Zo de eerste miljó killers, worden geslacht

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 mar 2008, 13:29

@Casper: 2008, de facelift. :wink:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 13:33

Tristan schreef:@Casper: 2008, de facelift. :wink:
Dan heb ik niks gezegd ;)

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Bericht door Jurjen » 27 mar 2008, 13:34

Zonde dat dit soort powerhouse's uit productie gaan. Ken iemand met een E420CDI, en die is nog nooit zo tevreden over een auto geweest. Zit serieus power in zo'n ding.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 27 mar 2008, 20:45

Pescatore schreef:
Dennis Cavallino schreef:@Marcel: Een D5? Ben je gek ofzo. :) Dan gaan ze liever met het OV!
Maar idd, 320cdi was veel beter dan 270cdi.
De oude E-klasse met 270d motor ken ik niet, de nieuwe E280 diesel is echter wel een pareltje. Ongehoord hoe dat ding mooi door z'n toeren loopt. Publiek geheim dat deze motor de 320 overbodig maakt 8)
Publiek geheim dat een 270 zo een ding vrij makkelijk kan bijhouden :roll:

Nee geef mij dan maar een E320, heeft ook bakken meer vermogen (224 pk).

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 27 mar 2008, 21:24

Zo'n 8 pitter diesel lijkt me redelijk overbodig, moet wel zeggen dat ik er er nooit in heb gereden of meegereden. Laatst wel gereden in een 535d en die wagen heeft toch wel een behoorlijke indruk gemaakt. Sleurt echt wel zo'n ding :D

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 mar 2008, 21:27

Thomas schreef:Zo'n 8 pitter diesel lijkt me redelijk overbodig, moet wel zeggen dat ik er er nooit in heb gereden of meegereden. Laatst wel gereden in een 535d en die wagen heeft toch wel een behoorlijke indruk gemaakt. Sleurt echt wel zo'n ding :D
Same here. Ook zwaar onder de indruk van de 535d. V8 diesel ken ik alleen van de 740d, maar daar heb ik alleen heel rustig in gereden.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 27 mar 2008, 21:58

V8 diesels sleuren er wel aan hoor !!!

Alleen heeft BMW bewezen dat een 6 pitter er minimaal net zo hard aansleurt.Toen ik m'n gechipte 535d had reed een maatje van me een gechipte E420 CDI. Dingen waren tot 200 even snel. Maar zijn auto verbruikte meer en koste veeeeeel meer.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 27 mar 2008, 22:23

EG schreef:
Pescatore schreef:
Dennis Cavallino schreef:@Marcel: Een D5? Ben je gek ofzo. :) Dan gaan ze liever met het OV!
Maar idd, 320cdi was veel beter dan 270cdi.
De oude E-klasse met 270d motor ken ik niet, de nieuwe E280 diesel is echter wel een pareltje. Ongehoord hoe dat ding mooi door z'n toeren loopt. Publiek geheim dat deze motor de 320 overbodig maakt 8)
Publiek geheim dat een 270 zo een ding vrij makkelijk kan bijhouden :roll:

Nee geef mij dan maar een E320, heeft ook bakken meer vermogen (224 pk).
Lijkt me niet:
270 cdi: 170 pk, 400nm, 5 traps aut., 0-100 in 9,3
280 cdi: 190 pk, 440nm, 7 traps aut., 0-100 in 7,6

Verschil zit hem vooral in de automaat, dat wel.

De cijfers van een 320 cdi lijken me tov. de 280 niet zo veel meer te bieden:
224pk, 540nm, 7 traps aut, 0-100 in 6,8. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten