Dat weet je van te voren toch al



Dit is natuurlijk belachelijkWouter81 schreef:Toen Jos Verstappen nog in de A1GP reed kwam hij op een gegeven moment een demo op Assen geven. Vanwege geluidseisen mocht hij slechts 4 rondjes rijden maar goed, hij was er wel. Zaterdags kwamen de eerste klachten over overlast van die A1GP demo. Grappig, want hij reed pas zondags...

-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Sneue zaak. Hetzelfde met CPZ. Ik sprak een tijdje terug een stranttent uitbater en zij zei dat er 1 vent is die loopt te zeiken. Die ene vent krijgt het voor elkaar om de media te halen met koppen als '' Heel Zandvoort tegen CPZ'' enz. Dit terwijl de omwonende eigenlijk helemaal geen last heeft van CPZ. Weer typisch Nederland. Klein groepje zeikerds t.b.v. de natuur krijgt gelijk.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tja, hoe zat het ook al weer bij die luchthavens ? 2 of 3 klagers zijn goed voor duizenden klachten ofzo.
Zal nu wel niet anders zijn.. Maar wat die motorrijders moeten doen is gewoon even bij de grootste klager met een paar honderd motoren flink gaan gassen voor zijn deur. Gewoon elk weekend weer onder het mom van op de TT baan mag het niet meer dan maar hier.
Zal nu wel niet anders zijn.. Maar wat die motorrijders moeten doen is gewoon even bij de grootste klager met een paar honderd motoren flink gaan gassen voor zijn deur. Gewoon elk weekend weer onder het mom van op de TT baan mag het niet meer dan maar hier.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Als Assenaar zou je toch hartstikke trots moeten zijn op de TT Baan !
Sportief en economisch de grootste motor van de provincie Drenthe en mischien wel Noord Nederland.
Die kerel van dat vakantiepark heeft echt boter op zijn hoofd ongekend zeg. Wil die zijn eigen gouden kip met eieren slachten.. stomme debiel.
Sportief en economisch de grootste motor van de provincie Drenthe en mischien wel Noord Nederland.
Die kerel van dat vakantiepark heeft echt boter op zijn hoofd ongekend zeg. Wil die zijn eigen gouden kip met eieren slachten.. stomme debiel.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Lees en huiver
Mijn idee!Rein schreef:Ik snap die gasten daar niet, dat circuit ligt er al sinds +/- 1955. Het lijkt mij sterk dat die mensen in die wijken er toen al woonden. GA DAAR DAN NIET WONEN!!! Dat is het zelfde als jij naast schiphol gaat wonen en ook gaat klagen over geluidsoverlastDat weet je van te voren toch al
Dit is natuurlijk belachelijkWouter81 schreef:Toen Jos Verstappen nog in de A1GP reed kwam hij op een gegeven moment een demo op Assen geven. Vanwege geluidseisen mocht hij slechts 4 rondjes rijden maar goed, hij was er wel. Zaterdags kwamen de eerste klachten over overlast van die A1GP demo. Grappig, want hij reed pas zondags...
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
Zeik modus aan:
Met alle respect hoor maar wat je typt heeft wel een hoog slachtofferrol gehalte. Als je zo graag wil racen op Assen probeer te lobbyen want dat doet de stg Geluidshinder ook. Verenig je met alle racers en kom efficient op voor je belang.
Verder het argument van dat de woonwijk later is gebouw als het circuit en je daarom niet mag klagen als bewoner is onzinnig. Ook als je bij een circuit woont heb je bepaalde rechten, zo simpel is het.
Zeik modus uit.

Met alle respect hoor maar wat je typt heeft wel een hoog slachtofferrol gehalte. Als je zo graag wil racen op Assen probeer te lobbyen want dat doet de stg Geluidshinder ook. Verenig je met alle racers en kom efficient op voor je belang.
Verder het argument van dat de woonwijk later is gebouw als het circuit en je daarom niet mag klagen als bewoner is onzinnig. Ook als je bij een circuit woont heb je bepaalde rechten, zo simpel is het.
Zeik modus uit.

-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
op een zelfde manier is de motocrossbaan van stefan everts in neeroeteren belgie ook gesloten..
circuit bestond dikke 30 jaar en komt eentje ernaast wonen en na jaartje zeiken definitief gesloten..
dank die klootzak mochten wij dus weer een uurtje langer in de auto zitten om een beetje crossbaan op te zoeken!
circuit bestond dikke 30 jaar en komt eentje ernaast wonen en na jaartje zeiken definitief gesloten..
dank die klootzak mochten wij dus weer een uurtje langer in de auto zitten om een beetje crossbaan op te zoeken!
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Echt niet mee eens. Je weet toch wat de consequenties zijn van een racebaan vlak bij je huis. Als je rust wil moet je maar bij een visvijver gaan wonen en niet bij een racebaan, simpel als dat.Dick schreef:Zeik modus aan:
Met alle respect hoor maar wat je typt heeft wel een hoog slachtofferrol gehalte. Als je zo graag wil racen op Assen probeer te lobbyen want dat doet de stg Geluidshinder ook. Verenig je met alle racers en kom efficient op voor je belang.
Verder het argument van dat de woonwijk later is gebouw als het circuit en je daarom niet mag klagen als bewoner is onzinnig. Ook als je bij een circuit woont heb je bepaalde rechten, zo simpel is het.
Zeik modus uit.
Hetzelfde voorbeeld zijn de friese meertjes. Dat mensen die daar een vakantiehuis kopen uiteindelijk gaan zeiken dat teveel boten hun huis passeren en dat die zeilers te prominent aanwezig zijn waardoor ze minder rust genieten. Dik gelul dus, zijn gewoon typische 'ollanders die zeiken om het zeiken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Je verhaal spreekt boekdelen Wouter. Ik ben zelf een paar keer in de toren geweest en dan zie je welke auto's teveel herrie maken, volgens de dB meter. Sommigen hoor je inderdaad goed. Meestal door de luchtinlaat en niet door de uitlaat zoals velen denken. Nooit is het extreem. Altijd maar een klein beetje boven de norm (praat over 2004, geen idee wat de norm nu is).
Ik heb eens op Niederrhein toen we nog op het vliegveld dragraces deden op een paar meter langs baan gestaan waar auto's dik 250 km/u reden. Die hoor je niet. Je hoort alleen sssssssssssssssssssjjjjffff
1 grote open vlakte. Al het geluid verdwijnt in het niets.
Pas als ze in de verte reden langs de bomen rijden krijgen de geluiden van de accelererende auto's kans om te weerkaatsen en dus hoorbaar te worden. De kant waar het naartoe zou moeten weerkaatsen in Assen is waar de tribune staat. Die tribune en het talud zou inderdaad een perfecte geluidswal moeten zijn. Bij echte racedagen geloof ik dat je best wat hoort. Maar alleen als je buiten bent en dan hooguit een 'gezoem/ruis' op 4km afstand. Dus ik geloof echt geen zak van de klagers, echt niet.
Ik heb hier een paar boeken over Zandvoort. O.a. het boek 30 jaar Zandvoort en het boek 50 jaar Zandvoort. Vanaf dag 1, nog voordat het circuit er lag, waren er mensen aan het klagen. Ze hebben voordat het circuit kwam al enquetes gehouden. Een handjevol mensen had bezwaar tegen de komst van het circuit, maar meer dan 95% van de bevolking had er geen problemen mee. Die klagers zijn gebleven en tot op de dag van vandaag worden er enquetes gehouden en blijft het aantal klagers relatief gezien extreem laag.
Ok, mensen horen weleens wat, zeker bij bepaalde windrichtingen.
Maar ga in NL maar eens een onderzoek starten. En zet op vrijdag in de krant: Morgen groot autosportspectakel zaterdagavond laat op circuit Zandvoort.
Heel het dorp loopt uit om te kijken en kroketten te verkopen.
Ga mensen op maandag vragen hoe het met de geluidsoverlast was.
'ja echt dramatisch'. Deed geen oog dicht.
Wedden dat het je niet in dank wordt afgenomen dat je die mensen voor lul zet? Nederland is een SBS6 land. We praten na wat er in Hart van Nederland, in de Telegraaf en op nu.nl wordt verteld. Mensen denken zelf niet na. Mensen hebben geen eigen mening meer. Het land zit vol met zeikerds, klagers en mensen die alles beter weten (ja ik moet mezelf toch ook een naampje geven! hehe)
Het is klapvee.
Als ze zelf iets doen wat overlast veroorzaakt dan hoor je ze niet. Je hoort ze alleen niet als het ze uitkomt.
Kunnen we niet een keer onderzoeken opstarten om die klagers in discrediet te brengen? Gaan we met z'n allen in die woonwijken staan met onze dB meters (zag die dingen bij iemand op een DF meeting). En we gaan luisteren naar wat we allemaal horen.
Ik denk: vogels, dichtklappende deuren, muziek uit een woning, een auto die door de straat rijdt, een rollende kliko, een grasmaaier, een blaffende hond, en een klager... iemand die loopt te kankeren op alles wat hij op SBS6 ziet.
Ik heb eens op Niederrhein toen we nog op het vliegveld dragraces deden op een paar meter langs baan gestaan waar auto's dik 250 km/u reden. Die hoor je niet. Je hoort alleen sssssssssssssssssssjjjjffff
1 grote open vlakte. Al het geluid verdwijnt in het niets.
Pas als ze in de verte reden langs de bomen rijden krijgen de geluiden van de accelererende auto's kans om te weerkaatsen en dus hoorbaar te worden. De kant waar het naartoe zou moeten weerkaatsen in Assen is waar de tribune staat. Die tribune en het talud zou inderdaad een perfecte geluidswal moeten zijn. Bij echte racedagen geloof ik dat je best wat hoort. Maar alleen als je buiten bent en dan hooguit een 'gezoem/ruis' op 4km afstand. Dus ik geloof echt geen zak van de klagers, echt niet.
Ik heb hier een paar boeken over Zandvoort. O.a. het boek 30 jaar Zandvoort en het boek 50 jaar Zandvoort. Vanaf dag 1, nog voordat het circuit er lag, waren er mensen aan het klagen. Ze hebben voordat het circuit kwam al enquetes gehouden. Een handjevol mensen had bezwaar tegen de komst van het circuit, maar meer dan 95% van de bevolking had er geen problemen mee. Die klagers zijn gebleven en tot op de dag van vandaag worden er enquetes gehouden en blijft het aantal klagers relatief gezien extreem laag.
Ok, mensen horen weleens wat, zeker bij bepaalde windrichtingen.
Maar ga in NL maar eens een onderzoek starten. En zet op vrijdag in de krant: Morgen groot autosportspectakel zaterdagavond laat op circuit Zandvoort.
Heel het dorp loopt uit om te kijken en kroketten te verkopen.
Ga mensen op maandag vragen hoe het met de geluidsoverlast was.
'ja echt dramatisch'. Deed geen oog dicht.
Wedden dat het je niet in dank wordt afgenomen dat je die mensen voor lul zet? Nederland is een SBS6 land. We praten na wat er in Hart van Nederland, in de Telegraaf en op nu.nl wordt verteld. Mensen denken zelf niet na. Mensen hebben geen eigen mening meer. Het land zit vol met zeikerds, klagers en mensen die alles beter weten (ja ik moet mezelf toch ook een naampje geven! hehe)
Het is klapvee.
Als ze zelf iets doen wat overlast veroorzaakt dan hoor je ze niet. Je hoort ze alleen niet als het ze uitkomt.
Kunnen we niet een keer onderzoeken opstarten om die klagers in discrediet te brengen? Gaan we met z'n allen in die woonwijken staan met onze dB meters (zag die dingen bij iemand op een DF meeting). En we gaan luisteren naar wat we allemaal horen.
Ik denk: vogels, dichtklappende deuren, muziek uit een woning, een auto die door de straat rijdt, een rollende kliko, een grasmaaier, een blaffende hond, en een klager... iemand die loopt te kankeren op alles wat hij op SBS6 ziet.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 05 jun 2007, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
De ouders van mijn vriendin wonen er en lopen ook altijd(die 3 keer in het jaar dat er wat te horen is) te klagen.
Dan is het meestal tijd om huiswaards te keren voordat er ongelukken gebeuren. :twisted:
Ga dan op het f#$ing platte land)waar mensen vervolgens zeiken dat een boeren bedrijf toch wel erg vroeg begint
) of onder de grond wonen.

Ga dan op het f#$ing platte land)waar mensen vervolgens zeiken dat een boeren bedrijf toch wel erg vroeg begint

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Maar misschien wordt het er tijd voor een goede geluidswal in de vorm van een lang kantorencomplex of een evenementencentrum(niet zoals nu binnen de baan, duh!). Of nòg mooier een paar mooie loodsen om racers/klassiekers te stallen met een goede sleutelmogelijkheid. Ik zie mogelijkheden. 
EDIT: Je moet ze gewoon alle mogelijkheid tot klagen ontnemen, want uiteindelijk winnen ze anders toch wel. Een klager wordt altijd gehoord en de mensen die er plezier(/financieel gewin, laten we die niet vergeten) van hebben komen tòch op de tweede plaats. Want ja Assen wil een groene gemeente zijn(braak) zo hebben ze de hele stad op de schop om een kanaaltje aan te leggen voor van die kleine klote bootjes. Kost miljoenen(dag geld!). Ik hoop dat het beter gaat nu dat burgemeester wijf weg is(ben bang van niet). Nog zoiets. In de hoofdstad van drenthe is één (1, one) discotheek, wat eigenlijk officieel niet eens een discotheek is. De rest krijgt gewoon geen vergunning.

EDIT: Je moet ze gewoon alle mogelijkheid tot klagen ontnemen, want uiteindelijk winnen ze anders toch wel. Een klager wordt altijd gehoord en de mensen die er plezier(/financieel gewin, laten we die niet vergeten) van hebben komen tòch op de tweede plaats. Want ja Assen wil een groene gemeente zijn(braak) zo hebben ze de hele stad op de schop om een kanaaltje aan te leggen voor van die kleine klote bootjes. Kost miljoenen(dag geld!). Ik hoop dat het beter gaat nu dat burgemeester wijf weg is(ben bang van niet). Nog zoiets. In de hoofdstad van drenthe is één (1, one) discotheek, wat eigenlijk officieel niet eens een discotheek is. De rest krijgt gewoon geen vergunning.

Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 05 jun 2007, 21:28, 3 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Stond vanavond wat tuinwerkzaamheden te doen.. hoor ik in de verte..en steeds dichterbij komend
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
Gaaf dacht, liefhebber op zijn kawabushaZYRX1200RR
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
mmmmhhwwaaauuoooooommmmm
Gaaf dacht, liefhebber op zijn kawabushaZYRX1200RR